Egy mai motoros naplója

2016. dec 27.

2016 nem volt unalmas.

Sziasztok.

Ez az év tényleg nem az unalomról szólt, volt esemény vastagon. Az év eleje az 58-as túra előkészületeivel telt, ennyire precízen még soha nem terveztem túrát. Igyekeztem mindenre odafigyelni, rengeteg jegyzetet készítettem, nehogy kimaradjon valami. Kicsi lányom rengeteget segített, gyakorlatilag a teljes szponzor témát Ő csinálta. Megpróbálom sorba szedni az évet, de biztos sok minden kimarad majd.

Január elején volt egy igazi Öregfiúk találkozó a Csülökben, szinte mindenki ott volt az AKMK-ból. Ment a sztorizás, de nevezhetjük "hazudóverseny"-nek is, hiszen 40 év alatt színesedtek a történetek. Jó buli volt, 2008-ban találkoztunk utoljára, minden évben kellene egy ilyen.

Bármilyen hihetetlen, ezek a nagyfaterok mind ...

motoros motor motorozás motorosok Continental tökös ötös CB 1000 R

2016. dec 14.

VOLVO V 40 T2 AUTOMATA TESZT.

Fél prémium...

Sziasztok.

Megpróbálkoztam az autó tesztel, és mindjárt egy igazi tél szakértővel, egy Volvóval kezdtem.

November végén jutottam egy hétvégére a Volvóhoz, péntek délutántól hétfő délelőttig volt az enyém. Még nyári gumik voltak rajta, de szerencsére hóval nem találkoztam. 1.5-ös benzines automata váltós Momentum felszereltségű autó volt, az a "fapad" feletti szint. A Kinetic az alap, a Momentum a második szint, a Summum a harmadik, és az  Inscription a csúcs, de rengeteg csomag van, amiből lehet válogatni, a határ -főleg árban- a csillagos ég. Ebben volt téli csomag, ülés és első szélvédő fűtéssel, mindkettő nagyon hasznos ebben a zimankós időben. Pöpec rádió is volt benne, nemcsak megtalálta a ROCK 95.8-at, de még ...

auto Volvo V40 T2 teszt

2016. nov 19.

Tél tábornok megérkezett. Tehát utána a TAVASZ jön!!!!

Novemberi történések.

Sziasztok.

Megvolt a szezon utolsó gurulása, Tibikével és Ádámmal toltunk egy Tardost. Kurva hideg volt odafelé, ebéd közben még az eső is eleredt, de aztán szépen kisütött a nap és gatyarohasztó 12 fokban jöttünk hazafelé.

Tardos MINDÖRÖKKÉ!

A lehullott levelek alattomosak, de amúgy szép az ősz.

Tibikével cseréltünk egy kicsit, szerinte a Honda villanymotoros és csak alibiből tankolok. Na ja, a Harley után nem csoda hogy ezt hiszi. Nekem nem volt kétségem min ülök!!!!!

Felteszek két  videót is, csak hogy színesebb legyen a blog.

Az első a nyers valóság, Hangony és Zabar között.

A másodikat a Yello, Race című dalához komponálta Szőke Dani, aki a vágásokat a zenéhez igazította.

...

motorozás MV AGUSTA CB 1000 R

2016. okt 21.

YAMAHA MT 10 teszt.

Márpedig a Transformersek léteznek!

Sziasztok.

Megvolt az első Yamaha teszt, és mindjárt a csupasz csúcsmodell került hozzám. Elolvastam az összes eddigi teszteket(kapott hideget-meleget), nagyon kíváncsi voltam nekem milyen arcát mutatja.

MT 10 Race Blue.

Kezdjük is az "arcával". Nekem nagyon bejön ez a technós-transformers stílus. Már a nagy Z is tetszett, de ez űberbrutáljó!!!! A tesztmotoron volt gyári extra szélvédő, hasznos holmi ilyenkor, és még tetszik is.

