2018. dec 16.

2018, a tesztbajnok év.

írta: Misi Mágus
2018, a tesztbajnok év.

Unalmas nem volt, az ziher!!!

Halihó

Már január elején "motoroztam", a Bestia végre kapott egy vagány Bódis kipufogót. Februárban a már szokásosnak mondható Safety Hungary egynapos ismétlőn voltam Ferivel és Olival. Ez már a nyolcadik alkalom volt, de megyek jövőre is. A szezon előtt nem rossz átvenni a dolgokat, sokat segíthet.

Az első igazi gurulásra márciusig kellett várni, egy Nógrádi karikát csináltam, nagyon jól esett a hosszú tél után. Nem volt még meleg, de szerencsére a száraz, napos hidegben már lehetett motorozni. Aztán visszatért a szar idő, és áprilisig a garázsban állt a vas.

img_2794.JPG

Rétság, volt páncélos laktanya.

De aztán áprilisban beindult a szezon, és mindjárt egy elképesztő, Hungaroringi motorozással. Nagyon élveztem, végre teljesen leszedtem a majrécsíkot a gumimról. Óriási feeling volt a Ringen menni, ott ahol a legnagyobbak szoktak versenyezni. Két napig csak erről tudtam beszélni!! De minden élvezet dacára, nem lettem "pályafüggő". Nagyon nagy zsuga, de nekem a kinti világ jobban tetszik. (azért, ha lehet, megyek jövőre is)

img_2921.JPG

Lacival és Olival látogattuk meg Ferit a Continental standján.

Április végén a Laci nélküli T5-el elmotoroztunk Szlovákiába, egy kétnapos Tátra Lomnic túrára. Csoda időnk volt, jó szállásunk, és remek útvonalak. A formánkat hoztuk, tehát remek hétvégével zártuk az áprilist.

img_3064_1.JPG

"készüljetek, megjöttünk!"

Májusban elkezdődtek a tesztek, és mindjárt egy igazi csúcsverdával, a Kawasaki H2 SX-el. Még SOHA nem mentem ennyire erős vassal, 200 lóerős kompresszoros motor!!!! EL-KÉ-PESZ-TŐ!!!! Azt írtam, hogy "Armageddon", hát tényleg az!!! Ennek dacára annyira, de annyira jól motorozható!! Páratlan Paripa, imádtam.

img_3155.PNG

Igazi világújdonság.

A következő teszt alany, egy Indian Scout volt, nem is különbözhetett volna jobban egymástól a két motor. A Millenium Falcon után, egy rotyogó cruser. Ami a maga nemében egy csodálatosan megépített legenda, csak én nem rajongok a stílusért. De örülök, hogy mehettem a motoros történelem egy kis darabjával.

img_3302_1.JPG

117 évnyi tapasztalat!!!

A következőnek a Kawasaki mókagyárosa, a Z 900 RS jött. Minden másodpercét élveztem, talán ez a motor áll a legközelebb a szívemhez. Szép is volt, jó is volt, ritkaság, de nehezemre esett visszaülni az imádott Bestiámra! Aztán egy villámteszt erejéig kipróbálhattam végre egy Ducatit, egészen pontosan egy Multistrada 950-est. Talán 100 kilométert ha mentem vele, ez nem sok, de az átjött, hogy miért rajonganak ennyien a Ducatiért!!

Aztán jött a Balkán túra, ami az eddigi motoros múltam koronaékszere. Minden tökéletes volt, még úgy is, hogy a vége előtt volt balesetem is. Így 100%-ot adok, a perec nélkül 120% lenne. Jó társaság, jó útvonalak, jó szállások, profi szervezés, és csodaszép tájak. Ez volt életem eddigi leg-leg túrája, a leghosszabb, a legveszélyesebb, a legjobb. A BALKÁN CSODAJÓ HELY!!!!

img_3488.JPG

SH 20, Albánia.

A Bestia, egy kisebb felújítás után, újra tökéletes lett, már így mentem vele a következő tesztalanyért, egy Triumph Bonneville T 120-ért. Amennyire jól hangzik a neve, legalább annyira szép és különleges motor volt. Az angolok legalább annyit tudhatnak a motorkerékpár készítésről, mint a digók. Végtelenül ízléses, minden csicsától mentes, elegáns motort vezethettem, igazi stresszoldó canga.

2018_0708_101244_002.JPG

Egyszerűen szép.

