2020. aug 03.

Romantische Strasse, Romancic Road, Via Romantica. Túraterv 2020.

írta: Misi Mágus
Romantische Strasse, Romancic Road, Via Romantica. Túraterv 2020.

Mikulás látogatás helyett, megyek karácsonyi díszeket venni!!

A covid 19 mindenkinek felborította az életét, még akkor is, ha csak külső szemlélőként élte-éli meg. Én csak a médiában találkoztam vele, a valóságban szerencsére nem, de a nyári, skandináv túratervemet így is offolta. Az északi országok tartottak legtovább zárva, és még most sem lehet biztosan tudni, kell-e karantén a hazaérkezés után. Valószínűleg még a Télapó is maszkot visel, a közös fotó pedig talán nem is lehetséges, a manóknál meg lehet, hogy lázmérő van virgács helyett. Így hát újratervezés volt. A Balkán benne volt a pakliban, de most azok az országok mind rossz besorolást kaptak. Csak a "zöld" országokból válogatva kerestem útvonalat, és eszembe jutott, hogy jó pár éve láttam a Discovery Channel műsorán Henry ...

Tovább Szólj hozzá

motorostúra motorozzvelem romantikus út romantische strasse romantic road via romantica yamaha tracer 900 gt

2020. júl 29.

El Diablo. MV Agusta Brutale 1000 RR 2020 teszt.

írta: Misi Mágus
El Diablo. MV Agusta Brutale 1000 RR 2020 teszt.

1000-es osztály! Vigyázz!!!!! Itt a "LEG"-ek motorja.

Egyszer már említettem, hogy MV Agustát nem vesz puhány pali. De aki Brutale 1000 RR-el jár, az a keménytökűek között is a "capo". Hiszen a tervezők ennél a bringánál nem preferálták az olyan közhelyeket, mint a kényelem, vagy az ergonómia, itt az erő az első. Ez kőkemény versenymotor, csak idomok nélkül. Talán ez lesz Ethan Hunt motorja a Mission Impossible következő részében...

mv_rr.jpg

Rendszámtartó és tükrök nélkül az igazi. Pályára úgysem kell.

Tavaly ott voltam az ősbemutatón. Már akkor is teljesen elvarázsolt, a gépiesség ilyen szintű, művészi alkotásával még nem találkoztam. Ahhoz a motorhoz még kulcsot sem adtak, és az ára is erősen tájékoztató jellegű volt, de azt éreztem, ha majd az utakra engedik, nagyot fog ...

Tovább Szólj hozzá

el diablo MV AGUSTA MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro motorozzvelem.blog.hu mvagustamagyarország mvagustaclubhungary brutale 1000 rr mv agusta rush

2020. júl 20.

Elment a Legenda. Honda CB 1300 S.

írta: Misi Mágus
Elment a Legenda. Honda CB 1300 S.

12 év, 120000 km. Akár tartósteszt is lehetne.

Lezárult egy korszak, a Tökös Ötös megszűnt mint MOTOROS baráti társaság. Természetesen barátok maradunk, de amíg Laci garázsában ott állt a "Nagymedve", a CB 1300-as, a világ legjobb motorja, addig volt remény arra, hogy mindannyian együtt gurulhatunk. De pénteken eladta a CB-t, és nem tervezi új motor vásárlását, tehát valószínűleg mi öten, együtt, többé már nem kelünk útra, egy korszak lezárult. Sírok...

honda-cb-1300-s-2007-2.jpg

A motor ami sosem romlott el, sosem dőlt fel, az egyetlen ami nem cserélődött a T 5-ben.

Laci a CB-t 2008-ban vette újonnan. Az első hat évben beletekert közel 90000 kilométert, használatban volt a vas. Bebarangolta Európa rengeteg hágóját, a túrázás volt az élete. Mi kb ilyentájt ismertük meg egymást, Ferivel és ...

Tovább Szólj hozzá

tökös ötös motorozzvelem honda cb 1300 s

2020. júl 17.

GIVI X 22 Hyper nyitott sisak teszt. La Libertá!!

írta: Misi Mágus
GIVI X 22 Hyper nyitott sisak teszt. La Libertá!!

Igazi Janus arcú fejvédő.

Vespát teszteltem, szóval robogót. 36 fok árnyékban. Nincs nagy tempó. Árnyék sincs. Főleg városi menet. A saját, zárt, sportsisakomban megrohadt volna a fejem. Ekkor jött az ötlet, hogy megkérdezem Somát a SHOX-tól, aki rögtön felajánlott egy nyitott brét a kínálatukból. A választás az enyém volt, természetesen egy olaszra voksoltam. 30 éve nem volt rajtam nyitott fejfedő, először úgy gondoltam, hogy letudom a Vespa tesztben egy mondattal, de a Givi X 22-ben ennél sokkal több van!!!  https://www.shox.hu/givi-x22-hyper-bukosisak/?sp=2332540141T2XL

givi_x22.jpg

Ez a festés a Bestiához illik.

Néhány kritériumot megszabtam, annak meg kellett felelnie. Legyen lehajtható napellenzője, legyen szemüvegbarát, legyen kényelmes, és még tessen is. A ...

Tovább Szólj hozzá

bukósisak motorozzvelem.blog.hu shox motoros áruház Givi X 22 givi bukósisak

2020. júl 15.

Vespa Sei Giorni 300 teszt. Tutti va bene.

írta: Misi Mágus
Vespa Sei Giorni 300 teszt. Tutti va bene.

Ebben a robogóban minden benne van, amiért az olaszokat imádni -és utálni- lehet.

NEM VAGYOK ROBOGÓS!!! Ha robogós szemmel nézve hülyeségeket írok, tudjátok be ennek. Ezt a Vespát is pont úgy próbáltam, mint egy igazi motort, tehát most is volt kanyarteszt, és végsebességteszt, túraalkalmasság, holott valószínűleg a célközönség nem feszegeti ennyire a határokat. Ez egy már megvásárolt, nagy becsben tartott bringa, a tulajdonosa adta oda tesztelni, köszönöm a lehetőséget Tomi. A zárt sisakom nagyon nem passzolt a robogózáshoz, ezért a teszthez a SHOX-tól kaptam egy nyitott GIVI X22 Hyper sisakot, ami színében és stílusában is illett a Sei Giorni-hoz.

img_9025.JPG

Megcsípett a darázs, mindjárt dupláztam. Ekkora tükröt még nem láttam.

A tejes neve: Piaggio Vespa Sei Giorni 300 HPE II. Edition 1438, vagyis limitált ...

Tovább Szólj hozzá

robogó scooter Vespa motorozzvelem.blog.hu shox motoros áruház Vespa Sei Giorni Givi X 22

2020. júl 04.

Vajon átengednek a határokon??? Szlovén-osztrák-szlovén túra.

írta: Misi Mágus
Vajon átengednek a határokon??? Szlovén-osztrák-szlovén túra.

Újra akcióban a Tökös Ötös!

Az osztrákokat lehet szeretni vagy nemszeretni, az viszont biztos, hogy a KTM-en és a schniczelen kívül, utakat is nagyon tudnak csinálni. Ez főleg akkor szembeötlő, ha a Bajnai és a Cseszneki "szerpentinek" után mész át hozzájuk, és az utolsó, három házból álló faluba is olyan aszfalt utak vezetnek, hogy attól a magyar motorosnak párás lesz a tekintete. A szlovének sincsenek lemaradva, az Akrapovics, és a Lasko Pivo mellett az utak is remekelnek. Mi a 400 kilométeres utat Izidorig, 600 km alatt tettük meg, és nem volt benne eltévedés. Csak öröm motorozás minden méteren.

img_8829.JPG

 Ez a teljes kör, mi Bad Ratkersburgtól Mutáig mentünk.