Talán innen jött az ötlet. De bele lehet látni Wall-e-t is.

A formánál maradva, nem találtam gyenge pontot, minden részlet jól kidolgozott, a kipufogó is jól néz ki, pedig pár éve még az FZ 8 "érdekes" volt.  A tank is ütős forma, és abszolút kényelmes a lábaknak. A kényelem egyébként ...

Yamaha MT 10 teszt

2016. sze 29.

Az utolsó Tökös Ötös túra.

Szia Laci. HEJ!!

Sziasztok.

Sajnos minden jónak vége szakad egyszer. 2016-ban először és egyben utoljára motoroztunk együtt a T 5-el. Egész évben nem jött össze, hogy mindenki ráérjen egyidőben. Kivéve a szülinapomat, de akkor nem motoroztunk. Laci kitelepül Svédbe, pénteken indul. Űr marad utána, nagy űr, hiányozni fog. NAGYON!!!!

De azért búcsúzóul nyomtunk egy rettenetest, a Mátrán át Ózdig, aztán egy Ózd-Cered, ebéd a Négy Tó-ban, majd az örök klasszikus Cered-Salgótarján és onnan a szokott útvonalon haza. Este meg Vácon volt még egy kis "búcsúbuli", leöblítettük az út porát. Fasza nap volt, kár hogy nem mindegyik ilyen!!!!

Indulunk

Együtt a T 5!!!

img_3564.JPGSisak a jobb tükrön, kesztyű az ülésen.

Feri, Oli, Laci, Tomi.

...

motorostúra tökös ötös CB 1000 R

2016. sze 01.

Kezdődhet a huligánkodás.

Pillanatképek.

Sziasztok.

Bestia 2 bejáratva, 1000-es szervíz elvégezve, mostmár mehet a matek! Semmi negatív dolog, tökéletesen tette a dolgát, úgy jó ahogy van. Mint a Bridget Jones-ban. Indulhat a huligánkodás.

Egyre többet forog a kamera, felteszek pár képet ami menet közben készült. A filmeket majd megvágva, zenésítve.

Beszterce.

Pisiszünet.

Légiparádé a tiszteletünkre.

Párkány felé félúton.

Selmecbánya felé.

Szlovákia, Egeg.

Esztergom.

Selmeci szerpentin.

A hegyek között. Talán Körmöcbánya.

Úton, valahol, valahová.

A 1000-es szervíz.

Most csak ennyi, jó gurigát Mindenkinek: a Mágus.

honda motorozás cb 1000 r

2016. aug 15.

"you are my destiny" TE VAGY A VÉGZETEM!!! HONDA CB 1000 R

"you are my destiny"    TE VAGY A VÉGZETEM!!! HONDA CB 1000 R

Bestia 2. A motor, amit SOHA nem adok el!

Halihó Mindenkinek!

"Soha se mond hogy soha", de talán most az egyszer mondom. Ő az enyém, csak az enyém, hozzám tartozik, marad örökre!! Kétszer vettem át 0 kilométeres motort. Az elsőt, egy MZ 250 TS-t 1976-ban a Corvin áruházban, a másodikat egy 600-as Hornetet 2011-ben a Honda Dream-ben. De ez most más volt.

Mintha mondjuk a kedvenc szabód adná oda a méretre készült kabátot, de ez az utolsó, többet nem dolgozik, befejezte vége, de a tiédet még megcsinálta utolsónak. Természetesen tökéletesen passzol, minden paraméterében igazodik hozzád, és nagyon meg kell becsülni, mert nem lesz több belőle.

Na valami ilyesmit éreztem mikor átvettem a a motort a Wilkernél. Szabóm ugyan nincs aki nekem csinálta volna az utolsó művét, de azt az ...

motoros motor honda motorozás cb 1000 r

2016. júl 27.

Utórezgések.

Remélem kifogy a tinta az osztrák nyomtatókból...

