2021. máj 29.

Yamaha MT 07 2021, teszt.

írta: Misi Mágus
Yamaha MT 07 2021, teszt.

A szimpla nullás ügynök.

Én szeretem a logikus dolgokat. Ha valamit logikátlannak találok, összezavar. Márpedig van pár dolog, ami az MT 07-en összezavar. Nem értem például, hogyha az MT 03-as vagány, masszív, fordított első teleszkópot kapott, akkor a kétszer annyira erős MT 07-es miért kénytelen beérni a hitványabb változattal? Még a 125-be is fordított villát szerelnek!!! Nem azt  mondom, hogy tré így a futómű, de az egyébként vagány formához, és a virgonc blokkhoz én biztosan modernebb villát szerelnék be, mert számomra az lenne logikus. 

img_1205.JPG

Itt mindent megtalálsz: yamaha-motor.eu/hu/hu/products/motorcycles/hyper-naked/mt-07-2021

Az MT 07-es, a pünkösdi özönvízben járt nálam, ügyesen kellett sakkozni a száraz órákkal. Azért sikerült találni 300 viszonylag víztelen kilométert, amiben minden játszott, város, országút, szerpentinezés. De előtte nézzük meg alaposan, milyen motorról is van szó.

1050 kilométer volt átvételkor a tesztmotorban, túl az első szervizen, tehát már "bántható". A 184 kilóra (benedvesítve), 73 lóerő jut, nem rossz, de teret hagy a fejlesztésre mindkét irányba, vagyis a súlyt lefelé, a teljesítményt felfelé tuningolhatjuk. Ez a szürke szín a világos piros kerekekkel, igazi vagány külsőt ad neki, amit még fokoz a gyári, de extraként felszerelt kisplexi, a moto gp fazonú kipufogóvég, a két blokkvédő és a rövidebb rendszámtartó. Ragsztható extrákból tankpad szettet, és felni matricákat kapott. A gumiméret felnőttes, az első keréken 120-as  -persze dupla tárcsafékkel-, 180-as hátul, és a seggét jó magasan hordja, ahogy egy streetfighternek kell. Ezért is nem értem ezt a csoffadt első telót, a régi MZ-m jut eszembe róla.

A 14 literes tank műanyag, de biztos ami biztos, kapott még egy műanyag "díszt" is a tetejére, így talán semmilyen tanktáskát nem lehet feltenni. A műszerfal jó nagy, ugyan nem színes, de ez nem baj. Viszont az elhelyezése teljesen utólagosnak tűnik, mintha a mérnök az elkészült motor mellett álldogálva, kezében a kijelzővel rádöbbent, uppsz ez lemaradt. Jobb ötlet híján úgy döntött, felteszi a kormányra, mint egy telefont, és akkor ez le van tudva. Egyébként jól működik, jó a fényereje, és a bal markolat mellett lévő kapcsolóval lehet váltogatni az adatokat, csak kiesik a látómezőből, kicsit mindig le kellett hajtanom a fejem, ha ránéztem. Nyitott sisakban ez kevésbé lehet zavaró.

img_1194_2.JPG

A műanyag tank műanyag burkolata is kapott tankpadot. Nehogy megkarcolódjon.

A méreteiből adódóan könnyű a felszállás, és ami a legmeglepőbb, kényelmes az ülése! Ennyire az én fenekemhez formázott nyereghez talán még nem is volt szerencsém. A kormány-ülés-lábtartó háromszög tökéletes, úgy ültem benne, mint Ábrahám ölében. Az utaslábtartóba nem akad be a csizma sarka, még spicceléskor sem. Indítás után fura a halk prüntyögés, ha a hangja alapján kéne megtippelnem a blokk méretét, 4-500-nál nem gondolnék nagyobbra. A kuplung puha, a váltó hozza az elvárható minőséget, elektromos váltássegítő nincs. 

img_1196.JPG

Minden kézre áll, de a duda gombját könnyű véletlenül megnyomni.

Szépen indul, nem kell akaratlan egykerekezéstől tartani, de szégyent se vall, ha odahúzol neki. A csendessége és a sorkettessége miatt, ritkán kell váltogatni. Egyrészt nagyon jól eltalált a nyomatéka, másrészt mivel nem üvölt a blokk, nem volt olyan érzésem, hogy a hatodik után hiányozna még egy gang, a nagy fokozatjelző pedig mindig jól mutatta éppen hányadikban vagyok. A blokk jóságához még hozzátartozik a csekély fogyasztás is, 5.2- re jött ki az átlag, pedig nem kíméltem, mondjuk tiltásig sem forgattam minden fokozatot. Most felszisszenhetnek a túraendúrósok, hogy nekik az ezres eszik ennyit megpakolva, de ne felejtsük el, itt zéró a szélvédelem. A visszaváltásoknál figyelni kell, mert a kéthengeresség miatt úgy blokkolja a hátsó kereket, mint a huzat, csúszókuplung még sosem hiányzott jobban. A kanyarban szépen tartja az ívet, kifelé pedig stabilan tolja magát előre.

