2015. aug 17.

BMW S 1000 XR TESZT.

írta: Misi Mágus
BMW S 1000 XR TESZT.

Gyors teszt, sajnos.

Sziasztok.

Megkaptam egy Dobogókő oda-vissza körre a BMW új üdvöskéjét, az S 1000 XR-t!!                                                             Nagyon kíváncsi voltam, már régebben pedzegettem, hogy a fotók alapján bejön nekem a vas, vajon milyen az életben? Múlt szombaton bementem a Wallisba, hogy megnézzem élőben. Kettő is volt a szalonban, a teljes színpaletta, piros meg fehér. Más szín nincs egyelőre.

img_0771.JPG

Olyan semmilyen piros a piros.

img_0772.JPG

A fehér sokkal szimpatikusabb.

Első látásra egy dolog nem tetszett. Az ára! 6 milla !!!! Alapár 5, extrákkal 6. És az a furi, hogy az extrákat már nem is látod, csupa elektromos kütyü. Ami szemmel látható, azok a táskatartók meg a navi tartó.                                          Megbeszéltem az értékesítővel a jövő szombatot a tesztre, kaptam egy szép BMW-s mappát benne egy fénymásolt árlistával, prospektus még nincs. Egyébként meglepően szimpatikus volt a hozzáállás, sisak és jogsi kell ahhoz, hogy elvigyek egy 6 millás vasat. Régen az Apriliánál azt mondták, le kell tenni a teljes vételárat kp-ban, és akkor kipróbálhatom a motort! Röhejes volt!!!

Eljött a nap, 9-kor ott voltam, leparkoltam a Bestiát, és kb 5 perc alatt megkaptam a bömöst. Megbeszéltük a különböző program beállításokat, kaptam egy kulcsot, forgalmit, kapukilépőt, és már gurultam is kifelé.                                                         Az első meglepetés akkor ért mikor ráültem, és csak a lábujjhegyem ért le a 180 centimmel. Persze extraként kérhetek 2 cm-el alacsonyabb ülést, de ez az alap. Rohadt meleg volt, tehát a szélvédőt alacsony állásba tettem, a futóművet és a motort Road programba, és nekivágtam a Váci útnak. 

Arra az első métereken rájöttem, hogy nem ezt vártam egy BMW-től, EZ SOKKAL JOBB!!!! Mocsok jól szörcsög a légszűrő, veszi a gázt mint az istennyila, oké hogy 160 lóerő, de akkor is meglepett! Elkavartam a Megyeri hídig, nem volt nagy forgalom, kipróbáltam a Dinamic programot is. Na ez kell a dolgozónak!!! Eddig se volt túl jófiú, de most egy macsó állat lett! A kipufogóból olyan csodálatos hangok jöttek elő amit csak egy szénné reszelt pályagépből vártam volna, és úgy indult meg mint a Millenium Falcon mikor Csubi fénysebességre kapcsolt!!! Elképesztően jól gyorsult, de a félelmetességnek még a csíráját sem éreztem, tényleg jók ezek az elektromos kütyük. Védett a kipörgésgátló, az egykerekezésgátló, az ABS, meg a franc tudja mi még, de érik a pénzt. Pomázon a tötymörgésben kipróbáltam a Rain programot is, de semmi sem változott. Momentán 38 fok volt, esőnek híre-hamva se, de biztos jól jön egy ilyen ha leszakad az ég. Aztán visszatettem Dinamicba, és már jöttek is a kanyarok. Hát kérem, ez ragadt mint a légypapír! A legkisebb bizonytalanság nélkül fordult, a váltó oda-vissza megy kuplung nélkül, de váltani szinte csak megszokásból kell, a 160 le akár 6.-ban is megold mindent. Az első fék álom, a hátsónak viszont eléggé berakták a pedálját, nagyon be kellett ferdítenem a lábam, hogy rálépjek. Persze mag lehet szokni, de erre figyelni kell.

img_0840.JPG

Az egyik, vagyis az egyetlen nemtetsző részlet. Ez a váznyúlvány egyszerűen "eke".

A sok bringást kerülgetve felmentem Dobogóköre, majd visszafelé megálltam fotózni Pilisszentkereszten. Egyszerűen nagyszerű a paripa. Még azt is jól tolerálta, amikor nagy sebességnél fel akartam rántani a plexit, hogy megnézzem akkor milyen a szélvédelem! Szóval Ti inkább lassabb tempóval próbáljátok, de még egy ilyen hülye manővert is kivéd. Ja, tök jópofa, visszaveszi az indexet miután befordultál, nincs többé kint felejtett villogó. Az ülés-kormány-lábtartó háromszög tökéletes volt nekem, valószínűleg hosszabb úton tesz igazán jó szolgálatot. Nagyon kényelmes volt egyenes derékkal motorozni, főleg úgy, hogy egy superbike hangú és teljesítményű motoron ültem!! A szélvédelem egyébként alacsony állásban is jó úgy 130-ig, nekem szokatlan is.

img_0835.JPG

img_0836.JPG

img_0843.JPG

"Iphone 7 S"

Visszafelé a Szentendrein mentem, megint meglepetés ért, a magas kormány bőven a kocsik tükre fölött van, tök könnyű a sorok között előre menni. A műszerfal jól olvasható napsütésben is, talán a jövő évi modellen már színes lesz. Nagyon korrekt, hogy mindent a markolatról lehet működtetni, az index mikrokapcsolós, a nappali menetfény jól néz ki a lámpák között, szuper hogy van kormány lengéscsillapító. Viszont a tank műanyag, mágneses táskát nem lehet rátenni. A Váci úton már nagyon sajnáltam, hogy vissza kell adnom, de egy fotóra azért még megálltam a szalon előtt.

img_0844.JPG

A szépség és a BMW.

Nézzük a (szerintem) hibákat: a hátsó váznyúlvány egy lakatosmesternek becsületére válna, de egy ilyen minőségi cuccon egyszerűen snassz. (megnéztem a szalonban a többi bömöst is , mindegyik ilyen) A fékpedál nagyon bent van, megszokást igényel. A váltókar olyan mintha gumiból lenne, szivacsos érzés használni, de egyébként remekül teszi a dolgát. Az oldalsztendert ülve keresni kell, ha leszálltál már, akkor jó. Nekem kicsit magas az ülés. Ja, a slussszpoén a végére, megnéztem milyen gumi van rajta, hát Bridgestone!! Én most csalódott vagyok a saját Bridgestone gumijaimban, de az XR-en jól muzsikállt! Persze nem 023-as, hanem már a  30-as.

 Sokkal több a jóság, a motor, a fék, a futómű, az elektronika, a kényelem, mind-mind elsőosztályú!! Az ára persze mellbevágó, de a Multistrada vagy az Adventure még drágább és "csak" két hengeres.                             Azt hiszem veszek egy malacperselyt,  és elkezdem gyűjteni a lét, mert kell egy ilyen a garázsba!!!!

Próbáljátok ki Ti is, nagy élmény lesz!!  

Sziasztok,: a Mágus.

Szólj hozzá

BMW S 10000 XR teszt