Sziasztok.

Vastagon történnek a dolgok mióta megjöttem a túráról. Július 15-16-17-re be volt tervezve egy Zakopáne gurulás. Sajnos semmi sem úgy történt ahogy szerettük volna. Ferinek pénteken muszáj volt melóznia, áttettük az indulást szombatra. Viszont a meteorológia szerint az évszázad esője közeledett. Ok, menjünk kocsival! Nem olyan mint motorral, de mégiscsak együtt vagyunk. Tomi autójában elfértünk mind az öten, indulás szombat 9-kor, szuper. Ha már lett egy potya napom, kihasználtam és levittem a Versyst Fehérvárra. Ment minden flottul, elbúcsúztam Ursulától és újra gyalogkakukk lettem.

Jó kis vas volt, de nem volt igazi kötődésem hozzá. Remélem hamar jó gazdához kerül.

Eljött a szombat reggel, tényleg szakadt az ...

teszt motorozás traffipax Suzuki Kawasaki Zakopane Yamaha CB 1000 R

2016. júl 24.

Az 58-as túra. Hazafelé.

San Candido, Grossglockner, Unken, Dunakeszi. És a tesztek.

Maria csodás reggelije után nekivágtunk az utolsó közös napnak. Szeretem Terence Hill filmjeit, sorozatait. Ha már erre jártunk hiba lett volna kihagyni San Candidot, ahol az Alpesi őrjárat játszódott. A Glockner felé útba esett, úgyhogy megálltunk egy kávéra. Terence-el sajnos nem találkoztunk, de a szállásadójával igen. 2014-ben fejezték be a forgatást, és ami csalódást okozott, hogy a filmbéli tó a házzal sajnos nem itt van. Vettem pár képeslapot, meg motoros újságot, ittunk egy finom macchiato-t, és indultunk tovább, várt a Glockner.

San Candido, főtér.

Egy nagyon kellemes tempós szakasz következett, óriási (főleg motoros) forgalommal. Dél környékén értük el a Glocknert, most hátulról mentünk fel, legalábbis ...

motoros motor motorostúra motorozás motorosok Kawasaki Continental Stelvio

2016. júl 16.

Az 58-as túra, harmadik rész.

Madonna della Corona, San Lorenzo, San Romedio, Bolzano, Barbiano.

Vihar volt éjszaka, a motorokat földes parkolóban hagytuk, kicsit aggódtam nem borultak-e fel. Reggel gatyában lecaplattam megnézni, de minden rendben volt. Visszatértem a jó hírrel, aztán elkezdtünk összepakolni. Valahogy egyre nehezebb volt átlátni a káoszon, melyik a tiszta és melyik a szennyes ruha, de azért sikerült. Lementünk reggelizni, és sikerült a túra leggyengébb kávéját megcsípni. Amolyan híg németes lötty volt kancsóban, de a kért espresso is fos volt. Süttettünk ham and eggs-et, de vagy fél liter olajban úszott az egész, megérdemli az utolsó helyet a reggelik versenyében. Fizettünk 50 eurót fejenként, és távoztunk. Erre a napra nem volt egy hágó sem betervezve, egy laza gurulás várt ránk és célként Barbiano, ami Zolika ...

motoros motorostúra motorozás Kawasaki Continental versys 1000

2016. júl 11.

Az 58-as túra. Második rész.

Passo Tonale, Lago di Garda, Prada, Madonna della Corona.

Semmit nem aludtam azon az éjszakán!!!! Először nem tudtam mi a baj, aztán megfejtettem. Minden 5.-6. lélegzetvétel után jött egy HATALMAS lélegzetvétel!! Azért a 40 évnyi masszív dohányzás megtette a magáét 2700 méteren. Először megijedtem, aztán megszoktam. Zolika szép egyenletesen horkolt, Ő nem dohányzott soha.

