2022. dec 11.

A Tökéletes Motorkerékpár.

írta: Misi Mágus
A Tökéletes Motorkerékpár.

Mivel még nem létezik, én összeraktam egyet magamnak.

Az szuper dolog lenne, ha bemennénk a szalonba és megvásárolhatnánk a Tökéletes Motorkerékpárt. A gyárak persze próbálkoznak, de eddig még nem sikerült megalkotni. De milyen is a tökéletes motor? Mindenkinek más, egyéni preferenciák számítanak. Van akinek az olcsó ár a legfontosabb tényező, van akinek a nagy sebesség. Van akinek a kis fogyasztás, van akinek a jó szélvédelem. Van aki a márkahűséget helyezi mindenek fölé, más a pakolhatóságot. Úgy gondolom, nem létezik mindenki számára tökéletes motor, hiszen ha lenne, motorépítő cégekre sem lenne szükség. Én most megpróbálom összeállítani a számomra tökéletes motort, azokból a példányokból, amiket ismerek, amiket már kipróbáltam. Szeretek túrázni, de csupasz motorral, az igazi túramotorok távol állnak tőlem. Így sok kompromisszumot kell kötnöm, de mi lenne, ha nem kellene, ha összerakhatnám a legnemesebb összetevőket, a saját szám íze szerint. Lássuk mi sül ki belőle.

img_e5453.JPG

Nézzük mik az én preferenciáim. Csak azokat a motorokat veszem alapul, amikkel már mentem. Mindben találtam valami jót, de egyik sem volt tökéletes, az egyik ebben, míg a másik abban volt erős. Tehát. Legyen tetszetős, fogja meg a szememet. A motorja erős, de ne félelmetesen. Legyen könnyű, a nagy súly egy idő után fárasztó lesz. A vezetése legyen szórakoztató, a Mátrában forduljon úgy mint egy versenymotor, de közben maradjon kényelmes. Legyen nagy "TV"-je, szeretem a jól látható, informatív műszerfalakat. Én ugyan még tudok analóg motorozni, azért manapság már elvárom az elektromos védelmeket, segítségeket, könnyedebbé teszik a motorozást. Tudjak vele túrázni, ne okozzon gondot pár ezer kilométert legurulni, de a városban is érezze otthon magát. Nem vagyok hülye, mégsem érdekel a szél és eső védelem, a motorozás -nálam- nem az összkomfortról szól, ezért ez lényegtelen. Ne fogyasszon sokat, a mai benzinárak mellett ez fontos, és legyen nagy a tank, hogy ne kelljen állandóan kutat vadászni. Ma már sokra értékelem a csendet, tehát nem vágyom hangos kipufogóra, persze azért ne legyen "pilincka" hangja. Nem viszek sok csomagot, de a kedvenc táskámat stabilan tudjam rögzíteni. Direkt nem vezetek este, ha mégis muszáj menni, kell az erős led fényszóró. No, valami ilyesmi, és jelenleg van egy Yamaha MT 09 SP-m, amit addig építgettem, amíg a legközelebb került a Tökéletes Motorhoz, de még nagyon messze van tőle. Nézzük mi hiányzik még, mi lenne ha megtehetném azt, amit sajnos nem.

mt.JPG

A jelenlegi, messze nem tökéletes, ám mégis sok mindent tudó motorom.

Mindenképpen a külsővel kezdem, hiszen számomra elsődleges a látvány. Szeretem a retró fazont körlámpával, de legyen egyben nagyon modern is. A váz talán jöhetne a Yamahától, a mostani MT 09 SP-m jól eltalált és könnyű, az alacsony súly elsődleges. Igazi erős tankot szeretnék, hogy a tanklockos tanktáskát stabilan tudjam rögzíteni, ami legalább 17-18 literes, a sapka pedig a legmagasabb ponton van. A rendszám csak az ülés mögött lehet magasan, az oldalról kilógatott verziókat utálom. Hagyományos tükrök kellenek, a kormány végéből kinyúló nem tetszik. 17-es kerekek, elől 120, hátul 180-as gumikkal. Az optikához fontos a fordított első teló, aranyszínben, és a radiálisan rögzített fékek.

rvs2.jpg

Íme, egy gyönyörű donor motor. lenne mit csemegézni.

