MV Agusta Brutale/Dragster 800 RR teszt.
Machete rendszámmal.
"Van két tesztmotorom. Ráérsz vasárnap egy közös gurulásra? Egy Brutale RR meg egy Dragster RR!" Mondta Tomasz szombaton a telefonba. Tomasz az MV Agusta Magyarország főnöke. Naná hogy jövök, bolond lettem volna visszautasítani egy ilyen ajánlatot. Félretettem a fűnyírót, az idő is gyönyörű volt, hajrá!!!
Az Auner előtt találkoztunk, Ő a Dragsterrel jött, a Brutalét meg kihoztuk a raktárból. A raktárból, ahol egy zsír új RVS és egy építés alatt álló Turismo Veloce is volt. Az RVS annyira különleges, hogy nincsenek is szavak, inkább pár kép.
Mindene egyedi, még a gumik is!!!! 12000000 ft. BASZKI!!!!!
Turismo Veloce, egyedi festéssel megrendelésre.
De térjünk vissza a két tesztalanyhoz. A súlyuk 175 kiló!!! A Brutale RR-ben 2200 kilométer volt. A Dragster RR-ben 600, tehát az még "kiskorú", nem lehetett vadulni, 6500 rpm volt a maximum, az 6.-ban kb 120-130 km. A blokk mindkettőben 140 lóerős, négyféle mappingal. Rain, Normál, Sport, User. Mindkét motor Sport állásban volt, és annyira mocskosul jól szólt, hogy nem is kapcsolgattam sehová. Oda-vissza játszó gyorsváltó volt bennük, ha ki kellene emelnem a legjobban tetsző részt, ez lenne az. Visszafelé nem gázfröccsöt adott, hanem RÖFFENT egyet!!! Esküszöm, ennyire jó disznó hangot még nem hallottam. A Brutálen gyári rendszer volt, nem is kéne más!!! A Dragsteren tuning cucc volt fent, de mivel csak simogatni lehetett, nem igazán szólalt meg.
A Brutale RR-el kezdtem. Mire átértünk Budára már el is neveztem Machete-nek! Nagyon penge és éles a gép. Az ülésben kb annyi szivacs van, mint egy vasalódeszkában, a kormány mély és keskeny, a lábam magasan hátul mint egy sportmotoron, szóval nem kényelmes. De nem is kell, hogy az legyen, annyira felnyomja az adrenalint minden gázfröccs, minden váltás, a hangja, ami kifejezetten erre ösztönöz, hogy észre sem veszed a hibákat. Brutális ahogy tolja, löki magát előre, olyan mintha sosem fogyna ki a lendülete, és ez minden sebességváltásnál folytatódik!!! Azonnal legyőzhetetlennek érzed magad, elmosódnak a határok, a nyeregben Connor Macleod vagy!!!
De Mi sajnos nem vagyunk halhatatlanok, ezért nagyon ott kell lenni agyban, mert Ő (mint a neve is mutatja) brutálisan működik. Plusz segítség az agynak a kipörgésgátló, a blokkolásgátló, és a bombasztikus fékrendszer. De tényleg oda kell figyelni rá, hihetetlenül fickós a vas. A 200 lóerős kompresszoros H2 SX után azt hittem nem érhet meglepetés. De igen. Olyan a vas mint Brad Pitt a Blöffben. Vékony, szálkás, és olyat üt, hogy a nagyok is kifekszenek, jobb nem belekötni!!! Hátul 190-es Pirelli volt rajta, az aszfalt is meleg volt, de ennyire stabil futóművel ritkán találkozni. Nagyon kell a jó út neki, de ha minden összejön, parádésan fordul. És mindezt úgy éltem át, hogy Tomasz ment előttem a bejáratós motorral!!!!!!!!!!!!
A egy MV-vel a feltűnés garantált. De kettővel......
A prizmát nem igazán értem, de a többi perfetto.
A sport kipufogó itt kidobott pénz lenne. Ahogy kinéz és ahogy szól, az már önmagában egy felsőbb kategória.
Kb egy jó óra után éreztem először a kényelmetlenségét, ha előtte megállsz, mindig vigyorogva fogsz leszállni róla. Nem vagyok se túl magas, se túl nehéz. De talán már én is nagynak számítok hozzá, úgy gondolom az ideális testalkat Lewis Hamilton: 174 centi, 68 kiló.
Neki is pont ilyen (is) van!!
Lőttünk pár képet, és toltuk tovább. Idáig Tomasz ment elől, de most a kedvenc szakaszom következett, megszöktem. Eddig se volt rossz a buli, de ami utána jött az maga volt a ZORALLSÁG. Egyszerűen mindent vitt, ami 8000 után történt. A hangokat már önmagában ki lehetne vinni a Szigetre, de ahogy falta a kanyarokat, az az igazi Street Illegál. Nem vagyok egy született Guy Martin, sajnos. De nagy motoros forgalom volt a jó idő miatt, és mindenkit meg kellett előzni a Brutale-val, mert másik dimenzióban lehet vele motorozni. Igazából ez az Ő közege, a szerpentinek, a rövid féktávok, a hajtűkanyarok. A váltó itt tudott igazán kibontakozni, még a kanyar közben is bele lehet váltani, akár le, akár fel. Nem csúszik a segge, nem akar kitörni, ennyire profi cuccal még nem találkoztam!!! ISTENKIRÁLY NAAA!!!!
