2018. júl 31.

Honda X-ADV teszt.

írta: Misi Mágus
Honda X-ADV teszt.

Minden robogós erről álmodik. (..vagy erről fog, ha egyszer ment vele..)

 

Az X-ADV-t  nagyon szerettem volna kipróbálni, de egyik Honda kereskedés sem adott tesztmotort. Ezt a vasat a tulajdonosától kaptam kölcsön, KÖSZÖNÖM ATTILA!!!!!!!!!

 

img_3885.JPG

Nincs mese, ez bitang jól néz ki!!!!!

img_3916.JPG

4.3 liter/100 km. Pedig kapta az ívet rendesen!

Vannak a robogósok, és vannak a motorosok. A legideálisabb, ha minkét műfajt űzöd. Én "csak" motoros vagyok, és ezért pár dologgal szívtam a teszt alatt. Állandóan kuplungolni akartam, ami itt a hátsó fék karja. Furcsa szituációkat okozott. A trepnin telitalppal volt a lábam, egyszerűen nem akaródzott levenni, mindig az utolsó pillanatban tettem le. Gyönyörű lett volna, ha egy lámpánál állva esek el. A lábaid között nincs semmi, nem lehet rászorítani a tankra combbal, ez nekem nagyon fura. Két nap alatt nem szoktunk össze teljesen, de két hét biztos elég lenne.

Ennyi a "negatívum", ha ezeket megszokja az ember, vagyis átállítod az agyad, hogy ez most nem MOTOR, akkor egy nagyon élvezetes közlekedési eszköz. Ami mocskosul jól néz ki, és ha kell a 170-et kicsavarja magából!!!!! És 4,3-at eszik 100-on. Parádés. A zöld lámpánál meg úgy gyorsul, hogy még Ferinek is össze kellett kapnia magát a 150 lovas KTM-el, hogy lenyomjon. 

750-es, kéthengeres, 55 lóerős. Viszont sárnehéz, teletankolva 240 kiló. (ha 10 lóerővel több, és 20 kilóval kevesebb lenne, simán világbajnok volna) A váltója igazi 6 sebességes mechanikus váltó, csak egy automatika kuplungol és vált helyetted. Prímán hallható ahogy dolgozik a szerkezet, nekem nagyon bejött ahogy csattogtatta a fokozatokat. A bal markolaton van két kis billentyű, ezekkel FEL vagy LE tudunk váltani. Bármikor, kivéve ha valami teljesen irreális dolgot akarunk csinálni, pl. 30-nál nem lehet 6.-ba rakni, A jobb markolaton tudjuk sebességbe és üresbe tenni, valamint ugyanezzel a kapcsolóval választhatunk a NORMÁL, és a 3 SPORT mód között. Jobban nem megy, normálban hamar felvált, sportban pedig tovább húzatja a fokozatokat.

2018-07-30_4.png

Minden kapcsoló kézre esik. Kár, hogy középen az az idom nem nyitható. Felette a tank és az ülésnyitó.

A kulcsot elég csak zsebre vágni, a gyújtáskapcsoló működik nélküle. A kezelését meg kell szokni, de pár alkalom után megy zsigerből. A műszerfal istenkirály, mindent tudott, amire kíváncsi voltam, és még jól is néz ki! Viszont a működtető gombokat igazán lehozhatták volna a bal markolatra!! Szériában van három fokozatú kesztyűfűtés, nagyon szép a kapcsoló, de könnyű véletlenül megnyomni. A plexi nagyon nagy tartományban állítható, és egészen elmés szerkezetet talált ki a Honda. Leszállni nem kell, de azért nagy erővel működtethető. Mondjuk vadi új volt a bringa, lehet hogy ez később "bekopik". Az ülés alatt hatalmas csomagtartó lapul, gondolom ezért van hátul 15-ös kerék. Pluszként egy atombiztos hátsó doboztartó jár szériában, de oldaldoboz nem létezik hozzá. Attila extraként tett rá egy bukócső keretet, meg két brutál fényszórót.

img_3899_2.JPG

A két plusz lámpa komoly esély a túlélésre!!!

Ferivel és Tomival toltunk egy Aggteleket, nagyon kíváncsi voltam hogy teljesít a megszokott útvonalon. A Vác feletti kanyarokat remekül vette, ez mindenképpen jó előjel volt. Salgótarjánban tankoltunk, és nekivágtunk a Ceredi szerpentinnek. Sajnos az útminőség egyre rosszabb, de ez pont jól jött, legalább "endúróztam" kicsit. Azt nem mondhatom, hogy légpárnás hajó érzetem volt, de a Bestiához képes nagy szintugrás a magasabb-puhább futómű. És a gumi is jó választás, bőven lehet borogatni, de egy kis homokfelhordást észre sem vesz! 

img_3889.JPG

Van középsztender!!!!!

img_3887_2.JPG

KÉZIFÉK!!!!!

img_3886_2.JPG

Fordított teló, radiális dupla fékrendszer ABS-el, fűzött felni, és a trikolor szín, kiba jól néz ki!!!!!!!

Aggteleken úgy szálltam le, hogy nem fájt a seggem, vagy a lábam. Rengeteg hely van fészkelődni, de a trepni elég keskeny a csizmához. (Kipróbáltam az előrenyújtott, széttett láb pozíciót is, kényelmes, de igazi gyökérnek éreztem magam.) A kormány kellemesen széles, a kézvédő széria tartozék. 

