2019. okt 13.

Moto Guzzi V 7 Stone teszt. A KRÚZER!

írta: Misi Mágus
Moto Guzzi V 7 Stone teszt. A KRÚZER!

Ez nem is motorozás, ez Guzzizás.

A Moto Guzzi hiányzott még az olasz portfóliómból. Sokszor olvastam, hogy a Guzzi más, mint a többi motor, nagyon kíváncsi voltam, nekem átjön-e a Guzzi érzés. A motort Csaba barátomtól kaptam kölcsön, tehát nem kereskedői tesztmotor, hanem kifizetett, saját tulajdonú, nagy becsben tartott  paripa. KÖSZI A LEHETŐSÉGET CSABI!!!!!

img_7262.JPG

Klasszikus forma. És ezzel a henger elrendezéssel összetéveszthetetlen.

Valószínűleg van statisztika a Moto Guzzi tulajdonosok átlagéletkoráról. Ez a szám biztosan magas. Én személyesen négy Guzzist ismerek, a legfiatalabb 45 éves. Ehhez a márkához meg kell érni, le kell nyugodni. Én még messze vagyok ettől...

Szombaton csoda idő volt, az isten is motorozásra teremtette, egy Dunakanyar-Nógrád karikát terveztem. A V7 Stone pont erre lett kitalálva, egy kellemes szombati krúzolásra, több megállóval, nem sietve, nyugisan. Ha a Mátra, vagy a Bajna-Héreg szerpentinjeinek az ördöge vagy, ez nem a Te motorod. Az ideális utazója valahol 80 és 100 között van, ha lassabban mész rázkódik, ha gyorsabban a műszerfalon lévő váltósegéd lámpája villog. Fordulatszám mérő nincs, csak a fülemre hagyatkozhattam, de mégcsak saccolni sem tudtam, hogy 4000-et, vagy 6000-et fordul a főtengely. Kínozni nem akartam, hát váltottam, ha kérte. 120 felett 6.-ban már nagyon kelletlenül gyorsul, de a tankra dőlve egyszer elértem a 150-et is, ám ott már nem partner a futómű és a fék. A vibráció állandó, mindig lehet érezni, de nem fárasztó, inkább a seggem bizsergette, minthogy a csuklómat zsibbasztotta volna. Elfogadtam, hogy ez a ZZZZZZZZZZZ  is hozzátartozik a Guzzi érzéshez.

img_7233.JPG

A fék egyébként jól dolgozik, ha nincs forszírozott tempó, pont elég az egy tárcsa elől, de a hátsót is használni kell. Brembo felirat virít rajta, ez azért jó ajánlólevél a bizalomhoz. A futóművel sincs gond, egy bizonyos határig. De ezt a határt nem is akarod átlépni, a krúzoláshoz tökéletes. Viszont a gumik (leginkább a méretezés), nagyon nem tetszettek. Pirelli Sport Demon a neve, de egy Sportszeletben több a sportosság, mint ezekben. Elől 100-as, hátul 130-as a gumi szélessége, azért a retrónak is legyen már határa. Az összes hosszanti úthiba odébb taszigálja, ha látod rákészülsz, de egy árnyas kanyarban már nem vicces a jelenség. 

img_7235.JPG

Könyörög a szélesebb gumiért, de a kardánház miatt nem fér be más méret.

Nem indul pöccre, kettőt-hármat is fordul a főtengely, mire beröffen a blokk. Gázadásra erősen megbillen jobbra a motor, de menet közben már nem észrevehető. A hangja is különleges, se vékettő, se sorkettő, talán a boxer pöföghet így. Jó sok mechanikai zaj hallatszik, a szelepek mind külön-külön csattogtak. Gondolom ez így a normális, de lehet hogy egy szelepállítás után csendesebb lesz. A kuplung és a váltó példásan finoman működik, ez meg is lepett, nem vártam ilyen jóságot egy olasz verdától. Mondjuk melegen, az ürest tízből egyszer lehetett elsőre megtalálni, de még csak 3000 km van benne, ez azért még javulhat. Egyesbe rakva nem ránt, nincs a lánchajtástól megszokott csattanás. És van fokozatjelző, ugyan kicsit hektikusan működik, de van. A gázreakciók teljesen mások, mint a sornégynél, van kicsi késés. Visszakapcsoláskor, olyan hang jön a váltóból, vagy a difiből, mint egy tolókerekes rally Zsiguliból, tetszett. A kardánhajtásnak semmilyen hátrányát nem éreztem a lánchoz képest, talán azért, mert nincs is semmilyen hátránya. 

img_7236.JPG

Az öntvények is gyönyörűek.

