2020. sze 15.

Yamaha Tracer 900 GT 2020 teszt.

írta: Misi Mágus
Yamaha Tracer 900 GT 2020 teszt.

Szeretlek is meg nem is...

A Tracer GT amolyan titkos favorit volt nálam. Az alapváltozatot két éve már próbáltam, de a GT-n azokat a dolgokat javította ki a Yamaha, amik ott nem tetszettek. A 900-as Tracer pont a nekem való méret és forma, nem olyan nagy, mint mondjuk az 1000-es Versys, a GS-ről nem is beszélve. Az általam kipróbált motorok közül, az MV Agusta Turismo Veloce áll legközelebb hozzá, csak ennek az ára sokkal szerényebb. Tehát nagyon vártam a GT-t, amit a Yamaha Magyarország jóvoltából, nem csak egy hétvégére, hanem egy 3300 kilométeres, nyolcnapos túrára kaptam meg. 

img_9342.JPG

A tanktáska is gyári, az SW Motech gyártja.

1500 kilométerrel az órájában, leszervizelve ültem rá, azonnal még tankolnom se kellett. A két (GT-nél széria) hátsó dobozba szinte minden holmim elfért, csak az esőruhát pókoztam a hátsó ülésre. Tanktáskából választhattam a nagy, túra változat, és a kisebb verzió között, a kicsi bőven megfelelt. Tanklock-os rögzítéssel, egy mozdulat a levétel vagy a felrakás. Gyári extraként, a blokk két oldalára "bukógombát" szereltek, a tankra pedig protektorokat ragasztottak, egyébként minden széria volt. Két extra hiányzott, de az nagyon-nagyon...

Három henger, 847 ccm, 115 lóerő, 84,6 nm, 215 kiló (mindennel feltöltve), ezek a sarokszámok. 18 literes tankjába, szerencsére ritkán kell tölteni, a túra átlagfogyasztása 4,8 literre jött ki, ez baráti. A benzinszintmérő, viszont még mindig idegesítő, a felső fél egy rubrika, az alsó, négy. Általában 220 kilométerig meg se mozdul, majd leesik félre, és csak onnan ad viszonylag korrekt tájékoztatást, ez megszokást igényel.

img_9748_2.JPG

A GT TFT műszerfala okos, és jól is néz ki, csak nagyon kicsi. Szerettem volna két ujjal nagyítani, de azt nem tudja, kezelése egyszerű.

A dobozokon és színes műszerfalon kívül, a GT kapott gyorsváltót (csak felfelé sajnos), markolatfűtést, tempomatot (!!!!), egy plusz kapcsolót a jobb markolathoz, és középsztendert. Ezek mind hasznos dolgok, nem kidobott pénz az a 600000 forint, amennyivel GT többe kerül az alap Tracernél, vagyis az ára 4298000 forint, bruttó. Ez annyira versenyképes lehet kint is, hogy a túra alatt több Tracert láttam, mint GS-t, pedig német területen jártam, ez ott nagyon nagy dolog!! Három üzemmód van, STD-ben volt végig. Az "A" túl idegeséé teszi a gázkezelést, a "B" pedig túl lomhává, az arany középutat választottam. A műszerfal testre szabható, mind az arculat, mind a megjelenített adatok tekintetében, nekem fél óráig tartott, egy fiatalabb bikernek talán 10 perc lesz, jó játék.

A háromhengeres blokk könnyen indul, nincs Wartburg hangja, de a szőr sem állt fel a karomon, olyan semmilyen. A decibel besorolása jó, ma már ez is szempont lehet. Felülve meglepően jól eltalált a kormány-ülés-lábtartó háromszög, a térdem és a csípőm, egész úton remekül érezte magát. Persze az alacsonyabbra szerelt lábtartónak is megvan a hátránya, minden egyes megállásnál beleakadt a csizmám a koptatóba, ez bosszantó. Mutatom mi a baj:

sztender1.png

A két pöcök túl közel van egymáshoz, én kivenném a lábtartóból.

A blokk jó erőben van, az alsó fokozatokban gyorsul mint a nyíl. Gyengeséget csak fent mutat, mondjuk egy 100 km körüli előzéshez érdemes visszaváltani egyet vagy inkább kettőt. Ezt meg kellett szoknom, az saját ezres négyhengeresem egy ilyet simán csuklóból megold 6.-ban. A váltó szépen teszi a dolgát, de a kuplung nélküli használat csak harmadiktól felfelé rántásmentes, minimum 5000-es fordulaton, a fokozatjelző vízszintes skálán mozog, látni az előző és a következő gangot is.

Jók a praktikus részletek. Van -és jó helyen- 12 voltos csatlakozó, a kütyük töltéséhez. (mondjuk 2020-ban az USB életszerűbb lenne) A hátsó ülés alatt akkora az üreg, ahová a defektjavító pont befér. Az oldaltáskák egy kézzel, és egy mozdulattal levehetők, és nincs alattuk egy Eiffel toronnyi vaskeret, szépen illeszkednek a farokidomba. A markolatfűtésnek nincs külön kapcsolója, menüből kell indítani, de jól oldották meg, seperc alatt aktiválható. A nagysztenderre könnyű felhúzni, így gyerekjáték a láncápolás. A játéknak tűnő kézvédőről akkor derül ki, hogy mennyire jól fogja a szelet, mikor intesz a szembejövőnek, és úgy hátralöki a kezed, mintha meg is akarnád ölelni. Könnyű tankolni, nem büfizi vissza a nyálat, mikor közel a vége.

