2021. ápr 05.

Szereted, ha valami nagy dolog van a lábaid között?? Kawasaki Versys 1000 "S" 2020 teszt.

írta: Misi Mágus
Szereted, ha valami nagy dolog van a lábaid között?? Kawasaki Versys 1000 "S" 2020 teszt.

Randi hat év után. Ursula nem fogyott egy dekát sem...

2015 őszén, egy hideg hétvégén megkaptam tesztre az előző generációt, amibe akkor annyira beleszerettem , hogy rögtön meg is vettem. Dr Bubó asszisztensnője után Ursulának neveztem el. De pár együtt töltött hónap, és egy ötnapos hágótúra alatt rá kellett jönnöm, hogy a nagy túramotorok nem az én világom. Sem a fizikai adottságaim, sem a habitusom nem passzol az úgynevezett "GS" osztályhoz. Sok minden tetszett benne, de a túra után mégis azt kellett mondanom hogy: "ez nem az én motorom", így aztán gyorsan megváltam tőle. Ezt azért bocsátom előre, mert lehet, hogy ami nekem nem tetszik, az nem a motor hibája, hanem az enyém. Vagyis: "kezeljük helyén a dolgokat".

img_e0817.JPG

Majdnem akkora mint a Parlament!!

Néhány biztos változás a régihez képest: nagyobb, kényelmesebb ülés. A szélvédő rögzítő kerekeit belülre költöztették. Radiális első féknyergek. Fokozatjelző, és 12 voltos csatlakozó. Full led világítás, tempomat, markolatfűtés. Nagyobb kézprotektorok.

Kezdjük a száraz tényekkel. A tesztmotor az olcsóbbik "S" verzió, 5.399.000 forintba kerül (van egy sokkal jobban felextrázott "SE" változat is, 6.199.000-ért), de fapadosnak azért nem nevezném. 1043 köbcentis, sornégyes blokk hajtja, 120 lóerővel, és 102 N.m-el. A mai világban ez nem hangzik soknak, de olyan tökéletesen viszi az erőt az útra, hogy hidd el, bőségesen elegendő. A súlya 250 kiló, és ezt nagyon éreztem minden alkalommal, amikor nekem kellett megmozdítanom. 21 liter benzin fér a tankba, az ülésmagassága 840 mm. 17-es kerék elől hátul, 120-as és 180-as gumikkal. Elől fordított 43 mm-es teleszkóp, 310-es hullámos féktárcsák, radiális négydugattyús nyergekkel, hátul egy kézi tekerővel könnyen állítható rugóstag, és egy 250-es egydugattyús fék. A világítás teljesen led-es, az elektronikai csomag része még a tempomat, a markolatfűtés és a 12 voltos csatlakozó aljzat. Menetprogramból kettő, a kipörgésgátló állíthatóságából négy lehetőség közül választhatunk. Az inverz kijelző tudja mutatni -a menetadatokon kívül- a külső hőmérsékletet és a gyorsan múló időt is. 

img_0832.JPG

Itt a tavasz, minden zöldül.

Az első benyomásom: hú bakker, ez nagyon nagy! Lehet, hogy én mentem össze, mert alig tudtam átlendíteni a lábam felette. Nekem nem megy alapból a lábtartóra állós felszállás, de meg kellett tanulnom, különben mindig belerúgtam volna a hátsó ülésbe. Tologatni nagyon nehéz, ráadásul a súlypontja is magas, izzasztó mutatvány kiseggelni vele a garázsból, és irányba fordítani. Az ülés hatalmas, és bár kétrészesnek tűnik, nem az, egyben lehet levenni, alatta használható üreget találunk. A kényelme mint egy fotelé, de az eleje lehetne karcsúbb, akkor biztonságosabban tudnék megálláskor letalpalni. A lábtartókba pont beleakad a lábszáram, ha öt centivel hátrább lenne, sokkal biztonságosabb érzést adna, nem tudom hogy birkóznék meg vele, ha utas és három doboz is ülne a hátam mögött. Nincs mese, egyszerűen kevés a 180 centi és a 85 kiló, egy ekkora motorhoz.

https://www.kawasaki.hu/hu/products/Dual_Purpose/2021/Versys_1000_S/overview?Uid=0810XVtfWw4MW11RUV5aXA5eDgoNXQ1YW1xYWlxbW19eDV4

