2022. sze 07.

Cifra gúnya. Yamaha Tracer 9 GT 2022 teszt.

írta: Misi Mágus
Cifra gúnya. Yamaha Tracer 9 GT 2022 teszt.

Ilyen az, ha az MT 09 SP-t felöltöztetik.

Nekem van Traceres múltam, szinte az összeset próbáltam már. 2018, Tracer 900 és Niken. 2020, Tracer 900 GT-vel 3000 kilométeres túra. Több mint egy éve nyúzom a saját MT 09 SP-met, ami ugyanez pucéran. Most pedig itt az új GT, nézzük megéri-e a szép ruha az árát.

img_4536_1.JPG

 A bukócső, a kartervédő, a tankpad és a hűtővédő extra felszerelés.

Első látásra azt kell mondjam, tetszik a vas. A színek megegyeznek az enyémmel, csak itt a tankon több az ezüst festék. Nem valami nagy monstrum, de azért férfias a mérete, 30 kilóval nehezebb mint az MT. Nem csupa izom, de tohonyának sem mondanám, egy túramotor legyen ekkora. Dobozok nélkül hoztam el, nem készültem hosszabb túrára vele. A pacekja nagyon bejön, főként a két felső lámpa szigorú a menetfényekkel, ezt jól eltalálták a japók. A kétrészes ülés alatt jó nagy tároló üreget alakítottak ki, elfér a sebkötöző csomag, a defektjavító, egy tárcsazár, és még mindig marad egy bukszányi hely. A nyereg kényelmesnek látszik, és mint kiderült az is, bő 400 kilométert ültem benne-rajta.

img_4594_2.JPG

Átvétel után, a Veresegyház és Dunakeszi közötti táv elég volt ahhoz, hogy dührohamot kapjak a plexi által keltett turbulenciától. Ezen a fotón még fent van, a többin nincs. És láss csodát, szélvédő nélkül nincs huzat, nincs sisakrángatás.

Ezzel le is tudtam a fikázást, mert a Tracer 9 GT-be nem igazán tudok komolyabban belekötni, 5 198 000 forintért nagyjából mindent jóságot megadnak, amit manapság illik. A teljesség igénye nélkül: 

  • Sebességtartó rendszer
  • KYB félaktív felfüggesztés
  • Kemény oldaldobozok
  • Fel-le gyorsváltó rendszer
  • LED-es kanyarfények
  • Különleges színek és grafikák
  • EU5 890 cm³-es CP3 motor
  • Könnyű, CF alumíniumöntvény váz
  • 6 tengelyes IMU és dőlésérzékeny motorossegítő rendszerek
  • következő generációs dizájn és stílus
  • Mindenhol LED lámpák
  • Két 3,5 hüvelykes TFT számláló

Mindezek az extrák 800 000 forintba kerülnek az alap Tracer 9-hez képest, én úgy gondolom -ha belefér- megéri a plusz pénzt. A tesztmotorra az említetteken kívül még sztender "kalucsni", telefontartó és hátsó doboz szett is fel lett szerelve, tehát komplett, a világ meghódítására.

Ráülve két dolog tűnik fel azonnal, jóval magasabb min az MT, és a dupla műszerfal. Igen dupla, kettő TFT kijelző van előttem, baloldalt az enyémen már megszokott, és jobbra egy másik, amin négy nagy kockába lehet konfigurálni adatokat. Ez különösen szemüvegeseknek jön jól, nem kell a kicsi karaktereket silabizálni menet közben, az amúgy nevetséges, 3,5-ös kijelzőn. De így a kettő már fain, minden funkciót a két oldali kapcsolószigeten lehet elérni, kesztyűben is. 

img_e4578.JPG

Azért vannak bakik, az időórát nem lehet nagyban kitenni a jobbos kijelzőre. 

A tesztkört úgy állítottam össze, hogy legyen benne mindenféle fajta út. Dunakeszi-M2-Salgótarján-Cered-Ózd-Balaton-Eger-Mátra-M3-Dunakeszi. A motorblokkról már annyian megírták, hogy jó, így én nem is pazarlom rá a tintát, tényleg jó. A fék is dettó, ezek megegyeznek az MT-vel, leginkább a futómű érdekelt. Két lehetőség közül választhatunk gombnyomásra, puhább vagy keményebb. Én a puhára nyomtam rá, és ott hagytam egész nap, a Ceredi huplikon éreztem is a jóságot. Máshogy fordul mint a csupasz tesó, ez nemcsak a félaktív futómű miatt van, a hosszabb hátsó lengőkar és a nagyobb súly is közrejátszik. A 24-es úton meg el is felejtettem átkapcsolni, de így is remekelt. Olvastam, hogy a középsztender leérhet erősebb döntésnél, no az én motoros tudásom nem koptatta el, pedig nem sok majrécsík maradt a hátsó gumin. Pont az ilyen nehéz vasdarabok miatt nőtt meg a súly, de milyen jó, hogy nem kell külön motoremelőt venni a karbantartáshoz.

img_e4551_2.JPG

A plexi -tehát a szélvédelem- nem hiányzott, csoda időben csapattam egész nap.

Ceredet elhagyva, Ózd felé mentem, Zabar után új az aszfalt, nagyon jókat lehet borogatni. Szerencsére az a szakasz szinte mindig üres, senkivel nem kellett vívnom. A motorvezérlőt áttettem 1-es fokozatba, az a direktgáz, harap mint a körfűrész. Ózdon Eger felé fordultam, majd Borsodnádasdnál egy balos, és jöhetett a Balatonig tartó mini Stelvio, a két település között. Jó állapotú, de csúszós az aszfalt, óvatosan kell döntögetni, gyorsításkor jól jött a kipörgésgátló, visszaváltáskor meg a csúszókuplung. Még az ABS is dolgozott néha, a teljes elektromos csomag rendben van a GT-n. 

img_4555_2.JPG

"Nekem a Balaton a..."  mini Stelvio.

