2016. dec 27.

2016 nem volt unalmas.

írta: Misi Mágus
2016 nem volt unalmas.

Sziasztok.

Ez az év tényleg nem az unalomról szólt, volt esemény vastagon. Az év eleje az 58-as túra előkészületeivel telt, ennyire precízen még soha nem terveztem túrát. Igyekeztem mindenre odafigyelni, rengeteg jegyzetet készítettem, nehogy kimaradjon valami. Kicsi lányom rengeteget segített, gyakorlatilag a teljes szponzor témát Ő csinálta. Megpróbálom sorba szedni az évet, de biztos sok minden kimarad majd.

Január elején volt egy igazi Öregfiúk találkozó a Csülökben, szinte mindenki ott volt az AKMK-ból. Ment a sztorizás, de nevezhetjük "hazudóverseny"-nek is, hiszen 40 év alatt színesedtek a történetek. Jó buli volt, 2008-ban találkoztunk utoljára, minden évben kellene egy ilyen.

img_1774.JPG

Bármilyen hihetetlen, ezek a nagyfaterok mind kemény motorosok voltak. És van aki most is az.

Január közepén egynapos sebészeten megoperáltattam a köldök sérvemet. 2003 óta húztam az időt, de most az 58-as miatt rászántam magam. Minden patent volt, percre pontosan kezdték a műtétet, a kórház patika tiszta, a doki igazi hozzáértő hassebész, az aneszteziológus nagyon jó "cuccot" kevert, a személyzet kedves, szal minden korrekt volt. Ja és ingyenes!!! Utána 6 hét rehab, semmi emelés, és naponta hasba kellett szúrnom magam, de megérte.

img_1790.JPG

Olyan mint egy benzincsap. Meg is tartottam, még jól jöhet.

Februárban Oli BMW-s lett, Feri meg KTM-es. Én fejlesztgettem a Kawát, és terveztem az útvonalakat. Csináltam egy konzolt amibe a telót betettem, jól sikerült. Próbáltam a napi adagokat levinni 500 km alá, de nem mindig sikerült. (Így utólag már tudom, hogy a napi 500 kilométer csak országúton, lehetetlen lett volna. A 300/nap a reális megtehető távolság) A hónap végén megcsináltuk a már szokásosnak mondható Safety ismétlőt, Feri szerzett kedvezményes jegyeket. Annyira "bandáztunk", hogy az oktatóknak is szemet szúrt.

img_1990.JPG

Megyünk jövőre is. Talán Laci is hazajön.

Márciusban elkezdtem edzeni a FIT stúdióban, hogy fitt legyek az útra. Heti két alkalommal úgy megdolgoztattak az edzők, hogy még a fülemben is izomláz volt! De az első pár alkalom után már nagyon élveztem, és ami a legjobban meglepett, még látható is volt az eredmény. Mi lenne ha komolyan nyomnám??

img_2188.JPG

Jövőre újra kezdem????

Márciusban elkezdődött a motorozás is, a Motorkiállításon kezdtem a szezont Olival. Nagyon jó nap volt, annyira jó hogy ezt meg is írtam "Egy tökéletes nap" címmel. Elkezdtem tesztelni Ursulát is élesben, remekül működött minden, még a legnagyobb ködben is jól teljesített. A SENA kamera is dolgozott, fel is tettem a YOUTUBE-ra egy filmet "Highway to Hell Cered" címmel. Elkezdtek jönni a válaszok a szponzor kereső levelekre, az első rögtön támogatást ígért. A füldugó.hu volt az első és egyben az egyetlen aki pozitív választ küldött a levélre, és nemsokára meg is érkeztek az Alpine szettek, ezúton is köszönöm nekik. A Kawasaki pénzt ígért, a Continental pedig adott egy szett gumit az útra. Itt személyes kontakt volt, nagyon köszönöm a segítséget! De a levelek 99%-a nemleges volt. Ami a legjobban meglepett, hogy a kifejezetten motororozással foglalkozó cégek még csak nem is válaszoltak. A  Shox, a Fokt, az Euromotor, a Motorrevü, a Totalbike, akik még nemet se mondtak. Ami viszont nagyon kellemes meglepetés volt az a Motozin Magazin válasza, ők pénzt ígértek, ha visszatérve írok egy exkluzív cikket nekik. Köszönöm! Pozitív választ kaptam még a Sentinel Protect GPS nyomkövetőkkel foglalkozó cégtől, Ők egy komplett védelmi rendszert adtak volna, ami bizony sokkal nyugodtabb alvást ígért, amikor az utcán maradt volna a vas. Köszönöm nekik is!(miután a nagy 9000 km-s túra elmaradt, csak a füldugók, és a Conti gumik maradtak, a többiek érthetően kiszálltak)

dsc06117.JPG

Bevetésen, irány Aggtelek.

