2023. nov 08.

Ha Phil Reednek jó volt, nekem is jó lesz??

írta: Misi Mágus
Ha Phil Reednek jó volt, nekem is jó lesz??

Premier Helmets bukósisak teszt.

Phil Reed nevét hallottad már? Ha 50 alatti vagy, nem feltétlenül. Egy pici történelem, azután belevágunk a tesztbe. Jók és rosszak, pro és kontra, most sok minden kiderül.

A Premier története 1956-ban kezdődött Kaliforniában, akkor indult világhódító útjára a gördeszka. A kis cég deszkákat gyártott, majd mivel a deszkások sokat estek, elkezdtek védőfelszereléseket is készíteni hozzá. A 70-es évek elejére már ráálltak a motoros fejvédőkre, és a  Premier Helmets az első cég, amely bemutatja a motoros sisakok teljes választékát. Sikere óriási, elsősorban a felhasznált anyagok minőségének és az egyes termékei által biztosított biztonsági szintnek köszönhetően. A Premier Helmets sikertörténetei is erre az időszakra nyúlnak vissza, hiszen az első női kaszkadőr, Debbie Lawler, más néven "The Flying Angel" és több bajnok, köztük a legendás Phil Read is a cég által készített sisakokat használta. A 2022-ben elhunyt többszörös motoros világbajnok Reed (mindeddig Ő az utolsó, aki MV Agusta-val lett bajnok) Premier sisakban vezetett. A márka 1982-ben Európába költözött, majd 1987-ben Olaszországba, jelenleg a Toscanai Luccában készülnek a sisakok. Mára a Premier minden terméke megkapta ECE 22.05 minősítést, tehát nagyon biztonságos sisakok. 

img_7748.jpg

A sisakokat a Stunterstore motorosbolt biztosította, ahol többek között a Premier márkát is forgalmazzák. Érdemes körülnézni náluk, motoros ruházat A-Z-ig. https://stunterstore.hu/

Elsőként az EVOLUZIONE DK 2 BM sisakot hoztam el, az október eleji melegben. A 123 000 forintos sisak nagyjából másfél kiló, racsnis állszíjjal, és beépített napszemüveggel. Ez az árszint, a márka középkategóriája, 64 és 217 ezer forint között válogathatunk. A dobozban a sisakzsák mellett megtaláljuk a pinlock plexit, két Premier Helmets matricát, valamint a márka egyedi jellemzőjeként, egy szett öntapadós bélés szivacsot, amivel tökéletesen a fejünkre szabhatjuk a sisakot. Ezen kívül még egy ajándék van a csomagban, a néhány országban (pl. francia) előírt fényvisszaverő matricaszett, egy kis sablonnal, hová is kell őket felragasztani. Az El Camino túrám idején, én is ragasztottam fel párat az akkori sisakomra, külön megvettem táblában, majd kivagdostam a neten javasolt formákat.

Első ránézésre pofás, pont olyan, amire azt mondhatják a haverok: "Ez nagyon jól néz ki Tesó!". Minőségi termék benyomását kelti, mind a fényezése, mind a felhasznált anyagok, a plexi működési kultúrája is hibátlan. A bélésben itt-ott elhelyezett márkajelzés vagy olasz trikolor jópofa, és persze az arcpárnák is kiránthatók, ha nagy a baj. A nyitó pöcököt középre tették, nálam ez alap egy sisaktól, így bármelyik kezemmel kényelmesen tudom nyitni-zárni a plexit. A napszemüveg működtető karja logikusan a bal oldalon van, a kis hátsó spoiler pedig kifejezetten sportos karaktert ad neki. A bejárat szűk, ez azt sugallja, hogy csendes lesz útközben. Felvéve kényelmes, a látószög elég nagy, és a racsnis csattal sem kell sokat bíbelődni be vagy kicsatoláskor.

