2021. jan 17.

Macna fűthető motoros aláöltöző teszt.

írta: Misi Mágus
Macna fűthető motoros aláöltöző teszt.

Hideg van, fázol a motoron?? Na, fogd meg a söröm...

Ki az az elmeháborodott, aki a januári mínuszokban elmegy motorozni? Hát én. És miért? Egyrészt már nagyon hiányzott a gurulás, másrészt tesztlehetőséget kaptam a SHOX-tól, egy Macna fűthető ruha kipróbálására, amit ki nem hagytam volna, semmi pénzért. Most az én tapasztalataimat olvashatjátok, minden egyéb adatot megtaláltok az alábbi linkeken: 

https://www.shox.hu/motoros-olvasnivalo/futheto-motoros-cuccok?fbclid=IwAR3rmDf9K9UnRDn42aVvPoVXAt5GdLuomn-bEgZH792R5-EJtTmyM2TH0to,

 https://www.shox.hu/kereses/?searchInProds=on&searchTxt=macna+f%C5%B1thet%C5%91

img_0481.JPG

A szett tartalma: egy felső, egy nadrág, egy pár zokni, egy pár kesztyű, és a szükséges kábelek.

Első körben azt hittem, a kabát és a nadrág "igazi", mármint külső ruházat, de nem. Ezek aláöltözők, és ha a kábelek nem látszanak, akár hihetnénk szabadidő ruhának is. A nadrág és a kabát L-es méretű, a kesztyű 2XL-es, a zoknit pedig 45-48-ig méretben kaptam. A ruha mérete pont stimmelt, a kesztyűből egy számmal kisebb, a zokniból egy számmal nagyobb kellene. Pedig a lábam szűk 43-as, kesztyűből meg mindig a nagyobb a jó, de a különböző cégek, különböző méretezést használnak. Vásárlás előtt feltétlenül próbáljatok!!!!

img_0514.JPG

Pont jó a fuszekli, a ráírt méret dacára.

A tesztet úgy kezdtem, hogy a készlethez adott kábelt rákötöttem az akkura. Tudtam, ez csak egyéjszakás kaland lesz, így nem vezettem el különösebben. Mivel a közösítő kábel a kabát jobb oldalából jön ki, ezért az ülés jobb felén vezettem ki a stekkert, ami használaton kívül gumidugóval zárható, és természetesen biztosítékkal védett.

img_0488.JPG

A vezeték hossza kb egy méter, bőven van lehetőség a kivezetésre, ha az akku messzebb van, mint a CB-n.

A ruha felvétele nem okozott gondot, de mivel nem a sajátom, használtam aláöltözőt. A zokni nagyon szűk (pedig nekem szipka lábam van), óvatosan kell felhúzni. Úgy tűnt, a fűtőszálak leginkább a lábujjakat veszik körül, ott sokkal vastagabb az anyag. Hosszú, felér majdnem térdig, a csatlakozók és a kapcsolók, a felső gumírozott részben kaptak helyet, egy kis, cippzáras zseben. Ide lehet az akkut is betenni, ha nem a kábeles módszert választod. 

img_0513.JPG

Tartottam tőle, hogy a csizmában nyomja majd a vádlimat, de nem.

A nadrág felvételénél semmi extra, kissé bő szabású, könnyű beleugrani. A dereka magas, jó vastag gumival, nem nyomta a pocakot. A két zoknit száranként kell összedugni. A gatya kényelmes, jó érzés viselni, viszont két hibát elkövettek a mérnökök. A kabáttal összekötő kábelt a bal oldalra tették, míg a felsőben a jobbra, tehát pont kereszten fut a madzag, a legnemesebb rész előtt. De ez kevésbé zavaró, a nagy gondot az okozza, ha pisilni kell. Mert nincs slicc. A menet a következő. Külső dzseki szétnyit, fűthető felső szétnyit, kábel széthúz. Külső nadrágot  szétnyitni, letolni, majd jöhet az alsó letolása, és ha eddig még nem pisiltél be, akkor a megkönnyebbülés. Nincs slicc. Lehet, hogy női alsót kaptam???

img_e0495.JPG

Íme a szett, plusz Molli kutyus.

