2017. okt 23.

HONDA CB 1000 R tartós teszt.

írta: Misi Mágus
HONDA CB 1000 R tartós teszt.

Még mindig IMÁDOM!!!!!

Sziasztok.

Lassan vége a szezonnak, vagyis mostmár gyorsan... Ez a hétvége tökéletes szezonzáró lehetett volna, de nem lett. Esik az eső, hideg van, csak fejben motorozom. Azért nem panaszkodom, príma gurulások voltak az idén, országhatáron belül, és persze kívül is, még két olasz teszt is belefért. 

A motort 0 kilométeresen vettem tavaly július végén, most éppen 8879 km van benne, ami 8879 km tömény élvezetet jelent. Azt viszont nem mondhatom, hogy hiba nélkül teljesített. Tavaly ősszel beszereztem egy hátsó defektet, amit egyébként remekül megjavítottam a "kukacos" javító szettel, csak ajánlani tudom, az út mellett sem halál egy gumijavítás. Én momentán a garázsban csináltam, de csak mert így adta ki. 8990 ft-ért a nagyobbat választottam, és ami a megdöbbentő, hogy befér az ülésem alá, tehát mindig kéznél van. 

defektjavito-keszlet-kit-nagy-84-19503.jpg

 

A másik hiba az tényleg hiba volt, folyt az olaj a blokkból, egy kifelejtett tömítőgyűrű miatt. Az nagyon nem volt vicces, a T5 szlovén túra alatt kezdett csurogni, és szépen szórta rá a gumira is, de sikerült megcsinálni.

img_0811.JPG

1 euro volt a tömítőgyűrű.

(Egyébként talán nem is baj, ha néha szerelünk az út szélén. El vagyunk kényeztetve, ezáltal el vagyunk tunyulva. Annyira megbízhatóak a mostani motorok, hogy már csak az "öregek" emlékeznek arra, milyen is volt anno egy túra. Megszakító, kondi, láncszem -hogy csak a minimumot említsem-, és persze komplett szerszámkészlet nélkül, még egy rövid gurulás is elképzelhetetlen volt. A Jawa és az MZ viszonylag megbízható volt, de a P20-as biztos adott valami javítanivalót mindig. Volt olyan, hogy Tibike főtengelyt cserélt az M7-es leállósávjában!!! De megesett velem is láncszakadás, trafóhiba, megszakító csere, és persze defektek sora. A TIP-TOP fontosabb volt, mint a sebkötöző csomag. És ugyebár tömlős gumikról beszélek. Gézukánál például volt satu. Igen, nem vicc, SATU. Persze kicsi, de akkor is SATU!! Gyakorlatilag fényezés kivételével mindent megcsináltunk útközben. Na jó nem sírom ezt vissza, de pici rutin nem árthat.)

2755 km-nél kerültek fel a Conti Roadattack 3 gumik, tehát 5000 km már van bennük. Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róluk, KURVAJÓÓÓÓ!!!!! Tapad mint a légypapír, remekül teljesít esőben is, és szinte nem kopik. Ha gumivásárlás előtt áll valaki, és nem márka-fan, érdemes számításba venni. A Motorrevüban olvasható tesztet is megnyerte. Ez már a 4. Conti szettem, maradok a márkánál. Kaptam ingyen is tesztre, de ezt momentán pénzért vettem, és minden forintot megért. Sokkal többet tud mint én, tehát bőven van benne tartalék.

img_0021.JPG

0 km.

img_0267_1.JPG

100 km.

img_2141.JPG

5000 km.

Szóval a gumi hibátlan. A fékekkel minden szempontból elégedett vagyok, a futóművel úgyszintén. Az én motorozási szokásaimat, és a motoros tudásomat messze felülmúlja. A blokk szintén csillagos ötös, talán picivel több erő beleférne. A levegőszűrőt a gumival együtt cseréltem, K&N került be, az már kétszer bevált. Egy zoralabb kipufogó még kell, de egyelőre nem találom az igazit. Van egy plusz gyári kipum, abból kivágtunk hasra pár kiló csövet, de semmi hatása nem volt, talán halkabb lett kicsit. Ehhez picit több szakértelem kell... Majd télen...  Ha letelt a garancia, akarok gyorsváltót, sőt lehet hogy egy komplett csomagot kap ami tartalmaz kipörgésgátlót, injektor térkép módosítást, és gyorsváltót. Az AGO-nál van ilyen szett, és be is szereli. 

ago_1.jpg

Sokat tud, de sokba is kerül. 267005 ft.

Ezzel a kütyüvel nagyot lehet előre lépni, teljesítmény és biztonság terén. Majd télen... Mivel nekem az a becsípődésem, hogy hosszú túrákra megyek egy hosszú túrákra alkalmatlan motorral, igyekszem túraképesebbé tenni a vasat. A Puig víztiszta szélvédő, és az SW Motech kézvédő nagyon bevált, tehát jó szívvel ajánlom a hozzám hasonló bolondoknak. A Givi gyors záras tanktáska a Kawán is jól működött, ezért az jött át a Bestia 2-re is. Az általam felszerelt 12 voltos aljzat tökéletesen passzol a táskára fúrt vízálló kábel átvezető lyukhoz.

img_0266.JPG

A plexi pont elviszi a szelet a tanktáskáról.

A 30 literes Kawa hengerzsák remekül bevált, és hibátlan a hátsó ülés helyére készített plató is. Azt ugyan a Hepco Becker találta ki, de az enyém nagyobb, és persze olcsóbb is.

ules_takaro.PNG

 

 Original...

img_0307.JPG

Very original...

img_0448.PNG

Északi túra, június.

Az oldaltáskák esztétikusabbak, de nagyságrendekkel többe kerülnek és a pakolhatóságuk sem az igazi. Plusz ott marad a vaskeret, ha nincs rajta a táska. A hátsó doboz számomra mindig a pizza futárokat juttatja eszembe, plusz nagyon rontja a súlypontot, szóba se jöhet. Egy hátránya van a hengerzsáknak, nehezebb felszállni-leszállni, de azon kívül tökéletes cuccoló.

Az ülés kb 200 km-ig jó aztán már fészkelődöm rajta. Nyáron vettem a Louisban egy zselé feltétet, de nem igazán vált be. Azt találtam ki, hogy berakatom az üléshuzat alá, akkor nem tud elcsúszni. Majd télen...

img_0590.PNG

Nem rossz, de a rögzíthetősége gagyi.

Szóval nagy a szerelem, de 2018-ra az új fejlesztésekkel még jobb lesz a bringa. Sajnos már nem gyártják, külföldön lehet még pár raktári darab, de talán jövőre jön az új. Világröhej, hogy a Hondának nincs 1000-es nakedje. A Kawának ott a nagy Z 1000, a Yamahának az MT 10, a Suzukinak pedig a GSX-S 1000.

honda-cb1000r-concept-e1501251737399.jpg

Talán???????? Egy jó elektromos csomaggal ütős lehet...

img_2119.JPG

A rengeteg Kawa közül is kitűnik. 

A teszt folytatódik, a fejlesztésekről úgyis beszámolok majd. Csak lesz még napsütéses hétvége, azt szeretném ha 9000 feletti óraállással tenném el télire a vasat. 

Sziasztok, Mindenkit hazavárnak: a Mágus.

img_2050.JPG

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

honda Continental CB 1000 R teszt CB 1000 R