2019. aug 19.

Az özvegycsináló. BMW S 1000 R teszt.

írta: Misi Mágus
Az özvegycsináló. BMW S 1000 R teszt.

Egy motor a Terminátor 6-ból.

"Hallom eladó a Bestia."-mondta Karesz amikor átmentem a Bömösért. Mire én: "ki mondta ezt a hülyeséget, dehogy eladó!" Mire Ő:  "akkor majd holnap az lesz, ha kipróbáltad a BMW-t!!"  Hááát, nem sok kellett hozzá.... Ez a tesztalany Karesz fiának a saját tulajdonú motorja, megdolgoztak érte, kifizették, extra nagyon vigyáztak rá! Tehát én is nagy becsben tartottam, köszönöm a lehetőséget!!!!!

img_6878.JPG

Ezt a táblát régóta le akartam fotózni, végre sikerült. Ez legalább akkora poén, mint az "anyád pitája"

A létező legtökéletesebb időjárási körülmények között (25 fok, fátyolfelhős ég), indultam a tesztre. A km számláló az utca sarkon fordult 7500-ra, a motor frissen volt szervizelve, és vadonatúj Bridgestone S22 hypersport hátsó gumival szerelve. Megtankoltam 100-as benzinnel, és indulhatott teszt.

Három motortérkép van, Rain, Road, Dynamic. Rain, vagyis eső programmal kezdtem, ismerkedni tökéletes. Azt nem tudom mennyit vesz le a 165 (!!!) lóerőből, de tatásnak így sem érződött. Kb úgy ment, mint az én 125 lovas motorom, de kicsit agresszívabb gázkezeléssel. Balassagyarmaton átkapcsoltam Road-ba, az olyan volt mintha gyomron vágtak volna. Salgótarjánig gyakorlatilag "lemészároltam" az úton közlekedőket, és mindezt úgy, hogy tök óvatosba húztam a gázt, hiszen még ismerkedtünk. Az agyam és a szemem nem olyan gyors, mint a Bömös számítógépe. Elképesztő a gyorsulási élmény, és a fék is tökéletes partner hozzá, sosem éreztem még ilyet. Az Akra HP dobból pedig nagyon fiús hangok jöttek elő.

img_6892.JPG

És benne van a db killer!!!

A gyorsváltó tényleg gyors, oda-vissza lehet lépkedni a fokozatok között, ha ideális volt a fordulatszám, szépen megropogtatta az Akrát. Salgótarjánig elég erőt gyűjtöttem, hogy áttegyem Dynamic-ba. Jó sokáig villogtatta a szimbólumot, mintha várt volna, hogy: "tényleg ezt akarod?" Ha a Road egy gyomros volt a Rain-hez képest, a Dynamic egy HIPERUGRÁS a Road-hoz viszonyítva. Na ez az özvegycsináló fokozat. Volt már hasonló élményem a Kawa H 2-n, vagy az Mv Agusta-n, vagy a Yamahán, de ez most másmilyen volt. Vegyünk példának egy vajas kenyeret. Akkor így nézne ki a képlet: a Bestia a vaj, a Brutale 800 a pirítós, a BMW pedig a kés! Egyből az jutott eszembe, hogy ez lehetne a következő Terminátor motorja. Illene egy gyilkológéphez!!!!

Lehet, hogy kicsit túl hájpolom, de Dynamic-ban tényleg nagyon brutális lett a GÉP. Ezt is meg lehet szokni, ahogy egy Porsche vagy egy Ferrari vezetését is. De elsőre mellbe vágó. Meg másodikra is. Szerencsére a Ceredi szerpentin tök üres volt, sőt egészen Ózdig nem találkoztam senkivel. Úgy fordul, mintha zsinóron húznák. Annyira dönthető, és az okos dolgok annyira vigyáznak rád, hogy gyakorlatilag alig maradt majrécsík a 190-es gumin!! Sokszor mentem már itt, de ez más dimenzió volt. Nem én lettem ennyire jó, az elektromos futómű és fék csinálta a showt. Kell tudni motorozni, de sok mindenben segít az elektronika. Ózdon azért már nagyon sajgott a seggem, meg az erős koncentrációtól kicsit el is fáradtam. Tartottam egy cigi szünetet, és úgy határoztam hogy megcsinálom visszafelé is az útvonalat. Visszatettem Road-ba, mert a futómű (is) nagyon kemény volt Dynamic ban. Fordítva is jó volt a kedvenc útvonalam, és a Road állás sokkal felhasználóbarátabb, főleg ha visszafelé lépsz a menüben. Szinte simogatott, pedig a Rain-hoz képest az is kemény, de a Dynamic után pihentető. 

