2017. jún 29.

Tesztmotorozás a Rhinoval

írta: Misi Mágus
Tesztmotorozás a Rhinoval

Június 23-25, Annaberg

Sziasztok!

Még tavasszal jelentkeztem a Rhino Tours egyik útjára, ahol a kiírás szerint a legújabb modelleket lehetett tesztelni Ausztriában, a Mariazell környéki utakon. Kawasaki, Suzuki, Yamaha és BMW modellekből tudtam szemezgetni. Ami igazán érdekelt, az a GSXS 750, az új MT 10 SP, valamint a Kawa új Z 900-as nakedje, csak hogy párat említsek.

A terv az volt, hogy autóval megyek, viszem az asszonyt is, sőt a kutyát is! A kutyus kivételével így is lett, őt végül itthon hagytuk, a lányom vigyázott rá. Péntek reggel nekivágtunk, az útvonal tervező szerint 367 km a célig, simán belefért az időbe egy bécsi Louis-os vásárlás, vettem egy utólag felköthető ülés zselé feltétet. Az utolsó darabot hoztam el 50 euroért, nagyon bízom benne hogy beválik a hosszú túrákon.

ules.JPG

Bécs után kb. két óra alatt Annabergben voltunk. Az időjárás a legszeszélyesebb arcát mutatta, esett, elállt, esett, elállt. Egyelőre csak a Kawák voltak ott, a többi motor még úton volt. Délután egy kis VIP motorozás volt betervezve Szilárddal és a Z 900-al, de ezt elmosta az eső, és a motort is eladták. Eladták az egyetlen példányt, és az idén talán nem is lesz már!!! Ez azért nagyon fájt, a képek alapján nagyon szuper motor lehet. Tehát választanom kellett egy másik típust. Viszonylag sok Kawával mentem már, de a retró eddig kimaradt.  Ezért egy rövid esőszünetben megjárattuk a W 800-ast, talán egy fél órás kis karika sikerült és nagyon jó képeket lőttünk. Igazi időutazás, valami hasonló lehetett az öreg Dezső bácsi Junakja '74-ben. Kényelmes, lassú és nagyon stílusos. Száguldásra nem csábít, inkább krúzolni kell vele, de azt inkább ezzel mint egy chopperrel. 3 milla alatt meg lehet venni egy darabka történelmet.

img_0689.PNG

img_0721.JPG

A "sötét ló".

Kisvártatva megérkezett a BMW és a Suzuki, esőszünetben segítettünk a kipakolásnál, a lenti parkolóból felvittük a vasakat a bejárat mellé. Itt már megvolt az első boxer élményem, a két Nine T-t én vittem fel.

img_0659.JPG

Asterix és Obelix hozta a motorokat, 4-4 vas fért be biztonságosan a furgonokba. Itt még üres a parkoló, de egy óra múlva már tele volt motorokkal, autókkal, öt óra körül érkezett a csapat nagy része, a Yamahákat is lábon hozták. Eláztak rendesen, de mire megérkeztek kisütött a nap, elvonult az eső. Mindenki becsekkolt, száraz ruhát húzott, és a finom vacsora után jött a péntek este fénypontja, Szimi és Szilárd patagóniai beszámolója sok képpel, videóval. Igazi túlélő túráról meséltek, de ezt majd a következő motoros könyvben olvashatjátok.

img_0678.JPG

A tesztflotta.

Reggelre kisütött a nap, tökéletes motoros időben kezdődött a teszt. Én a délelőtti csoportba regisztráltam magam, a GSXS 750-re, az MT 10 SP-re, a BMW R Nine T-re és a BMW S 1000 R-re. Egy kanyar 20 km volt oda és 20 km vissza. Kb. 40 perc alatt fordultunk meg, és már jött is a következő motor. Első körben a Suzukit vittem el, kíváncsi voltam mit hoztak ki a 750-es "kis" bringából. Nagyon kellemes, kezes jószág, egy igazán jó "szakmunkás", semmi rosszat nem tudok rá mondani, de a tesztek végére el is felejtettem mivel mentem először. Semmiben sem kiemelkedően rossz, és semmiben nem kiemelkedően jó. 2 690000 Ft-ért viszont jó választás lehet, ABS és fokozatjelző is belefér ebbe az árba. Kényelmes, jó az ülés-kormány-lábtartó háromszög az én 180 cm magasságomhoz. 

img_0696.JPG

A legjobb Suzuki szín.

Másodiknak a Yamaha MT 10 SP következett. MT 10-est már teszteltem tavaly, kapott hideget-meleget, nagyon kíváncsi voltam a gyári tuning verzióra. Az már elsőre látszott, hogy a Yamaha nem kispályázott mikor hozzányúlt az MT 10-hez. Full színes kijelző (ami napsütésben is látszik), elektromos Öhlins futómű, mélyebb kormány, csak hogy párat említsek. Igazi vadállat, a formája, a hangja, az egész megjelenése mellbevágó. Minden kézre állt, az üléspozíció tökéletes, az üzemmód kapcsolót "gyilkos" állásba tettem, legyen csak őszinte a bringa. Elinduláskor rögtön feltűnt, mennyire más a kuplung a tavalyi motorhoz képest, az nehezen adagolható volt, ez tökéletes. A váltó egy álom, a gyorsváltó precíz, mint egy mikrokapcsoló, a fékpedált nem kellett keresni, a karok és kapcsolók is ideális pozícióban voltak. És ahogy megy, ÚRISTEN!!!!! A kipörgésgátló lámpája villogott néha, pedig felvezető után mentünk, el-ké-pesz-tő ahogy tol, de nem éreztem majrét rajta. Az én motoros tudásom sehol sincs ahhoz amit a blokk tud, a védelmi elektronika nélkül biztos arcra estem volna. A futómű mindent megold, simán Rossinak éreztem magam a kanyarokban, minden fokozatban úgy gyorsul, mint egy versenymotor. Természetesen van tempomat, ki is próbáltam, egy ujjal kezelhető és bármelyik fék használatakor old. CSÚCSMOTOR, még soha nem ültem ennyire profi vason. Megkérik az árát, 5.5 milla, de ha van ennyid mindenképpen próbáld ki!!

img_0698.JPG

Nem találtam rajta fogást.

