2018. máj 01.

Tátralomnic a T 5-el.

írta: Misi Mágus
Tátralomnic a T 5-el.

A tökéletes kétnapos!

img_3234.JPG

Április utolsó hétvégéjén gurultunk egy kétnapos Szlovákiát a T5-el, ami igazából most csak T4 volt. A végcél Tátra Lomnic volt, ugyanazzal a szállodával, ahol tavaly Tibikével jártunk! Szombat reggel 9-kor találkoztunk a szokásos Meki parkolóban. Vác végéig szinte lépésben mentünk, az M2 építése miatt iszonyú lassan lehet közlekedni. (Dunakeszi hétköznap már tiszta Los Angeles. Persze a dugók miatt) A haladásról még annyit, hogy 9.30-kor indultunk, és 11 után értünk Salgótarjánba! A Ceredi szerpentin botrányos állapotban van, Ózd előtt már dolgoznak az aszfalton, talán a nyár végére elérik Tarjánt.

img_3016.JPG

Ózdon megálltunk egy kávéra Tomi kedvesénél. Nem is gondoltam, hogy Ózdnak is van „Rózsadombja”, pedig van. A kávé után megjavítottam az XX féklámpáját, ami idáig folyamatosan égett, a fékpedál kapcsolót kellett visszább állítani és jó lett.

Kettő körül értünk Aggtelekre, egy tűt nem lehetett leejteni annyian voltunk. A szokásos girosz után megbeszéltük az útitervet, az 533-as úton megyünk, az a hosszabb (és mint kiderült nagyon rossz minőségű) verzió. Volt pár apró eltévedés, mert a telefonom csak mutatta, de nem mondta a fülemre az utat. A BMW navija viszont kihúzott minket a bajból. (másnap reggelre megjavult a kommunikáció) Végül is elértük Lőcsét, onnan Poprádot kikerülve mentünk Lomnicra. Este 6 után álltunk be a parkolóba. Leszedtük a cuccokat, megfújtuk a láncot, és becsekkoltunk.

img_3064.JPG

Mi Ferivel a földszinten kaptunk szobát, Oli és Tomi a másodikon. A kecó pont olyan volt, mint a tavalyi, tehát jó! Letussoltunk, átöltöztünk, és lementünk a bárba. A második sör után befutottak a többiek, legurítottunk még egy kört és mentünk vacsizni. Vagyis vacsoráztunk volna, ha a 9-ig nyitva tartó éttermet nem csukják be az orrunk előtt 8.27-kor. És a szolgálatos teremfőnök az anyanyelvén kívül semmilyen más nyelven nem beszélt, tehát a magyarázat szlovákul jött, azt meg mi nem tudjuk. De már elkezdődött a tanulás, mert taxival elmentünk egy nyitva tartó étterembe, és útközben megtanultuk a kéziféket szlovákul: ručná brzda! Az ÖREG MAMA étteremben ettünk, finom és kifizethető kajákat, de 10-kor innen is kivágtak minket. Visszataxiztunk a szállásra, ahol  (tábla szerint) a bár 11-ig van nyitva, gondoltuk bedobunk még egy kört lefekvés előtt. Perszehogy zárva volt már az is. De volt a recepción egy hűtő, abból lehetett vételezni dobozos Arany Fácánt. Ezt most kihagytam.

Én bontottam tábort, mentem lefeküdni. A többiek se maradtak sokáig, Feri is jött 10 perc múlva. Jól aludtam, csak egyszer ébredtem fel, szakadt kint az eső. Fasza…

img_3058.JPG

Egész éjjel nem ettem semmit, tehát reggel nagyon éhesen mentem az étterembe. 7-kor nyitottak, az elsők közt voltam. Szállodában imádom a reggeliket, itt is príma volt a felhozatal. Megraktam a tányért rántottával meg virslivel, én ugye tudtam hogy jó lesz. Jó is volt, a kávégépet megint sikerült becsapni, iható presszókávét csináltam. Befutottak a többiek is, jól bereggeliztünk, Feri kiszámolta a fejenkénti díjakat (mindent Ő fizetett kártyával), 53 euró volt a szállás, a bár, az étterem. Plusz a taxi, az egy 20-as volt oda-vissza, de azt kifizettük cash-ben.

