2011. dec 25.

A figyelmetlen autós, és a türelmetlen motoros esete.

írta: Misi Mágus
A figyelmetlen autós, és a türelmetlen motoros esete.

Hogy ne járj úgy mint én.

 Üdv Mindenkinek

2005 június 24.én volt egy jó nagy balesetem. Ford Tranzit VS Yamaha Bulldog. Elmesélem hátha segít nektek elkerülni a hasonló eseteket.

Jó idő volt, igazi kánikula,lemotoroztam Tatára a Yamaha Top-hoz,hogy vegyek egy rendes protektoros bőrdzsekit.Tőlük vettem a motort is,(rendes társaság) kellett egy kabát, jó volt az ára, jó volt az idő, nosza rajta. Szombat délben megköttetett az üzlet, és elindultam vissza.

Halkan megjegyzem ,hogy odafelé valami eldobható szarban mentem, ha a baj akkor történik...Szóval beöltözve elindultam visszafelé a régi 1-en, de nem siettem,gondoltam kerülök egy kicsit és letekertem Esztergom felé. Jó kis kellemes út van arra, egyik kanyar a másik után, ez kell a dolgozónak. Fülig ért a szám mikor beértem Tarjánba, tiszta rendes kis falu, ott már akkor 30-as táblával volt teli az út széle. Mondom nem siettem, lazán gurultam tovább. Szinte semmilyen forgalom nem volt, szemből se jött senki. Közeledtem egy útkereszteződéhez ahol a fehér Tranzit állt. Csak állt, nem indexelt semerre, szemből ugye nem jött senki. Nem siettem ugyan, de abban dög melegben, a vadiúj bőrjakómban semmi kedvem nem volt mögötte ácsorogni, ki tudja meddig, úgyhogy vissza ketőbe és gyerünk.

yamaha_bt1100_2.jpg


 A következő amire emlékszem hogy a mentőkocsiban vagyok és a mentős a szirénát átüvöltve azt kérdezi, kit hívjon fel?

Aztán egy rendőr azt mondja fújjam meg a szondát. Kinyitottam a szemem és azt látom, hogy valami műtőfélében vagyok, fehér ruhás emberek sürgölődnek körülöttem, ott áll a lányom, a feleségem, egy barátom, meg két zsaru, az egyik egy szondát akar bedugni a számba. A doki jelzi hogy bőven van itt vér, majd abból megállapítják hogy piás vagyok-e. De a dekás nem tágított, még egyszer felszólított hogy fújjam meg a szondát. Nem tudom sikerült-e, de a következő kép már a kórteremben jött be. Az ágyam mellett állványon az infúzió, mellette a családom. Visszajöttem! Nagyon fontos: a telefonotokban mindenképpen legyen valami családra utaló telefonszám, a feleségemet az "OTTHONI" bejegyzésről hívta fel a mentős, ha csak egy név van az kevés!!!! Szóval az otthoni vonalas számon hívták az asszonyt, hogy jöjjön le Tatabányára a Szent Borbála kórházba azonosítani. Nem udvariaskodtak a telefonban, de nem is voltak durvák, tették a dolgukat, köszönet érte!!!

Este bejött a faszi a ki elcsapott, ő mesélte el hogy mi is történt, én nem emlékeztem semmire onnan, hogy elkezdtem kikerülni. Abban a pillanatban döntötte el hogy balra fordul, amikor én kielőztem. Mellesleg abban az utcában lakik, úgyhogy csak haza akart menni, de vacilált egy kicsit mielőtt befordult. Na ezt a vacilálást nem vártam meg. Nem indexelt, és nem is nézett a tükörbe, alácsűrte a kormányt, és lazán elgázolt.

A bal oldalának csapódtam, pontosan az ajtóoszlopnak. Ez akkorát ütött rajtam, hogy ott rögtön elvesztettem az eszméletem. Leestem a motorról, de előtte még a jobb lábam beakadt a hátsó kerék és a villa közé. Szerencsére nem szakadt le, de belűl minden szalag ment a levesbe. A pörgés végén egy villanyoszlopnak csapódtam háttal. Ha nincs protektor az új kabátban, lehet hogy a gerincem is eltörik. Zárt sisak volt rajtam, szerencsére, mert az arcrésze totál összekaristolódott. Ha nyitott sisakban vagyok most lehet, hogy nem lenne orrom.