7.30-tól lehetett reggelizni, én voltam az első!!! Isteni kávét adott a gép, bevertem vagy hármat mire átvonultam a kajás sorra. Jó kaja volt, egy rossz szavam se lehet rá. Szalonna, szalámi, finom pékárú, narancslé, lágytojás. Belaktunk rendesen, kihordtuk a cuccokat, aztán mentünk fizetni. 65 eurót fizettünk fejenként, de reggelivel, vacsorával, piával komplett, a Stelvion!!!! Szerintem nem rossz ez az ár, hiszen nemcsak ...

motoros motorostúra motorozás Kawasaki Continental versys 1000

2016. júl 09.

Az 58-as túra.

Silveretta, Stelvio, Tonale, Grossglockner, Zolikával.

Servus!

Ezt a köszönést használják a németek és az osztrákok, hat napig mindenki mindenkinek így köszönt. Tetszik.

2016 június 24.-én pénteken nekivágtam az Út-nak. Előtte megkapta a vas az új Conti Roadattack 2 Evo gumikat, beszereztem egy Givi tanklock tanktáskát, próbáltam javítani az üléskomforton, megkötöttem a biztosítást, csomagolás próbát tartottam, feltöltöttem minden akkut, és vettem egy 2 GB-os nemzetközi hetijegyet a Telenornál. Minden kész volt, mehettem.

Reggel 6-kor indultam Dunakesziről. 735 kilométer várt rám Pollingig, ahová délutánig oda kellett érnem, hogy Zolika be tudjon vinni a munkahelyére. Eseménytelenül falta a Versys az autópálya kilométereket, tökéletes szélvédelemben utaztam. Sőt már túl ...

Tovább Szólj hozzá

motoros motor motorostúra motorozás motorosok Kawasaki Continental Stelvio versys 1000

2016. jún 12.

Lesz 58-as túra!!!!!!!

Sziasztok!!!

Lesz 58-as túra!!! LESZLESZLESZ!!!!! "Kicsit" máshogy, de lesz!!!!!!!!!!!

Április 30.-án ugye elpereceltem, a vállam odalett. Három hétre a nyakamba kötötték a jobb karomat, az a kevés bicepsz ami volt egy hét alatt "leesett". Miután letehettem a kezem kiderült, hogy csak nem akar visszamenni a kulcscsontom a helyére, kaptam kineziológiai szalagokat. Most tolom a gyógytornát, és visszatértem az edzőterembe is. Június 5.-én indultam volna, most valahol Pamplona  környékén járnék, ha túljutottam volna a benzin hiányos, árvizek sújtotta Franciaországon. Próbáltam figyelembe venni a különböző ünnepeket, versenyeket, mint a Tour de France vagy a bikafuttatás, de mivel a focihoz sötét vagyok, az kimaradt, hogy most lesz a foci EB, ...

2016. máj 08.

Egy elb@szott balkanyar következményei.

Avagy: hogyan dobjunk ki fél évnyi munkát egy másodperc alatt.

Több is mint fél év, október óta dolgozom az 58-as túra tervein, de januártól gőzerővel. Csak dióhéjban: 58-ban születtem, idén 58 éves lettem, kedvenc versenyzőm száma is 58 volt, tehát 58-as túra lett a neve. Lecseréltem a Bestiát egy hosszútávú túrázóra, egy Versys 1000-re, amit remekül átalakítottam az Útra. Megoperáltattam a sérvemet, szereztem szponzorokat, elkezdtem edzeni, dögcédulát csináltattam, kiváltottam a nemzetközi TB kártyát, szóval mindent rendbe tettem magam körül, hogy a 9000 kilométer alatt ne legyen gond. Minden tökéletesnek tűnt múlt szombat 14 óráig.....

Elmentünk motorozni Lacival és Tomival. Ceredig toltuk, ott ebédeltünk egyet. Kicsi a világ: összefutottunk azzal a lánnyal meg a párjával, aki ...

motoros motor motorostúra motorozás balesetek kawasaki versys 1000

2016. ápr 12.

