2014. júl 05.

Zakopánéban a Rhino-val. 2.

írta: Misi Mágus
Zakopánéban a Rhino-val. 2.

Üdv Mindenkinek.

Szóval azt akartam kideríteni, igaz-e a legenda, hogy az elfogyasztott "táncos" sör mennyiségével egyenes arányban nő-e a fejfájás. Jelentem igaz! De lehet hogy a magaslati levegő, vagy a hideg is belejátszott. De ízre jó volt.

táncos.jpg

                  A híres táncos sör, valamikor nálunk prémium márkának számított.

 

Vacsora után megnéztük a várost, meglepően sokan voltak, pedig nincs is síszezon. Nagyon hangulatos városka a rengeteg faházzal, sajtárussal, kiülős vendéglővel. Elsétáltunk a sajtpiacig ami még nyitva volt este 8-kor. Soma vett néhány sajtot, megnéztünk egy bungee ugrást, aztán indultunk vissza. Bementem egy közértbe, hogy vegyek eredeti boci karamellát, meg néhány "táncost". Mindent kaptam, a bolt előtt szétosztottam a söröket, rögtön csapra is vertük a dobozokat. Egy hajléktalan odajött szólni, hogy ne igyunk az utcán, mert megbüntet a rendőr. Megköszöntük az infót, de hála helyett egy cigit kért, mi meg gyorsan legurítottuk a söröket, és visszamentünk a hotelba, hogy ott folytassuk a "dorbézolást".

zakopane 2014 070.jpg

      Ez tutira nem kínai! (biztos???)

Leültünk a halban egy páran, csapolt sört már nem adtak e késői órán (9), üveges volt, de az legalább meleg. Mindegy csak ártson. Nyolcan ücsörögtünk a fotelokban, ketten beszélgettünk, hatan a telefonjukat buzerálták! Szép kilátások a jövőre nézve, fontosabb a wifi, mint a hideg sör. Szóvá is tettem, de nem arattam sikert. Mi ketten azért eldumálgattunk, korombeli fickó volt, aki még tudja miért hívták régen a P 20-ast nyulasnak. 11 körül felmentem a szobába, Gábor már szunyált, én is eltettem magam másnapra.

7-kor reggeliztünk, az eső elkezdett esni, 9 fok volt. Nagyon finom volt a kaja, dzsúznak spéci fekete ribizli levet adtak, de a kávé pocsék volt. Kinyittattam a bárt és főzettem espressót, de az is vacak volt. Pedig egy ilyen nyirkos reggelen nagyot dobott volna egy jó kávé. 8-kor volt a gyülekező, felmálháztuk a vasakat, az eső már csak szitált, nem volt dráma. Megbeszéltük hogy még Lengyelországban tankolunk egyet, volt egy csomó zloty-m, de a benzinen kívül csak cigit meg egy kis vodkát tudtam venni a kúton. Szilárd újra összerakta a csapatokat és nekivágtunk a hazafelé vezető útnak. Az eső teljesen elállt, azért volt aki esőruhát húzott, én offoltam.

zakopane 2014 081.jpg

     Az utcánk végében volt az egyik sísánc.

Kiderült miért van ennyi ember itt ilyenkor, mentek sétálni a hegyekbe. Bottal a kezükben, kutyával, párosával, csapatosan. Rengeteg parkolót láttunk ahová érkeztek a kocsik és buszok. Nagyon szép környék ez, a nap is kisütött, belefutottunk egy terelésbe, de egyébként jó úton mentünk a határ felé. A lengyel-szlovák határ egy hajtűkanyarban volt, csak az útra festett jelzésekből tudtam hogy átértünk. Soma tudott egy jó helyet ahonnan jó képeket lehet csinálni azokról a hegyekről amiken átkeltünk

zakopane 2014 087.jpg

      Zakopane innenső oldala.

Tatra Lomnic felé gurultunk tovább, még mindig megdöbbentő látvány az 5 évvel ezelőtti vihar pusztítása. De azért már növekednek a fácskák, 100 év múlva egész komoly erdő lesz ott megint. Brezno volt megcélozva, de az még odébb volt. Soma megkérdezte van-e valakinek valami kívánsága, én szerényen megjegyeztem, hogy egy Illi kávéból készült espesso macchiatót szívesen innék. Azt mondta oké intézi, menjünk. Mentünk tovább a hegyek között, egyre hidegebb lett, beborult, de az esőt megúsztuk. Aztán egyszer csak a semmi közepén ott volt egy kocsma. Megálltunk, de nem gondoltam hogy itt jó kávét főznek. Pisi, cigi, fotó és tűz tovább.

zakopane 2014 094.jpg

      Ez a bömös akkora mint egy tank.

Szépen tekertünk tovább Brezno felé, az volt a terv hogy ott kajálunk. De végül is túl korán értünk oda, semmi nem volt nyitva csak egy OLASZ KÁVÉZÓ !!! Nekem ez olyan volt mint a Rejtő könyvben a Nagy Levinnek amikor rendelhetett egy igazi ebédet! Kértem egy kapuccinot meg egy espressot, adták hozzá a kekszet, a vizet, óóóó mennyei finom volt!!!! Volt egy spéci almás rétesük is, azt is megkóstoltam, utána egy cigi, és rögtön tökéletes nap lett. Az ebéd már nem is hiányzott, de abban maradtunk hogy Gyarmaton eszünk.

zakopane 2014 096.jpg

     Brezno. A kávé itt kitűnő.

Innen már nem volt nagy távolság a határ, egy körül álltunk meg a pizzéria előtt. Az volt a terv, hogy itt bevár mindenki mindenkit. Megrendeltük az ebédet, bekapcsoltattuk a tv-t, és megnéztük az osztrák nagydíj rajtját, ahol az én nagy kedvencem Felipe Massa indult az első helyről!! (nagyon ráfért már egy pole pozició)

Kaja közben kiértékeltük a túrát, végül is örülök hogy részt vettem rajta, abszolút ajánlom mindenkinek, nagyon rendben volt minden. Végül befutott Szilárd, Krisz, és egyetlen egy srác, a többiek szétszéledtek. Én is elbúcsúztam, nekem a 2-es úton már csak egy óra volt hátra. Soma megígérte hogy még az este átküldi a videót, lepacsiztunk és eltűztem. Hazáig már nagyon meleg volt, megizzadtam rendesen mire kicsaptam a sztendert a ház előtt.

Végül is jó túra volt, jó volt megint Lengyelországban,  találkoztam Gabi haverommal, megismerkedtem új emberekkel, jó hétvége volt, jövőre mindenkinek ajánlom. Este megjött a videó is megvágva, zenével, szuper!!! KÖSZI SOMA !!!!!!!!!!!

Sokat nem pihentem, mert pénteken meg indultam a háromnapos Cseh sörtúrára, de ez legyen a következő írás.

 

Jó motorozást, hosszú nyarat, sziasztok : a Mágus.

 

 

Szólj hozzá

motoros motor motorostúra motorozás motorosok Rhinotours motorozzvelem.blog.hu