2022. ápr 18.

Szar az olcsó Ducati?? Na fogd meg a söröm...

írta: Misi Mágus
Szar az olcsó Ducati?? Na fogd meg a söröm...

Ducati Scrambler 800 Icon Dark, 2020, rapid randi.

Ügyfél jött a megjavított Alfa Romeojáért, stílusosan egy Ducatival. Kérdi: itt hagyhatom holnapig? Mire én: persze, de csak ha kipróbálhatom. Mire Ő: nincs akadálya, csak vigyázz, függő leszel. Hm, azért nem eszik azt a kását olyan forrón (gondoltam).

És de, engem már az első sarok után megvett, mikor automatán kikapcsolt az index. Pedig a java csak utána jött...

https://www.ducatigyor.hu/scrambler-ducati-803-icon-dark-2020

txpf8792.JPG

A Scrambler Icon a belépő a Ducati világába.

Kicsit dejavu érzésem volt, mintha már járt volna nálam ilyen motor. Pedig Ducatiból, a 950-es Multin kívül, ez a második amit kipróbálhattam. Azután beugrott, az Indian FTR az, amire emlékeztet. Itt                elolvashatod: https://motorozzvelem.blog.hu/2019/10/30/indian_ftr_1200_teszt

A Ducati az a márka, amiről mindenkinek van markáns véleménye. A tulajdonosok imádják, ám akinek japán vagy német motorja van, esetleg "mást" gondol. A Bolognai márka neve legalább olyan jól cseng, mint a Ferrarié, szintén egybeforrt a versenyzéssel. A Harley után, ehhez a márkához a legnagyobb a kiegészítők választéka, és több száz owners klub van világszerte. Rengetegen vágynak rá, de viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak. Az, hogy egy "digó verda" jól néz ki, alap. Jól is mennek, és a hangjuk is remek. Csupa minőségi összetevő, bonyolult technika, ajánlott márkaszervizben javíttatni. És dacára annak, hogy én mindent szeretek ami olasz, azt a szót, hogy megbízhatóság, nem írnám le egy mondatban, egyik Itáliai márka nevével sem. Tehát olasz autó szerelőként, és japán motor tulajdonosként, kétszeresen is érdekelt milyen lesz vele motorozni, vajon lufi az egész, vagy tényleg annyira jó Ducati-zni. Lássuk.

Amit látok az tetszik. Harmonikus forma, szép tank, magas kormány, és olyan kipufogórendszer, amit máshol extraként adnak. És pont úgy szól ahogy kinéz, dögösen. A kerek fényszóró nálam nagy kedvenc, egy retró motornak legyen ilyen a lámpája és kész. Az ülés jó vastagon párnázott, és biztosan elférne rajta hátul egy filigrán signorina. Ez a vas még úgy is babán néz ki, hogy ennél színtelenebb Ducati nincs, ugyanis csak ez a matt fekete festés fért bele 2020 őszén a 3 millió forintos limitbe.

vac1.JPG

Vác felett, a bánya alatt.

A műszerfal egyszerű digitális, de mindent mutat, amire kíváncsi vagyok, a bal markolatra szerelt kapcsolókkal lehet lépkedni a menüben. Sőt, olyan kunsztot is tud, hogy a sztender ki van-e hajtva. Egyedül a mérete kicsi, az én szemem elbírna egy nagyobb óracsészét. Menetmódok nincsenek, vagy ha igen, a pin kóddal védett "settings"-ben lehetnek. A kormány krosszos, ám merevítő nélküli, pont úgy néz ki mint az ős eredetin. A kerekek öntöttek, hátul 17"/180-as, elől 18"/110-es vegyes használatú Pirelli abroncsokkal, elől csak egy féktárcsával. A blokk léghűtéses kéthengeres, hengerenként két szeleppel, és ugye nem V2, hanem L2. Egyedül a kerék mögé lógatott rendszámtartó nem tetszik, számomra elrontja az összképet. A 798 mm magas ülésre jó ráhuppanni, biztos a talajfogás az alacsonyabbaknak is. A kulcsot elfordítva életre kel az elektronika, zümmög a benzinpumpa, feléled a műszerfal. Az indítót nem megnyomni, hanem lehúzni kell, úgy indítózik mintha gyenge lenne az akku. De nem, minden alkalom ilyen. Röffenéssel indul, fain a hangja. Ezen nem csörög a kuplung, szép egyenletesen, de férfias, mechanikus hangokat adva jár a blokk. Mindkét kar állítható, a kuplung már hidraulikus. Bepattintottam egyesbe, és elindultam.

muszerfal_1.jpg

A Kayaba futómű elemek nem állíthatók, de nem is kell.

