2016. már 05.

Egy igaz történet.

írta: Misi Mágus
Egy igaz történet.

Avagy: van még "örült" rajtam kívül is.

Sziasztok.

Nincs megállás, nagyban folynak az Út előkészületei. Az ülésbe zselé került, a plexire magsító, és felkerült pár 58-as matrica is. Elkezdtem az edzést is, az első után talán csak a fülemben nem éreztem izomlázat. (de lehet hogy ott is)

Aztán kaptam egy fülest, hogy valaki valamikor csinált egy hasonló kanyart, ráadásul egy 250-es bringával. Szereztem kontaktot a sráchoz, és a héten leültünk beszélgetni egy kicsit. Érdekes dolgokat mondott, majd előkapott egy 2005-ös Motomix magazint, amiben megjelent a túra leírása. 9, azaz kilenc nap alatt ment 7700 kilométert!!!!!! Egy 250-es karburátoros Yamahával!!!! GPS, okosteló, internet nélkül!!! Azzzz igen, baszki!!!!!!!!!! Ez azért elég extrémül hangzott, respekt mindenképpen! Elég érdekes a története, az újság már rég megszűnt(sőt az utódja a Fast Ride is, sajnos), úgyhogy az Ő beleegyezésével leírom ide a cikket. Kaptam egy cd-t is a képekkel, olvassatok el egy igaz történetet.

"EURÓPAI TÚRA Á LA KŐNIG.

Általában egy motoros túra leírása arról szól, milyen történelmi helyeken jártak az utazók, melyek annak a területnek a nevezetességei, látványosságai. Én ilyet nem tudok leírni, mert motorozni(csavarogni) mentem el. Nem fogok éttermi és szállodai kalandjaimról sem beszámolni, mert nem jártam egyikben sem. Az út szélén ettem-ittam és kempingben aludtam. Így is minden nap fürödtem, és tiszta fehérneműm is volt. A piacon vettem pár olcsó zoknit, alsógatyát, pólót és naponta kikukáztam egy adagot. Elég nagy kihívás volt a túratáskák és a ruházat kiválasztása a helyszűke és a várható szélsőséges időjárási viszonyok miatt. Utólag azt mondom tökéletes volt a motorom nem változtattam rajta semmit, az eredeti tank megmaradt, és még egy 10 literes kannát is vittem magammal."

kep00002.JPG

" 1. nap: indulás 2005.08.29. Budapest, 2.00 óra.

A 8-as úton tettem meg az első száz kilométert hideg, párás, ködös időben. Ausztriában Grazot elkerültem a sztrádán. Próbálkoztam különböző mellékutakkal is de azok nagy része járhatatlan volt az esőzések miatt, az utakat egyszerűen elmosta a víz. A svájci határőrök gyanús elemnek véltek, és még a fényképezőgépem sorszámát is leellenőrizték. Nem sok minden történt, jó kis bemelegítő nap volt, 1100 km, csak a bal hüvelykujjam zsibbadt el.

kep00007.JPG

2.nap: Ágyban aludtam a svájci ismerőseimnél. Különösnek találtam, hogy a belvárosban az erkélyen canabist termesztettek, de állítólag ott ezt szabad. Reggel fél kilenckor indultam, elhatároztam, hogy csak mellékúton fogok menni.Még be sem melegedtem, amikor egy autós fellökött, szerencsére a védőruha megvédett, de így is volt rajtam horzsolás rendesen. A motor megúszta karcolásokkal. Svájc érdekes ország, nagyon jó utak, minden faluban automata benzinkút. A hegyek fantasztikusak,rengeteg a kanyar, a vendéglátóhelyek abszolút motorosbarátok. A motor mindig jelezte, ha 1000 m fölé értem, a porlasztós blokk gyengült a ritkább levegőben. Bizonyos helyeken ez az alapmagasság, ezért nem volt egyszerű dolgom. Az utakat bárkinek tudom ajánlani, aki szeret szép helyeken kanyarogni. A francia határt a Mont Blanc lábánál léptem át, és 600 km megtétele után egy benzinkútnál hajtottam álomra a fejem.

kep00024.JPG

3. nap: Korán felkeltem, Franciaországban nem sok időt szerettem volna eltölteni, minél hamarább a spanyol tengerparton akartam fürödni. Ezzel nem is volt probléma, egy gyors pancsolás után irány Bacelona. Megérkezve-némi pihenés után-evés és városnézés, ezután kerestem egy kempinget. Az aznapi 870 km megtétele alatt jelentkeztek az első problémák. Az eséstől olyan izomlázam volt, hogy alig tudtam mozogni, és a seggemet is elkezdte törni az ülés.

kep00037.JPG

4. nap: Indulás 8.30-kor. Hamar rájöttem, hogy a tengerparton nem tudok haladni a forgalom miatt, így útvonalat kellett változtatnom. Az N322-es utat választottam. Motoros paradicsom, hosszú egyenesek, király kanyarok lenyűgöző környezetben. A kősivatag volt utam egyik legszebb része. Este megérkeztem Malagába, potom 850 km megtétele után, itt a kemping extra ócska hely volt. A hosszú utazástól olyan fájdalmaim voltak, hogy azt nem tudom szavakba önteni. Aki még nem próbálta, nem tudhatja milyen elképesztő pózokat lehet felvenni egy motoron, ha nem szeretne a fenekén ülni.