Ennyi az egész. Az RR-nél széria.
Bellissimo!
Innen én folytattam a bejáratást.
Ha a Brutale egy machete, akkor a Dragster egy very machete, amit a kovács magának csinált!!! Az ülés keményebb, a kormány mélyebb és szélesebb, a kipufogó tuning, a kerekek fűzöttek, hátul 200-as gumi, hogy csak a látványosabbakat említsem. De a kedvenc részem a kihajtható utas lábtartó, valószínűleg sosem lesz használva, de mint ötlet óriási. Egyébként az utas szállítást én nem erőltetném. Az ülést látva a gyár sem.
Alaphelyzet, behajtva.
Kihajtva. Ráállni tilos!!!
A kormányvég tükrökben lehet látni, a gyorsváltó pedig még jobb, Tomasz szerint a szoftver más. Most én mentem elől, de amikor a Dobogókői szerpentinen utolértünk egy Porsche konvojt, neki gurult el a gyógyszere. Jó volt látni, ahogy levadászta őket, seperc alatt. Nekem is sikerült, csak egy kicsit lassabban.
Sajnos a kipufogó nem tudott igazán megszólalni, viszont "szénné égette" a jobb bokámat. Azt hittem a 200-as gumival szar lesz kanyarogni, de nem, bitang jókat borogattam vele. A váltó egyszerűen fenomenális, egészen alacsony fordulaton is vajpuhán működik. Pont a 6000 körüli fordulaton volt egy rezonancia, az rendesen zsibbasztotta csuklóimat. A gázkar is mintha "idegesebb" lett volna, de valószínűleg ezek a bejáratás után megszűnnek, vagy legalább tovább lehet forgatni a motort. Még egy érdekesség, egyik motor se indult pöccre, elég sokáig tekert az indító mire elkapta. Tomasz szerint mind ilyen.
Nincs mese a Dragster kényelmetlenebb a Brutale-nél, Pomázon vissza is cseréltünk, komolyan pihentető volt visszaülni. Egy Balkán túrát nem szívesen vállalnék vele. De ezek a vasak nem is erre valók, nyugodtan nevezhetjük őket is Cafe Racer-nek. A városban, vagy egy rövidebb gurulás alatt büntetni, az az igazi közegük.
Hazafelé már finomabban gurultunk, tudtam figyelni másra is. Hogy például nincs benzinóra, csak egy lámpa gyullad ki, hogy ideje tankolni. A műszerfal egyébként sok információt közöl, csak nagyon apró betűkkel, jó szem kell hozzá. A fokozatjelző viszont jó nagy ikon!!! Az index visszajelző napsütésben gyakorlatilag láthatatlan, a tükrökben semmit nem látni a könyökömön kívül. A működtető karok, gombok, kapcsolók, mind finoman, precízen működnek. A tank műanyag, akármilyen tanktáska nem jó rá. Egyébként pakolni sehová nem lehet, az a megoldás amit Tomasz csinált, egy hímzett MV logós hátizsák. Az ülés alatti lyuk jó geg, de oda pont beférne a sebkötöző csomag. A lábtartó szög nekem jó volt a Brutalén, a Dragsteren a jobb oldalon útban volt a sport kipufogó. A fék és váltó pedál tökéletes pozícióban volt, a működtetéséhez szükséges erőhatások, iskolapéldák lehetnének. Motorozni inkább a Brutalét választanám, a nappaliban nézegetni a Dragstert. Elképesztő részletességgel van megtervezve, de nekem egy kicsit sok! Az ára is. Ha az aprót lehagyjuk, a Brutale RR 5.2 milla, a Dragster RR 6.2 milla, plusz állam bácsi része. Tévedés ne essék, ezek luxus termékek, tehát nem olcsók. Ezeket a motorokat nem ésszerűségből, hanem érzelemből veszik, és érzelmeket ad is vissza gazdagon. Az MV Agusta sosem volt, és sosem lesz tucatmotor!!! Forza Giovanni!!!!
Elképesztően jót motoroztam, igazi "rosszcsont" mindkét motor, KÖSZÖNÖM TOMASZ!!! KÉNE!!!
http://mvagustahungary.hu/
Képgaléria:
Tomasz a Brutalén.
Tomasz a Dragsteren.
Még a sztender is emblémázott.
A felni is. Mondjuk takarítani nem lehet egyszerű...
Vagány, de igazából nem is kell, jó a gyári is.
Két MV egy MZ alatt.
Az EÜ csomag helye.
Az egyetlen ami nem tetszik, az a rendszámtartó. Ilyen nélküle!
Igazi egyéniségek.
Brutale. A kormány lengéscsillapító az RR-hez jár alapáron.
Dragster. Fokonként állítható a kormány.
Brutale.
Dragster.
A kulcs formája ugyanaz mindkettőnél.
Ezt hogy fűzik össze???? Nincs küllő anya!!!!
Fekete a váz a Dragsteren...
...piros a Brutalén.
Jó buli volt!!!!!