2020 június utolsó hétvégéjén újra összeállt a T5! Persze nem teljes létszámban, hiszen Laci svédben ...

Tovább Szólj hozzá

ausztria motorostúra Szlovénia Gánt Vid Muta Izidor motorozzvelem.blog.hu Honda CB 1000 RA Michelin Road 5 shox motoros áruház difi firenze 2 ax dzseki samsung xcover 4s

2020. jún 15.

BMW F 900 XR. Rapid randi.

írta: Misi Mágus
BMW F 900 XR. Rapid randi.

Nem mind arany..., de majdnem.

2020-ra a BMW mindent kijavított az S 1000 XR-en, ami nekem csípte a szemem. Műszakilag már eddig is rendben volt, de az oldaldobozok vaskeretei, a kipufogó, és a bandzsa fényszórók nem tetszettek. Most ezeket mind kicserélték, plusz megkapta az új TFT műszerfalat, gyakorlatilag elkészítették a Tökéletes Motorkerékpárt! Nos ez nem az, de ha valaki nem a 6-7 millás ársávban keresgél a BMW-nél, megtalálja ugyanezt a formát és szolgáltatásokat, a 4-5 milliós ársávban is, csak fele annyi hengerrel, és jóval kevesebb, de talán élhetőbb, 105 lóerővel, ez az F 900 XR.

bmw_f_900_xr.jpg

A színválaszték egyelőre három tagból áll, nekem ez tetszik legjobban.

Nagyon kíváncsivá tett a kis XR, mindenképpen ki akartam próbálni, de a Wallistól nem tudtam ...

Tovább Szólj hozzá

bmw motorozzvelem.blog.hu bmw f 900 xr bmw f 900 xr teszt

2020. jún 12.

Felöltöztetett a SHOX! Motorosruha tartós teszt indul.

írta: Misi Mágus
Felöltöztetett a SHOX! Motorosruha tartós teszt indul.

Difi Firenze 2 AX dzseki, és Difi Fiji esőruha.

A Shox motoros áruháztól tartós tesztre kaptam egy dzsekit és egy esőruhát. Ezeket én választottam ki, először a katalógusból, majd személyesen az Óbudai üzletházukban. Számomra fontos szempont volt, hogy ne hosszított túrakabát legyen, hanem olyan, ami jól néz ki egy csupasz motoron. A kinézeten kívül persze gyakorlati szempontokat is teljesítenie kell, ezek a következők:

1., vízálló önmagában

2., első hátsó szellőztetési lehetőségek

3., egész éves használhatóság, tavasztól őszig, hidegben is

4., derék biztosító pánt (akinek szaladt már fel a cipzár otthontól messze, az tudja miről van szó)

5., magas, puha nyakrész

Ezek alapján a bőrt kizártam, maradt a szövetkabát. Ha nem is mindenben, de a Difi Firenze 2 ...

Tovább Szólj hozzá

shox motorozzvelem.blog.hu shox motoros áruház difi firenze 2 ax dzseki difi fiji esőruha

2020. jún 11.

YAMAHA MT 03 2020 teszt. Az Aszfaltbetyár.

írta: Misi Mágus
YAMAHA MT 03 2020 teszt. Az Aszfaltbetyár.

Ha azt hiszed 1000 alatt nincs élet, tévedsz!

A Yamaha 1887-ben alakult, tehát nem ma kezdték az ipart. Csinálnak hangszereket, hifit, még tolószékeket is, de számunkra nem ez az érdekes. Motorokat 1955 óta gyártanak, és volt már jó pár legendás gépük, világbajnoki címük annyi van, mint égen a csillag. De valószínűleg nem az R1-ek, FJR-ek, és V-Max-ok tolják főként a cég szekerét, hanem a kis köbcentis motorok, mint például a 2020-as MT 03. 

mt_03.jpg

Új lámpa, fordított teleszkóp, az új 03-as is igazi MT lett.

Két henger, 321 köbcenti, 42 lóerő, mindennel feltöltve 168 kiló. Ez már önmagában is jó mókát ígér, de ezt még megfejelték egy remek futóművel, egy príma fékkel és egy ütős formatervvel. Mert bizony piszok jól néz ki az új modell, Ironman lámpaidommal, a tank ...

Tovább Szólj hozzá

mt 03 Yamaha motorzzvelem yamaha harmati yamaha mt 03 teszt motoros tesztek yamaha mt 03 2020

2020. máj 26.

KTM 790 Duke villámteszt.

írta: Misi Mágus
KTM 790 Duke villámteszt.

A Rosszcsont.

Nagy filmrajongó vagyok, szoktam is filmes hasonlatokkal élni. Nos, a "herceg" szinte kívánja  Brad Pitt-et a Blöff című Guy Ritchie filmből. Szerepe szerint Mickey O'Neil, egy roma bokszoló, aki viszonylag kicsi vékony, teletetovált, szíjasan izmos, nem néznéd ki belőle, de ringben akkorát üt, hogy a nálánál kétszer nagyobb palik is kifekszenek. A ringen kívül meg rafkós kis genya, nem lehet kibabrálni vele, mindenképpen Ő fog jól kijönni a dolgokból. Hát a 790 Duke is ilyen, nem látszik rajta mekkorát tud menni, de ügyes motorossal simán megmajmolja a jóval nagyobb, izmosabb gépeket.  A motort Feri barátom kapta meg hétvégére, de átpasszolta nekem egy délelőttre, köszönöm.

ktm_duke.jpg

A "poloska" lámpával a pacekján ...

Tovább Szólj hozzá

ktm motorozzvelem.blog.hu motorozzvelem ktm duke ktm 790 duke ktm 790 duke teszt

2020. máj 22.

YAMAHA MT 10 SP teszt. Kraftwerk.

írta: Misi Mágus
YAMAHA MT 10 SP teszt.  Kraftwerk.

Mi az az SP? Sós Perec? Sipos Peti? Netán Sima Puma?

Az ország egyetlen  tesztelhető Yamaha MT 10 SP-jét személyesen, a volt hétszeres magyar bajnok gyorsasági motorversenyző, Harmati Árpád adta át nekem. Pár percet várnom kellett rá, de mikor végzett a klienssel, és megcsináltuk a kötelező adminisztrációt, feltettem neki a kérdést: "mi az az SP?"  "SPeciale", hangzott a gyors válasz.  A nomál MT 10-es 4698000 forintba kerül, a SPeciale 5598000-be az árlista szerint. Ez pont 900000 forintnyi különbség, nézzük meg mit adnak ennyi pénzért.    https://www.harmatiyamaha.hu

2017-yamaha-mt10dx-eu-silver_blu_carbon-studio-001-03.jpg

Nekem nagyon tetszik. Klasszikus szépségnek nem mondanám, amolyan Tömör Gyönyör

A 2017 óta létező  SP négy dologban különbözik a szériától, de az a pár alkatrész nagyon különleges. Elől-hátul elektromos ...

Tovább Szólj hozzá

motorteszt Yamaha harmati árpád Yamaha MT 10 teszt motorzzvelem yamaha mt 10 sp yamaha mt 10 sp teszt yamaha harmati

2020. máj 11.

KAWASAKI Z 900 2020-as teszt. Az első menet.

írta: Misi Mágus
KAWASAKI Z 900 2020-as teszt. Az első menet.

Tökéletes motor nincs. De ez nagyon közel áll hozzá.

