2023. okt 09.

Szeretnél egy MV Agustát? Igen. És ha sosem kapod meg??

írta: Misi Mágus
Szeretnél egy MV Agustát? Igen. És ha sosem kapod meg??

Motor amit kifizettek, de sosem érkezett meg.

Az MV Agusta márkát talán mindenki ismeri, kézműves, kisszériás csúcs termék, az ehhez tartozó magas árral. Minden modelljük egyedi, de még ezeknél is vannak ritkábbak, a sorszámozott limitált szériás darabok. Alanyunk egy MV Agusta Superveloce 800, abból is az AGO Edition, amiből mindösszesen 311 darab készül-készült. A motor különlegességét az egyedi színen kívül sok apróság, és a valaha volt legnagyobb ma is élő motorversenyző, a 311-szeres futamgyőztes, Giacomo Agostini aláírása díszíti. Néha felbukkan egy-egy magas sorszámú eladó motor a neten, de a 26-os nem, az eltűnt.

kepernyokep_2023-10-05_051914.png

A történet 2021-szeptemberében kezdődött, amikor egy magyar MV Agusta rajongó gondolt egy merészet, és rendelt egy sorszámozott példányt, mégpedig a számára különös jelentőséggel bíró 26-ost. Természetesen a rendelést a Magyarországi hivatalos importőrnél, a Black Motors Racing KFT-nél adta le, aki nem is késlekedett, azonnal elküldte a foglalást, 10 000 euró előleg befizetésével. Nagy örömükre hamar megjött a visszaigazolás, a 26. plakettes motor az övék lesz, november végére várhatóan elkészül.

Néhány szóban bemutatom az (akkori) Magyarországi importőrt. A Black Motors Racing KFT ügyvezetője Bakirdzisz Tamás -vagy ahogy sokan ismerik Tomasz- elkötelezett MV Agusta rajongó. Ő nem "csak" egy kereskedő, hanem szívvel lélekkel dolgozik a patinás név itthoni megismeréséért. 20 éve erről szól az élete, klubot is alapított a márka szerelmeseinek, ha az MV Agustáról van szó, megkerülhetetlen itthon. Mindig szívesen adott tesztmotort az újságíróknak, és én is szinte valamennyi típust kipróbálhattam. Tomaszt ismerik és elismerik az olaszok, még magával a legendával, Agostinivel is jóban van. Nagyon jó eladásokat produkált ebből az exkluzív márkából Magyarországon, tehát érthetetlen a gyár passzív viselkedése irányában.

img_e7689.JPG

Nos novemberben nem készült el a motor. A hónap végén, hogy az ünnepekre biztosan megérkezzen, Tomasz a teljes vételárat kifizette. Sajnos a fa alá így sem lehetett betenni a különleges Supervelocét, a gyár -ahogy akkoriban mindenki- a chip hiányra hivatkozott. Egye fene, így legalább 22-es évjáratú lesz a gép, ugyan nem eladásra szánják, de mindenben a jót kell meglátni. Tomasz azért kapott "karácsonyi ajándékot" a gyártól, egy direktívát, hogy 2022 március 31.-ig alakítsa át a bemutatótermét, mert azonos arculatot követelnek meg minden Európai szalontól. A leírtak vállalhatatlanak voltak Tomasz számára, a bemutatóterem elhelyezkedését, méretét, de még a bútorzatot is megszabták, és mindenre adtak három hónapot. Rengeteg pénzt kellett volna beleölni a változtatásokba, ami momentán nem állt rendelkezésre, a hitelcsapdát pedig 2008 óta igyekszik mindenki elkerülni. gy 2022 március 31.-ével megszűnt a hivatalos Magyarországi MV Agusta importőrség. Természetesen a szerviz továbbra is működik, a garanciális és egyéb javításokat ez nem befolyásolja.)

