2020. okt 16.

Kawasaki Versys 650, 2020 teszt.

írta: Misi Mágus
Kawasaki Versys 650, 2020 teszt.

Mintha Tanita Tikaram-ot hallgatnál.

A Versys 650, az a motor, ami nem igazán váltott ki belőlem heves érzelmeket. Nem tudtam beleszeretni, mert semmiben sem kiemelkedő. De utálni sem tudtam, mert semmiben sem rossz. Egy jó "iparos", ami nem akar több lenni, mint ami. Egy használható mindenes, kevés pénzért. Olyan, mint az Ignis az autók között. A tesztmotort a Kawasaki Ivanicstól kaptam, nézz körül náluk. www.ivanics.hu/kawasaki/versys-650

img_9982_2.JPG

Első benyomások. Átvételkor nem kellett sokat magyarázni, semmi sincs ami eltérne az alapoktól, ez egy őszinte motor. Azt kapod amit látsz, nincsenek programok, mappingok, arculatok. Indítasz, és mehetsz. Ez már nem megszokott a mai motorok között, valamit mindig baszkurálni kell indulás előtt. A kaszni nem kicsi, inkább jó nagy. Felkapaszkodtam rá, az ülés magas, 840 mm, a 180 centimmel épp, hogy le tudtam talpalni, ráadásul rettentő szerencsétlen helyre tették a lábtartót, pont beledöfött a lábszáramba. Menet közben kényelmes, megálláskor rémes. A kormány jól kézre áll, nem kell nyújtózkodni érte, a derekat is kíméli. Látható kipufogó szinte nincs is, nekem bejön ez a rejtőzködő módi. A dupla fényszóró tetszik, de az nem, hogy H7-es izzókkal világít.

img_9995_2.JPG

Íme. Plusz, a váltókar nagyon bentre került, az első kilométereken állandóan keresni kellett. A fékkart dettó.

69 lóerő nem a világ, ráadásul 215 kilót kell megmozgatnia, sőt velem együtt háromszázat. Nem is okozott meglepetést, szépen komótosan lehetett vele motorozni, egyszer sem kapott el a gépszíj, hogy "gyerünk, csapjunk oda". Nem nevezném lomhának, mondjuk inkább nyugodt járásúnak. Ha zenére gondolok, biztosan nem egy Billy Idol, sokkal inkább Tanita Tikaram. Az másik kérdés, hogy három dobozzal, meg az asszonnyal a hátsó ülésen, marad-e benne elég erő, mondjuk megmászni a Glocknert?? A kuplung finom puha (és a kar is állítható!!), a váltó hozza a Kawasaki színvonalat, tökéletes. 2020-ra az egyetlen újítás a fokozatjelző, ha van más is, azt jól eldugták. A kormány magas, a ráültetett tükrökben remek a visszapillantás. A szélvédő plexi állítható, de csak álló helyzetben, leszállva, kívülről, efelett már nagyon eljárt az idő. Alacsonyan rémes turbulenciát csinál, de felhúzva sokat javul a szélzaj. 

img_9997_2.JPG

A fényszórók és a villogók izzósak, csak a hátsó lámpa ledes.

Városban kicsit esetlen, de ahogy kiérünk az országútra, sokkal élhetőbbé válik. A futómű szépen kirugózza a huplikat, de annyira nem puha, hogy ne lehetne jókat borogatni vele. Az ABS-es fékek hibátlanok, a Kawasaki által használt "szirmos" féktárcsák, legalább annyira jók, mint a sokat dicsért tükreik. Az ülését nem szerettem, bőven van hely fészkelődni, de mindig előre csúsztam. A hangja inkább búgós, ha szereted ezt a tónust, tetszeni fog. A tank vasból van, tehát használható a mágneses táska. Megtölteni könnyű, szépen nyeli a naftát, és ritkán kell, 21 literrel rengeteget tud menni, átlagosan 5 liter körül iszik. A hosszú, lágy rugóutak miatt, jelentőset bólint erősebb fékezésnél, induláskor pedig kiemeli az elejét, mint egy motorcsónak. Az első gumi mérete, a klasszikus 120-as, de a hátsó csak 160-as. Talán pont ezért is, de prímán fordul, és a váltott kanyarokban sem jön zavarba.

img_9998_2.JPG

A hátsó rugóstag állíthatósága példásan egyszerű, kipufogó szinte nincs is.