Ilyen sok jóságot, ilyen kevés pénzért, senki más nem ad. Ára: 3349000 forint (a lélektani 3.5 milla alatt). Teljesítménye: 125 lóerő (mindenre elég, vagy még sok is).  Hengerűrtartalom: 949 cm3 (az már majdnem 1000). Súlya: 210 kiló (mindennel feltöltve). Ennyi lóerőt, ennyi köbcentit, és ennyi hengert (négy) a Kawasakin kívül, ilyen kevés pénzért senki más nem ad. És ha eurós ország lennénk, még olcsóbb lenne. A tesztmotort az Ivanics KFT Hajó utcai Kawasaki-Indian-Yamaha szalonja biztosította. Nézz körül náluk:    https://www.ivanics.hu/kawasaki/kawasaki-z900

z_900.jpg

Én is ebben a színben választanám.

 A régi Z 900 teszt valahogy sosem jött össze, pedig többször nekifutottam, de most az új, 2020-as modellt végre ...

Tovább Szólj hozzá

Kawasaki motorzzvelem kawasaki z 900 2020 ivanics motor kawasaki z 900 2020 teszt

2020. ápr 27.

Ride in a Ghost Town.

írta: Misi Mágus
Ride in a Ghost Town.

Közös klip a Rolling Stones-al.

Nagyon megihletett a Rolling Stones: Living in A Ghost Town című száma, csináltam egy Budapesti kanyart, amiből Csaba barátom remek filmet vágott. SZOMORÚ ÍGY LÁTNI IMÁDOTT BUDAPESTÜNKET, DE LEGYŐZZÜK A VÍRUST ÉS ÚJRA FOG INDULNI AZ ÉLET!!!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ec6CBR1kDPQ

 

2020-04-26_12.png

 

Tovább Szólj hozzá

2020. ápr 27.

2020-as terv. Túra a koronás országokba!!!

írta: Misi Mágus
2020-as terv. Túra a koronás országokba!!!

Irány észak, a jelszó: Joulupukki

Az idei szezont alaposan átírta a koronavírus járvány az egész világon, és ki tudja, hol van még a vége? De tervezni azért lehet, sőt kell is. Hogy a tervem megvalósulhat-e, az nem csak rajtam múlik. Vajon megnyílnak a határok? Kinyitnak a szállodák, az éttermek? Maszkban és gumikesztyűben kell turistáskodni? Sokkal olcsóbb, vagy inkább sokkal drágább lesz e a túra során érintett országokban az élet? Ezekre még senki sem tudja a választ, de én örök optimista vagyok, bízom a sikerben, tehát tervezek.

img_5771.JPG

A Bestia mindig útra kész.

Az idei túrát észak felé tervezem, a balti, a skandináv, és a benelux államok érintésével. A végcél, a Finnország északi részén levő Rovaniemi, egyrészt ott lakik a Mikulás, másrészt ott kezdődik ...

Tovább Szólj hozzá

télapó skandinávia motorostúra baltikum santa claus Rovaniemi honda cb 1000 r Honda CB 1000 RA motorozzvelem

2020. ápr 20.

Az első KAWASAKI Z H2 teszt Magyarországon! A Fenevad elszabadult.

írta: Misi Mágus
Az első KAWASAKI Z H2 teszt Magyarországon! A Fenevad elszabadult.

Ez egy fegyver!!

200 lóerő, érted?? 200 lóerő csavarja a hátsó gumit. 200 lóerő akarja eltépni a láncot. 200 lóerőt kellett tisztelnem annyira, hogy ne akarjon megölni. Ha ember lenne, az egyik kedvenc regényhősöm, Jack Reacher lenne. Nagydarab, nagyon erős, de nagyon okos is, ám ha nem piszkálod fel, igazi barát. Én jó húrokat pendítettem meg, barátként váltunk el. Anyám, 200 lóerő......

Az ország egyetlen Z H2-es tesztmotorját a Kawasaki Ivanicstól kaptam, nézz körül náluk:  https://www.ivanics.hu/kawasaki/kawasaki-z-h2

2020-kawasaki-z-h2_1.jpg

Tipikus Z, de már csak egy kipufogóval. A súlya így sem kevés, 239 kiló.

Szeretném leszögezni rögtön az elején, hogy ez nem öncélú motorozás volt, hanem munkavégzés.

"A kijárási korlátozás az ország egész ...

Tovább Szólj hozzá

kawasaki Kawasaki Ninja H2 SX teszt motorozzvelem kawasaki z 1000 kawasaki z h2 kawasaki z h2 teszt

2020. ápr 13.

Brixton Glanville 250 X teszt.

írta: Misi Mágus
Brixton Glanville 250 X teszt.

Teszt karantén idején. Ez a motor szerénységre tanít.

Részleges kijárási korlátozás van. Meg végre tavasz, csuda idő. A rendelet szerint, munkavégzés céljából ki lehet menni az utakra. Nos a motortesztelés, az én olvasatomban, az munka. Kaptam pecsétes papírt, és megkaptam hozzá tesztelő pályafutásom leggyengébb motorját, de sütött a nap, és mehettem motorozni. Ez egy kicsit rendhagyó teszt lesz, mert még sosem terepeztem. Eddig. Most viszont ráéreztem az off-road ízére, és tetszik, ami hátrány aszfalton, az előny a homokban!

2020-04-12_17.png

Terepen benne van az X.

17 lóerő. 17 lóerő 155 kilóra, plusz a pilóta súlya. Hah, ez elég szarul hangzik. Főleg egy olyan palinak, aki 1000-es motorokhoz van szokva. De úgy voltam vele, ez is egy motor, ez is egy tapasztalat lesz, ne finnyáskodjunk, csapjunk bele.

...
Tovább Szólj hozzá

motorozás brixton motorozzvelem ksr brixton glanville 250 x

2020. már 30.

Mivel-mikkel motoroztam a hetvenes években?

írta: Misi Mágus
Mivel-mikkel motoroztam a hetvenes években?

Amikor a ricinus illata megcsapott.

Hogy jön a ricinus a motorozáshoz? A hetvenes években Magyarországon minden motor kétütemű volt, benzin-olaj keverék kellett bele. Az akkori menő csávók azt mondták, hogy a versenyzők Castrolt használnak, amitől finom, édeskés illata volt a kipufogóból kijövő füstnek. Mert füst az volt bőven. Magyarországon nem lehetett Castrol olajat kapni, de valaki rájött, hogyha ricinust töltenek a keverékhez, ugyanaz az édes illat érhető el. És tényleg, a patikában kapható ricinus olajtól, finom édeskés, egyedi illata volt a motoroknak. A keverési arányra már nem emlékszem, de sok nem kellett bele, és mondhattuk a "tudatlanoknak", hogy Castrol versenyolaj van a motorunkban.

mz3.jpg

BMW, Czetka, MZ. És a háttérben egy vadi új "Záporjózsi".

 

...

Tovább Szólj hozzá

motorozás hetvenesévek motorzzvelem MZ TS 250 Jawa 350 Pannónia P 21

2020. már 24.

Michelin Road 5 tartósteszt.

írta: Misi Mágus
Michelin Road 5 tartósteszt.

Nyúzópróba 10000 km-en át.

Évek óta Continental abroncsokat használok, nagy megelégedésemre. Volt már Sport Attack, Roadattack, négy generációt használtam el eddig, semmi rosszat nem tudok mondani rájuk. A Tökös Ötösben Laci a nagy Michelin rajongó, soha, semmi mást nem tett a motorjára, neki mindegy volt hogy esik vagy fúj, rendíthetetlenül motorozott a "misiken". A tavalyi El Camino túra előtt aktuális volt a gumicsere, hát úgy döntöttem, egy életem-egy halálom, én a Road 5-öt kipróbálom. 

michelinroad5.jpg

Nemcsak a név, a mintázat is új.

