2020. júl 17.

GIVI X 22 Hyper nyitott sisak teszt. La Libertá!!

írta: Misi Mágus
GIVI X 22 Hyper nyitott sisak teszt. La Libertá!!

Igazi Janus arcú fejvédő.

Vespát teszteltem, szóval robogót. 36 fok árnyékban. Nincs nagy tempó. Árnyék sincs. Főleg városi menet. A saját, zárt, sportsisakomban megrohadt volna a fejem. Ekkor jött az ötlet, hogy megkérdezem Somát a SHOX-tól, aki rögtön felajánlott egy nyitott brét a kínálatukból. A választás az enyém volt, természetesen egy olaszra voksoltam. 30 éve nem volt rajtam nyitott fejfedő, először úgy gondoltam, hogy letudom a Vespa tesztben egy mondattal, de a Givi X 22-ben ennél sokkal több van!!! https://www.shox.hu/givi-x22-hyper-bukosisak/?sp=2332540141T2XL

givi_x22.jpg

Ez a festés a Bestiához illik.

Néhány kritériumot megszabtam, annak meg kellett felelnie. Legyen lehajtható napellenzője, legyen szemüvegbarát, legyen kényelmes, és még tessen is. A többi adta magát, a Givi olasz márka (a béléscimkén azért made in china a felirat), a nagy, erősnek tűnő, lehajtható plexi plusz volt (de a vasárnap reggeli hidegben nagyon nem bántam, hogy van). Jól passzolt a búrámra, a mikrolockos csatot egyszerű használni, és a súlya is még pont baráti, egy kiló 35 deka, maradhat.

Új világ tárult fel előttem, elképesztően nagy a látószög, sokkal kisebbet kellet fordítanom a nyakamon a körülnézéshez, a műszerfalat pedig főhajtás nélkül is le tudtam olvasni, gyakorlatilag nincs perifériás veszteség. A napszemüveg plexi könnyedén működött, a fényszűrése is "pont jó" kategória, nem túl sötét, de azért eléggé, és a mélysége is eltalált, nem vágott orron, de nem volt rövid sem. Brutál meleg volt a teszt első két napján, lassú menetben le sem csuktam a plexit, ha pedig növeltem a tempót, négy fokozatban tudtam állítani a zárást. Teljesen lezárva bekattan egy kis retesz, így szinte olyan csendes, mint egy zárt bukó. A nyitásához kell egy pici gyakorlás, de a harmadik-negyedik után már ment automatikusan. A tetején lévő szellőző sem dísz, viszonylag sok levegőt enged a koponyatetőre.

img_9098.JPG

A színe pont passzolt a Vespa szürkéjéhez.

120-nál nem mentem gyorsabban, de semmi cibálás, vagy egyéb negatív turbulencia nem lépett fel. Engem megvett kilóra, imádtam hogy bőven van levegőm és kilátásom. A hangok is mások mint egy zárt sisakban, a vonyító kutyától, a forduló villamoson át, a telefoncsörgésig, mindenféle hanghatás ért. Nem volt nagyon zavaró, csak rá kellett jönnöm, hogy ez nem külső hang, hanem a különböző állásokban kinyitott plexi által keltett zajongás. Van pinlock lehetőség, de azt külön kell megvenni, az originál dobozban nem volt. 

Aki felnyitható sisakot használ, most nevethet, de felvenni is "álomszerű" a zárt bukókhoz képest. Minden paraméterében a szabadságot adja, mintha nem is lenne rajtam sisak, de közben megvan a biztonság érzet. A microlockos csatot könnyű kezelni, tényleg egykezes. Az asztalra téve is stabilan megáll, nem akar orra esni, vagy felborulni. A formaterve modern, hátulnézetből meg nem mondanám, hogy nyitott, akár sportsisak is lehetne.

img_9055_2.JPG

A bélése finom puha, és könnyen takarítható.

A nagy, teljes arcod fedő plexi nem torzít, minden állásban jól láttam, még akkor is, mikor csak félig hajtottam le. Gyakorlatilag láthatatlan, és jó masszívnak éreztem, semmi "nyeklés-nyaklás". Ugyan, ez az utolsó utáni szempont, de ha valaki láncdohányos, még bagózni is lehet benne. Viszont élmény volt az ivás. Nem kellett levennem, csak felhajtottam a plekót, és már ihattam is. Igen tudom, ezeket mind meg lehet csinálni egy felhajtható állú sisakban is, de az akkor is más. Akkor sem folyt ki a szemem, ha csak a napvédőt toltam le, úgy is jó az aerodinamikája.

2020-07-11_10.png

Pont méretes a napszemüveg.

És eljött a vasárnap reggel, amikor is 20 fokot esett a hőmérséklet egyetlen éjszaka alatt. Sőt többet, reggel 7-kor 13 fok volt csak. No, itt rögtön elpárolgott a nyitottság tegnapi előnye, lefagyott a pofám rendesen. Teljesen lecsukva azért elviselhető ez a hideg, de két hatalmas párafoltot fújam az orrom elé. A tető szellőzőt becsukva, jobb lett a helyzet, azt tényleg arra lehet használni, amire kitalálták. Most értettem meg, milyen kemények azok a csávók, akik egész évben nyitott sisakban tolják. Csodák nincsenek, hidegben jobb a zárt. És ha már a rossz dolgokról beszélek, meg kell említenem még egyet. Ez persze csak akkor rossz, ha Sena kamerát használsz. Pontosan ott van a napszemüveg tolókája, ahová a kamerát kéne szerelni. Ez számomra nagy fekete pont, de úgy  is felfoghatom, hogyha ez a sisak van rajtam, "csak" motorozni kell. És még egy negatív tapasztalat, a szemüveget könnyű ugyan betolni a párna résén, de menet közben sokszor kellett igazgatni, mert tolta felfelé. Ez lehet, hogy keretfüggő, és az is lehet hogy idővel tágul a rés, de attól még zavart. 

2020-07-11_14.png

Hideg reggeleken a kicsit lehajtott fej segíthet.

Konklúzió. 44900 forintért egy nagyon kényelmes, és nagy szabadságot adó sisakot ad a SHOX. Tudni kell a helyén kezelni, de igazi nagy kánikulában, városi vagy városkörnyéki cirkálásra a legjobb. Rég éreztem magam ennyire szabadnak, mint ebben a sisakban. És a Bestián is, miután leadtam a Vespát, a sajátommal jöttem haza, de azon is élvezetes volt a motorozás benne. Én tudom milyen szenvedés, kánikulában, egy zárt bukóban állni a piros lámpánál, amikor 35 fok van árnyékban, de árnyék csak a vágyainkban van. Második (vagy harmadik) sisaknak tökéletes, ez bizony KÉNE!!!!

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

Galéria:

img_9005_2.JPG

img_9050_2.JPG

img_9054_2.JPG

img_9052_2.JPG

 

 

 

 

Szólj hozzá

bukósisak motorozzvelem.blog.hu shox motoros áruház Givi X 22 givi bukósisak