Az özvegycsináló. BMW S 1000 R teszt.
Egy motor a Terminátor 6-ból.
"Hallom eladó a Bestia."-mondta Karesz amikor átmentem a Bömösért. Mire én: "ki mondta ezt a hülyeséget, dehogy eladó!" Mire Ő: "akkor majd holnap az lesz, ha kipróbáltad a BMW-t!!" Hááát, nem sok kellett hozzá.... Ez a tesztalany Karesz fiának a saját tulajdonú motorja, megdolgoztak érte, kifizették, extra nagyon vigyáztak rá! Tehát én is nagy becsben tartottam, köszönöm a lehetőséget!!!!!
Ezt a táblát régóta le akartam fotózni, végre sikerült. Ez legalább akkora poén, mint az "anyád pitája"
A létező legtökéletesebb időjárási körülmények között (25 fok, fátyolfelhős ég), indultam a tesztre. A km számláló az utca sarkon fordult 7500-ra, a motor frissen volt szervizelve, és vadonatúj Bridgestone S22 hypersport hátsó gumival szerelve. Megtankoltam 100-as benzinnel, és indulhatott teszt.
Három motortérkép van, Rain, Road, Dynamic. Rain, vagyis eső programmal kezdtem, ismerkedni tökéletes. Azt nem tudom mennyit vesz le a 165 (!!!) lóerőből, de tatásnak így sem érződött. Kb úgy ment, mint az én 125 lovas motorom, de kicsit agresszívabb gázkezeléssel. Balassagyarmaton átkapcsoltam Road-ba, az olyan volt mintha gyomron vágtak volna. Salgótarjánig gyakorlatilag "lemészároltam" az úton közlekedőket, és mindezt úgy, hogy tök óvatosba húztam a gázt, hiszen még ismerkedtünk. Az agyam és a szemem nem olyan gyors, mint a Bömös számítógépe. Elképesztő a gyorsulási élmény, és a fék is tökéletes partner hozzá, sosem éreztem még ilyet. Az Akra HP dobból pedig nagyon fiús hangok jöttek elő.
És benne van a db killer!!!
A gyorsváltó tényleg gyors, oda-vissza lehet lépkedni a fokozatok között, ha ideális volt a fordulatszám, szépen megropogtatta az Akrát. Salgótarjánig elég erőt gyűjtöttem, hogy áttegyem Dynamic-ba. Jó sokáig villogtatta a szimbólumot, mintha várt volna, hogy: "tényleg ezt akarod?" Ha a Road egy gyomros volt a Rain-hez képest, a Dynamic egy HIPERUGRÁS a Road-hoz viszonyítva. Na ez az özvegycsináló fokozat. Volt már hasonló élményem a Kawa H 2-n, vagy az Mv Agusta-n, vagy a Yamahán, de ez most másmilyen volt. Vegyünk példának egy vajas kenyeret. Akkor így nézne ki a képlet: a Bestia a vaj, a Brutale 800 a pirítós, a BMW pedig a kés! Egyből az jutott eszembe, hogy ez lehetne a következő Terminátor motorja. Illene egy gyilkológéphez!!!!
Lehet, hogy kicsit túl hájpolom, de Dynamic-ban tényleg nagyon brutális lett a GÉP. Ezt is meg lehet szokni, ahogy egy Porsche vagy egy Ferrari vezetését is. De elsőre mellbe vágó. Meg másodikra is. Szerencsére a Ceredi szerpentin tök üres volt, sőt egészen Ózdig nem találkoztam senkivel. Úgy fordul, mintha zsinóron húznák. Annyira dönthető, és az okos dolgok annyira vigyáznak rád, hogy gyakorlatilag alig maradt majrécsík a 190-es gumin!! Sokszor mentem már itt, de ez más dimenzió volt. Nem én lettem ennyire jó, az elektromos futómű és fék csinálta a showt. Kell tudni motorozni, de sok mindenben segít az elektronika. Ózdon azért már nagyon sajgott a seggem, meg az erős koncentrációtól kicsit el is fáradtam. Tartottam egy cigi szünetet, és úgy határoztam hogy megcsinálom visszafelé is az útvonalat. Visszatettem Road-ba, mert a futómű (is) nagyon kemény volt Dynamic ban. Fordítva is jó volt a kedvenc útvonalam, és a Road állás sokkal felhasználóbarátabb, főleg ha visszafelé lépsz a menüben. Szinte simogatott, pedig a Rain-hoz képest az is kemény, de a Dynamic után pihentető.