Egy kis baráti kedvezménnyel, felszerelve, 88000 forintért jutottam hozzá a párhoz, 120/180 méretben. Elolvastam amit el lehetett, megnéztem a videókat, de új modell révén, még nem sok tapasztalat volt. Mindenképpen érdekesnek ...

Tovább Szólj hozzá

Honda CB 1000 RA motorzzvelem Michelin Road 5 Michelin Road 5 teszt

2020. már 15.

Egy lehetséges védekezési módszer a koronavírus ellen: A MOTOROZÁS!

írta: Misi Mágus
Egy lehetséges védekezési módszer a koronavírus ellen: A MOTOROZÁS!

Ahogy anyukáink is mondták: sál, sapka, kesztyű!

Az idei első bejegyzésem arról szólt, hogy milyen jó is lesz ez az év. Nos azt hiszem, mint jós, nagyon megbuktam. A január elseje tényleg szuper volt, de azóta csak rossz dolgok történnek, nálam is, meg a világban is. Ez a COVID 19 úgy tűnik, átírja a történelmet, nem is szeretném elviccelni. De amit most leírok, talán nem akkora hülyeség, mint az, hogy 2020 ritka jó év lesz... 

img_8056_2.JPG

Bukósisak, fejmaszk, kesztyű.

Ezek a felszerelések, az alapok, de húzol csizmát, és jól zárható dzsekit, nadrágot is. Motoron egyedül vagy, esetleg a párod ül mögötted, a vírust elkapni és terjeszteni is kevésbé valószínű. A motorozás most biztonságosabbnak tűnik, mint a tömegközlekedés. Ezek a védőfelszerelések most nem csak az eséstől, de ...

Tovább Szólj hozzá

motorozás CB 1000 R motorzzvelem koronavírus

2020. már 01.

Beszélgetés Tomasszal, az MV Agusta hivatalos Magyarországi importőrével.

írta: Misi Mágus
Beszélgetés Tomasszal, az MV Agusta hivatalos Magyarországi importőrével.

Agostini után végre újra szárnyal a márka.

Kölyökkoromban egy kép volt felrajzszögezve az ágyam fölé, amelyiken Giacomo Agostini hasított egy 350-es MV Agustával. Akkoriban nem gondoltam, hogy valaha is ráülhetek egy Agustára, hiszen ez a név volt a csoda kategória, mindenki hallott róla, de senki se látta. Olyan volt, mint a Lamborghini Miura az autós kártyában, mindent vitt. Agostini 15-szörös világbajnok, ezt a rekordot még senki sem döntötte meg, és a címek nagy részét MV Agustával nyerte. És ezt a legendás motorkerékpár márkát már itthon is meg lehet venni, Budapesten két szalonban is.

mv-logo-og.jpg

A márka értékesítésének újkori Magyarországi története, 2017 január 1-én indult, amikor Tomasz Megkezdte az MV Agusta hivatalos forgalmazását, itthon. Jelenleg egy Budai, és egy Pesti ...

Tovább Szólj hozzá

italjet Boat Show MV AGUSTA Energica motorzzvelem mvagustamagyarország mvagustaclubhungary mvagustamotor fm motors

2020. feb 16.

A másság gyönyörködtet. Te hová tartozol?

írta: Misi Mágus
A másság gyönyörködtet. Te hová tartozol?

Aki a motort szereti, rossz ember nem lehet!

A motorizált kétkerekűvel közlekedő ember megnevezése: MOTOROS. Ez a gyűjtőszó nagy szelete az emberiségnek, ki ezért, ki azért motorozik. Mindenki szeret tartozni valahová, és büszke is a választott irányzatra. Rengeteg különböző stílus van, mindenki másért rajong, most megkísérlem szétválogatni őket, hogy kiderüljön: vajon Te hová tartozol?

motoros-felvonulas-emlorak-ellen1.jpg

 A power bike, a joungtimer, a cruiser, és a díványrobogó remekül elfér ezen a képen. És az utakon?

Megpróbálom összegyűjteni az összes itthon létező stílust, de ez nem nevezhető reprezentatív listának, én így látom a dolgokat. Ha ki tudjátok egészíteni, azt nagyon megköszönöm. Csak utcai stílusokról lesz szó,  a versenypálya más tészta, és persze rengeteg az átfedés!

...

Tovább Szólj hozzá

motoros motor honda chopper motorostúra motorozás motorosok enduro kawasaki cruiser Suzuki Indian Yamaha Vespa Harley Davidson cb 1000 r MV AGUSTA DUCATI motorozzvelem bmw gs BMW 1250 GS motoros club

2020. feb 12.

Hogyan védekeztünk a 70-es években?

írta: Misi Mágus
Hogyan védekeztünk a 70-es években?

Háát, leginkább sehogy...

Ha ez nem egy motoros blog lenne, akkor azt mondanám, hogy NDK-s kotonnal. De itt nem az ágyban történt "balesetekről" lesz szó, hanem a motoros esésekről. A mai napig nem értem, hogy éltem túl a kezdő éveimet, pedig a Rigás korszakban még sisak sem kellett, akkor tényleg zéró védelem volt rajtunk. Mindannyian estünk-keltünk, de egy-két "tiplin" kívül nem lett komolyabb bajunk, azt a szót pedig, hogy PROTEKTOR nem is hallottuk.

arasz_sarok.jpg

Ezen a képen a teljes biztonsági arzenál rajtam van. Kétujjas szovjet bélelt bőrkesztyű, a Gólya áruházban vett bőr bokacsizma, a Tangón beszerzett, bőrgatya, egy valakitől örökölt, kicsit rövid ujjú bőrdzseki és a "BELL" sisak.

A sisak egy külön történet. Akkoriban csak Kiskőrösi sisakot lehetett kapni ...

Tovább Szólj hozzá

motorozás balesetek motorosok 70-es évek motorozzvelem.blog.hu motorozzvelem

2019. dec 18.

"A tett kezdetét a bátorság, a végét a szerencse vezeti."

írta: Misi Mágus
"A tett kezdetét a bátorság, a végét a szerencse vezeti."

Milyen évetek volt? Nekem soha rosszabbat, mint 2019.

A fenti idézetet Démokritosz, görög filozófus mondta, 2400 évvel ezelőtt. (Egy másik örök érvényű görög mondás: "tegyél rá Windexet!") És valóban így van, lehetsz te a legbátrabb-legokosabb pali, ha nincs szerencséd. A szerencse faktort nem lehet előre kalkulálni, de erősen ajánlott bízni benne! Mikor elkezdtem tervezni az idei szezont, igyekeztem nagyon alapos lenni, de azért bíztam a szerencsémben is. Én tényleg szerencsés flótásnak tartom magam, nem is lottózom, nehogy pénzre váltsam a szerencsémet. Eddig minden "balhét" megúsztam élve, és remélem ez így marad a jövőben is.

2018-06-03_10.png

 2019-ben rengeteg élményem volt, bízom benne, hogy 2020 sem lesz rosszabb. Jöjjön egy kis áttekintés.

Januárra elkészült a könyvem. Ez egy ...

Tovább Szólj hozzá

motorostúra moto guzzi El Camino Easy Rider MV Agusta shoei gt air Suzuki GSX-S 750 MV Agusta Turismo Veloce 800 SCS RC 2019 Kawasaki Z 400 Evoke BMW S 1000 R BMW S 1000 RR egy mai motoros naplója motorozzvelem.blog.hu Indian FTR 1200 S Honda CB 1000 RA Scorpion Exo 1400 air carbon Energica

2019. nov 24.