Az első váltás után elismerően csettintettem, ennyire finom, precíz váltóval eddig sosem találkoztam, mint egy mikrokapcsoló. Majd, miután az első sarok után kikapcsolta az indexet, elveszett ember voltam. A 73 lóerővel prímán gyorsult, a fehérebb aszfalton simán farolt a feneke. Na itt kezdtem vigyorogni a sisak alatt, már tudtam, ez a nap csupa móka lesz. A Vác feletti kanyarokban simán letudható a majrécsík, majd lefordultam Sejce felé, és a töredezett, sóderes szerpentinen is remekelt a Scrambler. Ugyan nem kifejezett terepgumival szerelik, mégis gond nélkül poroltam tovább, miután átváltottam egy földes útra. Ez nekem új, sosem hagyom el a kövezett utat a Kobrával.

Miután kibohóckodtam magam, indultam tovább, bebarangoltam a Dunakanyar feletti kis településeket. Kismaros-Szokolya-Kóspallag-Márianosztra, sportmotorral szívás lett volna, ezzel a vassal viszont buli. Majd le az Ipoly partjára, kis porolás megint, azután átgurultam Szlovákiába.

ipoly.JPG

A túlparton Szlovákia várt.

Kis kanyargás után, Párkánynál visszatértem, és elindultam Bajna felé. Remek időt fogtam ki, 19 fok napsütés nélkül, még éppen kevés motorossal a "ringen", hát kérem, itt elválik a búza az ocsútól. Nos ez búza a javából, tökéletes menetet teljesített Tarjánig, mintha ide teremtették volna. Pisiszünet után mentem is vissza kanyarogni, majd a végén le egy földútra porolni, ahol ugyanolyan vehemenciával lehetett kergetni, mint az aszfalton. Nem terepmotor, én sem vagyok endúrós, de nagyon élvezetem ahogy csapkodott a farával, igazi mókagyár, igazi FUNBIKE ez a motor!! 

Hát kérem, azt hiszem megtaláltam a tökéletes mindenest. Városban könnyedén megy a sorok között, a puha kuplung, és a remek váltó nem fáraszt el a dugóban. Szerpentinen szemtelenül gyors, biztosan sűrűn cserélgetni kell majd a lábtartó lekoptatott pöckeit. Földúton sem jön zavarba, ugyanolyan szórakoztató marad, mint aszfalton. Én a túrázástól sem ijednék meg, egy tanktáskával és egy hátizsákkal országon belül bárhová jó, hosszabb utakra pedig tennék rá oldaltáska szettet. A tank a szűk keresztmetszet, a 13 liter hamar elfogy, ha kihasználjuk a tudását. Biztosan lehet vele spórolósabban menni, nekem nem sikerült. Nincs zsibbasztó rezonancia, vagy zavaróan nagy hang, egyedül az ülés lett fárasztó, úgy három órányi motorozás után. Abból tutira vennék egy kicsit magasabb, komfortosabb darabot, meglepne ha a Ducati nem kínálna extraként több félét is.

esztergom.JPG

A hátsó rugóstagot a bal oldalra szerelték.

Akkor most mi van, ez a tökéletes motor? Pont egy Ducati? A legnagyobb hibája, hogy nem az enyém. Még három apróság van, kettőt már említettem. A kicsi műszerfal, és az egy idő után kényelmetlen ülés mellé jön még a kihajthatatlan sztender. Legalábbis, a nyeregben ülve szinte lehetetlen, le kell szállni róla, akkor már síma ügy. Ezeken kívül úgy jó ahogy van, igazi vigyor kapszula, bármikor, bármire, bárkinek. 130-ig a szél sem zavaró, tud gyorsabban menni, de semmi értelme kínlódni, ha nagysebességű motor kell, arra ott a Panigale. Azt nem tudom milyen esőben (valószínűleg a rövid sárvédőket nagyon lehet majd szidni), azt sem tudom mennyire megbízható, vagy mennyire szerviz igényes. Azt viszont tudom, hogyha egy (szinte) mindenre használható, könnyed, jó formájú, príma váltóval szerelt, jól csengő nevű motor kell, alacsony büdzsével, egy olyan ami még az indexet is visszaveszi, megkerülhetetlen ajánlat a Ducati Scrambler 800.

Pontozás: 

1., külső: csak a rendszámtartó miatt kap 9 pontot.

2., motor: tökéletes, és a váltó egy csoda, erős 10 pont.

3., kényelem: az első három órában remek, utána már csak a komfortülés járt a fejemben, 8 pont.

4., elektronika: kevés van, de az jó. Műszerfal kicsi, 7 pont.

5., fék futómű: nincs velük baj, teszik a dolgukat, 9 pont.

6., használhatóság: bármire, bármikor, a sztender miatt 9 pont.

7., kéne faktor: hajjaj, nagyon is, 10 pont.

Összesen: 62 pont.

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

Galéria:

ftr3.jpg

Itt az amcsi tesó.

hengerek2.JPG

Két 2 hengeres.

balo.JPG

Bírja a mágneses tanktáskát.

img_3213.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

ducati motorozzvelem.blog.hu motorozzvelem ducati scrambler ducati scrambler icon dark 800