Ha valaki szeret klikkelgetni, állítható mindkét (fordított) telószár, de semmi szükség rá, a gyári beállítás kielégíti egy átlag felhasználó igényeit. A hátsót pedig egy külső kerékkel seperc alatt lehet az utas, és-vagy a csomagok  súlyához állítani. Felpakolva nem tudom hogy megy, egyedül jókat mókáztam a Nógrádi dombok között. Nyugodt haladáshoz elegendő az ereje, viszont előzéseket nem lehet csuklóból csinálni, használni kell a váltót. Kíváncsiságból, hatodikban száznál odahúztam neki, nos a hang jobban emelkedett mint a sebesség. Csodák nincsenek, 64 N.m nem tépi szét a láncot, vissza kell dobni egy, vagy inkább két fokozatot. A kormány-ülés-lábtartó szentháromság jól eltalált, a testem forgópontjai nem fájdultak meg. A műszerfal jól látható napsütésben is, a márka ezt az arculatot használja már vagy tíz éve. Mondjuk a tavasszal tesztelt Z 900 színes képernyője, nagyságrendekkel menőbb.

A 2749000 forintos bruttó árba nem fértek bele, a túramotorok alap felszerelései. Olyanok, mint a doboz szett, a kézvédők, vagy a közép sztender, ezekért külön pénzt kell a kasszában hagyni, vagy alapból a jobban felszerelt Versys Tourer, a Tourer Plus, esetleg Grand Tourer változatokat lehet választani. Árversenyben, csak a Suzuki DL 650-es fapad változata van alatta 150000 forinttal, de talán a Kawasaki név csengése megéri a különbözetet. Azért egy nyomorult 12 voltos dugalj, ne adj isten USB csatlakozó beleférhetett volna, a vakdugók benne is vannak a fejidomban, ezt biztos bele lehet alkudni vételkor. (a Versys 650-es dobozainak az árai:
-Oldaldoboz szett (színes dobozfedelekkel, egykulcsos zárrendszerrel, konzolokkal): 338.612 Ft, 47L-es top case (színes fedelekkel,egykulcsos zárrendszerrel, konzolokkal): 146.927 Ft az Ivanicsnál)

img_9996_2.JPG

Nézzük a jó oldalát, így lehet mondani, hogy a csatlakozó helyét, jobb és bal kezeseknek is kialakították, Te döntesz.

Ha az Aldi árusítana motorkerékpárt, a 650-es Versys tökéletesen illene a kínálatba. Egyszerű, de nem gagyi, jó áron jó minőség, egy tökéletes, megbízható, középszintű termék, ilyeneket lehet venni az Aldiban is. Remekül helytállt hétfőn is, szakadó esőben vittem vissza a Hajó utcába. A széles tank a combokról, a plexi a felsőtestről dobta el a vizet, visszafelé, a csupasz Bestián, sokkal jobban áztam. Földútra nem mentem vele, csak a besorolása túraendúró, a valóságban nem az, de lehet, hogy erősebb mintázatú gumival, simán elboldogulna enyhébb terepen. A magassága megvan hozzá, semmi sem nyúlik mélyre a blokk alá.

Summa-summárum, ha egy igazi mindenest keresel, és kicsit sovány a malacpersely, a Versys 650 meggondolandó választás. Semmiben sem kiemelkedően jó, és semmiben sem rossz, egy tökéletes közepes. Ha fontosabb lenne a használhatóság, mint a szépség, akkor simán betolnám a garázsomba.

img_9983_2.JPG

Jó alakja van, kiváltképp, ha két számmal nagyobb méretben szereti valaki a derék feletti részt.

Pontozás: 

1., külsőségek: zöldben sokkal jobban néz ki, ebben az unalmas fehérben 6 pont.

2., motor: semmi faxni, de keveset eszik, 6 pont.

3., kényelem: jó ergonómia ülve, szarul elhelyezett lábtartó állva, 5 pont.

4., elektronika: na az nincs, de ami nincs, az nem is romlik el, 5 pont.

5., fék-futómű: itt osztályelső, 9 pont.

6., használhatóság: még sokat kell rádobni, hogy túramotor legyen, ebben a formában 6 pont.

7., kéne faktor: nagyon jó ár-érték arány, 7 pont.

Összesen: 44 pont.

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus

Galéria:

img_9999_2.JPG

Itt minden rendben.

img_9992_2.JPG

Ebédidő.

img_0001.JPG

Csak itt van led, de ezt sem vitték túlzásba.

img_9980_2.JPG

Ezt a hátteret nem hagyhattam ki.

img_9991_2.JPG

Lángos elfogyott.

img_9993_2_1.JPG

 No Aldi?

 

Szólj hozzá

Kawasaki Kawasaki Ivanics motorozzvelem.blog.hu versys 650 kawasaki versys 650 kawasaki versys 650 teszt kawasaki túramotor