2014. jan 04.

Visszatekintés.

írta: Misi Mágus
Visszatekintés.

Üdv Mindenkinek.

Elég rég ültem motoron, már nagyon hiányzik a gurulás!!! De azért valami motorozásféle az írás is, ha erről szól.    Új dolgok nem történtek, hát úgy gondolom itt az idő egy kis visszatekintésre. Megmutatom a régi vasakat, de ezek már az újkori "régi vasak".

Egy Virago 550 volt az első befutó. Akkor (hosszú kihagyás után) úgy gondoltam,hogy a koromhoz egy chopper illik, meg ugye az Easy Rider feeling miatt is. Rögtön nem akartam nagyot venni, a fokozatosság elve alapján kicsivel kezdtem, de azért 500-as alá nem akartam menni. Fontos volt az ár is, meg a kinézet is. A Virago megfelelt a kritériumoknak, sőt szinte csak ez felelt meg. Egy Németországból behozott vas lett a befutó, nagyon megkímélt karcmentes állapotban volt, és extraként előretolt lábtartó volt rajta, aminek nagyon örültem. Akkor még.

motorok.jpgUGYE MILYEN SZÉP???

Tényleg pöpec kis gép volt, de azért egy olaj cserét csináltam rajta, és kész. Augusztusban ültem rá (a vége felé), úgyhogy a szezonból már nem sok volt hátra. Arra viszont pont elég volt, hogy érezzem, nem ez az igazi. Se a stílus, se a motor nem igazán tetszett. Az előretolt lábtartók miatt nem lehet felállni ha keresztborda jön, azt kaptam gerincre. A nyitott sisakban az összes bogár a pofámon landolt, a bőrdzseki ujjai lobogtak vadul, 80 felett lefújt a szél, de ereje se volt sokkal több. Ja és csak speedeseket ismertem, tehát közös motorozás szóba se jöhetett. Jött a tél eldöntöttem hogy eladom, és a chopperről átülök egy nakedre. Tavasszal adtam neki még egy esélyt, fúrtam a kipufogóba 8-8 lyukat (a hangja tényleg jobb lett), de amikor egy haver azt mondta hogy női motorom van, megpecsételődött a sorsa.

A Yamaha mint márka nagyon szimpatikus volt, a V 2 szintén bejött. És akkor megláttam!!! Mintha nekem találták volna ki, egyszerűen tökéletes volt. YAMAHA BULLDOG BT 1100!!!! Na erre senki nem mondta hogy női motor. Nagy V 2-es blokk nagy nyomatékkal, de kevés (66) lóerővel. Piszok jól néz ki még  mai szemmel is. A Tatai Yamaha Top-nál találtam két darabot is, a csere is szóba jöhetett, gyerünk.

motorok2.jpgTÖMÉNY SEX!!!!

Szerelem azonnal!!! Két éves volt, sérülésmentes, kopott hátsó gumival de azt kicserélik. A Viragót beszámolták úgy, hogy pont nem buktam rajta (nagy mázli), és egy hasonló összeggel kellett megtoldani. Na jó egy kicsit nagyobbal, de meg(t)oldottam. Ja és persze a komplett ruha-sisak-csizma-kesztyű garnitúrát is cserélni kellett. Vettem egy AGV GP-1-es sisakot, másra nem maradt zsuga, és nekivágtam a világnak. Az már a hazaúton kiderült, hogy a weszkó csizmában nem tudok váltani. A kesztyű ráért, meleg tavaszunk volt éppen. A legrémesebb az Olaszországban vett pilótadzseki volt, egyszerűen lerántott a motorról, pedig ezzel már lehetett menni gyorsabban is. Két hét múlva lemotoroztam újra Tatára, és vettem egy Shox-os jakót protektorokkal, meg  kesztyűt is a Top-nál. Megint tök rendesek voltak, nagyon baráti áron kaptam meg a cuccokat. 

Felül már rendben voltam, a többi baromira ráér, a csizma meg a protektoros gatya nem tűnt fontosnak.               Pont fél óráig, amíg a hazaúton el nem ütött egy autó. A mentősök újraélesztettek, a fejemet a zárt sisak mentette meg, a gerincemet a protektor, a kezemet meg a kesztyű. A lábamat viszont csak a szerencse, meg a sportkórház (de ezt az esetet már megírtam). Na, azóta nagy szószólója vagyok a biztonságos ruháknak!!!

motorok3.jpg

Hát ez szarul néz ki...

