2020. ápr 13.

Brixton Glanville 250 X teszt.

írta: Misi Mágus
Brixton Glanville 250 X teszt.

Teszt karantén idején. Ez a motor szerénységre tanít.

Részleges kijárási korlátozás van. Meg végre tavasz, csuda idő. A rendelet szerint, munkavégzés céljából ki lehet menni az utakra. Nos a motortesztelés, az én olvasatomban, az munka. Kaptam pecsétes papírt, és megkaptam hozzá tesztelő pályafutásom leggyengébb motorját, de sütött a nap, és mehettem motorozni. Ez egy kicsit rendhagyó teszt lesz, mert még sosem terepeztem. Eddig. Most viszont ráéreztem az off-road ízére, és tetszik, ami hátrány aszfalton, az előny a homokban!

2020-04-12_17.png

Terepen benne van az X.

17 lóerő. 17 lóerő 155 kilóra, plusz a pilóta súlya. Hah, ez elég szarul hangzik. Főleg egy olyan palinak, aki 1000-es motorokhoz van szokva. De úgy voltam vele, ez is egy motor, ez is egy tapasztalat lesz, ne finnyáskodjunk, csapjunk bele.

A Brixton egy osztrák gyökerű, kínai gyártású márka, ezen belül a Glanville 250 X, a scramblerek közé sorolható. Az importőr szerint, a formatervet, a KTM-ért is felelős, KISKA rajzolta.  Az ára, egy híján 1 460 000 forint. Itthon a KSR Motor Magyarország forgalmazza, több más márkával együtt. Nézz körül náluk: http://ksr.hu/

Egyhengeres, léghűtéses Suzuki ős blokk van benne, 5 sebességes váltóval. A karburátort injektorra cserélték, a gyújtást ráadva szépen zúg a villamos benzinpumpa. A tankon rajta van az E 5-ös matrica, tehát 100-as benzin kell neki. A kuplung is és a gáz is bowdenes, elől-hátul egy tárcsás (ezt mindig mindenki leírja, de látott már valaki hátul dupla tárcsaféket???)  ABS-es fékkel, jópofa fordított telóval, és krosszkormánnyal. A fűzött kerekekre, elől 100X18-as, hátul 120X17-es bütykös Kenda gumikat szereltek. A motor nagyon kicsi, ez kedvező lehet az alacsony bíkereknek, nekem teljesen MZ-s feelingem volt rajta. Keskeny, tologatva nagyon könnyűnek érződik, és egész jó a súlypontja. Az alap felszereltséghez tartozik még egy közép sztender, egy USB aljzat a kormányon, és egy "sport" kipufogó. Itt meg is állnék egy szóra. Számomra a motor leg odanemillőbb részlete, a kipufogó volt. Önmagában szép munka, de nem egy scrambleren. Egy sportmotoron oké, de ezen annyira stílus idegen!!! Erre egy perforált lemezzel védett, magasra húzott dob kellene, az illene hozzá, és akkor passzolna a csövek bandázsolása is. A másik érdekes részlet, a tank fabetétje. Azzal azért van bajom, mert ez egy csúcsminőséget sejtető részlet, de itt sehol sincs csúcsminőség, a Brixton egy jó iparosmunka. Az index kapcsoló például igazi múltszázadi, nem megnyomod a közepét, hanem rendesen billenteni kell vissza is. Persze állandóan kitettem a túloldalra akaratlanul. Az ülés első fele hurkázott, az utasé sima, komoly majrévas fut körbe mögötte. Nincs alatta semmilyen tároló, nem is nyitható, fixen rögzített. A szerszám készletet nincs hova eltenni, az vagy a hátizsákba kerül, vagy otthon marad.  Az összes fényforrás ledes, ezért piros pont jár. Az összkép, és az összeszerelés tisztességesnek tűnik, de jobban megnézve minden apró részlet a kínai származásról árulkodik. Ezek fényében viszont, túl drágának találom, drágább mint a szintén kínai, de sokkal jobban felszerelt, és jobban csengő nevű Benelli Leoncino 250, de arról még nincs személyes tapasztalatom.

img_8143.JPG

Az a kipufogó, attól sírok. Minden más passzol mindenhez.

3100 kilométerrel kaptam meg, mondhatjuk, hogy már be van járatva. Volt benne nyál bőven, de a tesztet minden alkalommal teli tankkal indítom. A kicsit túljátszott sapkát le kell venni, nem csak felhajtani, de ez nem gond, mivel benne marad a kulcs, nem lehet ott felejteni. Sajnos belül a tankoló nyílásnál, már rozsdásodik, ez nem jó jel egy egy éves motornál.  Napi számláló nincs, tehát nullázni sem kell. A műszerfalra nézve minden alkalommal elvigyorodtam, a fordulatszámmérő 16000-ig van skálázva, ez ám az optimista hozzáállás. Üresjelző van, fokozatjelző nincs, benzinszintmérő van. A sebességet pici számokkal írja ki, de az én magasságommal, a kormány merevítője pont kitakarta. A műszerfalnak ellenzője nincs, de érdekes módon akkor látszott tisztábban, mikor belesütött a nap. Az index és a többi visszajelző lámpák nappal láthatatlanok, de a kapcsolóra nézve látszott merre villogok éppen. 

img_8146.JPG

Azt mondják igazi fa. Az oldalsó emblémák már elkezdtek leválni.