Április igazi mozgalmas hónap volt, gőzerővel készültem az útra. Társakat is találtam, jelentkezett egy olvasóm, hogy az út elején egy darabig velem tartana. Muru egy Triumph Street Triple-vel jött volna Belgiumig. Farkas Szilárd Portugáliában csatlakozott volna három napra hozzám, és az ottani szállásokat is Ő állta volna. Zolika pedig az olasz szakaszra jelentkezett be, vele Comotól a Sasfészekig motoroztunk volna együtt. Eljött a szülinapom is, hivatalosan is beleléptem az 58-ba. Jó buli volt, ott volt a lányom és a T5 is. Nyomtam az edzéseket, egyre többet motoroztam, minden tökéletesen alakult. Egészen 30.-ig amikor is pereceltem egyet. Csodás napsütéses igazi motoros idő volt, Lacival és Tomival elmentünk egy kellemes gurigára. Cereden kajáltunk egy jót, aztán átmentünk Szlovákiába. Na itt aztán jól eldobtam a vasat, hiába hiszi az ember hogy profi, elég egy pillanat és kész a baj. De ezt is leírtam az "Egy elb@szott balkanyar" című bejegyzésben. 

img_2310.JPG

Szerencsére lábon hazajöttünk.

Májusban kiderült, elszakadtak a szalagok a jobb vállamban. Na ez megreccsentett rendesen, az egész eddigi meló ment a levesbe. Nem operáltak meg(azóta se), de jobb kezes vagyok, és három hétre felkötötték a kezem. A nehezen felépített izmok pár nap alatt leestek a karomról, se meló, se torna. Az öröm az ürömben, hogy a Kawa nem sérült komolyan, minden alkatrész cserélhető volt, nyoma sem maradt az esésnek. De a túrát a "világ végére" offolni kellett, és ez jobban fájt mint a vállam. Mentem én mindenkihez, de csodát nem tudott tenni senki. A három hétben rendbe tettem a vasat, megkapta az új gumikat is, és átértékeltem az életem. Fel kellett tennem a kérdést: muszáj neked motorozni? Muszáj halálos veszélynek kitenni magad? A válasz pedig: IGEN!!!

Ha volt már perecetek, akkor tudjátok, hogy ilyenkor nagy a nyomás. Anyám, a feleségem, és mindenki aki nem motorozik le akar beszélni a folytatásról. De én "kemény csávó" vagyok, az a kedvenc idézetem, hogy:"ami nem öl meg az erősebbé tesz!" Tehát elkezdtem átírni a túrát, le kellett rövidíteni rendesen. Nagyon sokat segített Zolika, átvette a szervezés legszemetebb részét.

Júniusban nyomtam a gyógytornát, kineziológiai szalagot tettünk fel, gyakorlatilag külső szalagjai voltak a vállamnak. Működött a dolog, de ekkor a jobb térdemben kiújult egy Baker cysta, mehettem megint orvoshoz. Kiderült hogy elfogyott a porc a térdemből, azért van a cysta. Elkezdtem enni porcnövelőt, és vártam a csodát. Eljött az ideje az első motorozásnak is, egy Tardosi gurulással kezdtem. A zabszem ott volt végig, de azért sikerült legyőzni a majrét. Szóval úgy tűnt rendben lesz minden, csak egy kicsit darabosan mozogtam.

img_2455.JPG

Mentek a srácok Horvátországba motorozni, én még félkezű voltam.

Június végén eljött az idő, nekivágtam Pollingnak. Egy nap oda, egy nap vissza, közte négy nap hágóvadászat. Zolika tökéletesen leszervezett mindent, fantasztikus négy napunk volt, igazi életre szóló élményt kaptam többek között a Stelviot. Elképesztően jól szórakoztunk. Eddig is barátok voltunk, de azóta Nagyon Jó Barátok vagyunk! A hazaérkezés napja pont az 58-as túra befejező napja volt, ha rövidítve is de csak megcsináltam!

dsc06566.JPG

Barbiano. Ez a kilátás még a klotyóból is megvolt.

