2018. aug 26.

Mercedes A 200 teszt.

írta: Misi Mágus
Mercedes A 200 teszt.

Lehet hogy jobb az új, de ez is nagyon FRANKÓ!!!!

Lengyelországban jártam, és úgy hozta a jó sorsom, hogy egy szinte vadi új, de előző generációs A osztályos Mercivel tehettem meg az 1700 kilométeres utat. Ez ugyan motoros blog, de néha-néha befér egy-egy autó is.

A 200-as benzines, 1.6-os, 156 lóerős, 7 sebességes dupla kuplungos automata váltóval, rengeteg extrával, de nagyon messze a full-tól. A külső-belső AMG Line, 18-as kerekekkel, spéci hűtőráccsal, spoilerekkel, sport ülésekkel, sport kormánnyal, sport pedálokkal és kőkemény futóművel.

img_4234.JPG

 A színe: Jupiter vörös.

Nekem nagyon bejön a formája, és szerencsére e között és a mostani között nincs akkora különbség, mint a régi A és ez között. Az egy űrugrás volt, most viszont csak apró módosításokat csináltak a külsején. Lapos, széles, és szemből csak a rutinos Mercisek tudják azonnal megmondani, hogy melyik betű tartozik hozzá. És el ne felejtsem, a Mercedes itt kezdődik, az A a "legalja"!

img_4333.JPG

Álló csillag már nem jár hozzá.

Hogy ez a legkisebb, az a csomagtartón látszik leginkább. Sok holmit kellett kivinnem, gyakorlatilag plafonig pakoltam, a személyes cuccaink csak a hátsó ülésre fértek be. Ezzel a kocsival el kell felejteni az apartmanos nyaralást, hotelba kell menni két kisbőröndel..

img_4091.JPG

A középső tükörben semmit sem láttam, de a két külső és a kamera megmentett.

Szerencsére az utastér nagyon kényelmes, két embernek fejedelmi, négynek (ha nem túl magas) még mindig kényelmes, de öt személnek már szűk lenne a hátulja. Jól ellátták pakolóhelyekkel, két félliteres víz simán befér a pohártartóba, előtte két kisebb holmiknak fedeles rekesz, a kesztyűtartó elnyeli a szemüveg tokokat (amik egyre nagyobbak), a könyöklő alatt is jó nagy üreg van, plusz az ajtózsebek. Ebben az autóban (extraként), az első ülések minden paramétere állítható, még elektromos deréktámasz is van. A kormány nagyon jó fogású, a rátelepített gombok könnyen megtanulhatók. A középső tablet nem érintős, mindent gombokkal, vagy a kezemnél lévő kontrollerrel lehet működtetni. Ez nekem sokkal szimpatikusabb, mint a képernyő böködése, pláne menet közben. Ami nagy hiba, hogy nem tud magyarul, se a menü, se a navigáció. Ezt nem is értem, a BMW meg az AUDI meg a VOLVO tudja a magyart, a MERCEDES-nek nem vagyunk elég jó piac?? 

img_4257.JPG

Innen se mondom meg melyik osztály.

img_4329.JPG

Fizikailag fullos, de elektromos extrákra el lehetne költeni még vagy 1 milliót.

Van Bluetooth, Apple Car Play, Android Auto, és még gyári kábeleket is adnak hozzá. Simán felismerte a telómat, tökéletes a hangminőség, a kormányon lévő gombokkal lehet működtetni, ez nagyon tetszett. A könyöklő alatti rekeszben van két USB csatlakozó, az egyik csak töltő, a másik zenelejátszó, vagy a telefon felismerő, ha ide csatlakoztatod a tableten megjelenik a telefon kezdő oldala.

apple.jpg

Ha van állandó mobil internet, minden működik.

A motor négy féle programmal állítható. ECO ha nem sietős és spórolni akarsz. COMFORT a tökéletes mindenes. A SPORT inkább a váltó kapcsolásba szól bele, tovább huzatja és hamarabb vált vissza. És az INDIVIDUAL, amiben 4 paramétert kedvedre kijelölhetsz. Itt "örökre" kikapcsolható a start-stop, választhatsz egy motor beállítást, egy szervó beállítást és egy hűtés-fűtés beállítást. De ha a motor négy órán át nincs beindítva, visszaáll COMFORT módba, és bekapcsol a start-stop is. (ezért került idézőjelbe az örökre) Én végig vagy COMFORT, vagy ECO módban mentem. Persze kipróbáltam mindent, de autópályán semmi előnyét nem láttam a SPORT használatának. Viszont ECO módban képes "vitorlázni", ha elengedtem a gázpedált, a motor alapjáratra állt, a váltót pedig szerintem üresbe tette, mert csak gurultunk. De ha ráléptem a fékre, azonnal volt motorfék is! A kormányon vannak váltófülek, néha használtam is, de ha belenyúltál, 10 másodpercig manuálban marad. Érzetre gyorsabban váltott kézzel, mint automata módban. A tempomat nem követős, de könnyű kezelni az index alatti karral. Az index karban van még az ablaktörlő-mosó is, a jobb oldali kar a váltókar! Ez azért kicsi megszokást igényel, nem tudom mi lenne ha 130-nál akarnék törölni egyet reflexből, de helyette rükibe tenném. Valószínűleg az elektronika kivédené, mert a váltókar csak egy elektromos kapcsoló, de szokni kell.