2017-06-26_7.png

 Tempomat teszt.

img_0682.JPG

Elektromos futómű állítás, kormánygátló, de bowdenes kuplung.

A következő bringa az R Nine T volt, boxert még nem vezettem soha, nagyon kíváncsi voltam rá. Kicsit féltem, hogy a hengerfejek útban lesznek a lábaimnak, de nem volt gond. Prüszkölve indul, gázadásra jobbra dől. Az ereje (főleg a Yamaha után) abszolút kezelhető, nem akart egykerékre állni nagy gázra sem. Mindössze egyszem ABS a védelem. Kanyar előtt, mikor visszalöktem egyet, simán keresztbe tette a seggét, azonnal blokkolt a hátsó kerék. Rezonált az egész, a kipufogónak szuper a hangja, remekül durrog motorfékre. De nem tudtam beleszeretni, a CB-t nehéz ám überelni. Viszonylag jól fordult, a fék is elment, de..... talán ha hipster lennék, jó lenne jazzolni a városba. Kövezzetek meg érte, nekem ennyi egy életre elég volt a boxer élményből. Az ár 4 millától indul....

img_0699.JPG

Stílus az van. 

img_0667.JPG

Ez profi munka.

2017-06-26_4.png

Egy osztrák kamikaze. Sacc/kb. 200-al hasít, ez egy igen nagyívű kanyar, mi kiló hússzal egyenesen megyünk, Ő meg rendesen ráborít! Mokány volt!!!!!

Következett az S 1000 R, amire duplán kíváncsi voltam az MT után. Ez már egy faragott bringa volt, Akra kipuval, spéci karokkal, és sajnos lábtartókkal. Valószínű, hogy aki felszerelte törpe volt, mert a kormány-ülés-lábtartó háromszög gyakorlatilag megfelelt egy kínzásnak, a térdem szinte a mellemet szúrta. Road módban volt minden, maradt is ott. A hangja brutál, ahogy megy brutál, a fék überbrutál! Annyira kényelmetlen volt, hogy az minden élményt megölt. Úgy gondolom ez ennek a motornak a hibája, egy originál biztos nagy zsuga lett volna. 

img_0669.JPG

Induló ár 4.3 millió.

img_0697.JPG

A lábtartók miatt kínpad.

Dél körül végeztem a négy motorral, meg is éheztem, piszok meleg volt, úgyhogy egy frissítő tus után elmentünk anyával Mariazellbe ebédelni. Azt meg kell jegyeznem, hogy mindenhol magyarok dolgoznak. A hotelban, az étteremben, a boltokban, ha megszólaltam azonnal kiszúrták, hogy nem vagyok született osztrák, rögtön magyarra váltottak, könnyebb volt a kommunikáció. Ez a középső rész nekem eddig kimaradt, viszonylag közel van, télen síparadicsom, nyáron motoros paradicsom, plusz Mariazell zarándokhely is, jól jön az ügyes magyar kéz. Ebéd után megnéztük a templomot, sétáltunk egy kicsit, vettünk igazi mézgyertyát, és visszamentünk a hotelba.

img_0648.JPG

Mariazell.

Délután gondoltam szundítok egy órát, na az olyan jól sikerült hogy vacsoráig tartott. Mondhatjuk, hogy arrafelé jó a levegő. Visszatért a délutáni csapat is, az egész nap elmúlt bármiféle baleset nélkül, mindenki vigyorgott. A vacsora megint finom volt (köszönet a magyar személyzetnek), rágurítottam egy korsó Gössert, és kiültem a teraszra dumálni az esti "meeting"-ig. Aki nem tesztelt és saját motorral jött, az egy kalandtúrán vehetett részt, ennek az értékelése volt az esti program. Mindenféle vicces feladatot kellett megoldani: két csapat volt, a képek és videók alapján mi döntöttük el ki legyen a győztes. Azt hiszem a két srác abszolút megérdemelten nyert!!

Levezetésként Szilárddal megittunk még egy sört, megdumáltuk  az eseményeket, úgy érzem egy nagyon klassz nap végére értünk. A mellettünk lévő asztaltársaság GS fanokból állt, egyszer egy öreg BMWs-től hallottam, és rájuk is igaz volt a mondás: "vannak a béemvések, meg a többi motoros". Én inkább maradok a többi között.

Reggel összepakoltunk, ettünk egy csodafinom reggelit, leadtuk a kulcsot és hazajöttünk. Jól éreztem magam, ez egy újszerű Rhino program, a szervezés most is profin megcsinálva, az egyetlen negatívum a Z 900 hiánya volt. Talán ha megjön a következő, megkaphatom Szilárdtól egy tesztre. A hétvége leg-leg-legjobb motorja a Yamaha MT 10 SP, 10-ből 10 pontot kap tőlem, a többi vas csak a felét, ekkora a különbség.     (a Honda azért nincs veszélyben)

Üdv Mindenkinek: a Mágus.

 img_0665.JPG

Egy igazi Cafe Racer.

 

 

 

Szólj hozzá

motorozás Rhinotours Yamaha MT 10 teszt GSR 750 R Nine T W 800