"Highway to hell"

Cered ködben is jóóó!!!!!

Sziasztok.

Vasárnap motorozás volt, nem is akármilyen motorozás. Múlt héten megvolt az évi rendes Aggteleki gurulás. Nélkülem! A T5-ből T4 lett, mert nem tudtam megoldani a vasárnapot. Most viszont utánuk mentem egyedül!

Brutál szar időt mutatott a net egész hétvégére, de a vasárnap tűnt jobb választásnak. Úgy gondoltam, ha csak kicsit esik akkor is megyek, tesztelni kell szinte mindent. Az ülés tömését, a frissen gyártott navi tartót, a kis plexit, és a kipufogó-légszűrő kombót. Aggtelek egy 450 kilométeres karika, kiderülhetnek dolgok.

Fél 9-kor nekivágtam, borús de száraz reggel volt, 9 fok. A szokásos M2-Balassagyarmat-Salgótarján-Cered-Ózd-Aggtelek útvonalon mentem. Még mindig ledöbbenek, hogy milyen jó a Versys ...

motoros motorostúra motorozás kawasaki versys 1000

2016. már 30.

Az első gurulás!

Granárium étterem teszt.

Sziasztok.

Vasárnap megvolt az első "hivatalos" gurulás, Tardos oda vissza. Oli, Tomi, Tibike, Ádám és én. A szokásos Meki előtt találkoztunk, de egy másik brancs is gyülekezett a parkolóban, XT-sek voltak főleg. Jön a következő XT, de nem a többiek felé fordul, hanem odagurul hozzám. Gondoltam eltévedt, de mikor leállította a gépet, rámköszönt, és azt kérdi: nem ismersz meg?? Hááát sisakban egy cseppet nehéz! Na lekapja a brét, és kiderült, hogy Soma volt az, aki az első  Rhinós Zakopánei túravezető volt két éve. Eldumáltunk egy kicsit, aztán átgurult az Ő csapatához, hozzám meg megérkeztek a többiek.

A terv az volt, hogy legurulunk Tardosra, onnan vissza Nagysápra és a Granárium étteremben eszünk, ahol spéci ...

motoros motorostúra motorozás motorosok versys 1000

2016. már 22.

Egy tökéletes nap.

AMTS, ahogy én láttam.

Sziasztok.

Szombaton minden jól sikerült, bár minden nap ilyen lenne!!! Napsütés, barátok, motorozás, szórakozás...

Pénteken eldöntöttem, hogy szombat délelőtt kimegyek a motorkiállításra. Egyrészt régen voltam már, másrészt ott várt rám a gyári Kawasaki hengerzsák, harmadrészt kíváncsi voltam az idei felhozatalra. (jó volt a felhozatal, mindkét téren) Feldobtam a labdát a T5-nek, de senki nem gerjedt rá a korai indulásra. Na jó, akkor megyek egyedül.

Szombat reggel viszont Oli keresett, hogy hogy tervezem, mivel mennék, meg mikor. Autóval készültem, gondoltam ha veszek valamit könnyű lesz hazahozni, meg amúgy is hideg van. De (szerencsére) Oli motorral akart menni, amit azzal indokolt, hogy motorral könnyen túljutunk a dugókon, ...

Tovább Szólj hozzá

motoros motor honda motorostúra motorozás motorosok kawasaki DUCATI versys 1000 bmw s 1000 xr

2016. már 15.

Ma motorozni kéne...

Március 15. megint nem jött be.

Sziasztok.