Na hívták a mentőket, hamar meg is jöttek, valahogy levették a sisakot,és kiderült, hogy nem lélegzem. Előkapták a defibrillátort és "bebikáztak"! A többit már leírtam.

Tulajdonképpen egész jól megúsztam, a bal oldalam például teljesen sértetlen maradt. A jobb oldalon elszakadtak a térdemben a szalagok, eltört a vállam, a kulcscsontom, a lapockám, a bordáim, agyrázkódás, meg pár dolog latinul amit nem tudok (fél év múlva volt az utolsó műtét a Sportkórházban, komolyan mondom óriási buli volt, hárman voltunk egy szobában, mindenkinek a jobb térdét operálták, nagyon jókat röhögtünk egymáson, de ugye mi nem betegek voltunk, nekünk a sérüléseinket javítottak meg.)

A motor az totálkáros lett, az eleje,meg mind a két oldala leamortizálódott. A biztosító felvette a kárt, és egy milliót fizettek volna.....ha nem engem hoznak ki hunyónak. A leírtakból azt hihetitek hogy egyszerű az eset, az autós körülnézés, indexelés nélkül meg akart ölni, ő a hunyó. De volt egy kis bibi. Az ő autója mellett szaggatott vonal volt, de a hátuljától záróvonal!!! És nekem azt át kellett lépnem (kb 1.5 métert) ahhoz, hogy őt kikerüljem. És ez bőven elég volt a rend őreinek, hogy én legyek a bűnös. Megbüntettek egy kilóra, 60000ft-ért hívtak egy szakértőt is, és 30000 volt hogy bevitték a motort a kapitányság udvarára. Ahol(hihetetlen) lelopták a rendszámomat. Az udvar négy sarkában kamera, nem is értik hogy történhetett. (Öt évig "nyomoztak" ismeretlen tettes után)

Szóval engem nem hallgattak ki, a gázoló és a szakértő elég volt nekik. De nem hagytam annyiban, kihallgatást kértem, levitettem magam a kapitányságra, ahol elmondtam hogy nincsenek öngyilkos hajlamaim. A faszi tényleg csak úgy állt ott, nem nézett a tükörbe, nem indexelt,nem jött szemből senki, miért kellett volna mögötte ácsorognom ki tudja meddig?? Legalább osszuk meg a felelősséget! Hát nem, a záróvonal mindent vitt!!! A zsaru szerint a záróvonal miatt nem kellett a tükörbe néznie (nem lépheted át,olyan mint a Berlini fa volt), a gázoló azt mondta hogy ő indexelt, ketten voltak a kocsiban, és az utas is azt mondta. Szóval b@szhatom, és különben se nagyon szeretik a motorosokat a megyében. A motort egyébként egy hónap múlva adták vissza, végig rajta volt a gyújtás, úgyhogy az akkunak is annyi lett.

Hát ennyi, végül is egy év alatt vissza tudtam ülni a vasra, addig tartott rendbe tenni a mocit és engem. Nincs bennem tüske (dehogy nincs!!), azt a tanulságot vontam le hogy a fehér furgonosok nagyon veszélyesek, a zsaruk nem veled vannak hanem ellened, tisztelet a kivételnek, a mentősök meg nagyon Profik, minden tiszteletet megérdemelnek!!! És a legfontosabb: sosem szabad átlépni a záróvonalat!!!!!!!

Azóta nagyon vigyázok a záróvonalakra, csak hosszúfénnyel megyek, spotkipufogó hogy legalább halljanak, jó sisak, jó ruha, és tízszer annyi figyelem! Az igazi "laza" motorozást elvette tőlem az a faszi akkor, de nem baj,  túléltem, és tanultam belőle. Nagyon élvezem a motorozás minden méterét, de egy ilyen eset után azért más lesz ám a világ.    

Így a végén csak egyet javasolhatok: Mindig legyetek résen!!!!!!

 

Sziasztok: a Mágus.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

motoros motor motorozás balesetek motorozzvelem.blog.hu