Viszont mindezek elillannak indulás után. Nála is olyan finoman működik a kuplung, amit eddig csak Kawasakikon éreztem, a váltóval és a motorral tökéletes hármast alkotnak. Nyugodtan, szinte dölyfösen gyorsul, nem csábít rosszalkodásra, de azért ha kell, nagyon meg tud indulni. A futómű is partner a nyugodt motorozáshoz, szépen puhán kivasalja az úthibákat. Sőt néha túl puhán, a Bajnai kanyarokban kicsit pumpált is a feneke, de azt nem tudhatom az elődeim mit hová tekertek a rugóstagon, vagy ilyen-e alapból. Minden esetre, a hátsó gumi furán "tarajosan" kopik.

 img_0841.JPG

A tesztmotorban 18500 km van, ez a második szett.

Az első fék a radiális Nissin főhengerrel remekül adagolható, de nagyobb tempónál belemarkolva, úgy beráz, hogy a plexi teteje rendesen rezeg! Ugyanez a jelenség megvolt a régi Versysen is, talán a "szirmos" tárcsák miatt, viszont a többi Kawán nem éreztem még ilyet!! Esetleg a nagy súly lenne a ludas? A hátsó fék észrevétlenül teszi a dolgát, az ABS egyszer sem aktiválódott a teszt alatt.

Végig "FULL" állásban hagytam a mappingot, abszolút kezelhető, a "LOW" esetleg esőben lehet hasznos. A bal markolati gombokkal minden állítható, és ott találjuk a markolatfűtés kapcsolóját is. A kijelzőre kitettem az órát és a külső hőmérsékletet, de a fogyasztási adatokra egy pöccintéssel lehet váltani. Az index nem automata, és a két visszajelző szinte láthatatlan napsütésben. A tükrök tökéletesek, 100% használható!! Ez nagyon ritka.

versys_s.jpg

A célnak megfelel, ha szebbre vágysz, meg kell venni az "SE"-t.

A teszt alatt volt bőven város, kanyargós országút, és kalandvágyból felhajtottam az M1-es autópályára is. Az ülés, a kormány, a lábtartó szöge, valamint a nagy tank, alkalmassá teszi a több száz kilométeres utakra is, de bármelyiket is választod, az első dolog amit venni kell, az egy plexi magasító, vagy egy túra szélvédő. Mert a gyári elviselhetetlen turbulenciát csinál a sisakban, bármelyik állásba is tettem. A rossz és a nagyon rossz közül választhattam, de legalább már nem kell megállni és leszállni hozzá, az állítókerekeket belülre tették, és tempomattal akár 100-as tempónál is meg lehet csinálni. Ezzel a problémával minden túramotornál találkozom, márkától függetlenül. Ha behúztam a nyakam, minden zaj megszűnt, viszont ha az én 180 centim kevés a biztonságos letalpaláshoz, akkor hogy birkózik meg vele egy alacsonyabb biker? Ez valahogy a róka fogta csuka esete. (opcióként vehető két centivel alacsonyabb ülés)

img_0839_2.PNG

Innen nehéz megmondani mivel is van dolgod. 

Mondjuk ezen nem lepődöm meg, gyakorlatilag minden motorkerékpárt a végső felhasználó fejez be, bőven van lehetőség válogatni a gyári és az utángyártott extrákból. Erre a motorra nekem az alacsonyabb ülés és a szélvédő magasító mellé, a két oldalsó dobozt kellene megvennem, tennék rá még tankpadot, és esetleg a hatalmas kipufogót cserélném egy karcsúbb sportdobra, ennyi. A középsztender alap, a markolatfűtés alap, de még a tempomat és a kézvédők is benne vannak az "S" csomagban. 

A Versys egy nyugodt világjáró, és mivel Kawasakiról beszélünk, biztosan nem kell számolnunk a túra alatt műszaki hibával. Ez a nyugalom is alaptartozék (persze ez minden japán motorra igaz), mondom ezt úgy, hogy az Európai gyártókat sem akarom ekézni. Ugyan ezzel a motorral csak pár száz kilométert mentem, de amikor nekem is volt ilyenem, abba pár hónap alatt belegurítottam 6000 km-et, mindenféle probléma nélkül.