Ma motorozni kéne a T 5-el, de az időjárás keresztbe tett. MEGINT!!! 2013-ban volt ugyanilyen szitu, megdumáltuk jó előre a szezonindító túrát, akkor az évtized hóvihara volt. Most csak egy szakadék van a tegnapi és a holnapi nap között. Havaseső, 4 fok, szél. Olyan nehéz összehozni, hogy mind az ötünknek jó legyen az időpont, és erre tessék! Holnap az első gurulásról akartam írni, ma viszont a motorozás helyett írok. Azért történtek dolgok amiket megoszthatok veletek.

T 4 ! Hamarosan Tomi is!

Február végén megvolt a mostmár hagyománnyá vált Safety Hungary gyakorló tanfolyam. Ott komoly változás történt, lecserélték a Horneteket CB 500-as bringákra. Na ez nekem nagyon nem jött be! Egy Hornet volt kirakva a ...

motorozás motorosok kawasaki Safety Hungary versys 1000

2016. már 05.

Egy igaz történet.

Avagy: van még "örült" rajtam kívül is.

Sziasztok.

Nincs megállás, nagyban folynak az Út előkészületei. Az ülésbe zselé került, a plexire magsító, és felkerült pár 58-as matrica is. Elkezdtem az edzést is, az első után talán csak a fülemben nem éreztem izomlázat. (de lehet hogy ott is)

Aztán kaptam egy fülest, hogy valaki valamikor csinált egy hasonló kanyart, ráadásul egy 250-es bringával. Szereztem kontaktot a sráchoz, és a héten leültünk beszélgetni egy kicsit. Érdekes dolgokat mondott, majd előkapott egy 2005-ös Motomix magazint, amiben megjelent a túra leírása. 9, azaz kilenc nap alatt ment 7700 kilométert!!!!!! Egy 250-es karburátoros Yamahával!!!! GPS, okosteló, internet nélkül!!! Azzzz igen, baszki!!!!!!!!!! Ez azért elég extrémül hangzott, respekt mindenképpen! ...

portugália motorostúra motorozás

2016. feb 13.

Lassan indul a szezon!!!

Pezseg az élet.

Sziasztok.

Még csak február közepe van, de már erős mozgolódás van. Oli vett egy XR-t!!!! Besza-behu, BMW-s lett!!!! Feri pedig megvette tőle Katit, azaz a KTM-et!!! Rengeteget beszéltünk róla, hogy 4 hengeres túra bringa kell, kipróbáltuk az XR-t, a Versyst, a Crossrunnert is. (Én még a régi Hondával mentem, Ő már az újjal, de egyikünkben sem hagyott mély nyomot. Hagy idézzek egy mondatot Zomborác Ivántól: "a Crossrunner sikertelenségét a legjobban az bizonyítja, hogy Mesterházi Attila is vett egyet". Ennyi, ebben minden benne van. Viszont az XR-ről ezt írja: "szartam már be ennél kevesebbtől is!") Na szóval Én a Versys mellett voksoltam Oli pedig BMW-s lett. Laci kivételével mindenki motort cserélt a télen a T5-ben!!! Lesz az idén ...

összehasonlító teszt Kawasaki Continental versys 1000 bmw s 1000 xr

2016. jan 20.

Irány a "világ vége".

Sziasztok.

Nagy útra készülök, elmotorozom a nyugati világ végéig, Portugáliába. Kb 9000 kilométeres gurulás lesz, de biztos jön még hozzá valami "apró" is, szóval lehet hogy... Ősszel már megkezdtem a készülődést, az útiterv elkészült, a Bestiát lecseréltem egy világjáró bringára, elkezdtem listázni a tennivalókat. Karácsonyra kaptam egy szuper cuccot, 4-1-ben kommunikációs mindenes. Kamera, head set, rádió, mp3. Sena 10 c a neve, jó kis szerkezet, be is építettem a sisakba, működik.

Múlt héten megcsináltattam egy régóta húzódó sérv műtétet, most lábadozom, van idő az írásra. Elkezdtem letisztázni az útvonalat, és ami nagyon fontos az időpontot, mert például Pamplonában julius 6-tól van a bikafuttatás és egy ...