Ideje volt azt is kipróbálni, hogy lehet-e normálisan használni? Visszafelé végig -na jó majdnem végig- , betartottam a szabályokat, és szépen, szelíden gurultam Gyarmatig. Ott már ideje volt tankolni, meg enni-inni valamit. (A MOL-os hot dog nagyon finom!!!) A műszer szerint 6,4 litert evett 100 kilométeren, ez parádés egy 165 lóerős motortól úgy, hogy azért kapta az ívet is. Egy rutinosabb, vagy főleg bátrabb pilótával, ez biztos feljebb megy.
A napraforgók is megnézték.
Még beiktattam egy Nógrádi kanyart is, a Bánki tótól most jó darabon újszerű az aszfalt. Galgamácsa, Veres, Fót, aztán haza. Végül egy bő 360 km-es karika lett, megérkezés után azért jó volt leszállni róla. Nagyon sok erénye van, de kényelem nincs közte.
Nézzük a száraz tényeket. 165 lóerő, 205 kiló. Radiális Brembo fékek, kanyar ABS-el. Komplett elektromos csomag, az említetteken kívül tempomat, markolatfűtés, kipörgésgátló, egykerekezésgátló, és a teljes futómű hangolás. Olyan fék, hogy ha műfogsorom lenne, biztos kiesett volna. El-ké-pesz-tő! Gyorsváltó, csúszókuplung. Hátul 190-es gumi. HP fényezés, spéci Wunderlich plexi. Ha valami kimaradt (biztos), azért elnézést. Az élmény amit ad, igazi németes agresszió. Rammsteint hallgatva átmész a falon is, Ő nem hátrál meg. Az MV és a Ducati hamarosan szalonba teszi a 200+ lovas nakedjeit, de egyelőre az S 1000 R a császár a sornégyes nakedek között.
Megint gyónni kellett.
Akkor ez lenne (nekem) a tökéletes naked bike??? Hiszen ódákat zengtem róla. Azért vannak bibik. Persze ezek a bibik csak az én szemszögemből bibik, akinek az a heppje, hogy csupasz sornégyessel megy hosszú utakra. Na nézzük mi nem tetszett. A kormány túl alacsony, és alig lehet elfordítani, a váz lehet, hogy megegyezik az RR-el. Az ülés pár óra után nagyon kényelmetlenné vált. Persze nem lenne BMW a BMW, ha nincs hozzá valami extraként kapható kényelmes nyereg. Ugyan nem éreztem semmi rezonanciát, de mégis elzsibbadtak a csuklóim, a tükör simaság nincs meg benne. Apropó tükör, azokban nagyrészt a könyökömet láttam. A kuplung kar olyan messze van a kormánytól, hogy alig értem el, és nem állítható! Nem tudtam felállni a lábtartóra, mert a jobb sarkamat akadályozta a kipufogó hővédője. A fényszóró nem ledes. Semmilyen csomag rögzítési mód nincs, és még a tank is műanyag. Ha a BMW ebből csinálna egy GT verziót, na az lehet hogy levenne a lábamról. A KTM meglépte, de az V 2. Viszont úgy tudom az MT 10 SP-ből csináltak valami Tour kivitelt, azt szívesen kipróbálnám. Szóval Karesz, marad a Honda, nem eladó. De ha valaki kedvet kapna, ez a bringa igen, itt lehet megtekinteni: https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/s_1000_r/bmw_s_1000_r-14554606
Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus
Galéria:
Kicsi pihi Cered előtt.
A lepkegyűjtő.
A kuplungbowden annyira rövid, hogy lehet az is az RR-ből jött.
A kapcsolók működése 5-ös. Csak azért nem csillagos, mert az indexet nem veszi vissza.
Ami nincs a bal oldalon, az itt van.
Ismerkedő karika után nem rossz.
A gyorsváltó tökéletes.
A hátsó lengővilla a fémmunka remekműve. A hővédő útban volt a sarkamnak.
Nekem semmi sem hiányzott, és napsütésben is jól látható.
Ha ezt látod a tükörben, ne harcolj, csak veszíthetsz.
Molli nem félt tőle. De Ő még a mennydörgéstől se fél. (de, azért attól egy kicsit)
Imádom, hogy ezt gyönyörűséget nem takarják el az "újhullámos" rendszám tartóval.