2019. dec 18.

"A tett kezdetét a bátorság, a végét a szerencse vezeti."

írta: Misi Mágus
"A tett kezdetét a bátorság, a végét a szerencse vezeti."

Milyen évetek volt? Nekem soha rosszabbat, mint 2019.

A fenti idézetet Démokritosz, görög filozófus mondta, 2400 évvel ezelőtt. (Egy másik örök érvényű görög mondás: "tegyél rá Windexet!") És valóban így van, lehetsz te a legbátrabb-legokosabb pali, ha nincs szerencséd. A szerencse faktort nem lehet előre kalkulálni, de erősen ajánlott bízni benne! Mikor elkezdtem tervezni az idei szezont, igyekeztem nagyon alapos lenni, de azért bíztam a szerencsémben is. Én tényleg szerencsés flótásnak tartom magam, nem is lottózom, nehogy pénzre váltsam a szerencsémet. Eddig minden "balhét" megúsztam élve, és remélem ez így marad a jövőben is.

2018-06-03_10.png

 2019-ben rengeteg élményem volt, bízom benne, hogy 2020 sem lesz rosszabb. Jöjjön egy kis áttekintés.

Januárra elkészült a könyvem. Ez egy akkora flash, hogy nincsenek is megfelelő szavaim rá, egy csoda, na! Egy könyvnek illata, súlya, kisugárzása van, de ha az a sajátod, mindez megsokszorozódik. Persze üzletileg bukás volt, de eleve így is indultam neki. Titkon reméltem, hátha valaki lát benne fantáziát, és bekerül a könyvesboltokba, de nem. Minden esetre, nekem (és reményeim szerint az olvasóimnak) nagy örömet okozott.

img_5493_2.JPG

Nincs az a parfüm ami azt az illatot tudná, amit akkor érzel amikor kibontod a saját könyved csomagját.

Az első motor közeli élmény, az MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro bemutatója volt februárban, az elmaradt motorkiállítás szinte egyetlen résztvevőjeként. Az a motor tisztára Back to the Future, ha szerencsém lesz, talán tavasszal én is kipróbálhatok egyet. Elképesztő műszaki tartalom, a formatervezés pedig Oscar díjat érdemelne, még sosem láttam szebb csupasz motort. Nem egy hétköznapi jármű, persze az ára sem az. De amíg Ferrarit vesznek, addig ez is eladható lesz.

img_5420_3_1.JPG

Mestermű!!

Márciusban megvolt az első gurulás, egy Suzuki teszt, a GSX-S 750 személyében, és egy füst alatt letudtam egy NAXA, lengyel bukósisak, és egy HELD hátizsák próbáját is. A hátizsákot meg is vettem, remek társam volt az idén. A március hideg volt, már nagyon hiányzott az igazi szezon kezdet.

img_5554_1.JPG

Egy képen a három tesztalany.

Az áprilisban komplett kész lettem a január óta zajló felkészítéssel, minden rendelt és legyártott alkatrész, rákerült a Bestiára. Megcsináltam az olajcserét, felszereltem életem első Michelin szettjét, és kapott új akkut is. Motorozásra csak annyi idő jutott, hogy teszteljem a fejlesztéseket, egy Tardosi karika, és egy két városi gurulás alatt. Minden jól vizsgázott.

img_5631_2_1.JPG

A világ második legszebb motorja, felkészítve az El Caminora.

Májusban rengeteg intézni valóm volt, csomagoláspróbák, biztosítások, mobilnet, GPS nyomkövető, új porc injekció a térdembe, és persze a legkülönlegesebb feladat, papi áldást szerezni a motorra az Út előtt. Először azt hittem egyszerű lesz, de nehezebb volt mint vártam. Ha Gabi barátom nem segít, talán nem is sikerült volna. De egy héttel az út előtt ez is összejött.

img_5726.JPG

Fülöp atya a motort is, és engem is megáldott. Nagyon jó érzés volt.

Végre június, eljött a várva várt legnagyobb kaland, az El Camino túra indulása. Előtte még soha nem csináltam ekkora gurulást, kicsi drukk azért motoszkált bennem. Volt aki bolondnak hitt, volt aki le akart beszélni, de tartottam magam az elhatározásomhoz, "majd én megmutatom nektek!". Megérte alaposnak lenni, semmi probléma nem volt, pedig bő 8000 kilométer alatt bármi megtörténhetett volna. De sem a motorral, sem velem nem volt gond, és még a necces szituk is elkerültek. Hihetetlen élmény volt 23 napig egyedül járni Európa útjait, és eljutni a nyugati világ végére. (na jó, csak 21 nap egyedül, mert Zolika az elején velem volt két napig)

img_6508.JPG

Valahol a világ végén.

Épp hogy megjöttem, máris tesztelhettem az MV túramotorjának a csúcsát, a Turismo Veloce Lusso SCS-t. Igazán szép zárása volt a júniusnak ez a különlegesség.

img_6666_1.JPG

Ez egy műalkotás, amivel még motorozni is jó!

A július munkával telt, méghozzá duplán, lakásfelújításba kezdtünk. Toltam a talicskát, hordtam a sittet, a napi munka után még pár órát kubikoskodtam. Egyetlen métert sem tudtam motorozni, rémes hónap volt.

Viszont augusztusban bepótoltam a hiányzó kilométereket, tesztmotorok jöttek egymás után. A Kawasaki Z 400-asa nagyon szórakoztató motor, kellett is a vigyorgás a sok vakolatpor után. Aztán kipróbáltam egy elektromos motort, az Evoke-t, hát azon nem röhögtem sokat. Aztán két nagyágyú, a BMW S 1000 R, és RR következett, na azok vonalkódot festettek az alsógatyámra. Sütött a nap, motoroztam, az augusztust imádtam.

img_6921_1.JPG

Közel 600 lóerő a képen.