kep00038.JPG

5. nap: Szokás szerint 8.30-kor indultam, az irányt Gibraltár felé vettem, szerettem volna látni Afrika partjait, de a párás idő miatt ezt bebuktam. Jó lett volna itt kicsit időzni, de olyan sittes arcok keringtek mindenfelé, hogy jobbnak láttam pánikszerűen távozni. Ezen a környéken rengeteg szélerőmű volt, ilyenek álltak mindenhol ameddig a szem ellátott. A tengerpartot elhagyva az N433-on Portugáliát vettem célba. A legizgalmasabb az úton az volt, összecserélték a táblákat, így látszólag hol közeledtem, hol távolodtam Portugáliától, pedig egy irányba mentem. Este 8-kor érkeztem Cascaisba, az aznapi termés 800 km volt. Az esti fürdés után nyugodtan hajtottam álomra a fejem, miközben fájdalmaim kezdtek alábbhagyni.

kep00047.JPG

6. nap: Ezt a napot pihenőnapnak neveztem ki. Reggel döbbentem rá, milyen szép helyen voltam, egy gyönyörű sziklás tengerparton rengeteg pálmafa között. Egy kicsit körülnéztem Lissabonban, összesen "csak" 100 km-t motoroztam. A pihenés jót tett elgyötört testemnek, fájdalmat szinte alig éreztem. Este-kemping híján-a tengerparton aludtam.

kep00064.JPG

7. nap: Hajnali 4 órakor keltem, de nem magamtól, hat fiatalember készült megszabadítani az értékeimtől. Kicsi huzavona, kicsi alkudozás után egy fejlámpa, egy diktafon, kb 200 euro és 40 forint látta kárát. Szerencsémre a pénzt nem egy helyen tartottam, így maradt nálam valamennyi. Bár ez előtt még voltak terveim, hogy merre szeretnék menni, de némi számolgatás után eldöntöttem, hogy megpróbálok a legrövidebb úton eljutni kishazámba, HAZA! Spanyolországban az N110-es úton 42 fokos melegben motoroztam, olyan volt mint egy sivatag.Ha itt bedöglött volna a motor, akkor biztosan megaszalódtam volna. Aznap 930 km-t tettem meg.

kep00068.JPG

8. nap: Soria mellett aludtam, reggel 12 fokra ébredtem, ennek ellenére 8-kor már úton voltam. A tegnapi naphoz képest nagyon megváltozott a táj, még rizsföldek között is elhaladtam. Andorra mellett léptem át a francia határt, innentől zömében sztrádán haladtam a gyorsabb hazajutás érdekében. Kb. 950 km után kellett volna megállnom, amikor egy gondolat hasított át az agyamon: mi lenne ha átmotoroznám az éjszakát? A gondolatot tett követte és továbbmentem.

kep00083.JPG

9. nap: Hajnali 3-ra értem Monacoba. Ez egy más világ, nem fájdítom senki szívét a részletekkel, gondolom a motorom árából simán megvacsorázhattam volna. Innen irány Olaszország, itt megpróbáltam a sztrádákat elkerülni. Egy ideig mentem valami főúton, ez maga volt a pokol. Rossz minőségű aszfalt, közlekedési káosz. Én Budapesten edződöm nap mint nap, de ez még nekem is sok volt, ahogy lehetett menekültem róla. Tarvisionál léptem át az osztrák határt, végre volt egy kis nyugalom. A környéken volt valami Harley találkozó, gondolkodtam rajta hogy megnézem, de a haza közelsége jobban vonzott. Az osztrák-magyar határt 19 órakor léptem át, innen végig a 8-as úton mentem. Egész úton nem találkoztam annyi bogárral, többször tartottam kényszerpihenőt bukósisak takarítás miatt. Budapestre este 11-kor érkeztem meg, Spanyolországból folyamatosan 2500 km-t tettem meg, de végre hazaértem, feleségem, két kisfiam és saját magam legnagyobb örömére!

ÖSSZEGZÉS: Nagyon élveztem a kirándulást. A 9 nap alatt összesen 7700 km-t tettem meg mindenféle műszaki probléma nélkül. Ez szép teljesítmény egy 250-es Yamaha endurótól. Egy biztos: még egyszer egyedül nem vágok neki egy ilyen útnak, és gázspray is lesz nálam!!!

Kőnig Zoli"

 

Az tuti biztos, hogy izgalmas, érdekes, fárasztó túra áll előttem. A motorom erősebb, kényelmesebb mint Zolié, és már az elektronika is segítségemre lesz, és én 23 napra tervezem, de pont 23 évvel vagyok öregebb mint Ő akkor. Egy idézet megint: "ami nem öl meg az erősebbé tesz"!!! Szóval nem félek, jó buli lesz ez nekem is, alig várom.

Március van, itt a tavasz, az Úton találkozunk. Sziasztok: a Mágus.

Szólj hozzá

portugália motorostúra motorozás