img_2445_2.JPG

A váltó használatához el se kell engedni a kormányt.

 A motor tökéletesen elegendő a kocsi mozgatásához, jól gyorsul, könnyű vele tartani az autópálya tempót. Az egész útból kb 100 kilométer volt város, a többi mind sztráda. 7,3 liter jött ki átlagfogyasztásra, míg az átlagsebesség 89 kilométer, én ezt nagyon elfogadható adatnak tartom. Végsebesség teszt nem volt, de a 180-ba szinte észrevétlenül beleszaladt. Menet közben semmi motorhang nem jön be, viszont a Conti Sportcontact gumik nagyon hangosak, főleg a cseh szakaszon. A lengyel szakasz ingyenes volt, de egy darabon olyan huplis, hogy egy az egyben a felszálláshoz gyorsuló repülő rázását produkálta a sport futómű.

img_4294_2.JPG

Itt éppen "vitorlázunk".

Érdekes extra az éberség figyelő, az odaúton egyszer, a visszaúton háromszor figyelmeztetett, hogy ideje pihenni, és kitett egy kávéscsésze emblémát a műszerfalra. Holttér figyelő volt, sávtartó nem volt, pedig azt szívesen kipróbáltam volna. A fék jól tette a dolgát, de nem az a "beszarás hogy fog" típus. A kézifék elektromos, és kicsit túlbuzgó, mert már az ajtónyitáskor is behúzza magát. A ledes lámpák gyönyörűek, és nyitáskor üdvözlő fényjátékot csinál. A kulcs nyitógombját hosszan nyomva, lehúzza az összes ablakot és kinyitja a tetőt, és persze zárni is lehet így. A klíma jól tette a dolgát, kétoldali digit, és hátul is van két rostély.

img_4328.JPG

Jól néz ki a tető, de nem használtuk a nagy meleg miatt.

A zene jól szólt, de extra Harman Kardon hifi volt benne, szóval jó hogy. A pótkerék helyén egy nagy erősítő meg egy mélynyomó volt. Meg egy defekt javító. Minden gomb, minden kapcsoló, minden textúra nagyon jó minőségről árulkodott, az egész autón éreztem a MINŐSÉGET, már tudom miért kérnek ennyi pénzt egy Mergáért.

Pár apróság kivételével, nagyon klassz kis kocsi, ráadásul nem sok luxusautó van ebben a méretben. Jól ment, jól fogyasztott, jól éreztem magam benne. Igazi trendi kisautó, és még respektje is volt a csillagnak, ha utolértem valakit. 

(Egy érdekesség a cseh autópálya szlovák határ előtti szakaszán. Kicsit gyorsan, de nem túl gyorsan jöttem (150), mikor egy lehajtó árnyékából elém ugrott egy rendőr és kiintett. A lehajtó háromszögére irányított, szóval nem volt túl biztonságos. Ránézett a rendszámra és akcentus nélküli magyarsággal azt kérdezte:

"magyarok?"                                                                                                                                                                   "igen!"                                                                                                                                                                            "matrica van?"                                                                                                                                                                "igen!"                                                                                                                                                                             "jogosítvány?                                                                                                                                                               "igen!"                                                                                                                                                                           "akkor mehetnek"

Nem voltam boldogtalan, hogy nem büntetett meg, de ez akkor is érdekes szitu volt.)

Sziasztok: a Mágus.

Képgaléria:

img_4229_2.JPG

Éles kontraszt.

img_4233_2.JPG

Ez ám a kipufogó!!!!

img_4258_2.JPG

Lengyelországban 45 fok délelőtt 10-kor???? Mi jöhet még????

img_4301_2_li.jpg

Jó a "futómű" a kamionon. 

img_4331_2.JPG

A kamera nem lesz koszos, használat után bezáródik.

img_4332.JPG

Conti fan vagyok, de ez akkor is zajos.

img_4334.JPG

Full led, de már ez is elavult.

img_4296_2_li.jpg

Annyi a benzin mint nálunk.

 

 

 

Szólj hozzá

mercedes A 200 Mercedes A 200 teszt