A szeptember egy egynapos szlovák gurulással kezdődött, érdekes társaságban, egy vadi új BMW 1250 GS, és egy "reszelt" Aprilia Tuono 1000 volt a másik két résztvevő a Honda mellett. De szeptember legnagyobb motoros élménye a Szelíd Motorosok utolsó Magyarországi vetítése volt az Uránia moziban. Motorral mentem, és azt hittem kilógok majd a sorból a Hondával a sok Harley közül, de tévedtem. Rajtam kívül egyedül Olivér barátom jött motorral, és ő is Hondával. A film még midig nagyot ütött, főleg így, moziban nézve. Nem volt telt ház, de aki ott volt, igazi élményt kapott a jegy áráért.  

urania.jpg

R.I.P. Dennis Hopper   R.I.P. Peter Fonda   R.I.P. Easy Riders

Októberben elején csináltunk egy öt napos családi "nyaralást". Miután hazajöttem, rögtön motorozhatnékom volt, úgyhogy  egy Moto Guzzi V 7 Stone-al kezdtem, a rákövetkező hétvégén pedig az Indian új üdvöskéjét, az FTR 1200 S-t próbálhattam ki. Mindkettő V2-es, de ezen kívül nem sok hasonlóság volt a két vas között. A Guzzi a nyugalmat, az FTR a vadságot sugallta, nagyon élveztem mindkettőt.

img_7311.JPG

November (normál esetben) a szezon végét jelenti, de nem nekem. Életem eddigi legkülönlegesebb motorját tesztelhettem, az Energica Eva Esse Esse 9-et. Villanymotor, de inkább villámmotornak nevezném, ilyen brutális gyorsulási élmény, talán egy dragbike-on lehet. A nyomatéka megfelel egy kisebbfajta dízel autóénak, de a súlya annak a negyede. Nagy buli volt, és az időjárás is kegyes volt november közepén hozzám.

img_7442_2.JPG

És még jól is néz ki!

De a november még tartogatott motoros kalandot, hiszen részt vettem a Tüske Csarnokban megrendezett  Devils börzén. Béreltem asztalt, és megpróbáltam eladni a nekem már nem kellő, hasban kinőtt, megunt, vagy feleslegesen vett dolgaimat. Inkább kevesebb, mint több sikerrel, de mint buli, remek volt. Ha lesz, megyek jövőre is!

img_7551_1.JPG

Itt gyakorlatilag bármit meg lehetett találni.

És itt a december. Útálom a telet. Egyetlen jó van benne, hogy utána a tavasz jön. A december még hagyján, hiszen van benne Télapó, karácsony, szilveszter, és  (most már a negyedik) Tökös Ötös Garázs Parti!! Ilyenkor összejön a kemény mag a műhelyben, és dumálunk egy jót, felidézzük az évi közös gurulások legjobb poénjait, meg persze lecsúszik jó pár sör is. 2019-ben egyetlen métert sem motoroztunk együtt!!! Semmi, zéro, nulla!!! Ez nonszensz!!! A buli azért jó volt, jövőre talán összejön pár közös túra, és újra a közösen megélt kalandokról sztorizunk.

Nekem a Mikulás hozott egy új sisakot. A nyáron sokat kínlódtam az évek óta favorizált Shoei GT Air-al. Írtam egy listát, hogy milyen legyen a tökéletes sisak. Nem voltak teljesíthetetlen igényeim, és legalább 10 sisakot néztem meg, csupa neves gyártók, méregdrága cuccait, mire megtaláltam a megfelelőt. Legyen könnyű, maximum 1400 gramm. Legyen benne napszemüveg és pinlock plexi. Legyen középső nyitású a plexi. Legyen szemüveg barát. Legyen kompatibilis a Sena kamerával, és annak hangszóróival. Legyenek nagy szellőzői. Legyen csendes és kényelmes. És persze nézzen is ki valahogy. 

Rengeteg kutatómunka után a kiválasztott sisak, egy (számomra) kakukktojás, a Scorpion Exo 1400 air Carbon lett. Minden általam támasztott feltételnek megfelel, és csak 1200 gramm! És nem csak a súlya, az ára is nagyon "könnyű"! Plusz extraként felpumpálható arcpárnái vannak, az sokat dobhat a kényelmén és a zajcsillapításán. Ja, és hiába van benne napszemüveg, jár hozzá egy sötét plexi is. Menetpróba még nem volt, majd akkor dől el igazán, hogy mit tud. A színe pedig a hab a tortán, passzol a Bestiához. A tapasztalatokat megírom majd.

scorpion_exo1400air_legion_blu.jpg

A festésminta neve: Légió.

 

Összességében ez egy nagyon klassz év volt, mindenkinek ilyen remek, sok kalandban bővelkedő, biztonságos évet kívánok, legyetek bátrak, de legyen szerencsétek is!!!!!!! Merthogy:  Mindenkit hazavárnak!!

Boldog Karácsonyt és Boldog Új Évet kívánok, sziasztok: a Mágus.

 

 

 

 

Szólj hozzá

blog.hu motorostúra moto guzzi blog.hu címlap El Camino Easy Rider MV Agusta shoei gt air Suzuki GSX-S 750 MV Agusta Turismo Veloce 800 SCS RC 2019 Kawasaki Z 400 Evoke BMW S 1000 R BMW S 1000 RR egy mai motoros naplója motorozzvelem.blog.hu Indian FTR 1200 S Honda CB 1000 RA Scorpion Exo 1400 air carbon Energica