Az első és hátsó futómű, számomra tökéletes párost alkotott, nincs gyenge pontjuk, egy személlyel, csomagokkal, eszembe sem jutott, hogy állítani kellene, mintha húzták volna a kanyarokban. A gyárilag szerelt Dunlop gumi, szárazon jól tapadt, de vízen alattomos dolgokat produkált, az első csúszás után odalett a bizalom. A fékekről sem mondhatok rosszat, mindkettő jól tette a dolgát, az ABS sem akart előtérbe tolakodni, az én igényeimet 100%-ban kielégítette. Este nem mentem vele, de a led fényszóró alagutakban szinte leverte a csempét a falról. (minden lámpa ledes) A tükrök is a "nagyon jó" kategóriába esnek, háromnegyed részük használható. Az idomzat, esőben klasszul megvédett a víztől, ez áldás egy csupaszhoz szokott motorosnak. A hátsó táskák semmi zavart nem okoztak, nem cibált sztráda tempónál sem, és a sorok közötti lavírozásnál is észrevétlenek maradtak. Most akkor mi van, ez a tökéletes motor? No azért nem, jöjjön a rinyálás.

Ha ez képregény lenne, most következne a buborék, benne balta, buzogány, kés, pisztoly, és minden egyéb büntető eszköz. A leggyűlöletesebb része, a plexi. Az olyan rettenetes turbulenciát csinált a sisakban, hogy gyakorlatilag dührohamot kaptam tőle. Megmértem, 67 kilométeres sebesség alatt csendesült el. Nem tudom kire méretezték -talán 160 centis motorosra-, de én bárhová emeltem vagy süllyesztettem, semelyik állásban nem volt jó, a változás csak annyi, hogy nagyon szar, vagy még annál is szarabb. Betettem a füldugókat, de azon is átjött a huzat, és úgy nem hallottam a navigációs utasításokat se. Mindezt ötvözték a világ talán legjobb állító mechanikájával, az annyira nagyszerű, hogy kötelezővé tenném minden túramotoron, ahol kézzel kell állítani a plexit. Kipróbáltam a befekvős módszert is, úgy jó volt a fülemnek, de rémes a derekamnak. Két napra le is vettem, és láss csodát, a semmi sokkal jobb volt, mint a rossz.

img_9350.JPG

A plexi a hátsó ülésen volt a legelviselhetőbb.

Egyszer piros lámpánál mellém állt egy olasz rendszámú Tracer, természetesen már utángyártott szélvédőt szereltek rá. Na, ez az egyik extra ami nagyon hiányzott, legalább feltettem volna a garázsban porosodó Puig magasítót, de mint tudjuk, az okos motoros más kárán tanul, a hülye meg a sajátján. 

A másik dolog, ami megkeserítette az életemet, az ülés. Egy órányi motorozás után már fészkelődtem rajta, a nap végére viszont úgy érezte magát a hátsóm, mint egy amputált láb. Rendben, én csontosseggű vagyok, és lehet, ha valakinek Mel Gibson típusú feneke van, ezt észre sem veszi, de nekem nagyon hiányzott egy kényelmesebb ülés. Ez a második vágyott extra a boldogságomhoz, a komfort ülés. Ez a hiba nem feltétlenül jön ki, egy egynapos teszt alatt, ahol sűrűn megállok fényképezni, de amikor napi 7-8 órát ülök rajta, nagyon is. Az utolsó napra szereztem egy szivacsot, amit felerősítettem az ülésre, jobb lett, de fotellé így sem változott.

img_9740_1.JPG

Kicsit MacGyver-es, megoldás, de nem volt kárpitos a közelben.

Száz szónak is egy a vége, ez sem tökéletes, esetleg akkor, ha magadnak építed meg. A Tracer 900 GT-nek sok erénye van, de hagy teret a fejlesztésre. A legfontosabb a szélvédő cseréje, utánanéztem, kismillió utángyártott verzió létezik, nem is rettenetes költség. A másik az ülés komfortosítása, ezzel már itthon is sokan foglalkoznak. 115 ló nem akar folyton megölni, nyugodt menethez mindig elég az erő, és barátságos fogyasztás a jutalom. Nem rossz bringa ez, ha az lenne, nem láttam volna ennyit útközben, ár-érték arányban pedig kimagaslóan jó. 

Pontozás:

1., külsőségek: ha a pulzus nem is emelkedik a látványától, de vagányul néz ki, és hozza a Yamahától elvárt minőséget, a dobozok is szépen illenek a formához, 8 pont.

2., motor: mint a kaszni, semmi faxni, egy jó "iparos", kedvező fogyasztással, 8 pont.

3., kényelem: rémes plexi, kényelmetlen ülés, de a lábaim szerették, 4 pont.

4., elektronika: kimagaslóan komoly, de van három apróság. A mindent tudó műszerfal lehetne nagyobb, visszavehetné az indexet, és válthatna lefelé is gyorsan, 8 pont.

5., fék-futómű: nekem tökéletes, 10 pont.

6., használhatóság: másik szélvédővel, és egy jobb üléssel remek túramotor, 8 pont.

7., kéne faktor: ebben az ár és méret kategóriában, ennyi extrával jó ajánlat, 9 pont.

Összesen: 55 pont.

 

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

 

Galéria:

img_9345_2.JPG

A plexi jól néz ki, de borzasztó huzatot csinál a sisakban.

img_9400_2.JPG

A Rejtekadó erdőben.

img_9428_2_1.JPG

Nem gond az eső, az idomok megvédtek.

img_9554.JPG

Két személlyel is bőséges a hely. 

img_9695_2.JPG

Csupaszon a magasban.

10cproi110102-003422_2.JPG

Teljes gőzzel.

img_9713_2.JPG

Dobozok nélkül is túragépnek látszik...

img_e9703_2.JPG

...de felpakolva az igazi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

yamaha motorozás motorteszt motorozzvelem.blog.hu yamaha tracer 900 gt yamaha tracer 900 gt teszt yamaha magyarország