Mivel a cuccok bluetooth-al (is) kapcsolhatók, le kell tölteni a Macna Heated alkalmazást a telefonunkra. Ezen belül van lehetőség a fűtő erősség állítására 1-4-ig, vagy akár időzíteni is lehet. Az én ötéves Iphone 5S telómmal sokat bénáztam, a hőfok beállítások esetlegesen sikerültek. Egy jó tanács, hogy Te ne szívj úgy mint én. Voltam olyan "okos", hogy feltettem a telefonomat a kormányra, kb 10 km után lefagyott. Vagy inkább megfagyott, teljesen használhatatlanná vált, így nem működött a ruha sem. Feltanítottuk Soma androidos Samsungját, és újra volt fűtés. Sőt, a kezelőfelület is sokkal jobban működött, mint az ios-el. Tehát, ha kormányra teszed a telódat mínuszokban, használj fűthető tokot is. Vagy inkább vágd zsebre.

Miután mindent, mindennel összedugtam, jöhetett a külső nadrág, a csizma, és a dzseki. Ha kész, fel kell ülni a motorra, és a dzseki jobb oldalán kilógatott kábelt össze kell dugni az ülés alól kijövővel. Jól észben kell tartani, hogy minden leszállás előtt szét kell húzni, különben jó esetben csak szétcsúszik, rosszabban valami szakadhat. Ebből a szempontból jobb a saját akku, és az akkor is fűt, ha leszálltál a motorról. Igen ám, csak minden ruhadarabhoz külön telep kell, plusz a töltő szett. Vagy egy nagy aksi, kábelek, és akkor mindent rá tudsz kötni egy telepre, csak az nagyobb súly lehet. Itt egy jó kis dilemma, melyiket is válaszd.

img_0526.JPG

Végig mínuszokban motoroztam, itt -sisak nélkül- éppen készültek lefagyni a füleim.

Érdemes a motort előre beindítani, mert a bekapcsol ruha úgy szopja az akkut, mint egy éhes kisbaba az anyatejet. A töltésmérőmön jól láttam a fogyasztást, bírta a Honda, de ki tudja pár óra múlva beindult volna-e? A következő menet a nyakvédő, majd a sisak, végül jöhetnek a kesztyűk. A két kézmelegítő véletlenül bluetooth nélküli volt, de mivel ez az egyetlen külső darab, könnyű fizikailag indítani. A kabát ujjából kilógó kábelek elég hosszúak ahhoz, hogy még felvétel előtt bekapcsoljuk a kesztyűk szárán lévő gombokat, ha felvetted, már nehezebb. Hosszan nyomva indul a fűtés, többször megnyomva az erősséget állíthatjuk, amit a színek változásával jelez. Nos, ennyi az egész, indulhatunk.

Ahogy kiértem az M2-re, és felgyorsultam, rögtön kiderült, hogy ami nem fűt, az bizony nagyon hideg. A nyakam lefagyott, és a sisakban is jéghideg levegő keringett. Viszont a többi testrészem remekül elvolt, a különbséget érezve, azt mondom megérte a macerás beöltözés. Aztán jött az ominózus telefon malőr, minden kikapcsolt, kivéve a kesztyűket. Egyébként a kesztyű a legnagyobb flash, elképesztő komfort érzést ad a meleg kéz az agynak.

img_0524.JPG

Sokan sétálgattak a Vajdahunyad vára körül.

A fagyos aszfalton nagy kanyarvadászatot nem rendeztem, M2, M0, M3, Városliget, útvonalon gurultam. Sok bikernek nem kellett integetni, egyedül motoroztam ezen a hideg szombaton. Készült videó is, a SHOX youtube csatornájára kerül majd fel. 

Visszafelé már a másik telefonnal, 3-as fokozatra beállított ruhában jöttem, most éreztem pontosan mi-hol fűt. A zokni a lábujjaknál, és kb a talp közepéig melegít erősen, a többi részen nem, de alapból vastag, meleg az anyag. A kabát elől a has, a mell, hátul a gerinc és a hát vonalán, "T" betű alakban melegített nagyon erősen, a karoknál a tricepsz és a bicepsz környékén éreztem még a meleget, de ott gyengébben. A nadrág pedig a hátsó combnál fűtött a legerősebben, a többi részen enyhébben. Szinte szürreális úgy motorozni, hogy csöpög az orrod a hidegtől, de közben a tested többi része lubickol a melegben. A legnagyobb élményt mindenképpen a kesztyű adta nekem, a kéz melegítése nagyon kényeztető. Egyetlen picurka hibája van, semmi védelem nem került bele, de persze van protektoros is.

img_0525.JPG

A kesztyű síelőknek is jól jöhet.

