2018. jún 08.

KAWASAKI Z 900 RS TESZT.

írta: Misi Mágus
KAWASAKI Z 900 RS TESZT.

A fűszeReS.

 img_3354.JPG

 

Gondoltam, hogy jó lesz, de, hogy ennyire...

Ezen még megázni is szórakoztató volt…

Kawasaki Z 900 volt az első japán, négyütemű motor amit vezettem kölyökkoromban...

Engem megvett kilóra, szerelmes vagyok, ennyire élvezetes motorral, talán még nem is mentem. Ez A Fun Bike!

Mikor az első képeket megláttam a neten, már akkor az volt az első gondolatom, hogy jó lenne kipróbálni. És ez most megadatott, megkaptam a KAWASAKI IVANICS-tól pár napra.

Élőben szebb mint a képeken, nincs mibe belekötni. A szalonban nem szaroztam sokat, gyorsan indultam, nehogy meggondolják magukat. A kuplung és a váltó a megszokott Kawa színvonal, tehát tökéletes. Az ülés-kormány-lábtartó pozíció teljesen rendben van, de a lábtartó kicsit előrébb mint gondoltam. A  retrós formából nem néztem ki ennyi vehemenciát, nagyon akar menni, tényleg úgy kell visszafogni. Hörög, szörcsög, mintha nem lenne benne légszűrő. A gázkezelés kicsit darabos volt, de viszonylag hamar megszoktam. Ismerkedésként, rögtön keresztül vágtunk a városon. Mint kés a vajon, úgy mentünk át a dugón. Nem kellett szokni, belőni a méreteit, minden magától értetődő volt. Filigrán, könnyen manőverezhető, jó súlyelosztású, és tökéletes magyar-út kompatibilis futóműve van.

Hazaérve kezdtem el csak igazán megnézni, kissámli, egy sör, és alaposan végiggusztáltam. A motor elejét nagyon eltalálták, a fényszóró mérete, elhelyezése, a műszerek régimódi burkolata mellé, jól passzol a fordított teló, és a radiális fékek. Minden lámpa ledes, a műszerfal digitális része napsütésben, még jobban olvasható. A fék és a kuplung (!!!) kar is állítható, be is lőttem magamnak, kormány kónuszos. A tank formája csillagos 5-ös, és az "elrejtett" Z betű óriási ötlet. Az ülés annyira, de annyira szép, hogy a kényelem szinte másodlagos. De ráadásul még ülni is jó rajta! A végén a "kacsafarok" is pöpecül illeszkedik, kicsit sincs túljátszva. Alatta a lámpa, és a modern index is jól passzol. Jó ötlet a négy csomagrögzítő, a Kawás hengerzsákomat gond nélkül lehetne rögzíteni. Nézzük a jobb oldalt. A kipufogó simán elmenne custom gyártmánynak, a mai euro 4-es korszakban, csak ránézni is jó, a hangjáról nem is beszélve. A blokkról nincs mit rizsázni, csendes, erős, finom kuplunggal és váltóval, és még jól is néz ki. A kis oldal háromszög is tökéletesen simul az összképbe. Egyszerűen jó ránézni, minden részlet kidolgozott, nincs elnagyolt elem.

img_3359_2.JPG

A színe is tökéletes, de ez 100000 plusz forint. 

img_3338.JPG

Az emblémáktól szinte könny szökött a szemembe, a fiatalságomat juttatta eszembe. 1977-ben Szőke Karcsi beállított hozzám egy Kawasaki Z 900-as motorral, ami a Drapál Jánosé volt. Épp az MZ-t bütyköltem a grundon amikor megérkezett, simán seggreültem a hangtól, látványtól. NÉGY KIPUFOGÓ, ANYÁM BOROGASS!!!!! 19-éves voltam, és Karcsi odaadta egy körre. A mai napig nem felejtem el azt az érzést, KIRÁLY voltam, 160-ra gyorsultam a sarokig, de meg is álltam a tárcsafékekkel.  A négyütemű motor hangja a kétütemű fosok tengerében, olyan volt mint mondjuk egy Led Zeppelin szám az Apostol koncerten. Az a próbakör, amit Karcsitól és a Z-től kaptam, fenomenális, csodálatos érzés volt. Sajnos már egyikük sincs közöttünk, odafent motoroznak...

z_900_piros.jpg

Ilyen volt az ős. Ütős.