A bőrmellények és felvarrók Mekkája. Harley-d van? Itt a helyed!

írta: Misi Mágus
A bőrmellények és felvarrók Mekkája. Harley-d van? Itt a helyed!

Devils börze 2019 november.

Aki azt hiszi, hogy a kereskedő szakma könnyű, az téved. Én utoljára a 90-es években árultam a használt autóimat, a Nagykőrösi úti autópiacon. Volt feelingje a dolognak, főleg, ha sikerült eladni a verdát, még inkább, ha JÓL sikerült eladni. De korán kellett kelni, minden, az autódat fikázó dumát meg kellett hallgatni, és az is benne volt a pakliban, hogy a vevők egy hazug disznónak tartottak, tisztelet a kivételnek. Aztán jött a képes Expressz, majd az internet, és ezzel végeszakadt a piacozásnak. Viszont asztalon (vagy standon), eddig még nem próbáltam eladni semmit. Itt is megy a nézelődés, a tapogatás, beszélgetni kell (mindenről!!), valaki lehet hogy lever valamit, odébbmegy, visszajön, és ha tetszik neki a dolog, jöhet az alku. Az ...

Tovább Szólj hozzá

Devils börze Tüske csarnok motoros börze

2019. nov 18.

Tesla két kerékkel. Energica Eva Esse Esse 9 teszt.

írta: Misi Mágus
Tesla két kerékkel. Energica Eva Esse Esse 9 teszt.

Villámcsapás. Az első magyar nyelvű teszt!!!!

Esse Esse. Az angol csak annyit írna ki, hogy: SS. A németek ezt a két betűt így, egymás után, már sohasesem fogják leírni. Igen ám, de a taljánok annyira büszkék a nyelvükre, hogy az SS-t -itt SS 9-es út, az Abarth-nál super sport- kiejtve írják le. 90-ben, mikor megjelent az első 16 szelepes motor a Fiat Tipoban, a hátsó ajtóra SEDICIVALVOLE feliratot tettek, nem csak úgy odaírták, hogy 16 V. Esse Esse. Hát nem imádnivalóak az olaszok????

img_7473_2.JPG

Itt készül az üzemanyag.

Az Energica olasz, egészen pontosan Modenai. Azon a környéken születnek a Ferrarik, és a Maseratik is, szóval nem rossz környék az. Az Energica 2014 óta foglalkozik a témával, és mostanra talán a világ legjobb elektromos motorkerékpárjait gyártják. Három modellből ...

Tovább Szólj hozzá

2019. nov 12.

Honda CB 1000 RA 25000 km-es tartósteszt.

írta: Misi Mágus
Honda CB 1000 RA 25000 km-es tartósteszt.

A meztelen világjáró.

Én nem tartozom a BMW GS-el motorozó, Touratech ruhát és Schubert C3-ast viselő, topcase-be pakoló, "világjárók" körébe. Én kifejezetten élvezem a naked motorok nyers puritánságát, a motorozás klasszikus érzését adó gurulásokat. Kompromisszum van bőven, de ezeken vagy túllendülök, vagy különböző átalakításokkal oldom meg a problémát. Ezen fúj a szél, áztat az eső, pakolni se lehet, nem is kényelmes,   de egyszerűen gyönyörű, és  mint tudjuk, "nagy az Isten állatkertje".

Egyre hosszabb túrákat csinálok, és ebben három éve hű társam, a 2016 július végén 0 kilométeresen vásárolt Honda CB 1000 RA motorkerékpár. Elvileg ez az utolsó Magyarországon újként eladott és forgalomba helyezett régi CB. Kipróbáltam sok más ...

Tovább Szólj hozzá

cb 1000 r CB 1000 R teszt Honda CB 1000 RA Honda motor

2019. nov 10.

VIDEO!!!! El Camino túra.

írta: Misi Mágus
VIDEO!!!! El Camino túra.

Első rész.

Csaba barátom, az én privát Guy Ritchie-m, elkészítette a nyári túrán felvett 200 gigányi anyag első részét. Megint remekelt, minden tökéletes, de például a Star Wars-os kezdés, vagy az észrevett Guzzi, briliáns. Óriási KÖSZÖNET érte!!!!!

Itt tudjátok megnézni:  https://www.youtube.com/watch?v=ELni7lJ4XzI

2019-11-10_1.png

Jó szórakozást!!

Tovább Szólj hozzá

2019. okt 30.

INDIAN FTR 1200 S teszt. Vaddisznón lovagoltam!

írta: Misi Mágus
INDIAN FTR 1200 S teszt. Vaddisznón lovagoltam!

Az év legmeglepőbb tesztmotorja.

VÉGRE!!!! Végre az Indian csinált egy nekem is tetsző motort. Végre bebizonyították, hogy van élet a cruiserek és bobberek után is, összedobtak egy igazán vagány bringát. Végre olvashattok egy olyan tesztet is, ahol nem lesznek bárgyú, indiánokra vonatkozó utalások.  És végül, végre megkaptam egy hétvégére az FTR-t az Ivanicstól, köszönet érte.

https://www.indianmotor.hu/indian-ftr-1200s


img_7308.JPG

México, Parlament, Indián, hétvége, KIRÁLY!!!

Október utolsó napos hétvégéjét nem is tudtam volna jobban eltölteni, mind egy ilyen pöpec motor nyergében. 

Kezdjük is mindjárt a nyereggel. Nagyon kényelmes! És nem csak az ülés, a lábtartó-kormány-nyereg háromszöget, valószínűleg egy olyan palira méretezték a mérnökök, mint ...

Tovább Szólj hozzá

Indian Ivanics motor Indian FTR 1200 Indian FTR 1200 S Indian FTR 1200 teszt

2019. okt 21.

Ducati Hypermorard. KÉRÉS!!!!!

írta: Misi Mágus
Ducati Hypermorard.   KÉRÉS!!!!!

Üdv. Mindenkinek.

Befészkelte az agyamba magát, hogy kéne nekem egy Ducati Hypermotard, amolyan "játszós", második motornak. A Honda marad a hosszútávú túrákra, és hogy kíméljem, az országon-városon belüli gurulásokra kellene egy másik vas. Megnéztem rengeteg videót, még a nagy kedvencem, a MOTOGEO-s Jamie Robinson szája is a füléig ért a Hyper nyergében. 

hypermotard950sp.jpg

Mivel nincs az ismeretségi körömben egy sem, és hiába írtam egy Ducati kereskedőnek, nem is válaszoltak, itt próbálkozom, hátha tud valaki kölcsönözni egyet, cserébe írok róla egy tesztet. Tehát, ha olvassátok ezt, és a garázsban áll egy HYPER, szóljatok!!!

Köszönöm: a Mágus.

Tovább Szólj hozzá

Ducati Ducati Hypermotard Hypermotard teszt

2019. okt 13.

Moto Guzzi V 7 Stone teszt. A KRÚZER!

írta: Misi Mágus
Moto Guzzi V 7 Stone teszt. A KRÚZER!

Ez nem is motorozás, ez Guzzizás.

A Moto Guzzi hiányzott még az olasz portfóliómból. Sokszor olvastam, hogy a Guzzi más, mint a többi motor, nagyon kíváncsi voltam, nekem átjön-e a Guzzi érzés. A motort Csaba barátomtól kaptam kölcsön, tehát nem kereskedői tesztmotor, hanem kifizetett, saját tulajdonú, nagy becsben tartott  paripa. KÖSZI A LEHETŐSÉGET CSABI!!!!!

img_7262.JPG

Klasszikus forma. És ezzel a henger elrendezéssel összetéveszthetetlen.