Eltelt a január, a február, ám a gyártól semmi értesítés nem érkezett a motorról. Tomasz persze folyamatosan érdeklődött, de vagy nem kapott választ, vagy türelmet kértek. Megérkezett a tavasz, az ügyfél egyre türelmetlenebbül várta a motort, úgy döntött Ő is kezébe veszi a dolgot, megkeresi személyesen a gyártót. Nem kisebb embernek, mint  Timur Sardarovnak, az MV Agusta orosz tulajdonosának instagram oldalára írt.  Meglepően gyorsan jött a válasz, amiben azt ígérte Sardarov úr, hogy soron kívül utánajár a 26-os motor ügyének. Ennél a pontnál, nagy sóhaj szakadt fel mind a megrendelő, mind Tomasz mellkasából, ha Big Boss kézbe veszi a dolgot, az onnan már sima ügy lesz. 

Nos valóban beindult a gépezet, májusban csomagot kapott az ügyfél a gyártól, amiben egy MV Agusta "motor" lapult. Természetesen nem a megrendelt Superveloce, hanem egy lábbal hajtós gyermek futóbicikli. Szép gesztus lett volna, ha a megrendelt motor mellé csomagolták volna, így inkább vicces. De megint csak nézzük a dolog jó oldalát, a gyár kommunikált az ügyféllel.

1_2048x2048.jpg

Újabb ígéretek jöttek, "a motor kész, már csak a kerekekre kell várni, de a beszállítónál problémák vannak". Mivel a Superveloce AGO különleges felniket kap, nem lehetett beletenni "valamit", csak hogy guruljon. Közben az egyik olasz kereskedő, 9 azaz kilenc darab sorszámozott motor között pózolt egy videón, 2022 májusában. Neki jutott chip, jutott kerék, jutott motor, igaz Ő olasz, és bevállalta a szalonja átalakítását. 

 A 2022 augusztusi gyárleállás után érkezett egy email, amiben azt ígérték, hogy október végéig leszállítják a motort. Természetesen ebből sem lett semmi, majd novemberben robbant a "bomba", a KTM bevásárolta magát az MV Agusta cégbe, 25.1%.ban. Ez lehetett volna jó hír is, de csak annyi történt, hogy az eddigi vezetőket eltávolították a cégtől, és új emberek érkeztek, akik semmiről sem tudtak. A teljes kommunkiáció egyoldalúan megszakadt. Ezzel a 2022-es évet befejezettnek vehetjük, januártól beleléptünk a harmadik évbe.

2023 januárjában -már az új vezetés- bekért minden adatot a megrendelésről, amiből az következhetett volna, hogy megpróbálják gatyába rázni az elmaradt szállításokat. Létrehozták Ausztriában az MV Agusta GMBH-t, és az összes elkészült motort oda szállították, majd tőlük kerültek a vevőkhöz. Jött is egy értesítés, hogy sajnálják a dolgot, és az ügyfelet egy ajándékkal kárpótolják majd. Közben még annyi történt, hogy a Black Motors Racing KFT újra kapott egy direktívát, hogy az új vezetés miket kér ahhoz, hogy Tomasz újra hivatalos MV Agusta kereskedő lehessen Magyarországon. Ez a direktíva annyira "erősre" sikerült, hogy még az olasz kereskedők közül is kiléptek páran, olyanok, aki megcsinálták a 22-es átalakításokat. Csak egy példa. A márkaszervízek éves szoftverhasználati díja 2021-ben 250 euró, 2022-ben 500 euró, majd 2023-ban 5000 euró lett. Tomasz nemet mondott, és ezzel szinte perifériára került az ügye. Csak emlékeztetőként, a motor teljes vételárát már kifizette 2021 novemberében, mikor még hivatalos importőr volt!

2023 nyár közepén újra csengetett a postás az ügyfélnél, ajándék csomag jött a gyárból. A csomagban egy levél és egy fotó lapult, amin Giacomo Agostíni és egy Superveloce AGO látható, valamint a képet a legenda kézjegyével is ellátta. Ez mindenképpen becses ajándék, de azért halkan megjegyzem, ha valaki a Milánói motorkiállításon odament az MV Agusta standhoz, kaphatott ilyet. 

A levélben a következő állt: 

"Kedves MV Agusta barátom.

Vállalatként és MV Agusta rajongóként, nagyra értékeljük a márkánk iránti lelkesedését és támogatását, ezért úgy érezzük, tartozunk Önnek egy magyarázattal, az MV Agusta Superveloce AGO késedelmes szállításával kapcsolatban.