Az elindulás előtt jól körül kell nézni, nem lehet két kocsi közé kilőni vele. De ha minden ok, szépen megindul, gond nélkül felveszi a forgalom ritmusát. A tükrök kicsik, de egészen használhatók. A bütykös gumik zúgnak, de végül is jobban tapadtak mint vártam. Persze nem ezekkel fogsz lábtartót karcolni, de ránézésre sokkal rosszabbra számítottam. A blokk komótosan pörög fel, olyan 5-6000 környékén érzi jól magát, ez ötödikben 90-100 km-et jelent. Felette már csak hörög, az általam elért maximális sebesség 115 km/óra volt, 8500-as fordulaton, a tankra dőlve, és a hátsó lábtartóra tett lábbal. De ennél a tempónál, már nagyon bizonytalanná válik az egyenesfutás, amit én a bütykös gumik számlájára írok. Az igazán kellemes utazója valahol 80-90 környéke, akkor a világból kimegy, csak legyen rá elég időd. Az előzéseket meg kell tervezni, nem megy csak úgy csuklóból. Vácon beragadtam egy, a munkát már befejezett,  jó büdös kukás autó mögé, mikor lassított, jöttek szemből, ha pedig üres volt az út ő is tolta neki, képtelen voltam megelőzni.  A fékek hozzák az elvárhatót, az ABS nem avatkozik be túl korán, ezen a fronton minden rendben. A futómű teszi a dolgát, persze nagyobb úthibáknál felüt, de normál esetben kényelmes. (csak a mi útjainkon ritka a normál eset...)  A váltó szépen működik, a kuplung puha, ami jó, mert sokat kell használni. Lámpánál megállva, az alapjárat kicsit hullámzott, de nem mondanám, hogy zavaróan. 

img_8145_2.JPG

Külső tartály a hátsó teleszkópon. Vajon van funkciója is, vagy csak díszítés?

A Vác feletti kanyarokban próbáltam döntögetni, de nem esett jól, se nekem, se neki. Egyrészt nem volt elég ereje felfelé, másrészt ezek a gumik tényleg nem erre valók, de muszáj volt kipróbálni. Ahogy már mondtam, ez a bringa nem kanyarvadász. Viszont, ha már terepgumikkal szerelték, gondoltam kipróbálom a dzsindzsásban is.

Lementem az Ipoly partjára, és ekkor a kis "vacak", igazi élvezetes motorrá vált, olyan jókat poroltam, hogy végig vigyorogtam a sisak alatt. Nem jött zavarba homokon, füvön, murván, sőt találtam egy kis patakot is, azon vagy nyolcszor mentem át, oda-vissza. Nagyon jó móka volt, legalább fél órát bohóckodtam vele. Pont elég volt az ereje, nincs nagy tempó, rögtön értelmet nyertek a bütykös gumik, az erős lábtartók, és a krossz kormány. Ez az igazi élettere, sokkal élhetőbb, mint aszfalton. Megálltam a patakban egy fotóra, itt azért megijesztett kicsit, nem indult be a fotózás után. Első blikkre azt hittem beázott, de hamar rájöttem, hogy lehajtott oldalsztenderen nem hajlandó beindulni. Ez nekem új dolog, eddig minden vas beröffent, csak ha sebességbe tettem a váltót lehajtott sztenderrel, akkor fulladt le. Ezt ha álló helyben akarod járatni, fel kell tenni középállványra.

img_8166_2.JPG

Itt otthon van. 

Az off-road kaland után visszatértem a "szárazföldre", aszfalton folytattam a tesztet. Felmentem egészen a szlovák határig, ránéztem a határátkelőre, igen komoly rendőri jelenlét volt. Egyébként ezen kívül, nem láttam több zsarut mint egyébként, azok is inkább trafiztak a Dunakanyarban, minthogy minket szekáljanak. Sok motorossal találkoztam, sajnos 5-8 tagú csapatokkal is, pedig most célszerűbb lenne meghúzni magunkat, és egyedül motorozni.

2020-04-13_1.png

Vigyázzunk skacok, el ne basszuk a renoménkat!!!

És most jöhet a konklúzió. 200 kilométer után tankoltam, pont 5 liter fért bele, ami azt jelenti, hogy 100 kilométerre, 2.5 litert fogyaszt!! Ez elképesztően kevés, főleg annak fényében, hogy nem kímélő üzemmódban használtam. Talán nem véletlen, hogy Ázsiában ezek a motorok (sőt még inkább a 125-ös) alkotják a közlekedési eszközök derékhadát. Egyszerű karbantartani, keveset eszik, és ott, akár egy négytagú család is elvan rajta. Akinek a jogsi miatt ebben a méretosztályban kell keresgélnie, és tetszik neki a srambler stílus, vegye fontolóra a Brixton Glanville 250 X-et. Jó lehet vidékre is, ha több a földút, mint az aszfalt, nem igazi krosszmotor, de ahol az én vasam elakadna, ott ez vígan pöfögne tovább. Nem státuszszimbólum, egyszerűen tudni kell a helyén kezelni, és akkor egy jópofa, élvezhető "motorka".

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus

A tesztről készült filmet itt nézheted meg: https://www.youtube.com/watch?v=oW1pgn3MhZU&t=320s

Galéria:

2020-04-12_7.png

A porolást nagyon bírja.

2020-04-12_28.png

Remek erdőjáró.

img_8147.JPG

Az X-es lámpa tényleg frankó.

img_8159_2.JPG

Könnyű volt a placcra tenni.

img_8168_2.JPG

Ahol értelmet nyernek a bütykös gumik.

img_8172.JPG

Itt most ő az ÁSZ.

img_8179_2.JPG

Az X a kulcsban is benne van.

img_8180_2.JPG

Rétság.

img_8164_2.JPG

Nagymaros.

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

motorozás brixton motorozzvelem ksr brixton glanville 250 x