2014. júl 15.

Kawasaki Z 1000 2014 TESZT.

írta: Misi Mágus
Kawasaki Z 1000 2014 TESZT.

Z mint ZORALLL!!!

z 1000 009.jpg

Üdv Mindenkinek

Ezt is megértem. A Kawasaki Magyarország adott nekem egy tesztmotort, hogy próbáljam ki és írjam le a véleményem. Z 1000 2014-es, a legújabb nagy csupasz Kawasaki, húúúúúú ez király lesz!! Péntek déltől, hétfő délig kaptam meg, az három teljes nap a hancúrozásra! Jó kis hétvége volt, de kezdjük az elején.

A Bestiával mentem, amit otthagytam Budafokon. Mikor elindultam már borús volt az ég, de mire odaértem esett is rendesen. Jól kezdődik. Be kellett állni egy fedett de előröl nyitott tárolóba, a tesztmotor mellé. Először találkoztam élőben a nagy Z-vel, a Bestia rögtön Bestiácska lett mellette. A Terminátor, a Predator, és a Transformers összegyúrva egy brutálisan kinéző naked motorrá, amitől a kisgyerekek sírva elszaladnának, ha nem ezeken nőttek volna fel!! Nagggyon DURVA!!!! De nagyon tetszik!!!! Szinte megilletődve ültem rá, de nagyon jól tűrte, és kapásból kényelmes volt. Az ülés, kormány, lábtartó háromszög, nagyon jól eltalált, legalábbis az én 180 centimnek. Gyújtás rá, és mint ahogy a Terminátorban mondták, a Skynet életre kelt, jöhet az indítás. Húúú,  nagyon durva ahogy a 4 csőből kijön a 140 paci hangja. GYÖNYÖRŰ!!! Gázadásra szörcsög, visít, hörög (kinek mi jut eszébe erről), nagyon direkt az élmény. Szerencsére amikor felvettem a sisakot, ez sem tompított sokat ezen a "koncerten". Új gumik voltak a motoron, hátul 190-es, az ára közel 4 milla, kicsit be vagyok szarva, de indulni kell. Esik az eső, péntek délutáni csúcs át a városon, vágjunk bele.

z 1000 002.jpg

                  ZORALLL TERMINÁTOR!

A kuplung férfias de nem túlkemény, ahogy elindul eltűnik a súlya, a gáz nagyon érzékeny, a fék frenetikus. Óvatoskodtam az esőben, nincs rajta semmi elektromos segédeszköz az ABS-en kívül. Minden fejben és a jobb csuklóban dől el! Remekül lehet vele szlalomozni a sorok között, minden lámpánál megbámulnak az autósok, dagadt a mellem a büszkeségtől! Ha nem bántod, Ő se bánt, kezes mint egy tigris pórázon. Pesten már nem esett, jobban mertem húzni a gázt, a gyorsulás lehengerlő. Csak kétszer akartak megölni hazáig, pedig ezt látni és hallani is lehet, de ez már csak így van motoron. Megálltam tankolni, kapott jóféle 100-as benzint, a kutas is dobott egy hátast a látványtól, nem tucat motor az biztos.

z 1000 005.jpg

                   Ha lenne királyunk, ezt Ő is elfogadná.

Szombatra beterveztem egy jó kis Aggteleki kanyarvadászatot, Józsihaverom jött velem az új MT 09-el, 8-kor találkoztunk a szokott Meki előtt. Na Ő is ledobta a láncot amikor meglátta, pedig a Yamaha se egyszerű bringa. Gyönyörű időben indultunk, Salgótarjánig nem volt semmi gond, de ott már csepergett az eső. Tankoltunk egyet, és nekivágtunk a Ceredi szakasznak.

z 1000 028.jpg

                  2014 újdonságai.

Az út végig vizes volt, de a kanyarokban nagyon szépen viselkedett, tökéletesen tartotta az íveket, és a hajtűkben sem éreztem a súlyát, tökéletesen tapadt a kigyorsításoknál. Annyira nyomatékos alul is, hogy alig kellett váltanom, szinte végig hármas-négyes fokozatban gurigáztam, eszméletlen jó volt. A futómű nekem kicsit kemény, de ezerféle állítási lehetőség van, ha az enyém maradna, lágyítanék rajta egy cseppet.

z 1000 029.jpg

                  ZORALLL Cereden.