Magasabb fordulaton van egy kis rezonancia, de nem zsibbasztotta el a kezemet, egyáltalán nem zavaró. A hang nagyon hiányzott, egyszerűen könyörög egy sport kipufogóért. Még a blokknak sincs hangja, üresben megpörgetve is csendes. Nem néztem meg az adattábláján a DB adatot, de ebbe biztosan nem kötnek bele a labancok, hogy túl hangos.

img_1158.JPG

Van benne rosszfiú, főleg visszaváltáskor.

A fék jól szuperál, a hátsónál kicsit túlbuzgón segített az ABS, igaz, sokszor volt nedves az aszfalt. Az eleje rendben dolgozott, nincs mit kiemelni, egy jó "iparos". A futóművek jól boldogulnak a magyar utakkal, és a gyárilag szerelt Michelin Road 5-ös gumikkal, nagyokat lehet borogatni. Állítani nem lehet, de közúton nem is kell, ha pedig ezzel a bringával akarsz pályázni, úgyis muszáj befektetni egy komolyabb cuccba. És meg kell említenem a hátsó lengőkart a láncfeszítőkkel, az egy fémből készült műtárgy, bármelyik gyártó büszke lenne rá, igazi minőségi darab. (és akkor az az első teló, hol itt a logika kérem???)

img_1187.JPG

Erről a képről csak a felnimatrica árulkodó, amúgy elmenne egy sokkal komolyabb motor hátuljának.

A lámpák ledesk, és már az MT 07 is megkapta az "egyszemű" pacekot. Ez az új trend a naked Yamaháknál, már csak az MT 10 tart ki a dupla fényszóró mellett. A tükrök hibátlanok, a teljes tartomány használható. Az utasülés alatt van egy pici üreg, a sebkötöző vagy a tárcsazár befér, de csak az egyik. A fura időjárás miatt, végsebesség teszt nem volt, de a 160-ba elég hamar beleszalad a tankra hasalva. A nagy szélnyomás miatt, 110-120 km/óra a kényelmes utazótempó, fölötte már nagyon kell kapaszkodni.

img_1192_3.JPG

A gyári kisplexi extra, jól néz ki, de plusz szélvédelmet nagyon nem ad.

Az elektronika kimerül az ABS-ben, és műszerfalon megjeleníthető adatokban, amiből viszont van bőven. Időóra, külső és motor hőmérsékletmérő, trip 1-2, átlag és pillanatnyi fogyasztás, valamint egy korrekt benzinszint mérő, a már említett nagyméretű fokozatjelző, és természetesen sebesség és fordulatszám mérő. Az index visszajelzők napsütésben láthatatlanok.

Belőlem nem váltott ki erős érzelmeket az MT sorozat közepese, mindent jól csinál, de semmi kiemelkedőt nem találtam benne. Ha csak a sorketteseket nézem, árban és teljesítményben a Z 650-el van egy ligában, a Tuono 660 a 4 milliós alapárával, és a plusz húsz lóerejével már másik mozi. Fontos a márka iránti elkötelezettség, hiszen 600 és 700 köbcenti között bőven van miből válogatni, egyhengertől a sornégyes motorokig, de ha a hangvillákra gerjedsz, ez a Te motorod. 2.700.000 forintból még pont futja egy doboz cigire is, de ez a kategória most itt kezdődik, egyedül a SV 650 olcsóbb egy százassal. És ha egy kicsit többre vágysz mint a szimpla kanyarvadászat, akkor jó ha tudod, hogy ezt az alapot használja a Yamaha a túrás Tracer 7-hez, és az utramenő Ténéré 700-hoz is.

Pontozás:

1., külső: az ósdi első villa miatt 7 pont.

2., motor: amit tud azt jól tudja, csak nagyon halk, 8 pont.

3., kényelem: a legnagyobb meglepetésemre beleköthetetlen, de a műszerfalra le kell nézni, 8 pont.

4., elektronika: kevés, de az jó, 8 pont.

5., fék-futómű: túlbuzgó hátsó ABS, régimódi, állíthatatlan első villa, csodaszép hátsó, 6 pont.

6., használhatóság: remek kanyarvadász, de még a tanktáska is macerás, 7 pont.

7., kéne faktor: még izgága vagyok, de pár év múlva talán benne lesz a paklimban, 6 pont.

Összesen: 50 pont.

Jó közepes, mint maga kategória, ha ebben a szegmensben kell keresgélned, feltétlenül próbáld ki!!!

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

Galéria:

img_1167.JPG

A kipufogó (sajnos) csak optika.

img_1193_2.JPG

Kicsit tetris-es, de remekül működik.

img_1189.JPG

Ez igen kérem, ez nem csak egy "szimpla" bukógomba.

img_1200.JPG

A fenék kinyitva.

img_1191.JPG

A két 298 mm-es tárcsa rendesen dolgozik.

img_1190.JPG

Szia dobozos. Az euro 5 egy csomó csúfságot generál.

img_e1202.JPG

Nógrád örök.

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

Yamaha motorozzvelem yamaha magyarország yamaha mt 07 mt 07 2021 yamaha mt 07 teszt