A következő, egy igazán különleges motor volt, a Honda X-ADV. Ezt azóta szerettem volna kipróbálni, mióta először megláttam. De csak baráti szívességből kaptam egyet, a Honda Wilker nem adott (és azóta se ad) tesztmotort. Ez az első "hibrid" (motor is meg robogó is) amit a motorkerékpár ipar kitalált, nagyon különleges élmény volt. Nekem hiányzott belőle pár ló, de lehet hogy csak azért, mert a fék és a futómű annyira pöpec.

img_3923_2_1.JPG

Augusztusban egy dupla MV Agusta Brutale RR teszt következett. Az MV régi szerelem, tavaly is volt egy, most meg egy kettős próba jött össze. Biztos van jobb motor, mint egy MV. De azt a brutalitást, azt a tomboló menni akarást amit a 800-as Brutale mutatott, valószínűleg csak az új 1000-es Brutale múlja majd felül. A neve az, hogy brutális, de lehetne az is, hogy botrányos!! Persze botrányosan jó!

img_4041_1.JPG

Brutálisék...

Szeptemberben rövidebb-hosszabb gurulások voltak, de azért egy Selmecbánya belefért. Aztán a hó végén részt vettem a DGR-en, ami a prosztatarák veszélyeire hívja fel a figyelmet világszerte. Szeptember 30.-án, az egész világon motorra ülnek a bikerek, hogy menjenek egy kört, bajuszosan, elegánsan. Jó kezdeményezés, de itthon a rendezéssel nem voltam elégedett, főleg a több mint másfél órás késéssel. 3-kor kellett volna indulni, én fél 5-kor feladtam, egyszerűen nem volt ennyi eldobni való időm. De az épített motorok és a korhű ruhák nagyon bejöttek, jövőre biztos flottabbul megy majd.

img_4513.JPG

Bestia a DGR-en.

Októberben csak a 23. hosszú hétvége jött össze, de akkor viszont egy 900-as Yamaha Tracert kaptam. Nagyon fain bringa volt, csodaszép meleg őszi idő, keresztül-kasul motoroztam a Mártát vele. Nagyon kellemes meglepetés volt, egy piszok jól motorozható moci.

img_4740.JPG

Tracer 900.

Az hittem, ez lesz az utolsó teszt, de az élet mindig felülírja a dolgokat. A november eleji hosszú hétvége egyik napján kipróbálhattam a Feri KTM-jét, egy 1190 Adventure-t. "Húúú apám", ez valami nagyon komoly motor, azt is írtam róla, hogy "a világ legjobb motorja". Na erre kaptam is egy telefont, hogy akkor próbáljam már ki a Yamaha Nikent is! Az volt ám a csodabringa, elől két kerékkel olyat lehetett fordulni vele a nyálkás novemberi Dobogókő-Esztergom útvonalon, hogy ha csak hallom el se hiszem. De én mentem vele, hááát az valami őrület ahogy fordul.

 img_4910_2_1.JPG

UFO, a Mihály utcában!!!

Nem szoktam sorrendet csinálni, de az idén 10, azaz tíz tesztmotorom volt, szinte kíván egy kis értékelést. Azok a motorok, amiket nem emelek ki, azok is nagyon jók voltak a maguk kategóriájában, de csak a legeket emelem ki. A legjobb motor címét még mindig a KTM-nek adom, azzal most el mernék indulni a világ végére. A legkülönlegesebb egyértelműen a Niken volt, az egy mérnöki csoda. A legállatabb motor a Brutale volt, ez nem kérdéses. A legerősebb természetesen a Kawasaki H2 SX, 200 ló nem viccel, neki előre kell köszönni. De amelyiket a legjobban a szívembe zártam, és ha most nem lenne motorom, Őt vinném haza: az a KAWASAKI Z 900 RS!!!! Számomra megtestesített mindent, amit szeretek a motorozásban. Csodaszép volt, kényelmes, jó fék, jó futómű, és egy szuperjó blokk! Neki adom Az Év Motorja címet!!!

img_3359_2_1.JPG

A szívrabló!!!

És itt is a december, jönnek az ünnepek. Megcsináltuk a 4. T 5 garázs partit, ez már tradíció. Egy jó kis dumálós sörözős, vigyorgós bulival búcsúztatjuk az Óévet, és tervezzük a következőt. Laci helyett Tibike volt az ötödik Tökös.

img_5154.JPG

Évzáró barátok között.

img_5138.JPG

BOLDOG KARÁCSONYT!!!!

 

 

 

 

Szólj hozzá

motorozás motorosok