Egy évig tartott a rehabilitációm, de a szeretett motoromat én rehabilitáltam, és ami nem tetszett rajta azt át is alakítottam. Megváltozott a színe, R 6-os állítható telókat kapott, meg férfiasabb hangot. Akkor nagyon sok motoros bontóst és szerelőt ismertem meg. Persze ez olyan ritka madár volt, hogy szinte semmit nem lehetett bontva találni hozzá, úgyhogy mindenből újat kapott. Ami javítva lett, azt egy nagyon rendes srác csinálta meg a Shox műhelyében. Fiák Istvánnak hívják, csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róla.

bulldog.jpg

SZEBB MINT ÚJ KORÁBAN!!!!

Amíg épült kipróbáltam a robogózást egy Suzuki Katana 70 nyergében, ment mint az ördög, az első tulaj szénné tuningolta, én meg csináltam belőle Ferrarit!!!

suzuki03.jpg

SAJÁT FERRARIM VOLT!!!

Miután a Bulldog elkészült a család nyomására eladtam. A szívem szakadt meg, de akkor én is úgy gondoltam, hogy tényleg nagyon veszélyes egy nagy motor, itt a kis Ferrari ha annyira motorozni kell, igazuk van ennyi volt.

Két hónapig tartottam is magam, de augusztusban nem bírtam tovább a nyomást a fejemben, segítség kellett.     Jött is a segítség egy Suzuki SV 650 képében. Megfelelt a kritériumoknak, V 2, fekete, és ami nagyon fontos volt 200 kiló alatti súly. Ja és belefért a Buldog árába + új sisak + igazi nadrág + csizma. Ennyire tiszta motort én még nem láttam (akkor még), szó szerint vadi új volt, nem is engedett az árból az eladó egy petákot sem! Nagy volt az öröm, de a majré is nagy úr, fostam egyből ráülni. A szomszéd Árpi hozta haza, vigyorgott egész úton.

suzuki 001.jpg

SZALON ÁLLAPOT!!!!!!

Egy hasidom és egy kis plexi volt az extralista, az egyetlen hiba egy frutti az első felnin, de nem rázott, talán azóta is rajta van. (igen!) Pöpec gép volt, ment rendesen, a Bulldognál sokkal jobban. De nem maradhatott így, hogy-hogy nem, pont akcióztak egy Leo Vince kipufogót, na az egy eltalált darab, brutál jól szólt! De kellett még valami, hogy még másabb legyen, tettem rá egy rövid rendszám tartót, na ettől sokkal szebb lett a segge!

suzuki02.jpg

KÉSZ!!!

Tényleg jól nézett ki, jó hangja volt, ment mint az "istennyila", csak éppen nem tudtam beleszeretni. Jött a tél, gondoltam tavasszal lecserélem egy sornégyesre. De egyszer csak jött valaki, aki el akart kezdeni motorozni, és a véleményem kérte hogy mit vegyen. Megmutattam neki az SV-t, hogy valami ilyesmit. Erre Ő közölte, hogy nem egy ilyet akar, hanem EZT!!! Meg is vette, igazából Ő lett az első motoros barátom, Ö A LALI !!!!

November vége volt, égette a pénz a zsebem, ilyenkor lent vannak az árak, rajta vegyünk másik motort!!! Ki is választottam egy szürke 600-as Hornetet, karácsonyig garanciával, az első tulaj pedig a Rizi volt!!! Megalkudtunk a sráccal, de hitel volt rajta amit ki kellett köhögni, meg a papírmunka, december közepén szakadó havas esőben, nagyon hidegben hoztam haza. Én viszont izzadtam rendesen mire hazaértem, a feleségem szerint agybeteg, szerintem csak türelmetlen voltam. De gond nélkül megérkeztem, és előttem volt az egész tél, hogy kicsinosítsam.

motorok4.jpg

ELSŐ MENET!!!