Útközben a 3-as fokozatot túl erősnek éreztem, szinte égetett, letettem 1-re. Az meg túl kevésnek bizonyult, végül a 2-es lett a nyerő, jól érezhetően melegített, de nem vitte túlzásba, mint a 3-as. Extrém hideghez ott van még a négyes, az már biztosan szaunát csinál a ruhában. És ugye, ahogy változtatjuk a hőfokot, úgy változnak a töltésmérőn a számok. Alacsony állásban keveset fogyaszt, de ha rátoljuk a kakaót, többet. Tehát fontos a jó aksi és generátor a mocin. Megállás után, a legmarkánsabban a kezemen éreztem a kinti hideget, miután levettem a kesztyűt. Leszálláskor széthúzzuk a stekkert, majd ha megint összekötjük magunkat a motorral, újra kell indítani telefonról a rendszert. Nem felejti el a beállításokat, de automatikusan nem indul el. A kesztyű pedig a bluetooth hiánya miatt külön procedúra, indítás és beállítás oldalanként. Hosszabb leírni mint megcsinálni, de akkor is macerás kissé.

img_0511.JPG

Megérkeztem. Na igen, ez a motor a nulla szélvédelmével, nem télire való.

Lefelé gyorsabban levettem a ruhákat, a zoknikra vigyáztam leginkább. A pisilést hazahoztam, útközben nem próbálkoztam a vetkőzéssel. Leszereltem a kábeleket, mindent szépen visszacsomagoltam, és az egész pakkot visszaadtam Somának.

Most jöjjön a konklúzió, és a pontozás. Nagyon örülök, hogy tesztelhettem, olyan új dolgot próbálhattam ki, ami igazi unikum a motoros ruhák között, szerintem van létjogosultsága. Rengetegszer átfáztam már motorozás közben, végre itt egy lehetőség, hogy ha nem bírok a véremmel télen, van megoldás a lefagyott végtagokra. Nagy élmény volt mozgatni a csizmában a meleg lábujjaimat, imádtam a kezemet melegítő kesztyűket, és nem borzongott a testem sem a mínusz 1 fokban, ami 80-as tempónál már lehet akár mínusz 10 is. Finom anyagokból készült mindegyik alkotóelem, a zokniban 35% a gyapjú, és a kesztyű bélése is puha. A kabátnak és nadrágnak jó a szabása is, nincs "jégeralsó" érzésed benne, ha levetted a felső ruhákat. A kábelek sem nyomtak sehol, pedig a zokni-csizma párosítástól tartottam, alaptalanul. Menet közben semmilyen rossz, vagy negatív hatást nem éreztem, teljesen természetes viselet. Ha az Elefanttreffen-re indulnék, a legjobb befektetés lenne. Akkor ez egy tökéletes téli motorozáshoz való cucc???

macna.png

Majdnem. Nem lesz ez elterjedt holmi, már csak az ára miatt sem. A nálam lévő szett 216 850  jó magyar forintba kerül. És ez így a legolcsóbb változat, ha hozzá tennénk az akkut és a töltőt, plusz a protektoros kesztyűt, még drágább lenne. A mosásnál óvatosan kell eljárni, én biztosan kézzel csinál(tat)nám. A felsők sokáig bírják, de a zoknit azért mégiscsak sűrűn kell. Bonyolult rendszer, nagyon figyelni kell, hogy minden össze legyen dugva mindennel, le és felszálláskor extra odafigyelést igényel a motorból kijövő kábel. Fontos a párosítás a telefonnal, jobban működik androiddal mint ios-el. Erős generátorral és akkuval szerelt motor kell hozzá, egy gyenge elektronika letérdelhet az áramfelvétel alatt. És akkor ott van még a pisi para is...

Jöhet a pontozás:

1., Kinézet: talán ez a legkevésbé fontos szempont, de azért nem baj, ha valami jól néz ki, 10 pont.

2., Használhatóság: összetett rendszer, viszont ha már működik istenkirály, 6 pont. (A kesztyű külön 10 pont!)

3., Fűtőérték: jól szabályozható, de sokat fogyaszt, 8 pont. 

4., Ár-érték arány: drága, de sokat kapsz a pénzedért, 6 pont.

5., Kényelem: nem gondoltam volna, de nagyon rendben van, 10 pont.

6., Kéne faktor: ha muszáj lenne mennem télen (de csak akkor),  bizony kéne, 8 pont.

Összesen: 48 pont.

 

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus

Elkészült a videó is: https://www.youtube.com/watch?v=Ej55vdXF_OI

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

városliget vajdahunyad vár Mágus honda cb 1000 r motorozzvelem.blog.hu shox motoros áruház macna macna fűthető motoros ruha soma 675