2023. dec 06.

CSAK EGY MARADHAT!!

írta: Misi Mágus
CSAK EGY MARADHAT!!

2023 legjobb tesztmotorja.

2023 nem az én évem volt. Viszonylag keveset motoroztam, és még kevesebbet teszteltem. Az okok különbözőek, egyrészt személyes, másrészt a gazdasági helyzet, az infláció, elszabadult árak, nincs tesztmotor, stb. A Kawasaki például nem is kapott új típust az idén, ők majd jövő év elején durrantanak párat. A Moto Morini és az Energica szintén már 2024-re készül, őszre lesznek új modellek. Azután az egyik kedvenc egzotikus márkám, az MV Agusta Magyarországi vezérképviselete egyelőre megszűnt, onnan sincs tesztmotor. A Hondával, a Suzukival, a Ducatival vagy a KTM-el még mindig nincs kapcsolatom, ahogy a Harley-val se, pedig nagyon szeretném. Nyitott vagyok a régi-új kínai tőkeinjektált márkákra, mint mondjuk a Benelli, vagy akár a feltörekvő távolkeletiekre. Egy Fantic Caballero teszt függőben van, de az legjobb esetben is már csak tavasszal jöhet össze. Mindössze öt gépet kaptam, azt is két márka adta, plusz egy azonos típusú privát canga, csak 22 év korkülönbséggel. De öt motor is elég ahhoz, hogy sorrendet tudjak csinálni, nézzük meg, melyik tetszett a legjobban.

img_e8209.JPG

A Yamaha három motorral képviselte magát 2023-ban, a sort egy legendás név, a Ténéré 700 nyitotta. Semmilyen terepmotoros múltam nincs, de ezzel a bringával én is nagyon élveztem a Fóti dombok közötti "porolást", valószínűleg kevés akadály van, amit ne tudna legyőzni egy profi motorossal a nyergében. Sok videót láttam, ahol számomra bőven a lehetetlen kategóriába tartozó terepet küzdöttek le vele. Magas építése, remek futóműve, és erős blokkja, jól használható terepmotorrá teszi, de úgy, hogy aszfalton is remekül helytáll. Felszerelhető dobozokkal, és egyéb kiegészítőkkel, amiktől tökéletes világjáróvá válik. A kalandor Ténéré 58 pontot gyűjtött nálam. Tesztvideó: https://www.youtube.com/watch?v=RSA84MWycu4

https://motorozzvelem.blog.hu/2023/05/02/yamaha_tenere_700_2023_teszt_terependuro

tenere-2645_1.jpg

A következő "versenyző" a robogók legnagyobbika, a full extrás Yamaha TMax Tech Max 560(Valaha létezett még ennél is nagyobb, az elképesztő 75 lovas Gilera 800 GP, de sajnos eltűnt már az óriásrobogók palettájáról) Jelenleg ez a robesz a csúcs, mind hengerűrtartalomban, mind szolgáltatásaiban, mind árban, nincs most ennél feljebb. Hatalmas TFT műszerfal, motorral állítható plexi, komoly teljesítmény, és kanapékat megszégyenítő kényelem. Ráadásul voltam olyan szerencsés, hogy megszereztem az egyik legelső Magyarországon eladott példányt, így össze tudtam hasonlítani a 22 év alatt történt fejlesztéseket. A régi 500-as TMaxot nem pontoztam, viszont a robogók újkori Dwayne Johnsonja 62 pontot kapott. Tesztvideó: https://www.youtube.com/watch?v=5CiuTVJMI10

https://motorozzvelem.blog.hu/2023/06/02/regen_minden_jobb_volt_biztos_ez

sipek-3168_1.jpg

A harmadik tesztalanyt szintén a Yamahától kaptam, sporttúramotorjuk legjobban felszerelt változatát, a Tracer 9 GT +-t. Járt már nálam az összes háromhengeres változat, így tanúja voltam a Tracer fejlődés történetének, most tényleg magasra tették a lécet. A beépített háromhengeres blokk, kategóriájában a földkerekség egyik legjobbja, és ezt nem csak én mondom, a világ minden tesztelője is állítja. És most a "körítés" is felnőtt a feladathoz, kijelenthetem, ez a motor közel áll a tökéleteshez. Nem sokon múlt, hogy leboruljak elé, ha az indexe automata lenne, meg is tettem volna. De még így is az év legtöbb pontját gyűjtötte, 65-öt zsebelt be. Tesztvideó: https://www.youtube.com/watch?v=gts3AyViXWc&t=230s