Ideje volt azt is kipróbálni, hogy lehet-e normálisan használni? Visszafelé végig -na jó majdnem végig- , betartottam a szabályokat, és szépen, szelíden gurultam Gyarmatig. Ott már ideje volt tankolni, meg enni-inni valamit. (A MOL-os hot dog nagyon finom!!!)  A műszer szerint 6,4 litert evett 100 kilométeren, ez parádés egy 165 lóerős motortól úgy, hogy azért kapta az ívet is. Egy rutinosabb, vagy főleg bátrabb pilótával, ez biztos feljebb megy. 

img_6873.JPG

A napraforgók is megnézték.

Még beiktattam egy Nógrádi kanyart is, a Bánki tótól most jó darabon újszerű az aszfalt. Galgamácsa, Veres, Fót, aztán haza. Végül egy bő 360 km-es karika lett, megérkezés után azért jó volt leszállni róla. Nagyon sok erénye van, de kényelem nincs közte.

Nézzük a száraz tényeket. 165 lóerő, 205 kiló. Radiális Brembo fékek, kanyar ABS-el. Komplett elektromos csomag, az említetteken kívül tempomat, markolatfűtés, kipörgésgátló, egykerekezésgátló, és a teljes futómű hangolás. Olyan fék, hogy ha műfogsorom lenne, biztos kiesett volna. El-ké-pesz-tő! Gyorsváltó, csúszókuplung. Hátul 190-es gumi. HP fényezés, spéci Wunderlich plexi. Ha valami kimaradt (biztos), azért elnézést. Az élmény amit ad, igazi németes agresszió. Rammsteint hallgatva átmész a falon is, Ő nem hátrál meg.  Az MV és a Ducati hamarosan szalonba teszi a 200+ lovas nakedjeit, de egyelőre az S 1000 R a császár a sornégyes nakedek között.

img_6886_2.JPG

Megint gyónni kellett.

Akkor ez lenne (nekem) a tökéletes naked bike??? Hiszen ódákat zengtem róla. Azért vannak bibik. Persze ezek a bibik csak az én szemszögemből bibik, akinek az a heppje, hogy csupasz sornégyessel megy hosszú utakra. Na nézzük mi nem tetszett. A kormány túl alacsony, és alig lehet elfordítani, a váz lehet, hogy megegyezik az RR-el. Az ülés pár óra után nagyon kényelmetlenné vált. Persze nem lenne BMW a BMW, ha nincs hozzá valami extraként kapható kényelmes nyereg. Ugyan nem éreztem semmi rezonanciát, de mégis elzsibbadtak a csuklóim, a tükör simaság nincs meg benne. Apropó tükör, azokban nagyrészt a könyökömet láttam. A kuplung kar olyan messze van a kormánytól, hogy alig értem el, és nem állítható! Nem tudtam felállni a lábtartóra, mert a jobb sarkamat akadályozta a kipufogó hővédője. A fényszóró nem ledes.  Semmilyen csomag rögzítési mód nincs, és még a tank is műanyag.  Ha a BMW ebből csinálna egy GT verziót, na az lehet hogy levenne a lábamról. A KTM meglépte, de az V 2. Viszont úgy tudom az MT 10 SP-ből csináltak valami Tour kivitelt, azt szívesen kipróbálnám. Szóval Karesz, marad a Honda, nem eladó. De ha valaki kedvet kapna, ez a bringa igen, itt lehet megtekinteni: https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/s_1000_r/bmw_s_1000_r-14554606

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus

Galéria:

img_6882_2.JPG

Kicsi pihi Cered előtt.

img_6888_2.JPG

A lepkegyűjtő.

img_6889_2.JPG

A kuplungbowden annyira rövid, hogy lehet az is az RR-ből jött.

img_6890_2.JPG

A kapcsolók működése 5-ös. Csak azért nem csillagos, mert az indexet nem veszi vissza.

img_6891_2.JPG

Ami nincs a bal oldalon, az itt van.

img_6895_2.JPG

Ismerkedő karika után nem rossz.

img_6899_2.JPG

A gyorsváltó tökéletes.

img_6900_2.JPG

A hátsó lengővilla a fémmunka remekműve. A hővédő útban volt a sarkamnak.

img_6902_2.JPG

Nekem semmi sem hiányzott, és napsütésben is jól látható.

img_6903_2.JPG

Ha ezt látod a tükörben, ne harcolj, csak veszíthetsz.

img_6910_2.JPG

Molli nem félt tőle. De Ő még a mennydörgéstől se fél. (de, azért attól egy kicsit)

img_6904_2.JPG

Imádom, hogy ezt gyönyörűséget nem takarják el az "újhullámos" rendszám tartóval.

 

 

 

 

Szólj hozzá

BMW S 1000 R teszt BMW S 1000 R