2022. ápr 01.

Vajon mit főztek a Bolognaiak Kínában?

írta: Misi Mágus
Vajon mit főztek a Bolognaiak Kínában?

Moto Morini X-Cape 649 teszt.

Az az igazság, hogy ritkán írok túra enduro vagy crossover motorokról, mert nem rajongok értük. Nagy nehéz disznók, nem az én testalkatomhoz, habitusomhoz valók. Ettől persze még lehet az jó, csak én nem ezekre csorgatom a nyálam, ha bemegyek egy motorszalonba. Tehát a Moto Morini X-Cape 649  -2022 első tesztmotorja-  alapból hendikeppel indult, nézzük hogyan teljesített. 

https://www.facebook.com/Moto-Morini-Magyarorsz%C3%A1g-105455805285386

img_3080.JPG

Nógrád megye tele van rejtett szépséggel.

A Moto Morini most kínai tőke injekcióval tért vissza az Európai motorkerékpár piacra, az első fecske a 649 X-Cape.  Hirtelen ránézésre nincs elspórolva semmi, hatalmas színes TFT kijelző, fém fékcsöves Brembo fékek, Marzocchi villa, fűzött kerekek Pirelli gumikkal, doboztartó konzol, dupla USB aljzat, full led világítás, és még a markolatok melletti kapcsolók is megvilágítottak! A szélvédő állítható, és belül van a rögzítő, nem kell leszállni a motorról, ha állítani akarjuk. Szerencsére nem kapott csőrt, viszont a fejidom formája mégis Dr Bubó Csőrmesterét juttatja eszembe.

xhji9312.JPG

Sikerült egyedi menetfényt konstruálni, lehet majd filózni, mi jön szembe.

A lámpáknak büntető fénye van, éjjel ugyan nem mentem vele, de nyílt a cipzár, vagyis mindenki elengedett mikor a sorok között gurultam előre a Pesti dugóban. A mostani rally divatnak megfelelően, magasra tették a "fejét", csak sajnos a nyerget is, 845 mm-re. Egyébként relatíve kényelmes, csak nagyon széles, a 180 centimmel már nem tudtam letalpalni, viszont van alacsonyabb ülés is a választható extrák között, az 820 mm. A lábtartókat ezen is rossz helyre szerelték -mint a Versysen- nekem megálláskor útban voltak, pont beleakadt a csizmám szára. A kormány magas és széles, állva motorozásnál sem kell túlságosan lehajolni. A tükrök tökéletesek, csak a héblik -amire felcsavarozták őket- nem álltak egyforma szögben, a fékkar felfelé, a kuplungkar meg lefelé nézett, ez végszereldei hiba lehet, nem nagy ügy, csak szeretem ha a dolgok szimmetrikusak.

img_3085_1.JPG

Márka és típusfeliratot kapsz a pénzedért bőven.

A 7 hüvelykes műszerfal az egyik legnagyobb a piacon, az viszont baj, hogy kevés dolgot lehet megjeleníteni rajta. Telefont vagy zenét igen, de a számomra fontosabb átlagfogyasztást, még megtehető távot, vagy külső hőmérsékletet nem. Két program van, a RIDE és az OFF ROAD. Igen ám, de ez csak a műszerfali képet változtatja, a motorkarakterisztikát nem. Pontosabban, ha igen, én nem vettem észre. A képe éles, az elhelyezése jó, és a kezelhetőség is hamar megtanulható, két billenő kapcsolót kell használni hozzá, nem érintős szerencsére. Gyorsváltó nincs, csúszókuplung nincs, semmilyen úri ficsúrság nincs. Mondjuk a hajszállal három millió alá belőtt árba nem csoda, ha nem fértek ezek bele. Mert az most 2 990 000 forint + regadó + forgalomba helyezés. Volt ennél olcsóbb is az év elején, a szemfülesebbek spórolhattak.

img_3115_2.JPG

A nyelvek választékát nem vitték túlzásba, de legalább kínai van.

Nemcsak az orrát, a fenekét is magasra tették, nekem kifejezetten tetszik. Ahogy a piros színe is, de rendelhető még szürke vagy fehér színkombináció, és rengeteg opciós extra. A tank nem acél, tehát mágneses tanktáskát nem tudunk rátenni, de tanklock majd biztosan lesz. Feltankolva 230 kiló (forgalmi adat), az ehhez társított 60 lóerő nem fogja kiforgatni a helyéből a világot. Használható dinamikát ad, de hajszálra van a "lomha" jelzőtől. Ezt a motort megfontolt, komótos bikerek fogják szeretni, de hát nem kell mindig rohanni. A 6 sebességes váltót sokat kell használni, viszont szépen teszi a dolgát, és a kuplung is remek társ ebben. A fékek szépen dolgoznak, a futómű elbánik a magyar utakkal, a Pirelli abroncsokkal pedig jó hármast alkotnak. Csodák csodájára, a plexi is tökéleten viselkedett, pedig a legalsó állásban volt végig, semmi zavaró sisakrángatást nem produkált. 

img_3069.JPG

Panoráma Vác fellett.

