2013. már 25.

A kezdet. Vagy: amikor én még kis srác voltam!

írta: Misi Mágus
A kezdet. Vagy: amikor én még kis srác voltam!

Üdv Mindenkinek.

 

Valamikor a hetvenes évek második felében készültek a képek. A motort 76-ban vettem, MZ 250 TS Standard.

Akkor az új ára 16400 ft volt, névre írva, vizsgáztatva. Benzin az egy csepp sem volt benne, el kellett tolnom az első kútig és csak ott derült ki hogy egyáltalán beindul-e. Beindult. Jó kis moci volt, nagyon szerettem. 

Persze rögtön megindult a "tuning", először kapott egy hátsó csomagtartót, meg néhány matricát. Télen vettem rá két oldal csomagtartót, azt hiszem Biatorbágyra kellet menni érte vonattal. Aztán az egyik idősebb haver (a Szőke Karcsi) szerzett valahonnan egy Egli Yamaha első kereket, na azt bevarázsoltam, piszok jól nézett ki. A Mike Sanyi, mondhatjuk a "Mentorom", csinált üvegszálból Rickmann első sárvédőt, az is állati jó lett. Nekem már csak valami fék félét kellett fabrikálni rá. Fel is szereltem egy nagy Polski hátsó féknyergét, és a kézifék szerkezet működtette a féket. De elég fos volt, úgyhogy rámentem komolyabban és kapott Polski első nyerget, meg Polski főfékhengert, a fékolajtartály meg egyszerűen csak egy darab cső volt feltekerve a tükör szárára. Na ezzel már komoly fékhatás lett, akkor még nem volt divat a Stoppizás, de ezzel simán meg lehetett csinálni! 

Aztán később a Karcsi csinált hozzá igazi főfékhengert, és azzal már jól is nézett ki. Kapott egy Czetka kipufogót, az sokkal jobban nézett ki mint a gyári, meg vagy fél méterrel rövidebb volt. Csináltam rá igazi oldalsztendert, nem a gyárit kapta, mert az nagyon "eke" lett volna. Átfényeztettem feketére, és a Honvédban dolgozott egy srác aki megtuningolta a blokkot is. Felkerült rá egy Jawa kilóméteróra (180-ig mért!!), meg egy gyári bowdenes fordulatszám mérő. Óra szerint 145-öt ment két személlyel, és 10 litert evett! Zorall volt nagyon!!!



motoros 2_1.jpgEz a kép a Dobi István úton készült, a szombati autópiac után mindig motorverseny volt.

motoros 3.jpg

Egy Jawás versenytárs. A Dezső.

motoros 3_0001.jpg Nagyon "kemény" vagyok!!! (leginkább a hidegtől)

Szombat délutánonként kijártunk a Dobira, egyszer részt vettem egy hat órás futamon, indult a Kesjár Csabi is!! Emlékszik még erre valaki?? Persze a rendőrök nem nézték jó szemmel az ilyesmit, hiszen ez illegális volt!

motoros.jpgA haverokkal az utcánkban.Sanyi CZ 175, Gabi BMW 750 (soha nem tudtuk levizsgáztatni), meg én.

motoros 4.jpg

 1977 Brno. Kimentünk Drapálnak drukkolni. Odasettenkedtem egy fotó erejéig a nyugatnémet Hondához.

Hazafelé Pozsonyban a Tuzex boltban 30 dollárért vettem egy Boeri Indy sisakot, itthon akkora sztár voltam hogy csak NA!!! 

Hej a régi szép idők, de jó is volt!!!! De még visszagondolni is!!!!

Na mára ennyi, itt éppen elkezdett havazni, március 25.-e van, ki FELELŐS ezért?? Jöjjön már a tavasz!!!              Azzal búcsúzom, hogy csak nem tart már örökké a tél, és mehetünk MOTOROZNI !!!!

 

Sziasztok: a Mágus.

 

Szólj hozzá

motor motorozzvelem.blog.hu