2018. okt 23.

YAMAHA TRACER 900 teszt. Egy csupasz motor szabadidő ruhában.

írta: Misi Mágus
YAMAHA TRACER 900 teszt. Egy csupasz motor szabadidő ruhában.

Ha nem vagy túraendúró fetisizta, tökéletes választás.

Ha ősz, akkor Yamaha. Az MT 10-est is október 23-ra kaptam meg, és most az MT 09 Tracert is. Ez volt az eddigi legtöbbet tesztmotorozott év, a Tracer pedig szép évzáró 2018-ra.

img_4738.JPG

Rögtön lelövöm a poént: jó motor ez, nagyon jó. Aki nem akar tovább olvasni, az máris mehet a szalonba venni egyet, nem fog csalódni. De ha kíváncsi vagy a részletekre is, itt a folytatás:

2015-ben már mentem egy első szériás modellel, tehát van összehasonlítási alapom. Akkor is tetszett a forma, de eléggé kulturálatlanul viselkedett a blokk. Na, a forma most is bejön, talán az egyik (ha nem a) legdögösebb külsőt adták a Tracer-nek. Nincsen csőre, nem akar túraendúró lenni, ez egy remek szélvédelemmel ellátott naked bike, aminek kicsit hosszabbak a „lábai”.  A kormány se magas, csak betettek egy kb 10 centis magasítót a villahíd tetejére. A lábtartó sportosan hátul van, de lejjebb eresztették vagy 5 centivel. Az ülés alatt pedig van egy 2 centis műanyag idom, ami két mozdulattal eltávolítható, és akkor az ülésmagasság is alacsonyabb lesz. Nekem a 180 centimhez az alacsony állás volt tökéletes, telitalppal tudtam letenni a lábaimat. Ezzel a kormány-ülés-lábtartó háromszöggel kifejezetten kényelmes volt, régen érezte a testem ennyire jól magát motoron. Egy 300 kilométeres karika meg se kottyant.

img_4732.JPG

Ezt kell kivenni az ülés alól.

A tesztmotorban 10000 km volt, de elődeim lehet, hogy csak autópályáztak vele, mert a 180-as hátsó gumi közepe nagyon kopott volt, viszont a szélén még rajta volt a gumihártya a kis Dunlop háromszögeken. Lehet, hogy szarul fordul??? Hogy ezt kiderítsem, egy Mátrai kanyargóst terveztem, amire végül is öten mentünk. Nem a T5, de egy kivétellel mindenkivel gurultam már. Jó hír, hogy a Pásztó-Galyatető útvonalat elkezdték újraaszfaltozni, és a lyukak nagy részét is betömték!!!!  

2018-10-21_7.png

Minden motoros álma egy ilyen út!!!

Október 20.-án szombaton csodálatos idő volt, az isten is motorozásra teremtette. Átvételkor a Tracer üzemanyag szintjelzője szerint tele volt a tank, nem is szaroztam vele, ilyenkor tele tankkal is kell visszaadni. Csakhogy a Yamaha azt találta ki, hogy csak fél alatt mutatja a szintet, addig azt hiszed nem fogyaszt semmit. Egyébként 4.8 liter jött ki átlagra, pedig nem a spórolás volt a cél. Ez nagyon jó érték, bár az enyém enne ilyen keveset!!! A lényeg, hogy pont akkor esett le az üzemanyag szint, amikor elkezdtük a Mártát megmászni.

Eleinte kicsit bizalmatlan voltam a gumi miatt, de mire megérkeztünk Sirokra, már tudtam hogy bízhatok benne. A rugózás inkább puha, mint kemény, jó úton tökéletes, a szarabb részeken meg kifejezetten jól jött a puhább beállítás. A teszt végére a két centis majrécsíkból másfelet sikerült lefaragni. Végül megcsináltuk a Mátrát kétszer oda vissza, mert Józsiék lemaradtak, és inkább visszamentünk értük, minthogy ácsorogjunk egy helyben. (végül „elvesztek”, de gond nélkül hazaértek) Szóval a futómű rendben van, egy átlagos felhasználónak tökéletes, pályázni meg nem ezzel a bringával fogsz. De egyébként elől állítható, ha valaki „klikk náci”, eljátszhat vele.

2018-10-21_8.png

Az ideális ív és a Mátra Volán két különböző dolog.

A fék természetesen ABS-es, nem is volt vele semmi bajom, egészen addig, amíg kifejezetten dolgoztatni nem akartam, ilyen durva reakcióra nem számítottam. Mintha egy köszörűkőbe dugtam volna a lábam. Tette a dolgát, csak kulturálatlanul. A kipörgésgátló 2-es fokozatban ugyanez, gyakorlatilag leállítja a motort. Ezt igazi élesben teszteltem a Duna parti sóderban, OFF állásban szépen ástam el magam, tehát ha ki akartam jönni, át kellett tenni 1-be, mert a 2-ben lehetetlen volt. Egy kerék fordulat, egy lefulladás. Persze a gumi se való ilyen off-roados ficsúrságokra. Egyébként a fék tökéletesen adagolható, egy normál felhasználónak hibátlanul teljesít.

img_4743.JPG

Ide más gumi kell.