2018-07-30_3.png

Ha kicsit magasabb lenne a kormány, meg lenne háttámla, akkor már Goldwing lenne.

img_3910_2.JPG

A giroszosnál megismerkedtünk két Miskolci csajszival, egy 690-es meg egy 950-es KTM SM-el tolják, az első gumin se volt majrécsík!!!!!!! Na ezekkel se szeretnék egy sötét szerpentinen találkozni!!!!!

img_3911_2.JPG

Nem Ő a modell célközönsége, de jól mutat rajta!!!!! Mondjuk szerintem neki bármi jól állna.

Visszafelé Tomit "letettük" Ózdon, ketten gurultunk tovább. Iszonyat meleg volt, a műszerfalon van külső hőmérő is, csak az erdőben ment 30 fok alá, napon simán 38-at mutatott! Most nem bántam volna, ha kicsivel rosszabb a szélvédelme, de minden pont ott van ahol kell, a szélvédő, a kézvédő, és a lábvédő is remekül elszigeteli a menetszelet. Hazafelé tényleg "tatásba" nyomtuk, a fogyasztásmérő lement 3,8-ra. A Ceredi szerpentin egyik hajtűjében megdolgozott az ABS a áráért, egy faszkalap szemből simán leküldött a flaszterról. Nem vagyok rasszista, de 3-as BMW-s volt...

img_3912.JPG

Zabari csendélet.

Vasárnap kora reggel csináltam egy városi gurulást, még kicsi volt a forgalom, de a lámpáknál mellettem álló autók tükrével egyvonalban volt a kézvédő. Lehet, hogy ez a sorok közötti előre gurulásnál gondot jelent! Minden lámpa egy RAJT volt, nagyon gyorsul, de nem vág hanyatt, és nincs meg a robogók vonyítása sem. Érzésre hasonlít a gyorsváltóhoz, csak gyorsabban vált!! Újraindításnál mindig NORMÁL módba teszi magát, de egyetlen mozdulattal SPORT-ba teheted. Ja, kihajtott sztenderrel nem lehet sebességbe tenni. A lámpáknál nem "kúszik", mint az autók, nem muszáj húzni a féket. Viszont a 180 centimmel is épp'csak, hogy alig tudtam telitalppal állni az aszfalton, a trepni nagyon széles, és ezen a plusz bukókeret is rontott.

img_3919_2.JPG

Lejönni a hajódig tökéletes. Az ülés alá két hatos sör pont befér.

Mire is való az X-ADV? Nem igazi hajtűkanyar vadász. A városban egy kicsit testes. Úgy néz ki mintha, de mégsem endúró. Lemenni autópályán, egyseggre, mögötted a csajoddal, mögötte egy dobozzal, a horvát tengerpartra nyélen, hát nem tudom. Motorosnak robogó, robogósnak motor. Akkor mégis mire jó??? 

Minden másra. De ezeket is megcsinálja, csak nem brillírozik. Egy ilyen Aggteleki gurulás bőven benne van, csak a Ceredi szerpentinen el kell viselni, hogy esetleg megelőznek. A városban is nagyon jó, de de ott is van kompromisszum. Nagy, testes, nehéz, 180 centi alatt ne is gondolkozz rajta, 3825000 forintért, nem is olcsó, de nagyon high-tech, nagyon mutatós, az EGYETLEN "endurobogó"! Mindenki megnézte, mindenkinek tetszett, osztatlan elismerést aratott. Megy mint az állat, beéri kevés benzinnel, kényelmes, pedig nem "díványrobogó", szuper fékek, szuper futóművek, ha esetleg lemész az aszfaltról valami poros földútra, ott is jól fog teljesíteni. Autóból már rengeteg ilyen van, itt az első kétkerekű, ez egy SUM. Sports Utility Motorcycle.

Ha még nem tudod milyen stílust szeretsz (és van ZS bőven), akkor ne habozz, ez a Te motorod-robogód. Kéne!!!

A Mágus.

http://www.honda.hu/motorcycles/range/adventure/x-adv/overview.html

 

Képgaléria:

img_3895_2.JPG

Nincs szégyenkezni valója a nagyok közt sem.

img_3918.JPG

Jól elrejtve, de mégis kézre áll.

img_3923_2.JPG

Jöhetsz vele úszni!

img_3884.JPG

Mindent megmutat.

img_3898_2.JPG

Cigiszünet Ózdon.

img_3921_2.JPG

A kötelező szelfi.

 

img_3905_2.JPG

A két SM között. SM. Sado Mazo??

2018-07-30_5.png

Pici lejtőn, de ez akkor is szép!

img_3922.JPG

Itt sem ciki. Sőt...

2018-07-30_6.png

Istenmezeje felé.

img_3891.JPG

A hátsó futómű alsó bekötése. Himbás.

s1-rizoma-et-le-honda-x-adv-545873.jpg

Full extra, Rizoma módra.

2018-07-30_8.png

Ez pont 3 éve így van. Sosem lesz kész...

img_3926.JPG

Jó móka volt, de azért az igazi szerelem a Bestia.

img_3915_2.JPG

A teszt után. Na ez is jóóó volt!!!

 

 

 

 

Szólj hozzá

motorozás Honda X-ADV teszt honda x-adv