Megcsináltam vele a Vác feletti kanyarokat a 2-es úton, az egy amolyan referencia szakasz számomra. Nos ezekkel az inkább terepre orientált gumikkal, nem tudtam nagy sebességet elérni, 100 km/h felett bizonytalanná vált az eleje. De amint lementünk az aszfaltról, rögtön megmutatta az igazi arcát, egyből vigyorogtam a sisak alatt. Szinte sztoikus nyugalommal ropogtatta el a kerekei alá került száraz fűcsomókat, feláltam a nyeregből, és mint a nagyok, húztam a porcsíkot magam után, remek móka volt. Évek óta nézegettem a Vác-Nyulas táblát, de eddig nem fordultam le az aszfaltról miatta. Most viszont megtettem, és egy fantasztikus környéket ismerhettem meg, amit leginkább a Pirelli Scorpion Rally STR gumiknak köszönhetek. Egy földes utcákkal átszőtt üdülő rész, olyan panoráma kilátással, hogy csak tátottam a számat.

277455933_381562157154346_1797095667128997198_n.jpg

Itt éppen Soma kergeti. Ha kell, tud ám lépni.

Másnap hárman elmentünk túrázni, meg menet közben videózni, az elkészült filmet itt nézheted meg: https://www.youtube.com/watch?v=7JLXKvwCIl8&t=104s 

Nógrád megye örök kedvenc, Felmentünk egészen Somoskővárához, csoda egy hely, és története se semmi, érdemes megnézni, főleg a híres "bazalt orgonát". Ezen a napon ketten beletekertünk majd 400 kilométert, a hangja nem zavaró, a szélvédelem kiváló, és a fogyasztás is motorosbarát. Azért a nap végére már sajgott a fenekem, sokszor álltam fel menet közben. Igazából semmi rosszat nem tudtok ráhúzni, hacsak a nyikorgó hátsó féket nem. Semmi sem váltott ki belőlem "na ez kínai" érzést, semmi nem zörgött vagy lötyögött, hozta az elvárható japán, vagy európai motor minőségét. Viszont azt sem, hogy miben jobb, mint más ilyen motor, semmi "hűha" érzést nem adott, egy jó "iparos". Nekem a 2020-ban tesztelt Versys 650 a referencia motor, ha bekötött szemmel kéne döntenem közöttük, nem tudnék. Az X-Cape hozza a jó átlagot, de semmiben nem emelkedik ki. A külső már más tészta, az egyértelműen dögösebb mint a Kawáé.

277543411_688230115821050_4191792213884911444_n.jpg

Somoskő alatt.

Végül is élveztem a tesztet, hendikep ide vagy oda, jó volt végre hosszabban motorozni. Szombathoz képest, vasárnap sokkal hűvösebb volt, aranyat ért a szélvédelem. Szintén aranyat ér az olaszos formaterv, és a minőségi alkotó elemek, mindez elfogadható áron. És aranyat érne egy kicsit erősebb blokk, de lehet, hogy bőven elég ez, csak én vagyok már elkényeztetve. Hogy ez elég lesz-e az üdvösséghez, még nem tudhatjuk, ráadásul egy elég rossz periódusban érkezett a piacra (most épp a háború), mindenesetre én szorítok neki. A csomag jó, a többi piacon múlik. Aki teheti, próbálja ki.

Pontozás:

1., külső: ütős formaterv, jó színek, talán kicsit sok a "matrica", de jár a 10 pont.

2., motor: csendes, keveset fogyaszt, jó váltó, csak lehetne erősebb, 6 pont.

3., kényelem: remek szélvédelem, jó plexi, rossz helyre pozícionált lábtartók, 8 pont.

4., elektronika: csoda műszerfal, gyenge tudással, remek fényforrások, semmi elektromos segítség, 7 pont.

5., fék futómű: minőségi összetevők, csupa olasz márka, de a hátsó fék nyikorgott, 9 pont.

6., használhatóság: aszfalton jó, terepen kiváló, két személlyel lehet hogy gyenge, 8 pont.

7., kéne faktor: most nem, de kitudja mit hoz a jövő, 5 pont.

Összesen: 53 pont.

Mindenkit hazavárnak, Sziasztok: a Mágus.

Műszaki adatok:

img_2776.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

nógrád megye moto morini motorozzvelem moto morini x-cape 649 somoskővár