Átmentem a bal oldalra, és itt végre találtam "hibát", sőt "hibákat". Nagyon kéne kipufogó a másik oldalra is, egyrészt a történelmi hűség kedvéért, másrészt, hogy eltakarja a katalizátort. Talán a ráncfelvarrásnál. (nem akarok tippet adni, de CB 1100 meglépte) A másik gyenge részlet, hogy a lánckerék csak egy darab vas, azt egy kicsit még faraghatták volna. De ezeken kívül a bal oldal is tökéletes, vigyori, hogy még az oldal prizmákat is feltették hátra. A felni nagyon adja, a polírozott perem az extra színhez jár.

img_3348.PNG

Itt spóroltak egy kicsit.

A műszerfal nagyon informatív, középen van jó nagy fokozatjelző, a bal kormánykapcsolóval állítható computer, ami két napi számlálót, pillanatnyi fogyasztást, még megtehető távot, külső hőmérsékletet, és átlagfogyasztást mutat. Két állásban állítható, és ki is kapcsolható kipörgésgátló, na és természetesen ABS-es.

img_3343_2.JPG

Mi kell még???

A fényszóró nagyon vagány, és szerintem nem tévedek sokat, hogy jól is világít. Nagyon jó a mérete, valamint az a magasság ahová szerelték. Láttam már túl magasra, vagy alacsonyra szerelt lámpát, ez hibátlan.

img_3340.JPG

Ez gonosz lehet éjjel.

Elég a rizsából, menjünk motorozni!!! Elterveztem egy Dunakeszi-Cered-Istenmezeje-Mátra-Budapest útvonalat. Meleg volt, nyári dzsekit és farmert húztam, a régi sisakom festése pedig mintha rendelésre készült volna. Az RS-nek zéro a szélvédelme, még egy nakednél is huzatosabb, de most pont ez kellett. A Vác feletti kanyarokban már éreztem, hogy igazán mókás nap lesz. Persze mindenhol útépítések vannak, egész Nógrád megyét egyszerre csinálják, talán nyár végére kész is lesz. Jó két centis majrécsík volt a hátsó gumin, azt el akartam tüntetni. Egy (lezárt) üres szakaszon végsebesség tesztet csináltam, megvolt a 200, de ez a tempó már nem élvezhető rajta. A gurulós 110-130 a nem megterhelő utazó sebesség. A futómű nagyon stabil, tökéletes az egyenesfutás, a kanyarokat meg egyenesen neki találták ki. A fék jó átlagos, egy kicsit lehetne harapósabb. Még sosem mentem Dunlop gumikkal, de semmi rosszat nem mondhatok rájuk, jól tették a dolgukat. Sajnos a Ceredi szerpentin a vihar után nagyon dzsuvás volt, néha drifteltem is, de vigyorgós volt mind a 13 km. A közepén megálltam fotózni, ott van a FűszeReS is!!

img_3351_3.JPG

Zárva volt a régi kocsma... Pedig egy jaffát szívesen bedobtam volna.

Istenmezeje után Sirok, aztán ráfordultam a Mátrai szerpentinre, majd az új részen megborogattam rendesen, úgy fordult mintha zsinóron húzták volna. Pár kanyar után egyre vizesebb volt az út, eső után voltunk. Viszont a melegben úgy gőzölgött az aszfalt, amilyet még nem láttam eddig. Nem örültem a víznek, de még mindig jobb eső után motorozni, mint esőben. Itt-ott megcsúszott a feneke, visszavettem a tempóból, pedig ez abszolút az Ő vadászterülete volt!! Könnyedén lehetett átdobni egyik oldalról a másikra.

www.youtube.com/watch?v=BEC-5IOcl7c&feature=youtu.be

2018-06-06_14.png

Na jó, majdnem...