https://motorozzvelem.blog.hu/2023/07/19/yamaha_tracer_9_gt_teszt_kell_az_a_radar 

img_e6736.JPG

A következő teszt már őszre esett, és a remek indián nyárban mi mást tesztelhettem volna, mint egy Indiant. A Törzsfőnök szintén tesztelői pályafutásom mérföldköve, a nálam megfordult motorok eddigi legnagyobb, legsúlyosabb egyéniségét volt szerencsém kipróbálni. A közel kétliteres V2-est teljesen más stílusban kell vezetni mint egy "egyszerű" motort, fizikai méretei miatt nagyobb koncentrációt és keményebb izommunkát igényel. Szó szerint megküzdöttem vele, de a teszt végére már egész ügyesen terelgettem a Törzsfőnököt. Minden tiszteletem mellett sem lettünk puszi haverok, amit az Indian Chieftain Dark Horse 54 kapott pontja mutat. Tesztvideó: https://www.youtube.com/watch?v=LGb_5ifc4ac

https://motorozzvelem.blog.hu/2023/09/22/sotet_lo_nagyfonok_indian_chieftain_dark_horse_teszt

img_e7542.jpg

Az év utolsó tesztmotorja szintén egy Indian volt. A Chief sorozat legsportosabb példányát kaptam meg, az alaposan kigyúrt és leszálkásított Indian Sport Chief-et. Ezt a 2023-as újdonságot úgy építették meg, mintha megkérdeztek volna engem, mit várok el egy choppertől. Az ősz már a csúnyábbik arcát mutatta, kétszer meg is áztam rajta, mégis fülig ért a szám motorozás közben, nagyon szórakoztató motor. Erős mint a bivaly, de közben gyors mint egy musztáng, a minőségi fék és futómű elemekkel pedig tökéletes az összhatás. És beleköthetetlenül nagyon jól néz ki, óriási tekintet mágnes. Egyetlen hibája a kényelmetlen lábtartó elhelyezés, emiatt csúszott le a dobogó legfelső fokáról, 62 pontra értékeltem. Tesztvideó: https://www.youtube.com/watch?v=KBmwPi68XoA

https://motorozzvelem.blog.hu/2023/09/29/szalkasitas_amcsi_modra_minusz_70_kilo_nem_semmi_am

img_e7613.JPG 

Érdekes sorrend alakult ki, azt mondják a nagyok, az első vesztes a második helyezett, most biztosan nem így van. Az egyértelmű győztes a 65 pontos Yamaha Tracer 9 GT+, míg a második helyen osztozik a Yamaha TMax Tech Max 560, és az Indian Sport Chief. A dobogó legalsó fokára 58 ponttal a Yamaha Ténéré 700 állhat fel, míg az 54 pontos Indian Chieftain Dark Horse, már lecsúszott a dobogóról. A számok makacs dolgok, de az emóció is az, mert az év legszimpatikusabb tesztmotorja mégsem a remek túrázó Tracer lett, nem is csodásan kényelmes TMax, még csak nem is terepkirály Ténéré, hanem az Indian Sport Chief. Ha ezekből a motorokból kellene beállítani egyet a garázsomba, biztosan a Főnököt választanám. A többiekhez képest hendikeppel indul, ráadásul szar időben vezettem, áztam fáztam rajta, de a szívemet mégis leginkább Ő melengette meg. A számok győztese a Tracer 9 GT+, a szívemé pedig a Sport Chief, így tehát 2023 legjobban szerethető motorja egy Indian lett!! Köszönöm Indian!!!

img_7581.jpg

Köszönettel tartozom a tesztmotorokat biztosító cégeknek, de főleg az ott dolgozó embereknek szeretném megköszönni a sok türelmet és kedvességet. Köszönöm Ottó a szuper Yamahákat, és köszönöm Attila a remek Indianokat, jövőre folytatjuk. És köszönöm Zsoltinak is a TMaxot, amit első szóra alám tolt, ezzel biztosítva az összehasonlító teszt lehetőségét. Köszi Srácok!!!

És a LEGNAGYOBB KÖSZÖNET az olvasóimnak jár, a lankadatlan érdeklődésért amivel mindig újabb poszt írására ösztönöztök. Amíg Ti olvastok, én írok!! KÖSZÖNÖM!!!

 

Boldog Karácsonyt és még Boldogabb Új Évet kívánok Mindenkinek!!!  

 

Szólj hozzá

index motor blog.hu kawasaki blog.hu címlap ténéré Indian Yamaha motorozzvelem.blog.hu motorozzvelem tracer 9 gt + indian chieftain dark horse indian sport chief yamaha tmax tmax tech max 560