Valószínűleg van statisztika a Moto Guzzi tulajdonosok átlagéletkoráról. Ez a szám biztosan magas. Én személyesen négy Guzzist ismerek, a legfiatalabb 45 éves. Ehhez a márkához meg kell érni, le kell nyugodni. Én még messze vagyok ettől...

Szombaton csoda idő volt, az isten is motorozásra teremtette, egy Dunakanyar-Nógrád karikát ...

Tovább Szólj hozzá

moto guzzi Moto Guzzi V7 Stone Moto Guzzi V7 Stone teszt

2019. sze 28.

8222 kilométeres El Camino. 17.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 17.

A leghosszabb nap, azután a Magányos Motoros hazatér.

A motorozás régen a szabadság szinonimája volt. A 21. században, ebben a szabályokkal  teli, digitalizált, közösségi oldalakkal behálózott, és megfigyelő kamerákkal teletűzdelt világban, ahol mindenki zsebében ott lapul az okos telefon, vajon lehetsz még szabad? Az én válaszom határozott IGEN! Ezt a szabadságot nekem a magány adta meg. Nem is jó szó a magány, inkább a "csak én vagyok"  találóbb. Annyira jó volt egyedül motorozni 23 napig, hogy ehhez hasonlítható élményem sem volt még soha. Én viszonylag magamnak való pali vagyok, de szeretem a társaságot is. Most viszont csak önmagamnak kellett megfelelni, és az az igazság, hogy magammal engedékeny vagyok. Minden úgy volt, ahogy én akartam, senkire nem kellett tekintettel lenni, senki ...

Tovább Szólj hozzá

motorostúra Szlovénia El Camino Izidor

2019. sze 23.

8222 kilométeres El Camino. 16.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 16.

Wet Sabbath, avagy a legnedvesebb szombat.

Alapvetően olasz imádó vagyok. Szeretem az autóikat, a kávéjukat, a tésztáikat, a tengerüket, a történelmüket. Minden ami szép és tetszik, az olasz. Monica Belucci, Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, MV Agusta, hogy csak pár nevet említsek.   De ezen a szombaton gyűlöltem őket, főleg az autostrada A 4 verte ki a biztosítékot. Talán még SOHA nem tudtam úgy menni ezen a sztrádán, hogy ne legyen órákig tartó araszolás, és ezért botrányosan drága díjat is kell fizetni, a benzin ára pedig az egeket verdesi, a fizetőkapuknál lévő torlódásokról nem is beszélve. Ezt még egy légkondicionált autóban is nehezen viselem, de motoron, szakadó esőben, a sorok között orosz rulettezve, rommá ázva, a szerelem szikrája is kialudt bennem.   Vaffanculo!

...
Tovább Szólj hozzá

motorostúra El Camino CB 1000 R egy mai motoros naplója motorozzvelem.blog.hu

2019. sze 20.

8222 kilométeres El Camino. 15.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 15.

Olaszország.

Madam Puzzola reggelije legalább olyan szegényes volt, mint a szállodája. 1 croissant, 1 kispohár narancslé, 1 kiskancsó híg "kávé", kicsi vaj, kicsi lekvár, eszpresszó pénzért se. Viszont betette a vadi új fogsorát, ez azért sokat dobott a reggelen. Előkerült a többi motoros is, mind korombeli német párok voltak. A nagy magasság dacára jól aludtam, de a hideg miatt zárt ajtónál, a bagószag mellbevágó volt reggel is. A hotel Valerie simán beférne a "Lehetetlen Szállodák" sorozatba. Nem fikázom, inkább azt  mondom rá, hogy: KÜLÖNLEGES.

img_6540_2.JPG

Montgenévre.

Két fordulóval levittem a csomagokat, a harmadik körben már csak a sisak-kesztyű-dzseki maradt, megvolt a reggeli torna is. Az első célpont Torino volt, csodaszép útnak ígérkezett. ...

Tovább Szólj hozzá

olaszország motorostúra El Camino CB 1000 R

2019. sze 14.

8222 kilométeres El Camino. 14.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 14.

Francia Alpok.

Igazából az volt a tervem, hogy maradok itt még egy napot, és kicsit bebarangolom a Riviérát. De mást dobott az élet, rossz hírt kaptam otthonról, sietősre kellett vennem a figurát. (Az alaptervben benne volt még a Millau-i völgyhíd,  Como, Varese, Cortina d' Ampezzo, és Barbiano érintése is) Ez is egy újabb megoldandó probléma volt, de nagyon messze voltam otthontól. Ugyan megnyújtottam a napi távokat, de így is négy napot irányoztam elő az érkezésig. Végül öt nap lett, de ne szaladjunk ennyire előre.

10cproi190620-145454.JPG

Ez is a Cote d'Azur.

A reggeliző olyan volt mint a szoba, kicsi de tiszta. A kaja is minimál volt, de a kávé első osztályú. Azért éhen nem maradtam, sőt még csomagoltam is az útra. A recepción a kislány helyett, már egy korombelei ...

Tovább Szólj hozzá

franciaország motorostúra El Camino CB 1000 R Montgenévre Briancon

2019. sze 06.

8222 kilométeres El Camino. 13.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 13.

Irány a Riviera.

A nyugodt alvásomat késleltette egy -a szomszéd szobában zajló- szexmaraton. Mikor megérkeztem, már akkor is ment a "matek", elmentem vacsorázni, sétálni, nézelődni, de mikor 8 körül visszatértem, még mindig dugtak a szomszédban. Mivel papír vékonyak voltak a falak, olyan mintha ott lettek volna, -de azért mégse. Mindketten a hangosan élvező fajtából valók voltak, és két menet között csak egy 15 perces cigi szünetet tartottak, szóval kalapot le a teljesítmény előtt. Már előkészítettem a füldugóimat, de kicsivel 22 óra előtt elcsendesedtek, nemsokára csapódott az ajtó, és elmentek. Egészségükre!

img_6469_2.JPG

Reggeli kilátással.

A reggel mindjárt csalódással kezdődött, újra a 10 pontos recepciós volt szolgálatban, és mikor mentem ...

Tovább Szólj hozzá

spanyolország motorostúra El Camino Riviera CB 1000 R Agde

2019. aug 30.

8222 kilométeres El Camino. 12.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 12.

Zaragoza, Pireneusok, Andorra.

Spanyolországban összesen több mint nyolc napot töltöttem. Ettem mindenféle finom ételeket, ittam finom söröket, és még finomabb kávékat. Egyet nem sikerült megkóstolnom, a talán leghíresebb spanyol kaját, a tapas-t. 

10cproi190618-151336.JPG

A kedvenc spanyol busz festésem. 

A korai reggeliért itt is meg kellett küzdeni egy magas szőke milf-el, de végül sikerült, és kaptam croissant, omlettet, dzsúzt és finom kávét. Reggeli után szépen fellifteztem a szobámba, indulás előtt még dolgom volt a wc-n. Dugom a kártyát a zárba, de semmi hang nem jött belőle, és nem is nyílt ki az ajtó. Próbáltam fordítva, mindenhogyan, de semmi.  A helyzet egyre idegesítőbb volt, a zabszemet is egyre jobban kellett szorítani, de nem volt eredmény. Lerohantam a ...

Tovább Szólj hozzá

spanyolország motorostúra El Camino Zaragoza Andorra

2019. aug 27.

BMW S 1000 RR M Paket 2019. Villámteszt.

írta: Misi Mágus
BMW S 1000 RR M Paket 2019. Villámteszt.

