2016. máj 08.

Egy elb@szott balkanyar következményei.

írta: Misi Mágus
Egy elb@szott balkanyar következményei.

Avagy: hogyan dobjunk ki fél évnyi munkát egy másodperc alatt.

Több is mint fél év, október óta dolgozom az 58-as túra tervein, de januártól gőzerővel. Csak dióhéjban: 58-ban születtem, idén 58 éves lettem, kedvenc versenyzőm száma is 58 volt, tehát 58-as túra lett a neve. Lecseréltem a Bestiát egy hosszútávú túrázóra, egy Versys 1000-re, amit remekül átalakítottam az Útra. Megoperáltattam a sérvemet, szereztem szponzorokat, elkezdtem edzeni, dögcédulát csináltattam, kiváltottam a nemzetközi TB kártyát, szóval mindent rendbe tettem magam körül, hogy a 9000 kilométer alatt ne legyen gond. Minden tökéletesnek tűnt múlt szombat 14 óráig.....

versys_serules_021.jpg

Elmentünk motorozni Lacival és Tomival. Ceredig toltuk, ott ebédeltünk egyet. Kicsi a világ: összefutottunk azzal a lánnyal meg a párjával, aki megvette a Hornetet! Kaja után Szlovákia felé fordultunk, ott ugye nem nagyon van szar út, nem tévedhetünk. Talán egy negyedórája voltunk odaát, mikor is jött az a bizonyos bal kanyar. Laci ment elől, én középen, Tomi hátul. Viszonylag sík területen voltunk, de az útban volt  egy pici bukkanó. Egyetlen pillanatra néztem félre az útról, és látom ám hogy Laci fékez, és nagyot borít balra. Nem hajtű kanyar volt, csak olyan "húzós". Abban a pillanatban éreztem, hogy ez nem jön össze, túl nagy a sebesség ahhoz, hogy beforduljak. Hatszor voltam Safetyn, van bennem pár kilométer, de ezt ott nem tudtam megoldani. Nyílegyenesen legangoltam a rétre, még vagy 50 métert "szántottam", mikor valami bucka megfogta a motort és én lerepültem róla, egyenesen a jobb vállamra. 

Leírni sokkal hosszabb, mint ahogy történt. Nem ájultam el, elkezdtem mozgatni a lábaimat, karjaimat. Levettem a sisakot, aztán a gyújtást. Közben Tomi is odaért mellém, kérdezgetett, válaszolgattam. Észrevettem, hogy lesett a kamera (sajnos nem ment!!), de szinte azonnal megtaláltam a fűben, sértetlen volt. Tomival felállítottuk a motort, hogy megnézzük a károkat, közben Laci is megkerült, és egy srác a falu széléről odaszaladt és kérdezte jól vagyok-e?

versys_serules_011.jpg

Óriási szerencsém volt, hogy nem betonfal vagy szalagkorlát, vagy egyéb kemény cucc volt ott, hanem egy mező. Éreztem a vállamat, de vállalható volt a fájdalom. A motor is jobban nézett ki mint amit vártam, a fékpedál görbült el, a bukógomba meghozta az árát, semmi drága dolog nem lett, még csak karcos se. Két műanyag idom megrepedt, aztán ennyi. Tükör, index, lámpák, kipufogó simán túlélték. Megkerestem az ürest, gyújtás, és pöccre indult. 150 kilométerre voltunk az otthon melegétől, cigi, pisi, és induljunk. Menet közben vettem észre, hogy a sisak állszellőzője letört. Óvatosra vettük a figurát, de talán az a legjobb hogy azonnal visszaültem. A motor kifogástalanul működött, én már kevésbé, egyre jobban éreztem a vállamat. Minden úthiba vagy vasúti átjáró fájt. Balassagyarmaton megálltunk egy kis pihenőre,  addigra olyan volt a mozgásom mint Frankeinsteiné. Egy bláz után elindultunk, Vác környékén már mantráztam, hogy: JÓL VAGYOK!!!! De nem voltam, és Sződligetnél még egy bogarat is begyűjtöttem a sisakba. Onnan már nagyon nyögvenyelősen mentem hazáig, de sikerült. A fiúk leszedték rólam a ruhát, csizmát, a motort betették a garázsba, elbúcsúztunk. 

versys_serules_012.jpg

Érdekes volt letusolni, a jobb kezemet nem igazán tudtam használni. Nem akartam húzni az időt, kocsiba ültünk és a feleségem levitt Vácra a sürgősségire. Mákom volt, szinte soron kívül behívott a doki, aki maga is motoros. Elküldött röntgenre, amit szintén azonnal megcsináltak. Visszaültem várakozni, de 10 percbe se telt, és már újra bent voltam a dokinál. Törés nincs, ez jó hír, de az látszott a felvételen, hogy a kulcscsont messze van a helyétől, valószínűleg a szalagok.  Azonnali műtét nem kellett, egy spéci kötéssel rögzítették a jobb karomat. Mondanom se kell, a kötöző srác is motoros volt. Megbeszéltük a dokival, hogy kedden Dunakeszire mehetek kontrollra, mert az SZTK-ban rendel délelőtt. Két óra alatt végeztünk úttal együtt, nagy RESPECT a Váci sürgősséginek!!!!!

versys_serules_029.jpg

Nagy a "hézag"!

Kedden kaptam új kartartó-felkötőt, és a doki szerint elég lesz három hét ebben a hámban, aztán három hét gyógytorna, és utána megmondja mikor ülhetek vissza a vasra. Csakhogy az terv szerint akkor már két hete úton lennék!!  PICSÁBA!!!!! Tegnap voltam ultrahangon, az a doki azt mondta műtni kell!! Megyek tovább.

Beszéltem egy vállsebésszel,aki egy hét múlva tud megnézni, addigra már úgyis késő lesz a szalgoknak. Mire bekerülnék a műtőbe az megint hetek, de lehet hogy hónapokba telik. Persze nézze meg, mondjon valami okosat, de tél előtt nem fekszem kés alá. Ha egyáltalán bevállalom. Már nem nagyon fáj, egyre jobban vagyok, de az 58-as túra ugrott, legalábbis az eredeti formájában. Azért már dolgozom egy rövidített változaton, június utolsó hetét legalább ki kéne használnom. Egy ilyen "kis" egyhetesre talán elkísér a T5 is.

Sajnálom a dolgot nagyon, de még a nagyok is besokallnak néha a GP-ben. 11 éve volt az utolsó balesetem, remélem 11 évig nem is lesz. Megrendeltem az alkatrészeket, pünkösd után meglesz, addigra leveszik ezt a hámot is rólam, összerakom a vasat, visszatérek az edzéshez és kezdődhet a nyár!!!!

Azt vontam le az egészből, hogy nem lehet elkalandozni az útról egy pillanatra sem. Egyébként azt még szoknom kell, hogy a Versysen nem érzem a tempót annyira jó a szélvédelem. A csupaszon sokkal intenzívebb volt az élmény. Egyszerűen nem tudom mennyivel megyek, csak ha nézem az órát. Ehhez majd biztosan hozzászokom, de azért jobban figyelek ezután. 

Azt mondják az okos más kárán tanul. Ti legyetek OKOSAK, esésmentes szezont kívánok.

A Mágus.

(ősszel megnézte a vállsebész, de nem kellett műteni.)

Szólj hozzá

motoros motor motorostúra motorozás balesetek kawasaki versys 1000