A motor 48 lóereje, és a hozzá tartozó 210 kiló súly (plusz én) , nem csábít a száguldozásra. Ha utoléred a sort, amit egy lassú tetű tart fel, nem lehet egy gyorsulással letudni. Szépen egyenként, vagy kettesével kell előzni. A Guzzi türelemre tanít. Vagy az agyadra megy. Imádod vagy gyűlölöd, nincs köztes állapot. A tökéletes DGR motor! A Bánki tó utáni felújított szakaszon, remekül lehet döntögetni, de most harmadik és negyedik fokozatban, kényelmesen gurultam végig. Eszembe se jutott, hogy mélyre döntsem, egyrészt semmi karcot nem akartam rátenni, másrészt az egész karaktere olyan, hogy nem is kívántam. Szépen nyugisan elpöfögtem, ez nem az a street illegal kitérdelős vas.

2019-10-12_8.png

Szélvédelemről nem beszélhetünk, de ez nem is elvárás ennél a kategóriánál. A tank keskeny, nem lehet combbal megszorítani, de a kormány jó széles, ezáltal a tükrök is remek képet adnak a mögöttes forgalomról. Az ülés nagyon kényelmes, de a lábtartó nincs jó helyen, főleg lábletételnél zavaró. Elé nem tudtam tenni a lábam a hengerektől, ahhoz meg hogy mögé rakjam, nem elég hosszú, maradt a széles terpesz. Csizma nélkül akár vádli sérülést is okozhat! 

A műszerfal sok infót mutat, de a már említett fordulatszámmérő optikailag is hiányzik. Mindig jól látható, tökéletes a pozíciója, és a jobb markolaton lévő gombbal lehet lépkedni a menüben. Az összes kapcsoló jól kézre áll, minden a megszokott helyen, szinte hiányzott egy kis digó másság. Minden lámpa izzós, a led világítás nem fért bele az árba, de talán nem is baj, így eredetibb. A fogyasztás 4,4 liter/100 km volt a 211 kilométeres kör alatt, ez igen baráti. Benzinszintmérő óra nincs, csak lámpa, de a teszt alatt nem gyulladt ki. Tele tankkal kaptam meg, úgy is adtam vissza.

img_7278_2.JPG

Modern idők. ABS és kipörgésgátló is van.

Tehát milyen is a Guzzi érzés? Nyugis. Ez az igazi cruiser, sokkal stílusosabb mint egy soft chopper, de cafe racernek sem nevezném, annál jóval "puhább", de mégis nagyon pofás.  Semmihez sem hasonlítható, legalábbis az általam próbált motorok közül. Én ugyan több izgalmat várok egy motortól, de élveztem a teszt minden percét. A majrécsík méregetése itt nem opció, nyugodt gurulás napsütésben, nyitott sisakban, erről szól a Guzzi érzés. Nem is motorozol, Guzzizol. Kéne! (csak egy kicsit később)

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

Galéria:

2019-10-13_2.png

img_7234.JPG

Különleges, egyedi henger elrendezés.

img_7231.JPG

Como. Helyett Nagymaros.

img_7274_2.JPG

Olaszok.

img_e7266_2.JPG

A Prónai kastély bejárata.

img_7253.JPG

Csacsik.

img_7259.JPG

Ez a gyerekadag a Hármaskönyvben.

2019-10-12_9.png

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

moto guzzi Moto Guzzi V7 Stone Moto Guzzi V7 Stone teszt