Kapott egy bukócső garnitúrát meg egy gyári plexit meg egy olajcserét. Mentem vele így egy szezont, nagyon megszerettem, könnyű volt, gyors, és HONDA!!! Vele kezdődött a Hondás korszak, ami még mindig tart. A következő télen átfestetettem Audi S Line fehérre, kapott egy szuper kipufogót, egy garnitúra Conti Road Attack  gumit, meg persze egy szervizt. A gumiktól új motorom lett, megdöbbentő a különbség!!! Cseréljetek gumit ha már öreg vagy kemény, az enyém se volt még elkopva, de már nagyon csúszott!!!!


hornet 001.jpg

MÁSODIK MENET!!!!

Jött a következő szezon itthoni túrázásokkal, egyre több haverral, halványan valami már mocorgott, kéne egy nagyobb!!! Télen a két ünnep között felmentünk a Dream-be, mert hirdettek egy fehér VFR-t amit meg akartam nézni. Hát nem tetszett!!!! Lelakott állapotban volt, kényelmetlennek éreztem az ülés-kormány szöget, meg az ára is magas volt. Kint állt a szalon előtt, a többi használt motorral, bent meg az újak. Oda minek menjünk, annyi gempa úgy sincs. De pisilni bementem, és visszafelé jövet belebotlottam egy fehér 600-as ABS-es Hornetbe!!!!     Az ára alacsonyabb volt mint a használt VFR-é. HÚÚÚÚÚÚ ezt nem hagyom itt, ez kell nekem!!!!! Elkaptam a Komlós Attilát, hogy mi a szitu a géppel, és beszámítja-e a régi vasamat? Be bizony, látatlanba egész jó árat mondott, de mivel december 30.-a volt, abban maradtunk, hogy alszom rá párat. Nem sokat aludtam, jártak a kerekek pro és kontra. De végül is meggyőztem magam, hogy ez kell nekem.

   2011 028.jpg

     EZ TÉNYLEG SZALON ÁLLAPOT!!!!!!!

Január legelején megállapodtunk a részletekben, kértem rá bukócsövet, plexit, fokozatkijelzőt, tankpadot meg felnicsíkot. Szerintem a Dream adta el az első motort 2011-ben. És mindjárt kettőt, mert mire mehettem átvenni az új motort, ott várt a régi új gazdája, Attila azt is eladta. Január közepén hoztam haza a motort, kb -10 fok lehetett. Nem sokat integettem amíg hazaértem, én voltam az egyetlen agyament az úton. De azt végigvigyorogtam!!! 

2011 048.jpg

     HAZAÉRTÜNK!!!!!

Az első szezont ebben a formában tettük meg, a legtöbb kilométer is itt ment bele 5000 km gurultam egy év alatt, ami lehet hogy kevésnek hangzik, de ez csupa itthoni kilométer. A téli szünetben karbonos lett az első sárvédő meg a farokidom, és készült rá egy NAGGGYONDURVA kipufogó!!!!!!!! Az nagyot szólt nagyon, húúúúú.....  A következő szezont ebben a formában nyomtuk, egyre több Szlovákia, majd a szezon végén egy majdnem Zakopane is belecsúszott, de erről már írtam.

kipufogó 001.jpg

                  EZ TÉNYLEG NAGYOT SZÓLT!!!!

2013 úgy indult, hogy gumicsere, amúgy meg egyben volt a vas. És hát ugye a júniusi nagy Cseh túra, ami megpecsételte a sorsát, még nevet is kapott: Rosszcsont. Természetesen nem utáltam, csak valami túrázósabb kellett, mondjuk egy CBF 1000. De szerencsére nem volt a szezon közepén nekem való CBF, a szívem amúgy is a naked felé húzott, úgyhogy meglett a BESTIA, a CB 1000 R !!!!! De ezt is leírtam már, a szerelem azóta is töretlen IMÁDOM!!!!!!! 

névnap 007.jpg

     A LEG LEG LEG LEG........

Na itt a vége, egyelőre minden úgy jó ahogy van, van ugyan elképzelésem, de az még ráér.......

Sziasztok: a Mágus

 

Honda-CBF1000-Luca-Bar-Design-1.jpg       ESETLEG????

Szólj hozzá

motoros motor motorostúra motorozás motorosok CB 1000 R motorzzvelem