2014. júl 04.

Zakopa feleségénél jártam !

Zakopane a Rhinoval.

Üdv Mindenkinek.

Régóta készülök Zakopánéba, de mindig közbejött valami. A Rhino csinált egy kétnapos túrát, nagyon baráti áron, 78 euró-ért vacsora, szállás, reggeli, és persze a szervezés-vezetés. Szombat vasárnap, nem kellett szabit kivenni. Reggel 8-kor volt az indulás, az M3 KFC parkolóból, 21 motorból állt volna a konvoj. Talán sose értünk volna oda, ha Szilárd "parancsnok" nem dönt úgy, hogy három csoportba osztja a népet. Én egy Soma nevű srác csoportjába kerültem Gabi haverommal az ukrán fiúval, akivel tavaly a cseh túrán ismertük meg egymást. Lecserélte Ő is a 600-ast egy FZ1 Yamahára, bent van a klubban, az ezresek klubjában.

zakopane-bohemia 005.jpg

Check point KFC.

Balassagyarmatnál szusszantunk egyet, aztán húztuk tovább Beszterce felé. Mi voltunk a második csoport, Krisz vitte az elsőt, Szilárd csapata meg zárta a sort, 10 perces szünetekkel követtük egymást. Szlovákiában egyszer csak Krisz elszáguldott visszafelé, de intett, hogy menjünk tovább. Mi történhetett?? Ebédnél kiderült. Besztercén tankotunk, és Soma feltett egy kamerát hátra, beállított maga mögé, és elkészült az első videóm. Martin felé fordultunk, ez egy nagyon kafa szerpentin, az étteremig tartott a jó út, én már ismertem ezt a szakaszt. Ez a helyi menők pályája, volt motoros bőven. Jól is esett ebéd előtt.

zakopane-bohemia 006.jpg

Ezresek klubja.

A kajáldánál bevártunk mindenkit, kiderült, hogy Krisz azért fordult vissza, mert eltűnt az egyik embere. A határ után nemsokkal egy traktoros úgy megijesztette a srácot, hogy kiállt a csapatból, megfordult és hazament. Ketten voltak, a haverjának küldött egy emesét már Magyarországról, hogy teli lett a csizmája, és ő itt befejezte a túrát, hazamegy. Szerintem az első megállóig még jöhetett volna, de ő máshogy gondolta. Krisz meg azt hitte, hogy az árokban hempereg valahol. Na mindegy nagy baj nem történt. A banda nagy része sztrapacskát kért, én maradtam a jól bevált "vinasniccel" mellett. Jó döntés volt, de a többiek azt mondták jó volt a sztrapacska is, amit itt haluskának hívnak. Az ebédem kólával, jattal 8 euró volt, érte a pénzt.

zakopane-bohemia 031.jpg

Nagyon ajánlom.

Ebéd után Soma előre tette a kamerát, és most maga elé küldött, hogy úgy is legyen felvétel. Visszakanyarogtunk Besztercére, és mentünk tovább Donovaly felé. Kezdett nagyon beborulni, Rózsahegy után Soma félreállt, és felvettük az esőruhákat. Meg is jött az eső, pedig a legjobb rész most jött. Volna! Elkanyarogtunk a Liptói tó mellett, mentünk fel a hegyekbe. Amikor már jó sokat áztattuk magunkat, belebotlottunk egy útlezárásba! Rally verseny miatt lezárták a hegyi szerpentint!! Fasza, fordulhattunk vissza Rózsahegy felé, 50 kilométert jöttünk idáig, most 50 vissza. Viszont az eső elállt, egyre melegebb volt a "viharkabátban"! Már közel a lengyel határhoz, megálltunk tankolni és vetkőzni.

88-ban jártam utoljára Lengyelországban, de amikor átértünk a határon, azonnal megéreztem a Lengyelország szagot vagy inkább illatot. Kicsit savanykás, talán a sok eső, a faházak, a föld, vagy a jó ég tudja mitől, de nekem kellemes, sok jó élményem volt régen a polákoknál. Kb fél-háromnegyed óra múlva mgérkeztünk a célhoz, Start hotel Zakopane. Szocreál épület, biztos még Jaruzelski építette. Volt zárt parkolónk, besorjáztunk a bringákkal és mára végetért a motorozás. Leápoltam a láncot, nagyon ráfért az eső miatt. Néhányan követték a példámat, persze a bömösökkel nincs ilyen gond. Gáborral kaptunk közös szobát, ami azért is jó, mert Ő nem horkol.

zakopane-bohemia 037.jpg

Megérte az árát.

A vacsora 3 fogásos volt, a másodiknak naná, hogy rántott húst hoztak, de egy napba kétszer is belefér. Vacsi után bementünk a citybe, én főként a "táncos" sör legendáját akartam ellenőrizni.

De ezt majd a következő részben írom meg. Folyt. köv.........

zakopane-bohemia 044.jpg

Lengyel Mágus.

motoros motor motorostúra motorozás motorosok Rhinotours motorozzvelem.blog.hu