A gyilkológép.

A sportmotor nem az én világom. Baromi kényelmetlen, "feleslegesen" erős, és ha nem csak pályázol, egy kínszenvedés a motorozás velük. De mégiscsak ez a korona, a motorok csúcsragadozója, és bevallom őszintén, vizuálisan nagyon tetszenek, a nappaliba szívesen betennék egy gyönyörű darabot. Az S 1000 RR, még a csúcskategóriában is a tápláléklánc tetején áll. Mikor Karesz szólt, hogy az RR-jébe bele kéne tenni az ezres szervizhez még hiányzó 300 kilométert, lenne-e kedvem, azonnal igent mondtam. 207 lóerő!!!! Igen, annyi, 207! A súlya pedig bruttó 197 kiló!!! Az R 165 lóereje is letaglózott, mi lehet még annál is szadistább? Aminek minden egyes kilójára, több mint egy lóerő jut? Hát ez, az RR.  Ha valaki egy ilyet használ utcára ...

Tovább Szólj hozzá

BMW S 1000 RR BMW S 1000 RR 2019 teszt

2019. aug 19.

Az özvegycsináló. BMW S 1000 R teszt.

írta: Misi Mágus
Az özvegycsináló. BMW S 1000 R teszt.

Egy motor a Terminátor 6-ból.

"Hallom eladó a Bestia."-mondta Karesz amikor átmentem a Bömösért. Mire én: "ki mondta ezt a hülyeséget, dehogy eladó!" Mire Ő:  "akkor majd holnap az lesz, ha kipróbáltad a BMW-t!!"  Hááát, nem sok kellett hozzá.... Ez a tesztalany Karesz fiának a saját tulajdonú motorja, megdolgoztak érte, kifizették, extra nagyon vigyáztak rá! Tehát én is nagy becsben tartottam, köszönöm a lehetőséget!!!!!

img_6878.JPG

Ezt a táblát régóta le akartam fotózni, végre sikerült. Ez legalább akkora poén, mint az "anyád pitája"

A létező legtökéletesebb időjárási körülmények között (25 fok, fátyolfelhős ég), indultam a tesztre. A km számláló az utca sarkon fordult 7500-ra, a motor frissen volt szervizelve, és vadonatúj Bridgestone S22 hypersport ...

Tovább Szólj hozzá

BMW S 1000 R teszt BMW S 1000 R

2019. aug 19.

8222 kilométeres El Camino. 11.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 11.

Méghogy nincsenek véletlenek. Zaragoza felé.

Azt mondják az okosok, hogy nincsenek véletlenek. Ezzel azért vitatkoznék, de lehet, hogy nekik van igazuk.  Ám arra mennyi az esély, hogy a spanyol hegyek között, szinte porzó benzintankkal, az egyetlen ember akivel, találkoztam, az abból az országból származik ami az én vezetéknevem?? És az, hogy a keresztneve megegyezik az enyémmel?? A korunk is hasonló volt, és Ő is egyedül barangolt a világvégén, és szemüveges volt, mint én. Mi a véletlen, ha nem ez?

img_6374.JPG

 A szar szállás melletti kúton tankoltam, vettem vizet, és elindultam Zaragoza irányába. Igazából boldog voltam, hogy otthagytam azt a koszfészket, olcsó volt, de annyit sem ért. A reggeli kellemes 20 fok, hamar elmúlt, és igazi kánikula lett, a pihenőknél vadászni kellett az ...

Tovább Szólj hozzá

spanyolország El Camino Zaragoza CB 1000 R La Mancha

2019. aug 12.

Evoke Urban Classic teszt. A csiszolatlan gyémánt.

írta: Misi Mágus
Evoke Urban Classic teszt. A csiszolatlan gyémánt.

De nagyon-nagyon sokat kell még rajta csiszolni!

Én nyitott vagyok az újdonságokra. A benzinmotoros fűnyírómat tavaly lecseréltem egy akkus Makitára. Nagyon jó vele dolgozni, nem büdös, nem kell szervizelni, egy nyírás egy töltés. Van akkus csavarozóm, kicsi is meg nagy is, szeretem hogy nem kapcsol be a kompresszor állandóan. A szakállnyíróm is akkus, meg a fogkefém is. Ezeket rendszeresen csatlakoztatom a konnektorhoz tölteni. De hogy egy rendszámos motorkerékpárt dugjak be, na ilyen még nem volt a "praxisomban".

img_6819.JPG

A kábelnek nincs helye a motorban, tanktáska vagy hátizsák kötelező. Az otthoni és az utcai kábelek súlya 3 kg.

Az elektromos járművek el fognak terjedni, ez biztos. Volt szerencsém vezetni egy BMW i 3-at, nagyon tetszett, éreztem hogy bele tudnék szeretni. Éppen ezért ...

Tovább Szólj hozzá

elektromos motor Evoke Evoke Urban Classic Pannónia Motor KFT elektromos motor teszt Evoke Urban Classic teszt

2019. aug 08.

8222 kilométeres El Camino. 10.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 10.

Már megértem Don Quijotet.

Átértem Spanyolország második legnagyobb tartományába, Kasztília-La Manchába, és lehet, hogy az öreg Don is azért csavarodott be, mert itt élt. Poros, száraz, ritkán lakott rész ez, az emberek mogorvák, a kedvességnek nyoma sincs bennük. Persze lehet, hogy rosszkor voltam rossz helyen, de alig vártam, hogy tovább álljak. Unalmas semmiképpen nem volt, de a spanyol szakasz legszürkébb része. Két napig tartott átjutni rajta. "mierda"

10cproi190617-141520.JPG

Szélmalmokat nem láttam, csak szélerőműveket.

A szuper hotelben, a reggeli is szuper volt. Bőséges választék fogadott, volt tojás is, szalonnával. Remek kávé, friss narancslé, még az útra is tudtam csomagolni. Kártyával fizettem, ez volt a legdrágább szoba, de benne volt a vacsora és a kiürített ...

Tovább Szólj hozzá

spanyolország motorostúra El Camino Don Quijote CB 1000 R La Mancha

2019. aug 06.

Kawasaki Z 400 teszt. Zorallka.

írta: Misi Mágus
Kawasaki Z 400 teszt. Zorallka.

Most én voltam felűl.

 Régóta motorozom, sokat is megyek, mondjuk azt, hogy tapasztalt vagyok. 1000-es motorom van. De nem tudok kimotorozni egy ezrest. Az én tudásszintem messze van attól, hogy lazán azt csináljak egy ezres motorral amit akarok. Én tisztelem a motoromat, nem félek tőle, de mégis csak egy halálos fegyver, Ő az erősebb. Mintha tigrisem lenne pórázon. Viszont most, a kis 400-as nyergében, nagyon éreztem, hogy én vagyok a főnök, én vagyok felűl. Juhhúúú!!!

Ha Kawasaki, akkor Ivanics, az idén ez az első tesztmotor tőlük. A Z 900-ast szerettem volna, de most ez volt szabad. Persze kicsit fanyalogtam, "400 vazze, még jó hogy nem robogó". De elindulás után, az első lámpánál már tudtam, hogy szórakoztató hétvégém lesz. Nincsen súlya. Na jó van, csak ...

Tovább Szólj hozzá

Kawasaki Kawasaki Z 400 Kawasaki Ivanics Kawasaki Z 400 teszt

2019. aug 02.

8222 kilométers El Camino. 9.

írta: Misi Mágus
8222 kilométers El Camino. 9.

Indulás haza.