img_e7731.jpg

Rögtön mélyvízbe dobtam, egy gyors menet következett a nulláson. 80-ig szinte néma csend, e sebesség felett már megszólalt benne egy "síp" de nem elviselhetetlenül. Ez a fütyülés megmaradt végig, mint minden sisaknál, ennél is javasolt a füldugó használata hosszabb távon. Az aerodinamikája kiváló, turbulencia, cibálás, rángatás még nagy sebességnél sincs, az 1500 grammos súly pedig nem terheli túlságosan a nyakat. A kétállású alsó szellőző, teljes nyitásnál olyan sok levegőt enged be, amennyit zárt sisaknál még sosem éreztem! A felső is rásegít a szellőzésre, remekül cserélődött a levegő a 30 fokos őszi nyárban. A plexit lehet résnyire nyitni, így még több friss levegő jut be, de anélkül hogy a szemünkbe fújna. Van a szemüveg szárainak mélyítés, könnyű fel-le venni, így nem nyomja a halántékot egész nap. A belső nagyon puha és kényelmes, finom anyagokkal bélelt, ugyan nem fontos szempont egy sisaknál, de jó belenézni, a piros színű fejpárna különösen ütős. A headset hangszóróinak szériában kimélyítették a helyét, így könnyű beszerelni a kommunikációs készletet. Nekem Sena szettem van, annak a hangszórója tökéletesen illeszkedik bele, sőt még a kábelnek is van csatornája. A napszemüveg nem vágott orron mikor leeresztettem, pont megfelelő a mélysége.  Tehát az EVOLUZIONE DK 2 BM sok jó tulajdonsággal rendelkezik! 

Sajnos nincs tökéletes bukósisak, ez sem az, most jöjjenek hát a kevésbé jó tulajdonságok. A napszemüveg plexije nagyon világos, szinte semmit sem ér, a délutáni szemből sütő nap miatt sokat hunyorogtam. A külső plexit mindössze három állásban használhatjuk, zárt, résnyire nyitott, vagy teljesen kinyitva, fokozatok nincsenek, pedig nagy melegben jól jönne egy-két köztes állás. A nyitó mechanika igazán minőségi, de a retesz gombja nagyon kicsi, kesztyűben nehéz megtalálni és megnyomni. Az állszellőzőben nincsen háló, a furatok pedig akkorák, amin akár egy darázs is átférhet, azt nem lenne vidám dolog bekapni.  

img_7758.jpg

Személyes véleményem az, hogy bőven tudja az elvárt kötelezőt, ám lenne még hová fejlődni. Ár-érték aránya jó, és több a pozitív észrevétel mint a negatív. Ha nem tucat sisakot keresel, egy próbát mindenképpen megér. A sisak részletes specifikációját itt találod: https://stunterstore.hu/PREMIER-HELMETS-EVOLUZIONE-DK-2-BM-bukosisak-feher

Másodiknak egy Hyper Carbon TK 92 sportmodellt választottam, ez már a felső kategóriába tartozik, amit 217 000 forintos ára is tükröz. Amennyire magas az ára, annyira alacsony a súlya, 1220-1290 gramm között mozog, mérettől függően. Ahogy kiemeltem a dobozból, meglepett mennyire extrém könnyű, bár a jelenlegi sisakom is karbon, de ez annál is "súlytalanabb". A festése hibátlan, a fazonja pedig igazán telitalálat, nagyon szép tárgy. Természetesen jár a sisakzsák, a plusz bélésszivacs csomag, a matricaszett, a pinlock, de itt pluszban még egy sötét plexi is van a dobozban. Mivel kifejezetten sportsisak, nincs benne leereszthető napellenző, így hát kapunk hozzá egyet külön. Dupla D-s csatja van, tehát versenypálya homológ. A hátsó spoiler igen nagy, szellőzőnyílásokból pedig három van elől, kettőt kintről, egyet pedig bent az állrésznél nyithatunk-zárhatunk. A plexi nyitása középen, egészen míves kis retesz rá van felcsavarozva.

img_e8117.jpg

Ez a sisak is szemüvegbarát, és szintén rendelkezik headset előkészítéssel. A nyakpárnákra körben fényvisszaverő csíkokat varrtak, és rendelkezik "emergency" gyors kioldású arcpárnákkal, tehát a biztonság rendben. A fejtetőn lévő párna szintén piros, ez is a sportosságra utal, valamint a dupla D csatokat nem fogja a mágnes, tehát valamilyen könnyűfémből készültek, lehet hogy csak grammokat, de itt is spóroltak valamennyi súlyt. Pici olasz trikolor az az állszíjon, csak hogy mindig tudd, honnét van. Átszereltem rá a sötét plexit, nem nagy kunszt, de tükör előtt valószínűleg nem menne. 