A kipufogó a Bódis duplacsövű változata, remekül bevált már, és jól is néz ki. Ülésből csak az első fontos -persze zselével-, a hátsó a táskának kell, négy rögzítő horoggal. A Bestián ezt sikerült megoldani, azt átemelném róla, a legszebb farokidommal együtt. Akár jöhet a tank is, a remek gyári tankpaddal együtt, azóta se csináltak ilyet. A hátsó lengőkarból "félkarút" szerelnék rá, az Mv Agusta Brutale 1000 RR-é a legszebb, az megfelel. Műszerfalból az új BMW-k nagy tabletjét választanám, én annál szebbet és informatívabbat még nem láttam, kombinálva a Triumph dőlésszög állíthatóságával. És kell egy kicsi plexi, nem is a szélvédelem miatt, inkább hogy óvja a kijelzőt a bogaraktól. Minden lámpa, és az indexek csak ledsesek lehetnek. És fontos a szín, mindenképpen több színben gondolkodom, akár a régi, akár a jelenlegi motorom adhatna alapokat, de kék feltétlen kell rá.

img_4336_2.JPG

A Bestia kortalan szépsége semmit nem kopott az évek alatt.

Jöjjön a műszaki rész. Igazából számomra az 1000-es Kawasakik blokkja nagyon bejött, és a váltója is tökéletes, de gyorsváltót az MV Agustától vennék. Bőven elegendő 120-150 lóerő, nincs szükségem többre, és így még a fogyasztás sem lesz az egekben. Ez az erőforrás csendesen, puhán működik, és valószínűleg örökké tart. Fékeket és a felniket az MV Agusta Brutale 1000 RR adná, az elektromosan állítható futóműveket pedig a BMW 1000 XR. Mindkettő a leg-leg kategória, ha van is jobb, nekem bőségesen elegendő. Nem maradhat ki a középsztender, ami nagyban megkönnyíti az útközben elvégzendő karbantartást. Mivel a feltankolt súly maximum 180 kiló lehetne, a szénszálas anyagok széleskörű használata elengedhetetlen.

brutale-1000-rr-3.jpg

 A látvány is olyan, mint a teljesítménye, BRUTÁLIS!.

Hosszú úton, nem elhanyagolható a vezetési kényelem. A jelenlegi Yamahámon nagyon jó testtartásban ülök, a kormány-ülés-lábtartó háromszög tökéletes, mindenképpen ez a méret mérvadó. A kormányra szerelt kapcsolókat a Triumph Street Triple-ről szerelném át, a leglogikusabb működés az övé. Az elektromos csomagban -a futóműállításon kívül- alapból benne lenne az automata index, a tempomat, három motorbeállítási lehetőség, természetesen kipörgés és egykerekezésgátló, kanyar ABS, a navigáció, és a markolatfűtés, meg két USB aljzat.

z1000.png

 Ez motor adhatná a blokkot.

Az alumíniumok megmunkálását az MV-re, míg az öntvények elkészítését a Triumphra bíznám, az összeszerelésre pedig valamelyik jónevű magyar építőt kérném fel. Gumikból a jelenleginél nem tudok jobbat, Michelin Road 6 kerülne a kerekekre, tökéletes túragumi. Indexeket, tükröket és markolatokat a Rizoma kínálatából választanék, lámpákat pedig onnan, ahonnan az MV veszi. Mivel estem már párszor, feltétlenül tennék rá bukógombákat, rendkívül fontos, hogy egy esetleges kisebb baleset után menetképes maradjon a motor. 

Még hosszan el lehetne veszni a részletekben, de azt hiszem nagyjából minden megvan, összeállt a Tökéletes Motorom. Valószínűleg megépíthető lenne, csak olyan áron, amit nem tudok finanszírozni. Persze bármi megtörténhet, én hiszek a csodákban, láttam már UFO-t is. Ha valamelyik olvasómban feléledt az érdeklődés szikrája, folytathatjuk a témát, én nyitott vagyok, és hosszú még a tél. Arra is kíváncsi lennék, más hogy képzeli el a Tökéles Motort, szívesen olvasnám kommentben.

 

 Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

2020-bmw-s-1000-xr-dash.jpg

Kell ennél jobb? A BMW nagyot dobott ezzel a kijelzővel.

img_e5453.JPG

 Ezt még át kell gondolnom!!!

 

 

 

 

Szólj hozzá

blog.hu yamaha honda triumph kawasaki blog.hu címlap mv agusta motorozzvelem a tökéletes motorkerékpár