Mire leértünk Ózdra, már rendesen esett, úgyhogy újraterveztem az útvonalat és elkanyarodtunk Eger felé a 25-ön. Piszok jó volt vele nyesni a kanyarokat, vigyorogtam rendesen. Egerben elkanyarodtunk a Mátra felé, Sirokon megálltunk kajálni. A finom ebéd után rámentünk a maradék szerpentinre, végre száraz volt az út, nagyon jókat borogattam Gyöngyösig. Itt lepacsiztunk, mert Józsinak haza kellett sietnie, én meg mentem tovább Gyöngyöspata felé, még élvezkedni akartam a nagy Z-n, Palotás, Kartal, Aszód, Galgamácsa, Veres és haza. Este átjöttek a szomszédék is megcsodálni az új játékszeremet. Egyöntetűen megszavazták a ZORALLL nevet.

z 1000 032.jpg

                  A PREDATOR kijött az erdőből.

Az egész napos motorozás után tök jól éreztem magam, semmim nem fájt, görcsölt, vagy nyomott, nyugodtan kijelenthetem, hogy kategóriájában nagyon kényelmes motor, nagy élmény volt a nap!

Vasárnap kora reggel felpattantam rá, és nekivágtam a városnak néhány fotót csinálni. Megmutattam neki a Parlamentet, a Hősök terét, a Citadellát. Érdekes de japán turistákkal reggel 7-kor is lehet találkozni. Most a Spidi farmeromat vettem fel, meg a TCX városi cipőt, ez is teszt volt. Jó volt átsiklani a városon forgalom nélkül, nagyon jól viselkedett, viszont a váltót nagyon keménynek éreztem, csizmában ez nem tűnt fel. Utána rákanyarodtam az M3-ra, hogy egy kis autópálya teszt is legyen. 120-ig nagyon kellemes volt, utána azért már nagyon lobogtam a szélben, de ez nem is ide való, arra ott az SX. Kicsit bóklásztam Nógrád megyében aztán hazafelé vettem az irányt, délután várt egy kis kerti munka.

z 1000 006.jpg

                  Ráijesztettünk a Parlamentre!

 

z 1000 049.jpg

                  Japán turista a Hősök Terén.

z 1000 044.jpg

                   "Félelem a város felett."

z 1000 040.jpg

                  Vizes úton ennyi lett a majrécsík.

z 1000 014.jpg

                  A tükörben minden látszik. Még Joker is!

z 1000 025.jpg

                                  Lara Croft is megirigyelné ezeket az idomokat.

Hétfőn reggel mire visszavittem Budafokra, már "puszi haverok" voltunk, nagyon kellemes és izgalmas volt motorozni ZORALLL-al, a fogyasztásától dobtam egy hátast, 5.8 liter jött ki 530 km-re, amit nagyon jó értéknek tartok. Szét ugyan nem forgattam, de nem is kíméltem. 

z 1000 055.jpg

                  Parádés fogyasztás!  

Összegzésként nézzük a jó és a rossz oldalát. Nagyon állatul néz ki, nagyon állat ereje van. Bitang a hangja, bitang a fékje, kényelmes, mindenki eldobja az agyát tőle, a lányoknak nedves lesz a bugyija a látványtól. Nem eszik sokat, viszont rettentően megy, a futómű bombabiztos. Ja és a tükörben mindent látsz!!!  És feltétlenül farokhosszabbító!!!!

De hogy a sötét oldal is szót kapjon: a műszerfal kicsi és információszegény! Illetve gombot kell nyomogatni, hogy megtudjam mennyi az idő, vagy hány fokos a víz, vagy mennyit mentem. Kéne egy hetedik, nyolcadik, meg kilencedik sebesség, vagy egy fokozatjelző! Nem is értem ezt mért nem adják alapból minden motorhoz, egy két kivétellel. Cipőben kemény a váltó (de a macsók csizmában járnak), és, és, nincs és, úgy jó ahogy van!!!!!

A végítélet: KÉNE, NAGYON KÉNE !!!!!!!                   (persze a Bestia mellé)

Mindenkinek egy ilyet(is), sziasztok: a Mágus.

Szólj hozzá

teszt motoros motor motorozás kawasaki