A fürdőszobai menetek után, átöltöztünk, bepakoltunk, lehurcolkodtunk, felmálháztunk. 10-kor volt a start, Feri javaslatára átgurultunk Dolny Smokovecbe, még egy kávéra. Kár volt, igazi szart főztek, egész ebédig keserű volt a szám. De a kilátás megérte a 2 eurót!!!

img_3037.JPG

Az út vizes volt, de az eső már rég elállt, gyönyörűen sütött a nap. Brezno volt az első célpont, onnan Beszterce, majd Zólyom. Egy jó haluskát betoltunk útközben, a Tomi motorest-ben. A 66-os úton jöttünk, kár hogy nincs (vagy mi nem találtunk) egy kicsit Amerikára hajazó csehó. Viszont találkoztunk Karel Gottal óriásplakáton, jól néz ki a 78 éves Mr Karneval!!! Zólyom után Selmecbánya következett, az egy naggyon fain út, az 51-es. Rég jártam erre, de most sem okozott csalódást, sőt! A tó után egy darabon zsír új aszfalt van, készült videó is!!!!

www.youtube.com/watch?v=Eq36f-DL3ro

Annyira jó volt, hogy mentünk még egy kört oda-vissza, igazi örömmotorozás volt!!! Léva után jól eltévedtem, nem vettem észre a Sahy táblát, gyanús volt mikor már Nyitra közeledett. Idáig séróból vezettem, de újra bekapcsoltuk a BMW naviját, és mentünk Oli után. Egyenesen bele a viharba, mert egyre jobban beborult, dörgött villámlott, az eső is elkezdett esni, de valahogy a szélén lehettünk, mert nem áztunk el igazán. Talán 10 necces perc volt, utána már újra sütött a nap.  

2018-04-30_4.png

Meglett Sahy, persze jól elment az idő, fél hat körül gurultunk át a határon. Itthon is vizes volt az út, eső után voltunk. A Rétsági kutat jelöltük ki utolsó megállónak, de ezt nem csak mi tettük így, vagy 10 motor futott be még utánunk. Egy utolsó cigi-kávé (a nap legjobb kávéja), egy utolsó majrécsík ellenőrzés, egy utolsó hátba veregetés, aztán nekivágtunk az utolsó 50 kilométernek.  Oli és Tomi az M2-en ment, mi Ferivel a régin.

img_3052.JPG

19.20-kor csaptam ki a sztendert a garázs előtt, kereken 800 km-t mentem. Az új sisak  kezd a fejemre illeszkedni, az átalakított ülés is jónak tűnik, az új kipufogót meg nagyon szeretem, bitang a hangja. A hátsó és a tanktáska most is hozta a kötelezőt, bőven volt hely. A Conti Roadattack 3 gumikban több mint 8000 km van, és szinte újszerűek!!!!!!!  A kommunikációs hibát egy telefon újraindítással orvosoltam.  

Nagyon jó hétvége volt. Jó időben, jó utakon, jó barátokkal, jó motorral, ez ám az ÉLET!!!!!!   

 

Sziasztok, mindenkit hazavárnak, a Mágus.

Képtár:

2018-04-30_6.png

2018-04-30_7.png

2018-04-30_8.png

2018-04-30_9.png

2018-04-30_12.png

img_3041.JPG

img_3043.JPG

img_3042.JPG

img_3038.JPG

 img_3059.JPG

img_3065.JPG

img_3063.JPG

img_3060.JPG

img_3235.JPG

img_3232.JPG

 

 

 

 

Szólj hozzá

motorostúra motorozás CB 1000 R teszt CB 1000 R Conti Roadattack 3 Tatra Lomnic