A Tracerek plexije a legtöbbet vitatott alkatrész a fórumokon, ez nem változott az új motoron sem. Abban mindenki egyetért, hogy a gyári nem jó, 170 cm magasság felett iszonyat turbulenciát csinál. A megoldást sokan egy magasabb plexi felszerelésében látják, csak az a baj, hogy ronda, agyoncsapja a motor formáját. Én inkább alacsonyabbat tennék fel, hagyjuk már ezt a szélvédelmet a fenébe, végül is motoron ülünk, nem egy Vespán! A Niken kicsi gyári plexije lehet a megoldás, ha a négy furat megegyezik. Mutatom mire gondolok:

img_e4599.JPG

Az első már túlzás. Novemberben mentem a Nikennel, nem volt gáz.

A 24-es út már szinte végig új, a Parádi parkolóban szusszantam egyet, majd jöhetett a folytatás Gyöngyösig, teljesen fekete lett a hátsó gumi. Ebéd a Manhattan Burger-ben, azután felmentem a sztrádára, 130-nál benyomtam a tempomatot, ott is szépen teljesített. Stabilan fekszik az úton, semmi oldalszél érzékenység, a tükrök is jól használhatók. A gumibetétes lábtartók sokkal kényelmesebbek, mint a tiszta fém, komfort érzést adnak. Az ülésen 140 kilométer után kezdtem ficeregni, el is döntöttem hogy ez se jó, de újabb 50 km után ez elmúlt, összeszokott vele a fenekem. A testi háromszög jó, se a térdem, se a hátam nem fájt egész nap. A teszt végi átlagfogyasztás combos lett, 6,1 l/100km, igaz nem is kíméltem. A 18 literes tankot nagyon bírnám, az pont 4 liter plusz az MT 14 literjéhez képest, hosszú túrán jól jönne. 

Pár apróság pro és kontra, amiket észrevételeztem. Az oldaltámasz kihajtásához cseppnyit jobbra kell dönteni, ez valószínűleg a papucs miatt van így. A 180 centimhez épphogy megvan a telitalpas megállás, de az ülést kb másfél centit lehet süllyeszteni egy (széria) keret kivételével, az jól jöhet. Nem kellett, de a markolatfűtést csak menüből lehet működtetni, az butaság. Van 12 voltos csatlakozó, jó helyre is tették, de miért nem USB, ez is butaság. Az ülésnyitó szuper helyen van, a MT elb@szott, elrejtett, a sárvédő mélyén lévő üregéhez képest. Sajnos az indexet nem veszi vissza, azt nagyon bírnám. Az oldaldobozok tartója nem egy "mászóka", integrálva van a hátsó ülés alá, ez ötletes. A tanksapka nagyon hátra került, így a tanktáska -valószínűleg- az ölünkben lesz. A vacak plexi, állító mechanizmusa viszont remek, simán megy egykézzel, menetközben.

img_4568.JPG

 Ezen nem tudnak túllendülni 2022-ben sem. Hihetetlen.

Összességében jól éreztem magam a GT-n, a plexi kivételével minden jobb mint a régin. A felszereltsége teljes, de ha valami hiányzik, rengeteg kiegészítőből válogathatunk, akár gyári, akár utángyártott cuccokból. A mérete és az ereje alapján simán bevállalható a két személy, ugyan nem ültem hátul, de nem tűnik hokedlinek az utasülés. Versenytársnak talán, a szintén háromhengeres gyönyörű MV Turismo Veloce 800, esetleg a kéthengeres kis XR 900 BMW jöhet szóba, csak azok jóval drágábbak. Egyet fontos leszögezni, ez nem túraendúró, ez sportos túramotor, aszfaltra való. Ha fontos a magasabb építés, akkor a Tiger 900 lehet alternatíva, de olyannal még nem mentem. A GT renoméját a Yamaha márkanév, és az egész világon elterjedt szervízhálózat erősíti. 

Pontozás:

1., külső: nekem tetszik, csak a tesztmotorra szerelt bukócső sok, 9 pont.

2., motor: motor-váltó hibátlan, kicsit szomjas, 9 pont.

3., kényelem: plexi kuka, azon kívül klassz, jól éreztem magam rajta, 7 pont.

4., elektronika: jó-jó, de hol az USB, markolatfűtés menüből, ejnye-bejnye, 7 pont.

5., fék-futómű: a fék jó, a félaktív futómű nagyon tetszett, 10 pont.

6., használhatóság: tökéletes mindenes, pont jó méretben, 10 pont.

7., kéne faktor: ugyan én a csupaszra szavaztam, de hosszú útra, két személlyel bizony kéne, 10 pont.

összesen: 62 pont.

Ha kíváncsi vagy a a régi Tracer tesztre, itt elolvashatod: https://motorozzvelem.blog.hu/2020/09/15/yamaha_tracer_900_gt_2020_teszt

Itt pedig a gyári brossúrát: https://www.yamaha-motor.eu/hu/hu/products/motorcycles/sport-touring/tracer-9-gt-2021/

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

galéria:

img_e4582.JPG

img_4559_2.JPG

img_e4580.JPG

img_4542_1.JPG

img_e4584.JPG

img_e4577.JPG

img_4591.JPG

img_4557_2.JPG

img_4564.JPG

 

 

Szólj hozzá

blog.hu motorozás blog.hu címlap Yamaha yamaha mt 09 tracer teszt yamaha niken 900 motorozzvelem yamaha tracer 900 gt teszt yamaha magyarország yamaha tracer 9 gt 2022 teszt