2024. aug 23.

Shark Skwal i3 Us Flag bukósisak teszt. Valami Amerika?

írta: Misi Mágus
Shark Skwal i3 Us Flag bukósisak teszt. Valami Amerika?

Legyél Te is SZUPERHŐS!!!

Egy bukósisaknak rengeteg kritériumnak kell megfelelnie, de a legfontosabb a biztonság. Utána jöhetnek a többiek mint minőség, kinézet, kényelem, szellőzés, és végül, de nem utolsó sorban az ár. Nos a francia Shark Skwal i3, Troy Lee által megálmodott Us Flag sisakja igazi mesterhármas, biztonságos, mocsok jól néz ki, és nem is drága. Nekem a kék szín a kedvencem, bármiről legyen szó, amiben van kék, az szimpatikus. Az amerikai zászló csillagos-sávos mintázata pedig a bónusz, az akkor égett bele a retinámba, amikor először láttam az Easy Ridert.

A Marseille-i székhelyű Shark Helmets új szintre emelte a biztonság fogalmát, amikor lámpákat szereltek motoros bukósisakba, előre négy fehér, hátra két piros világítótest jutott, amiket működtethetünk kapcsolóval, de a hátsók önmaguktól is bekapcsolnak hirtelen mozdulatra, mint amilyen például a fékezés. Ez mind szép és jó, na de milyen benne motorozni? 

img_e9814.JPG

A biztonságot szerencsére nem kellett tesztelnem, de a nagy sharp teszten négy csillagot kapott az elérhető ötből, azért az egész jó. A minőségre való törekvés viszont már a kicsomagolásnál érezhető, a doboz kialakítása eleve olyan, hogy nem tud benne elmozdulni a sisak szállítás közben, jó kezdés. Természetesen kapunk hozzá puha zsákot, pinlock plexit, egy kisebb matrica szettet, és mivel francia, egy öntapadó fényvisszaverő készletet, a felragasztást segítő sablonnal, valamint egy USB C kábelt, amivel a lámpákat tudjuk feltölteni. Ennek kivezetését a tarkópárnában találjuk, egy pici zipzáras zsebben. Festése csillagos ötös (!!!), lakkozása jó húsos, tapintásra tartósnak gondolom. A hátsó lámpák felett spoilerek vannak, ezek egyrészt azt sugallják, hogy nagy sebességnél stabil lesz a sisak, másrészt meg állati jól néznek ki. A lámpákat a bal oldalra szerelt kapcsolóval működtethetjük, első nyomásra folyamatosan világítanak, másodikra villognak, elől is és hátul is. A hátsók mindig élesítve vannak, a beépített mozgásérzékelő indítja őket. 

img_e9828.JPG

Bent bogárhálót, orrvédőt, piros fejpárnát, és a kommunikációs rendszerek hangszóróinak kialakított fészkeket találunk, mindezt mikrometrikus gyorszáras csattal rögzíthetjük a fejünkre. Álltalában M-es sisak jó a búrámra, de ebből az L-es lett megfelelő, és a nyílás is nagyon szűk, alaposan szét kellett húzni, hogy a füleim ne törjenek ketté. Ha már fent van kellemes benne lenni, semmi szúrós anyag vagy zavaró szag nincs.  A beépített napellenző igazi csemege, a sisak tetejére tett pöcökkel működtethetjük, és még sosem találkoztam ennyire pontosan záródó egységgel. Álltalában vagy zavaró rés marad alul, vagy orrba vág a végén, ez viszont tökéletesen zár, és még megfelelően sötét is. A kulcscsonttörést minimalizálandó, a héj alsó részéből mindkét oldalon "kivágtak" egy darabot, és a rést puha béléssel töltötték meg. Szemüvegbarátnak hirdetik, és jelentem az is, könnyedén becsúszik a kukker szára, és odabent sem nyomta a fülemet. A középen nyitható -tehát kétkezes- plexi működése finom, nem recseg, nem nyikorog, öt állásban rögzül. A látómező nagy, alig marad holttér, a nyitópöcök kezelése kesztyűben sem kihívás. A sisak minden műszaki paraméterét elolvashatod itt: https://stunterstore.hu/spd/910611/Shark-bukosisak-Skwal-i3-Beepitett-feklampaval-Tro  Akkor most nézzük meg milyen menet közben.

