2012. dec 05.

Zakopáne túra, 2. rész

Üdv Mindenkinek

Szóval nekivágtunk, már kezdett alkonyodni, nem lett volna jó ha az úton ránk esteledik. Vészvillogózva követtem Ferit, de néha előre mentem megnézni, hogy mennyi van még. Nem mértem az időt, de szerintem egy jó óra alatt tettük meg az utat a faluig. Pont mire odaértünk, előkerült Olivér is vigyorogva, VAN SZÁLLÁS !!!! És nem is messze az országúttól, 10 euró/koponya, szép és tiszta tetőtéri apartmann.  Príma!

zakopáne....helyett 008.jpg

A motorokat bevihettük az udvarba, fedett tárolót is kaptak, nagyon jó kis hely volt. Oli jól beszél németül, és szerencsére a házigazdák is. Egy nagyon aranyos 40 körüli házaspár, 2 csillogó szemű gyerekkel, akiknek nagyon tetszettek a vasak. Lehet hogy elkapták a "vírust"? A házigazda rögtön hozott egy LCD tévét, meg egy műhold vevőt. Na erre pont nem volt szükségünk, de megbántani nem akartuk. Viszont alkoholtartalmú italra NAGY szükségünk volt!!! Meg meleg vízre, de arra várni kellett volna pár órát. Átvedlettünk gyalogossá, farmer, edzőcipő, motorosdzseki, és az útbaigazítás alapján nekivágtunk az estének. Bebarangoltuk az egész falut, jártunk a kempingben is, mire végre megtaláltuk az egyetlen nyitva tartó vendéglátó ipari egységet. Lehetett úgy fél 9, tízkor meg zárnak, úgyhogy nem volt idő lacafacázni. Korsó Pilsenivel kezdtük (óóóóóóóóó....), megrendeltük "vinasniccelt", és megállapítottuk, hogy az Élet SZÉÉÉP !!!! Óóó, az a Sör sokat dobott az önbecsülésemen! Még el se fogyott, már meg is jött a kaja, és kértünk még egy kört. A felszolgáló (akit azonnal alkalmazna Tarantínó), felajánlotta hogy kóstoljuk meg az Ő sörüket is, az Arany Fácánt. Igen nagyerejű embernek látszott, úgyhogy rábólintottunk. Az Arany Fácán szerintem nem rossz sör. De a Pilseni után olyan volt, mintha egy Merciből átülnék Zsiguliba!!! Azonnal kijött a különbség a két ország között! De a hőfok jó volt, a "vinasliccel" finom volt, ez egy É L E T M E  N T Ő vacsora volt!

zakopáne....helyett 034.jpg

Vacsi közben Feri leszervezte, hogy vasárnap délelőtt jön érte egy furgon, és hazaszállítja a mocit, meg Őt. Megittunk még egy kört, kiderítettük hogy jöhetünk ide reggelizni is (5 euróért svédasztal !!!), fizettünk és távoztunk. Vissza "sétáltunk" a kéglibe, dumáltunk vagy egyig, aztán szunya.

Reggelre volt melegvíz is, lezuhanyoztunk, és visszamentünk reggelizni. A reggeli személyzet is "Tarantínós" volt,  de kaja tökéletes. A tojás jól volt elkészítve, a péksütemény friss, a virsli roppanós, a dzsúz hideg, a kávé meg forró. ÖT EURÓ!!!!  Ja és extraként volt olasz eszpresszó is, amire azért nagy szükségem volt.

zakopáne....helyett 043.jpg

10 körül elindultunk vissza, világosban láttuk igazán, hogy nagyon takaros, tiszta, rendes kis faluban vagyunk. Hatalmas kemping is van, és minden második házra ki van írva, hogy "apartmány".

zakopáne....helyett 058.jpg

Séta közben jött a telefon, hogy a furgon, aminek lassan meg kéne érkezni még el sem indult. Merthogy be sem indult. De "semmi gáz", ahogy megjavítják, már indul is, 4-5 körül itt van.  SUBAZMEG !!!! Ez nem esett jól. Így át kellett szerveznünk az életünket egy kicsit. Ha maradunk délutánig ki kell fizetnünk még egy napot, jelezte a tulaj. Végül is abban maradtunk, hogy mi ketten elindulunk haza, mert nincs sok értelme hárman várni a furgont, majd este 70-el követni hazáig. Feri maradhatott délig a kecóban, a motor meg az udvaron, szóval rendesek voltak a háziak. Javasoltak egy cukrászdát ami délben nyit, kávé, süti, wi-fi, ott ellehet  délutánig. (így is volt)

Mi meg felmálháztuk a gépeket, kihoztuk a "garázsból", elbúcsúztunk, és nekivágtunk a visszaútnak.

zakopáne....helyett 059.jpg

Hazafelé nem tekeregtünk ennyit, Beszterce, Zólyom, Sahy, és már itthon is voltunk.Besztercén tankoltunk, és kipróbáltuk a Szlovák Mekit. Pont olyan mint itthon, csak a wc illatosító szaga más.

Itthon a 2/a-n tankoltunk egyet, elbúcsúztunk egymástól, és haza gurultam. Három körül állítottam sztenderre a gépet itthon. (Feri 4-kor írt, hogy megjött a furgon, aztán 9-körül, hogy a garázsban a vas.)

Összefoglalva nagyon jó kis túra volt, kb 700 kilométert mentünk oda-vissza, és itthon kiszámoltam, hogy talán ha 60-70 km-re voltunk Zakopa feleségétől, vagyis Zakopánétól! Jövőre megcsináljuk tutira, de 3 napra megyünk!!!      A költségek nagyon emészthetőek, Szlovákiában "minden" 10 euró, az utak nagyon rendben vannak, mindenki kedves volt velünk, szóval ez is egy TUTI túra.

December van, hideg van, piszok messzinek tűnik még a tavasz. Ilyenkor jó feleleveníteni az élményeket, megnézni a képeket, mindjárt jobb a kedvem. Egy nyári képpel búcsúzom.

Gazdag Télapót Mindenkinek, sziasztok.

A Mágus.

tankolás 004.jpg

motoros motor motorostúra motorozás motorosok Zakopane motorozzvelem.blog.hu