Mátrafüreden ettem macok-ot, pisilni nem lehetett sehol, tűz tovább. Igazi nyílt országúti menet még nem volt, ezért a régi 3-on jöttem visszafelé. 120-al a világ végéig lehetne menni vele, nagyon kényelmes. Az előrébb lévő lábtartók, a magas kormány, és a kényelmes ülés miatt nem voltam fáradt, pedig 250 kilométert már gurultam. És nagyon akar menni, minden fokozatban úgy gyorsul, mint az Istennyila! A váltó is jó partner ebben, fel-le simán lehet pakolgatni a fokozatokat. Pont olyan hanggal indul meg, mint egy régi reszelt versenymotor. Nagyon jó móka a gyorsulgatás, igazi intenzív élmény. Ugyan nem mértem fogyasztást, de nem lehet valami eget verően sok.

img_3350_2.JPG

Mi a retró, ha nem ez? Még gólya is volt fent!

Nagyon szépen gurultunk, de Gödöllőn leszakadt az ég. Gyorsan megálltam, és a tárcát és a telefont nejlon zacskóba tettem, ha azok megáznak, b@szhatom. Az idén még nem áztam meg, a hálós dzseki semmit nem védett, de "gyáva népnek nincs hazája", jöhet a vizes teszt. A kipörgésgátlót 2-es fokozatba tettem és GO. (egyébként kikapcsolható, de minden indításnál újra aktiválja magát) Nem is az eső áztatott el igazán, hanem a szembe jövő autók, ahogy belementek a nyomvályúban megállt vízbe. Kaptam vagy 20 loccsanást, ami kb 100 liter /tócsa, na attól azonnal bőrig áztam. Gondoltam ám az útkezelőkre megint, ha szalonképes akarok maradni csak annyi: ROHADJANAK MEG!!!!! Csurom vizesen megálltam tankolni, pisilni, szerintem nem volt őszinte a mosolyom amikor fizetésnél megkérdezték: "gyűjtöd a pontokat??"

img_3330_2.JPG

Ha már úgyis vizes voltam, megálltam az Úszó Arénánál is.

Mire Pestre érem, a meleg és a szélvédelem teljes hiánya megszárított, a zoknim volt vizes egyedül. Leadtam a motort Csató Ferinek a Hajó utcai szalonban, nagyon dolgozott, Ő is csak most fogja megtudni a véleményem. Azt azért látta, hogy vigyorgok mint a vadalma... Felültem a CB-re, és baszki, mint egy versenymotor!!! A lábamat nagyon magasra és hátra kellett tenni, az ülés mint egy deszka, húúú, nagyon kényelmetlen volt az RS után. Ha belegondolok, hogy nemsokára megyek vele Albániába, hát.......

És most a konklúzió. Kéne!!! Nagyon kéne!!! Ebben a stílusban nincs összehasonlítási alapom, hacsak nem az R Ninet amivel  mentem tavaly egy  rövid kört  Annabergben. De arra már nem is emlékszem, erre viszont mindig fogok. Ilyen egy JÓ MOTOR, minden pillanatát élveztem a tesztnek. Ha az asszony nyer a lottón, a CB mellé azonnal veszek egyet. Nem tudok belekötni semmibe (pedig szoktam), az egész úgy jó ahogy van!!! Nem tudok kiemelni egy valamit, mert minden része jól néz ki. (kár hogy Zolika tavaly lefoglalta a Monica Beluccit, mert a gömbölyű idomokról Ő jutott eszembe) Majdnem ezres sornégyes, ami a legjobb konstrukció egy motorkerékpárba. Szerintem megéri az árát, pedig nem olcsó, de 3890000 ft-ért egy nagyon stílusos gépet kapsz, szuper blokkal, és jó futóművel. A sima egyszínű 100 ezerrel olcsóbb, de nem is kérdés, hogy megéri-e színes a felárat. Ja, és ugye japó, vagyis sose romlik el, szervizbe csak kötelezőre kell menni. Ezután szívesen kipróbálnám az egymillióval olcsóbb, és 15 lóerővel erősebb alap Z 900-at is!!!

 

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus

 

Képgaléria

img_3332_2.JPG

img_3337.JPG

Az csak kosz a deklin.

img_3342.JPG

img_3344.JPG

img_3345.JPG

img_3347_1.PNG

img_3357_2.JPG

img_3359_3.JPG

2018-06-06_10.png

Ott a ZÉÉÉÉ!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

Kawasaki Z 900 RS kawasaki z 900 rs teszt