Az előző sisakot még közel 30 fokos melegben próbáltam, ezt viszont 10 fokos hidegben, így rövidebb lett a tesztkör. Egyet rögtön leszögezhetek, hiába zártam be minden nyílást, a hideg utat talált magának. Bármilyen sebességnél stabil, nincs turbulencia, nem rángatja a szél, a hátsó spoiler jól működik. Van viszont zaj, nem elviselhetetlen, de hosszabb útra kell a füldugó, úgy tudom a sport sisakoknál nem preferencia a csend. A plexi szépen zár, tetszik a retesz csattanása, a kilátás nincs beszűkítve, és kifejezetten kényelmes viselet benne a szemüveg. Azért, bármilyen hideg is volt, kipróbáltam a szellőzőket, a felsőt kinyitva kajakra jött a hideg a fejcsúcsra, az alsónál a külső reteszt nyitva a plexire, míg a belsőt lehúzva, szó szerint orrba-szájba fújt. Hátra, a spoiler alá, két nagy kilépőnyílást vágtak, tehát a folyamatos légcsere biztosított. Mindhárom szellőzőfedél kétállású. Az elképesztően alacsony súly miatt, szinte semmi extra terhelést nem kapott a nyakam, így nem is fárasztó a viselése. A hideg miatt természetesen nem izzadtam bele, de minden része kivehető és tisztítható, ha úgy hozza az élet. 

img_e8120.jpg

Ez egy nagyon szép sisak, ez tagadhatatlan, mégis van egy dolog, ami zavar. Azért nem marasztalhatok el egy versenypályára optimalizált sisakot, hogy nincs benne leereszthető napszemüveg. Azért sem, amiért csak kétállású a plexi, vagy nyitva, vagy zárva. Még azért sem, hogy nem igazán csendes. Azért viszont igen, hogy a tarkópárnát ferdén tették bele a gyárban! Ez valószínűleg egyedi hiba, és talán csak ezt az egy darabot érinti, de hogy mehetett így át a minőségellenőrzésen? A használhatóságát nem befolyásolja, és mivel olasz akár legyinthetnék is, de nem. Én biztosan visszaküldtem volna, hogy igazítsák meg, mert ha ez most belefér, lehet legközelebb más, nagyobb hiba is. 

img_8132.JPG

A világ nem dől össze, de fényvisszaverő csík még ki is hangsúlyozza.

Összességében tetszett Hyper Carbon TK92, a szépsége és az 1220 grammos súly sokat nyom a latban. Alapvetően egy jól felszerelt sisak pályázni, vagy egyéb nagy sebességű használatra ajánlott, aki ezen felhasználók közé tartozik, feltétlenül nézze meg. A sisak részletes specifikációját itt találjálod:  https://stunterstore.hu/PREMIER-HELMETS-Hyper-Carbon-TK92-bukosisak-carbon

Van még a Premier tarsolyában bőven sisak, nekem személy szerint nagyon szimpatikus a márka. Mivel sisak csere előtt állok, ha az összeset nem is, de párat még biztosan megnézek alaposabban. Van egy titkos favoritom, csak abból éppen nem volt készleten, a viszonylag könnyű, és jól felszerelt Devil Carbon. Alig várom, hogy megjöjjön.

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

 Galéria:

kepernyokep_2023-10-15_060203.png

img_e7737.JPG

img_7762_1.JPG

img_e8133.JPG

 

 

 

 

Szólj hozzá

blog.hu totalbike blog.hu címlap Harley Davidson motorozzvelem yamaha mt 09 sp 2021 stunterstore premier helmets