 img_e9771.JPG

Menetpróbának Kofolavásárlós szlovák kanyart terveztem, egy sokat ígérő 35 fokos augusztusi vasárnapon. Az M2-n kezdtem, így rögtön letudtam az "nagysebességű" tesztet. Első észrevételként meg kell mondanom, a szűk felvétel miatt csendesebbre számítottam, ugyan nem extrém zajos, de azért lehetne halkabb is. Szerencsére sem szélvihar, sem eső nem keserítette az életem, azt nem tudom azokban a szituációkban hogy teljesít. Előre nézve stabil -ez valószínűleg a sportos forma számlájára írható-, ám ha elfordítottam a fejem, erősen belekapott a menetszél. Nem akarta kitörni a nyakam, csak sokkal érezhetőbb, mint a saját sisakom esetében. A másik érdekesség, hogy hiába nyitottam ki a szellőzőket, nem igazán éreztem semmi változást, az első nyitott állásba kellett tennem a plexit egy kis extra oxigénért. Viszont hála a mélyre nyúló napvédőnek, huzat és bogár így sem nem zavarta a szememet. A napvédő kezelése igen egyszerű, nem kell oldalt kotorászni a pöcökért, fent egyből ki tudtam tapintani. Mondjuk kamerát nem lehet a sisak tetejére tenni, tehát ha valaki videózni akar menet közben, annak máshol kell rögzítenie azt. 

img_e9830.JPG

Dacára a nagy melegnek, és az érzetre gyenge szellőzésnek, mégsem volt nedves a bélés, mikor az első pihenőnél levettem és megtapogattam. Szerencsére a fejformám passzol a Shark belső kialakításához -nem minden sisakkal van ez így-, tehát nem nyomott sehol, nem akartam ledobni fél óra múlva. A szemüvegem pontosan illeszkedik, nem billeg, nem emelgeti a sisak, mert ilyen tapasztalatom is akadt már más bukóval. A napvédő plexi valóban erősen sötétít, nem hunyorogtam akkor sem, mikor szemből sütött a nap. A súlya menet közben abszolút nem érezhető, pont félúton van a könnyebb és a nehezebb sisakok közt, a maga 1570 grammjával. És ebben benne van a fénytechnika is az akkuval! Az álszíj nem akart megfojtani, de racsnit picit jobban megívelhették volna. Tehát e néhány tételen kívül nem igazán találtam fogást rajta, a 250 kilométeres teszt alatt, a Shark Skwal i3 kellemes viselet.

Nagyon érdekelt a lámpák ereje sötétben, és hogy van-e zavaró tükröződés a plexiben? Nos nagyon futurisztikus a négy lámpa, ahogy mozog a fejünkkel, olyan robotzsarus. Vaksötétben értékelhető fényt ad, például a garázskapu zárját jól megvilágítja, de azt nem hiszem, hogy a szembejövőket elvakítaná, max meglepődnek. Lecsukott plexinél semmi tükröződés nincs, teljesen felnyitva csillog a nyitópöcök, a köztes állásokban pedig körben látni a fényt, de nem különösebben zavaró, inkább érdekes élmény. A hátsókról érdemben nem nyilatkozhatom, de semmilyen hátrányt nem tudok elképzelni, a láthatóságot, tehát a biztonságot nagymértékben fokozza, így csak jó lehet.

img_e9829.JPG

Összességében nagyon szimpatikus, innovatív sisak, csodaszép fényezéssel (van más színekben is), jó műszaki tartalommal, kevés hibával, és barátságos árazással. Biztonságos, különleges, Európai, 2+3 év garancia, 139 900 forintért igazán meggyőző minőséget kapsz, egy neves gyártótól, ráadásul éjszakánként még szuperhős is lehetsz!  Soha ne vegyél motoros felszerelést -különösen bukósisakot- próba nélkül!!!  

A sisakot a stunterstore motorosbolt biztosította, nézz körül náluk.  https://stunterstore.hu/

 galéria:

img_e9805.JPG

img_e9784.JPG

img_e9797.JPG

dji_20240818113514_0004_d.JPG

  img_e9832.JPG

img_9778.JPG

img_e9779.JPG

 

Szólj hozzá

index blog.hu szlovákia bukósisak shark kofola blog.hu címlap motorozzvelem.blog.hu motorozzvelem yamaha mt 09 sp 2021 stunterstore shark skwal i3 us flag bukósisak teszt