Szóval, kényelem rendben, fogyasztás rendben, futómű rendben, fék rendben, de milyen a blokk??? 3 henger, 847 köbcenti, 116 lóerő, 3 injektor térkép, blokk alatti kipufogó, 6 gangos váltó. Pöccre indul, nagyon jó hangja van, nem olyan zorall mint a Brutale 800 RR, de mokányul szól. A kuplung vajpuha (szokni kell a fogáspontot), a váltó szépen vált, de nem olyan szépen mint a Kawa Z 900 RS. Szinte végig STD-ben volt a motor, ez a legbarátságosabb beállítás. A-ban igazi vagány, de B-ben sem nyugger, a legjobb az arany STD középút. Egy kivétel volt, ha lapon fordultam, és próbáltam tartani a fordulatot, na ott a gázkar néha túlérzékenyen viselkedett. Gyorsul mint az istennyila, magasabb fordulaton a hangja is megjön, élvezetes vele „rosszalkodni”. Váltani szépen lehet felfelé kuplung nélkül, és van jó nagy fokozatjelző. A háromhengeresek jellegzetes „reszelésével” gyorsul, viszont a régi Tracer rezonanciáját kiszedték belőle, nagyon kellemes csalódás. Igazából nem tudok olyan szituációt mondani (utcán), ahol kevés lenne az ereje. Persze más szitu lehet két személlyel csomagokkal felkapaszkodni a Stelviora, de a Mártát egyedül nagyon élveztem. És mindezért alig kér benzint.

img_4729.JPG

A blokkvédő hasznos extra.

A műszerfal informatív, a két markolatról kezelhető, jó a mérete, nem lenne vele baj, ha nem láttam volna a Tracer GT műszerfalát. Mert azután már minden szarnak tűnik…

tracer_gt.jpg

Ezt sokkal jobb nézegetni...

img_4727.JPG

...mint ezt. 

A plexi belülről egy kézzel állítható, csillagos ötös! A szélvédelem nagyon jó, egyben ez a hibája is, nem érezni a sebességet. Saccra nehéz megmondani, hogy 80-al vagy 120-al megyek, mindig néztem az órát fél szemmel. A csupaszon nincs ilyen para, ott mindig érezni a tempót. De nagyon jól védett, még autópályán nagy tempónál is. A tank jó széles, alatta egy plusz idom, nagyon fainul elviszi a szelet a lábakról. A kézvédő kicsi, de jó az aerodinamikája, ez akkor tűnt fel mikor felemeltem a kezem köszönéshez. Rendesen hátrarántja a szél. Az autópálya elején megpucoltam a sisak plexit, a motorét felső állásba tettem, és egy darab bogarat se kaptam Pestig. Persze szélzaj van gazdagon, sztrádán a füldugó kötelező opció!

A tesztmotoron volt gyári extraként két oldaltáska, jól pakolható, de nagyon széles lesz tőle a motor. Leszerelni egy mozdulat, de a fent maradó vaskeret nem túl esztétikus. Persze nekem jól jött mikor elmentem kenyeret venni. 

A tükröket jól be lehet állítani, de a formája miatt sok minden kimarad a képből. A tank 19 literes, ez a kedvező fogyasztással ritka tankolásokat tesz lehetővé. Az ülés annyira jó, hogy talán 350 kilométert is kibírnék egy seggre. Az utasülés alatt van a gyári szerszámkészlet, és egy tárcsafékzár, vagy egy kisebb láncspray még befér. A fejidom bal oldalán van szivargyújtó aljzat, de 2018-ban talán egy USB már életszerűbb lenne.

img_4722.JPG

Így azért nehezebb a sorok között.

img_4715_3.JPG

A táskatartó vaskeretéből kijönne egy bicikli váza. A középsztender széria.

2018-10-21_3.png

A végsebességgel sincs baj, de ez már nem az Ő közege.

Autópálya menetben is jól viselkedett, a kanyarokat is rendesen vette, jól is néz ki, kényelmes is, nem nagyon tudok mibe belekötni. Ha csak abba nem, hogy a GT sokkal jobb!!! A sima Tracer 900-as 3648000 forintért egy nagyon jó motor, igazán élvezetes vas. De a GT olyan pluszokat ad még 550000 forintért, amikről kár lenne lemondani. Először is a fullos műszerfal, a gyorsváltó, a két gyári fényezett oldaldoboz, a markolatfűtés és a tempomat. https://www.ivanics.hu/yamaha-tracer-900, https://www.ivanics.hu/yamaha-tracer-900-gt

Szerintem a Tracer 900 nagyon jó motor, az én motorozási tudásomat, és motorozási szokásaimat tökéletesen kiszolgálja. Kéne!!!

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

képgaléria:

img_4744.JPG

img_4709.JPG

Az ősz gyönyörű!

img_4710.JPG

Ebédidő Sirokon.

img_4720.JPG

Molli is megnyalta a szája szélét.

img_4723.JPG

Nem kellett erőlködni.

img_4733.JPG

Ez az idom tolja el a szelet lábról.

img_4730_2.JPG

Full ledes lámpák.

img_4726_2.JPG

A fogyasztás baráti.

img_4728_2.JPG

Eddig ilyet csak autón láttam, vak kapcsolók.

img_4731.JPG

A kipufogót jó mélyre tették.

img_4725.JPG

Egérmozi.

img_4734_2.JPG

Egy mozdulat az állítás. Zseniális!!!

2018-10-22_12.png

És itt vagyok én.

 

 

 

 

Szólj hozzá

yamaha mt 09 tracer teszt yamaha tracer 900 teszt