Indulás előtt megborotválkoztam, és azt terveztem, hogy hagyom nőni a "rőzsét", szép nagy szakállat növesztek mire hazaérek. A világutazók mind szakállasok, itt volt az alkalom, hogy nekem is nagy szőr legyen a képemen. Azért a második héten már nem volt igazán komfortos érzés, megfordult a fejemben, hogy beszerzek egy borotvát. Végül is nem vettem, de az élet megoldotta, hogy spanyol földön sima pofával keljek át.

img_6307_2.JPG

A hajam nem, de a szakállam annál jobban őszül.

A második reggelinél már csak az olaszok voltak az asztaltársaim. Bepróbálkoztam egy eszpresszó kéréssel, és kaptam! A két digónak se kellett több, ők is kértek. A kávé nem volt nagy szám, de a gesztust nagyra értékeltem. Reggeli után megkaptam a kimosott, illatos ...

Tovább Szólj hozzá

spanyolország motorostúra El Camino CB 1000 R Garrovillas

2019. júl 29.

8222 kilométeres El Camino. 8.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 8.

"Ön elérte a célját"-mondta a navigáció. Mehetek haza...

 

A 80-as évek elején egy Csalog Zsolt nevű író "A tengert akartam látni" címmel négy Angyalföldi melós élettörténetét írta meg. A címadó sztori apámról szólt, aki 61 évesen halt meg, pont annyi volt, mint most én. Sosem látta meg a tengert, én viszont eljutottam az óceánig is. Cabo da Roca szikláinál egy pillanatra, mintha hallottam volna a hangját...

img_6276.JPG

Cabo da Roca, the West End.

Reggel felmentem a lovakhoz, szép sorban mind kidugták a fejüket a boxukból, és jól megnéztek maguknak. Szerettem volna megsimogatni őket, de a vad libacsalád is ott sertepertélt, nem engedek közelebb a pacikhoz. Aztán olyat láttam, amit még soha, a középső és a hátsó ló csókolózni kezdett, és elég sokáig smaciztak. Aztán a "csókkirály" ...

Tovább Szólj hozzá

portugália motorostúra El Camino CB 1000 R

2019. júl 24.

8222 kilométeres El Camino. 7.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 7.

Portugália, közeledik az igazi világvége.

"Mindig tankolj és pisilj, ha van rá lehetőséged!" Laci barátom örök érvényű szavait sokat idéztem az Út során, főleg a spanyolok foghíjas benzinkút hálózatának keresgélése közben. 130 kilométer megtétele után még nem álltam ki tankolni, pedig sokszor kellett volna. Mert mondjuk -esetleg- a következő 150 kilométeren -működő- kút nem volt. Végül egyszer sem kellett tolni a Bestiát, de pár hajszálam biztos kihullott, mikor a benzinszintjelző szerint már minden nafta elfogyott. És ez nem egyszer fordult elő... A másik örök érvényű mondás: "soha ne vezess fáradtan!"  És igen, jó délután 3-4 körül megérkezni, a pakolás, a lánc és saját magam rendberakása is kevésbé megterhelő, mint késő este. A napi átlag 350 km-re jött ...

Tovább Szólj hozzá

portugália motorostúra El Camino CB 1000 R Quinta do Brejo

2019. júl 19.

8222 kilométeres El Camino. 6.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 6.

A spanyol "világ vége".

Nem mentem be egy templomba, múzeumba, vagy egyéb turisták által látogatott helyre sem, ez a túra nekem csak a vegytiszta motorozásról szólt. Rengeteg időt -és pénzt- spóroltam ezzel meg. Természeti szépségből viszont elképesztő mennyiséget láttam, csodaszép a Világunk. Európa olyan arcát láttam meg, amilyet eddig még nem. Sokfelé jártam eddig, de az óceán látványa kimaradt. Igazán felemelő érzés volt, egy "szárazföldi patkánynak".

img_6141.JPG

Fisterra, Faro. A túloldalon Amerika!

Este megvolt az első mosás. Vittem kis üvegben mosószert, a mosdóban kimostam egy szett alsóneműt, és bíztam a gyors száradásban. Remek reggeli után bepakoltam pár dolgot a hátizsákba, és 9 körül nekiindultam Santiagonak. A kapun kilépve ez a látvány ...

Tovább Szólj hozzá

motorostúra El Camino CB 1000 R Fisterra

2019. júl 15.

8222 kilométeres El Camino. 5.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 5.

Végig a Szent Jakab úton.

Naplót vezettem az Út minden napjáról. Indulás, érkezés, megtett távolság, költségek, benyomások. Egy kockás füzetbe vezettem minden adatot, kíváncsi voltam, mennyiből jön ki a kaland, és nem akartam elfelejteni az apró, de később fontos részleteket. 100 eurót terveztem a napi költségekre, a következő elosztásban. Szállás reggelivel: 50 euro, benzin 30 euro, kaja-pia 20 euro/nap. Felírtam a külön a kártyás, és a készpénzes költéseket. A szálláson tudtam a legjobban spórolni, csak három alkalommal aludtam drágább hotelban, és vagy ötször olcsóbban. A fogyasztás nagyon barátian alakult, pedig egy 1000-es naked nem fogyaszt keveset. Az eddigi átlag 7.5 liter volt, ezt vettem alapul, de most tényleg tatásba húztam a gázt, nagyjából ...

Tovább Szólj hozzá

spanyolország motorostúra El Camino Santiago de Compostella Szent Jakab út CB 1000 R

2019. júl 13.

8222 kilométeres El Camino. 4.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 4.

Na menjünk spanyolba!

Indulás előtt a franciáktól tartottam leginkább. Volt bennem egy "egészséges " francia gyűlölet, ami szinte minden magyarban benne van. Nincs ebben semmi kivetnivaló, a franciák a németeket gyűlölik, ez tény. Olyan rémhíreket hallottam, hogy magán autókból vadásznak a gyorshajtókra, és a bukósisakra-ruhára egy valag fényvisszaverőt kell elhelyezni, minket magyarokat pedig, még a németeknél is jobban utálnak. Szóval a francia rész volt a kötelező rossz. Ehhez képest teljesen beleszerettem Franciaországba! Csodaszép, csupa kedves ember, és van valami egyedi, összetéveszthetetlen stílusa. FRANCIAORSZÁG NAGYON TETSZETT!!!!!

Reggel 7 után már úton is voltam a spanyol határ felé. Hűvös, de szép napos idő volt. A franciák nem koránkelők, ...

Tovább Szólj hozzá

spanyolország motorostúra El Camino cb 1000 r Calahorra

2019. júl 11.

8222 kilométeres El Camino. 3.

írta: Misi Mágus
8222 kilométeres El Camino. 3.

Franciaország rabul ejtett.

Év elején még kerestem társat az Út-ra, de senkit sem találtam. A barátaimnak nem fért bele, a feleségem sem vállalta kocsival a "sherpa" szerepét. Még motoros társkereső hirdetést is feladtam, de semmi. SZERENCSÉRE!!! Ez így volt kerek, így volt tökéletes, hogy egyedül mentem. Ekkora szabadságot még sosem éreztem. Egész életemben nőkkel éltem, gyerekként és fiatalon anyámmal, aztán a nősülés után a feleségemmel. A lányom születése után még egy nő lett a családban. Szóval sosem volt gondom például a mosásra, vagy hogy mi kerül az asztalra. Ezek a feladatok most rám vártak, de mindent sikerült megugrani. És még valami: "no women, no cray". 

A Bar B'rock hotelból 8 után, szép napsütésben indultam a következő célom, Condom ...

Tovább Szólj hozzá

franciaország condom motorostúra El Camino honda cb 1000 r