A kanyarokba szépen beterelhető, persze érezhető a súlya végig, és a szűk fordulókat nem szereti. (annó a Stelvión birkóztam rendesen) Az üléspozíció pihentető, ritka az olyan motor, amin 100 kilométer után nem kezdek ficeregni. A fogyasztás 6 liter körül alakult, ez lehet kevesebb is, de most a blokk nem melegedett 75 fok fölé. Autópályán is stabil, persze feldobozolva, oldalszében más lenne a szitu, most viszont nem fújt a szél. 

A kinézete szubjektív, van akinek szép, van akinek nem. Leginkább azoknak tetszik, akiknek bejön, "ha van mit fogni" egy motoron. Én esetleg abba kötnék bele, hogy optikailag egy ekkora kasznihoz kicsi a 17-es kerék, talán egy mérettel nagyobb jobban illene a képbe.

img_0803.JPG

Vagy csak én látom aránytalannak a kerekeket? A színe telitalálat.

Összegzésként azt mondom, ez egy nagyon jó túramotor. Persze kell pár dolog a tökéletes boldogsághoz, de nem lehetetlen küldetés. Dobozokból meg kell venni a gyárit, nem kötelező mindhármat, ha elég a két oldalsó, akkor csak azokat, de ha megveszed hozzá a hátsót is, akkor már vállalhatsz költöztetést is, annyi rakodó helyed lesz. A csajodnak hatalmas tér van hátul, biztosan nem fog panaszkodni, hogy nem fér el. A haverok között meg lehet jazolni, hiszen sornégyes "túraendúróból" mindösszesen két motor közül lehet választani, de ha japán fan vagy, csak ez marad. Az ára már elég öntudatos, ez viszont -az euró-forint árfolyam miatt-, minden egyéb motorra is igaz. Tömeget mindenképpen kapsz a pénzedért, ha súlyra mérik a jóságot, nem vagy becsapva. Ez egy nagy motor, márpedig nagy motorhoz nagy motoros kell, vétel előtt feltétlenül menj vele, hogy kiderüljön, ez a Te motorod-e!

Jöhet a pontozás.

1., külsőség: komoly, felnőtt motor benyomását kelti, a kerekek lehetnének nagyobbak, 8 pont.

2., motor-váltó: a legjobb Kawasaki hagyományokat követi, tökéletes, 10 pont.

3., kényelem: menet közben jó ergonómia, ám rossz plexi méret, megálláskor útban lévő lábtartók, nekem magas, 5 pont.

4., elektronika: nem rossz, de ha megnézed az "SE"-t elsírod magad, 7 pont.

5., fék-futómű: hm, jó is meg nem is. A fék jól fog, de elől beráz, a futómű kényelmes, de néha túl puha (ezek lehet hogy csak a tesztmotorra érvényesek), 6 pont.

6., használhatóság: ha elég nagy és erős vagy, elvisz a világ végére, és haza is hoz, de az "S" változathoz nem járnak a dobozok, az bizony plusz pénz, 8 pont.

7., kéne faktor: nekem nem, mert már megvolt, de ha négyhengeres túramotort szeretnél, feltétlenül nézd meg, 9 pont.

Összesen: 53 pont.

A tesztmotort az IVANICS MOTOR-tól kaptam, néz körül náluk: https://www.ivanics.hu

Ha van még kedved olvasni, itt a 2015-ös teszt:

https://motorozzvelem.blog.hu/2015/11/02/versis_1000_2015_teszt

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

Galéria:

img_0806.JPG

Ha útban van, a platni pillatok alatt levehető.

img_0807.JPG

Doboz nélkül is jól néz ki, nem marad ott egy "strandkorlát", ha levetted.

img_0808.JPG

Jól fog, jól is néz ki, csak kicsit rázott a tesztmotoron.

img_0809.JPG

Az "SE" változaton itt dőlésérzékeny, kanyarkövető ledek vannak.

img_0833_1.JPG

Tompítottnál mindkét lámpa világít, bravó Kawasaki. Ez sok gyártónak lehetetlen küldetés.

img_0816.JPG

A tank vasból készül, bírja a mágneses tanktáskát.

vesys_se.jpg

Ez az "SE" mindentudó műszerfala.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

blog.hu blog.hu címlap Kawasaki versys 1000 Kawasaki Ivanics motorozzvelem.blog.hu motorozzvelem kawasaki versys 1000 s