A COVID-19 világjárványt követő globális ellátási és logisztikai válság, rendkívül bonyolulttá tette a csúcstechnológiás gépek gyártását. Az MV Agusta motorkerékpárokban használt exkluzív alkatrészek közül sok, nagyon nehézkesnek bizonyult. Ez a helyzet késéseket okozott a Superveloce AGO gyártásának befejezésében. Az MV Agusta Motor S.A. nem tud, és nem is fog szállítani olyan motorkerékpárokat, amelyek nem a legmagasabb színvonalon készülnek el, ezért elnézést kérünk, és köszönjük eddigi türelmüket. Örömmel erősítem meg, hogy a Schirannai üzemünkben a termelés visszaállt a 100%-os hatékonyságra, és az utolsó alapos minőségellenőrzés után szeretnénk tájékoztatni, hogy az összes Superveloce AGO szállítása már megkezdődött. Türelme, és a márka iránti szeretete megbecsülése jeléül, ehhez a levélhez mellékelünk egy egyedi ajándékot, amelyet Önnek, mint értékes vásárlónknak tartunk fenn. 

A Superveloce AGO, mint minden MV Agusta motorkerékpár, a Motorcycle Art igazi darabja, és biztosak vagyunk benne, hogy élvezni és szeretni fogja. Tisztelettel köszönöm a türelmét, támogatását és szenvedélyét.

Aláírta: Timur Sardarov és Luca Martin.

A levél mellé egy értesítést is kapott az ügyfél, hogy a konkrét motor már a gyártósoron van, augusztusra leszállítják. Tomaszt már kihagyták a levelezésből, csak az ügyféllel tartották a kapcsolatot. Szeptemberben jó hír érkezett, a motor Ausztriában van, az MV Agusta GMBH-nál. Mivel a Magyarországi szállítást is kifizették, az ügyfél kérte, hozzák el neki a motort. Erre hamar reagáltak, mégpedig azt, hogy a motort átvitték Csehországba, egy KTM kereskedőhöz, ott átvehető. Sem név, sem cím, sem telefonszám, cseh KTM, ennyi. Tomasznál és az ügyfélnél itt szakadt el a cérna, jogi útra terelték az ügyet. Megbíztak egy olasz ügyvédet, az összes bizonylatot, emailt, és dokumentumot átadták neki, hogy járjon el az MV Agusta gyárral szemben. Az ügyvéd lépett, október elején benyújtotta periratokat az illetékes bírónak, aki átvizsgálja az ügyet, és dönteni fog.

Itt tartunk most, fontos a hit, hinni abban, hogy az olasz bíró nem egy patinás olasz cég javára dönt, hanem a károsult vevő és az igazság javára. Nem lehet tudni mi lesz a vége, egy biztos csak. A 26. MV Agusta Superveloce AGO eltűnt, senki sem látta még. Sokkal magasabb sorszámú motorokat árulnak néha, a mobile.de-n éppen hármat találtam. Egyelőre a "se pénz, se posztó" esete áll fenn, kíváncsian várjuk a bíró ítéletét, majd azt, mit lép erre a gyár. Talán 2023 karácsonyát bearanyozza egy gyönyörű Superveloce AGO a 26-os sorszámmal???

img_e7670.JPG

 Az alapmodellről készült tesztet itt olvashatod: https://motorozzvelem.blog.hu/2020/10/23/mv_agusta_superveloce_800_teszt

 

 UTÓIRAT:

Az események felgyorsultak, Tomasz megnyerte a pert, az MV Agusta november közepén Magyarországra szállította a 26-os sorszámú motort. Hogy eddig hol tárolták, az nem derült ki, de a legfontosabb, hogy megérkezett. Most műszaki vizsgára vár, majd tovább viszik a tulajhoz, akinek az idei karácsonyát már biztosan beragyogja az új MV Agusta Superveloce AGO. Va bene!!

mv_26.jpg

 

Szólj hozzá

blog.hu blog.hu címlap mv agusta mvagustamotor mv agusta superveloce 800