Júliusban eladtam a Kawát, sok motort kipróbáltam, mint például Suzuki GSXS 1000, GSR 750, Triumph Street Triple, MT 07, MT 09, de csak a CB lett a nyerő. Be volt tervezve egy T5 Zakopane túra, de a rossz idő miatt kocsival mentünk, és sajnos Oli nélkül. Jó buli volt, de sokkal jobb lett volna motorral megcsinálni. Ez a hétvége is beleégett az agyamba, igazi kanbuli volt. Július végén Lacival átvettük az új bringát, aztán elkezdtem a bejáratást, nagyon odafigyelve, nem pörgetve, ahogy a nagykönyvben meg van írva.

Augusztus a bejáratással telt, voltunk Szlovákiában, Aggteleken, Tardoson. Mentem Ferivel, Lalival, Karcsival, de a T5 nem jött össze, arra várni kellett még egy hónapot. Kapott pár tuningot a vas, de alapjaiban úgy jó ahogy van. Ez a motor AZ ÉN MOTOROM!!!

img_3290.JPG

Tardos mindig jó.

Szeptemberben végre eljött az idő és a Tökös Ötös hiánytalanul együtt motorozott. Utána Laci csinált egy búcsú bulit, mert a rákövetkező héten kiköltözött svédbe. Nagyon jó nap volt, kár hogy nem mind ilyen. Én kaptam egy injekció kúrát a térdembe, valami zselé szerű cuccot fecskendeztek be háromszor, ami helyettesíti a porcot. Úgy néz ki működik a dolog, azóta minden rendben.

img_3572.JPG

Talán jövőre is lesz ilyen kép, Laci itthon hagyta a CB-t.

Októberben jó szar idő volt, néhány rövid gurulást kivéve a Yamaha MT 10 teszt az említésre méltó. Bízom benne, hogy jövőre kapok még tesztmotort, mondjuk az új MT 09-et. Voltam egy vállsebésznél is, aki meglepetésemre azt mondta, ha az életminőségemet nem zavarja a jelenlegi állapot, akkor nem javasolja a műtétet. Ennek nagyon megörültem, mert a váll eléggé komplikált alkatrész, legalább fél év a rehab. Szuper!!!

Novemberben egy értékelhető gurulás volt Tardosra Tibikével és Ádámmal. Aztán kimentünk a bécsi Louisba shoppingolni Olival, Ferivel és Tomival, vettünk pár "nélkülözhetetlen" dolgot. Fasza program volt, ebből is hagyományt kellene csinálunk. A hónap végén megvolt a Volvo teszt, lehet hogy a lesz még a jövőben is, én nyitott vagyok! Mondjuk következőnek egy Alfa Giulia??

img_3942.JPG

Sokkal stabilabb mint amilyennek kinéz.

A decembert egy T5 Garázs Partival nyitottuk, Tibike volt a "sztárvendég", Lacival Skype-on tartottuk a kapcsolatot, de az igazi az lett volna ha tényleg ott van velünk. Aztán hipp-hopp már karácsony után vagyunk, mindjárt vége az évnek.

img_3909.JPG

Kicsit nehéz volt koccintani, de megoldottuk.

Szóval mindennek nevezhetem ezt az évet, csak unalmasnak nem. És itt csak és kizárólag a motoros vonalról írok, volt azért egyéb izgalom is bőségesen, és még a melót is toltam ezerrel. Hihetetlen mennyiségű 58-as véletlen is volt az idén, például a telefon akkuja 58%-on állt ha ránézem, 58-al mentem amikor lefotóztam a műszerfalat, a kocsim átlépte az 58000 kilométert, és még rengeteg minden. Folyamatosan 58-ba botlottam, azt hiszem még a lottón is húzták. Pár nap múlva vége, az 59-et már nem tudom így szám misztikázni. 

img_3938.JPG

Egy a sok közül. 58 óra.

Várom a jövő évet, várom a tavaszt, de egy kicsit kevesebb izgalommal is elleszek. A rossz részeket kihagynám és csak a jók jöjjenek. De mint az elején is mondtam:"ami nem öl meg az erősebbé tesz!", tehát erősebb lettem az idén is. Nincsenek olyan giga tervek mint az 58-as túra, de Zolikával már rajzolgatjuk a térképet, és a T5 is tervez egy olasz túrát, lehet hogy a Rhinoval is megyek valahová. Tavasszal MV teszt is lesz, azt nagyon várom, de most inkább sodródni fogok, 2017 lazítós év lesz, felkészülés 2018-ra ami a 60-as szám körül fog forogni...

Boldog Újévet kívánok Mindenkinek, jövőre is húzzuk a GÁZT!!!!

A Mágus.

2014_karacsony_6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

motoros motor motorozás motorosok Continental tökös ötös CB 1000 R