Yamaha MT 09 SP 2021. Kobra készül a Balkánra.
Indulok Albániába megint. Csak most egyedül!
Az új motorom kicsit háttérbe szorult a nyáron, a sok egyéb tennivaló miatt. Épp csak, hogy túllépte a 2000-es számot az "odo" a műszerfalon. Várom a megrendelt extrákat, de már azt sem tudják mikor érkezik. Ami viszont megjött, azt felszereltem, az egyikre remélhetőleg sosem lesz szükség, a másikra nagyon is. A blokkvédők maradjanak örökre karcmentesek, a csomagrögzítő nélkül pedig el sem tudnék indulni a Balkánra.
A kevés gurulások egyike, Yamaha Roadshow, Tarján.
Néhány tapasztalat, azután rátérek a részletekre. Nagyon bírom a Kobrát. Nincs még olyan nagy szerelem, mint a Bestiával volt, az majd a közös kalandokkal jön meg. De mindentől függetlenül élvezetes, könnyed motorozást garantál. Megy mint az ördög, elképesztően fordulékony, igazán kényelmes, jó mokány a hangja, és imádnivaló a váltója (gyors oda-vissza). Pont jó a testalkatomhoz, az ülés-kormány-lábtartó háromszög professzionálisan rám van szabva, szuper! Nincs rezonancia, mincs semmi, ami megzavarná a vegytiszta kanyarvadászatot, azért kezdek lassacskán beleszetni. Persze van pár dolog ami zavar, jöjjenek most ezek, hátha eljut a Yamaha fejeseihez is az irományom.
Sötétben még nem próbáltam, tehát nem tudom, hogy az egyszem pici lámpa hogyan világít, csak reménykedem. Ami túl van a reményen, az az ülésnyitó zárja. Könyörgöm miért?? Miért kell turkálnom a saras lószarban, ha ki valamilyen okból ki akarom nyitni az ülést? Ami alá egyébként, sikerült bepajszerolnom a nagyobbik defektjavító készletet! A 07-en fasza helyre tették, itt miért nem? Aztán. A műszerfal méretén már túlléptem, de az üzemanyag jelző logikáját fel nem foghatom. Írtam már, de most újra szólok: ez így nem felhasználóbarát!! A felső fél egy nagy kocka, gyakorlatilag fél felett folyamatosan azt jelzi: tele vagyok. Közben meg nem. Rövidebb utak után, ki kell nyitnom a sapkát, meglötyögtetni a tankot, pont mint az MZ-nél annak idején. A 07 műszerfala ezt is jobban tudja, 1 millióval kevesebbért. Aztán. Még köridőmérő is található a menüben, de olyan, hogy range, vagy reserve, nem. Sokat segítene, ha kiírná, mennyi kilométerre elegendő még a tankban lévő benzin. Nem olyan sok ez, talán a modellfrissítésnél figyelembe veszik a panaszaimat. (Persze valószínűleg nem, túl kis piac vagyunk mi. Ha az amik is hőbörögnek miatta, akkor talán.) Na lapozzunk.
A megrendelt extrákból (háromrészes tankpad, tanlock, kisplexi, usb aljzat, blokkvédők, hátsó keret) megjött a blokkvédő készlet, a tankpad középső része, a tanklock gyűrű, és a hátsó keret. Ez a keret a doboztartó platni felfogatója, de nekem a hátsó táska rögzítése miatt kell, hozzá kötöm a hevedereket.
Nemcsak a csomagrögzítés miatt hasznos, sokkal könnyebb felhúzni az állványra is.
Két extra egy képen. A tanklock rögzítőgyűrűje, és a tankpad. Mindkettő olasz gyártmány, de ahogy a ragasztó kilátszik a tankpad körül, az kritikán aluli.
Na, erre sose legyen szükség. Olyan mint egy dobócsillag.
Ez nem extra, ez fejlesztés. 5 mm-es gyűrűkkel megemeltem a műszerfalat, így kevésbé kell lefelé néznem rá. Nem sok, de ennyit adnak ki a csavarok biztonságosan.
Sajnos a plexi és az USB aljzat nagyon fog hiányozni, de már semmi remény, hogy indulás előtt megérkezik. Ja igen indulás, augusztus 27.-én nekivágok a Balkánnak. Tíz napot készülök tekeregni Szerbiában, Montenegróban, és főleg Albániában. A három évvel ezelőtti túra után megfogadtam, hogy visszajövök, ez az idő most jött el. Saccra kb bő 3000 km lesz a túra, de nincs kőbevésve semmi, lehet inprovizálni menet közben. A covid miatt nehéz volt ezt az évet tervezni, meg akadtak egyéb megoldandó problémáim is. Le akartam menni a Tenaro fokig, de muszály rövidíteni a túrán, így most kimarad Görögország, Bulgária és Erdély. Bemotorozom a három évvel ezelőtt megismert utakat, csak most tágítok a "látókörömön", mert azóta sokat tanultam a környékről.
Nagy vonalakban ez a terv.
Aludni hotelekben fogok. Az elsőt már lefoglaltam, a többit pedig a bevállt módon, este vacsora után a bookingon foglalom másnapra. Az előzetes terveim alapján, napi távok változóak lesznek, hol 400 km felett, hol 300 alatt, ahogy a környezet megkívánja. Szeretnék egy "szabadnapot" a tengerparton tölteni, a Jón tenger vize jót tesz a bőrnek. Az SH 20 és az SH 8 biztosan meglesz, és most bemotorozom az SH 22-est is, de végiggurulok az SH 75-ön is, a többi meg majd kiderül ha ott vagyok.
Megvolt az első pakolás próba, nos kisebb a hely, mint a Bestián volt, vagy a hasam nőtt meg. Sajnos mindkettő igaz. Kötöttem biztosítást, még némi szerb dínárt próbálok venni, mobilnet rendelés, és készen vagyok az útra. A motorral nem lehet baj hiszen új, ha mégis, kiderül milyenek a Balkáni Yamaha szervizek. Defektjavítót, láncsprét, meg Gorilla ragasztószalagot viszek, meg egy jó nagy adag optimizmust. (minden másra meg ott a MasterCard)
A jó öreg Kawás táska most is jön velem.
Természetesen készül majd film, és ha visszatértem leírom a legfrissebb Balkáni élményeimet, plusz a legújabb MT 09 SP-s tapasztalataimat is.
Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus