2021. aug 05.

A "Bögyös". Triumph Street Triple 765 RS 2021 teszt.

írta: Misi Mágus
A "Bögyös". Triumph Street Triple 765 RS 2021 teszt.

Ez a márka nem csak melltartóban jó.

A Triumph Street Triple az a motor, amit minden szakíró csak dicsérni tud, mércének számít a 600-800 ccm közötti kategóriában. Mind a féket, mind a futóművet, de főleg a blokkot magasztalják az egekig, a pályaalkalmasságáról pedig legendák keringenek. Igen ám, de egy átlag felhasználó -mint mondjuk én- csak szökő évente egyszer megy pályázni. Nekem eddig nem volt szerencsém hozzá, de most végre megkaparintottam egy vadonatúj példányt, ráadásul a minden földi jóval megspékelt RS modellt, így végre kipróbálhatom milyen az utcán. Lássuk.

img_1701.JPG

Erőből nem szenved hiányt, az biztos, csak kicsit lógnak a "cicik".

166 kiló!!! SZÁZHATVANHAT!!! Hihetetlen szám ez, nem is akartam elhinni, pedig muszály, mert ellenőrizni csak a méhtelepen tudnám, az pedig egyirányú utca, és ha tényleg ilyen könnyű, keveset adnának érte. Ezt persze szárazon kell érteni, ha benedvesítjük mindenféle folyadékkal, akkor már -forgalmi szerint- 187 kg. Az sem rossz, de a teljesítmény sem  -forgalmi szerint-, 90 kw, azaz 122 le. A részletes adatokat megtaláljátok itt:   https://www.triumphmotorcycles.co.uk/motorcycles/roadsters/street-triple/specification

Kezdjük a vizuális élményekkel. Az eddigi tesztekben a lámpáit legtöbbször "gülüszeműnek", vagy "kocsányon lógónak" nevezték. Tényleg nagyon előre és mélyre lógatták a fényszórókat, finoman meg kéne emelni őket. Nekem a szemek helyett inkább két jó nagy női mellett jutott eszembe. (Mondjuk, ha jó napom van, még egy fogkrémes tubusba is bele tudom ezt látni.)  Azért csak kellemesebb a cicire gondolni, mint a "gülü" vagy "kocsány" szavakra. Valahogy így:

nagy_mell_2.jpg

Ugye, hogy kéne egy kis emelés?

Hol is tartottam??  Ja igen. Modern a formaterv, de megmondom őszintén, nem tetszett a tesztmotor színe. Ehhez a vagány motorhoz valami ütősebb színt képzelnék, nem ezt az unalmas matt szürke-feketét. Két színből lehet választani, ám a másiktól sem emelkedik meg a pulzusom. Viszont ahogy össze van rakva, abba nem lehet belekötni, a Triumph igen magasra teszi a lécet a minőség rúdján. Minden részletre odafigyeltek, nincs gagyi alkatrész, vagy slendriánság a motoron sehol. Azt is megnézik, kitől vásárolnak, az Öhlins, a Showa, a Brembo vagy a Pirelli nevek mindenkiből csak elismerést válthat ki. Szép az ülés, a karok a pedálok, a sztender, vagy a kipufogó szénszálas burkolata, és mindenhol elrejtenek egy-egy Triumph logót, de olyan tökéletes arányban, hogy soha sem sok. Az öntvények megmunkálása osztályon felüli, ennyire szép fémmunkára az olaszok képesek még. De talán a legnagyobb durranás a műszerfal, gyakorlatilag -a Szulejmán kivételével- mindent meg lehet jeleníteni rajta. Napszaktól függően köszönt! Mint egy igazi angol inas, jó reggelt, jó napot, jó estét, csak a "Sir" megszólítás hiányzott. Nem részletezem, mert az órákig tartana, talán a legfontosabb az 5 menetprogram. RAIN, ROAD, SPORT, TRACK, és a teljesen magunkra szabható RIDER. Én az első négyet próbáltam, mindegyik szépen elkülönül a másiktól, határozottan érezhető a karakter változás.

img_1712.JPG

Sem a méretet, sem a felbontást nem érheti kritika.

A kapcsolók kezelése logikus, nem is értem miért nem adják el a licencet a többi gyárnak. Tükrök a kormány végein, nem szeretem, de működik. A lámák feletti fejidom, a kis plexivel, a fém fékcsövek, és a tapadósabb gumik is az RS alapfelszereltségéhez tartoznak.

De a legnagyobb királyság az index. Mármint, hogy automatán kikapcsol! Ez az az elektromos extra, amire nagyon nem sajnálnám a plusz pénzt. Én -bármennyire is igyekszem figyelni rá-  sokszor kint felejtem, és tudjuk ez mennyire életveszélyes. Ráadásul az RS esetében menüből állítható, ha estleg valaki nem akarná ezt a szuperbiztonságos funkciót, ki is kapcsolhatja. Pár kövér könnycsepp legördült az arcomon, mikor az első sarkon befordulva három villogás után magától kikapcsolt. Többre tartom mint a köridőmérőt, de az RS persze azt is tudja. Brilliáns na!

img_e1696.JPG

Az első indexeket a tank alá szerelték, akár az MT-n.

A belvárosi szalonból egyenesen Dobogókő felé gurultam, és az a nagy büdös igazság, hogy nemcsak az index csodálatos. A komplett "csomag" nagyon rendben van, nem elég, hogy szépek a fémek, de mindent jól is csinálnak. A blokk olyan erővel húzza meg a láncot, mintha sokkal nagyobb lökettérfogata lenne. Mocskosul gyorsul, a váltó is benne van a buliban, fel-le megy kuplung nélkül, Dobogókő és Esztergom között úgy járt a bal lábam a pedálon, mint annak idején Rhoda Scott-é az orgonáján. Na jó, rajtam azért volt csizma.

A versenypályára optimalizált spéci futómű ára, szar aszfalton, kidobott pénznek tűnik, rettenetesen ráz. Ez ugye minden sportos motornál így van, nem véletlen, hogy Magyarországon a túra endúrók fogynak a legjobban. Viszont a Bajnai kanyarokat már úgy szeleteltem, ahogy a futómű mérnök tervezte. Jó úton nagyon JÓ! Ráteszed az ívre, és lerobbanthatatlanul követi. A magasan hátra szerelt lábtartók nem akarnak leérni, nem nagy kunszt a majrécsík eltüntetése. És lehet kanyarodás közben is gépészkedni, a csúszókuplung és a kanyar ABS segít, ha pont egy beláthatatlan kanyarban érsz utól egy lassabb járművet. 

A hangja is nagyon rendben van, erős gyorsításra igazi macsó módjára veszi a levegőt, a kipufogó pedig olyat ordít, hogy a szomszéd megyében is meghallják. A lapos kormány és a magas ülés támadó pozícióban tart, nem kényelmes, de akkora az adrenalin löket, hogy jó darabig észre sem veszed. Elképesztően szórakoztató vele kanyarogni, gondolom a szerpentinek hazájában Ausztriában, sokat adnak el belőle.

img_1754_1.JPG

Nemcsak szép, kényelmes is. Egy darabig...

Én nem vagyok sem versenyző, sem kíméletlen típus. Mivel pont az 1000-es olajcsere előtt járt nálam, azért nem forgattam az egekbe a fordulatszámot. De azt kiszúrtam, hogy a viszonylag kis lökettérfogatot az áttételek rövidségével kompenzálják. Tehát, úgy forog hatodikban, hogy állandóan váltottam volna feljebb, nem szeretem ha visít a motor alattam. Ez is azt mutatja, nem hosszútávú utazásokra tervezték, megcsinálja ugyan, csak nagyon fárasztó lehet nagy tempónál, egy 9-10 000-et forgó motor. De a motoros társadalom legnagyobb részének nincs olyan becsípődése mint nekem, hogy streetfighter-el menjen hosszú túrákra. 150 km/h felett már alábbhagy az ereje, lassabban gyorsul tovább, vagy több köbcenti, vagy egy turbó kellene. De hát erre ott a 180 lovas 1,2-es Speed Triple RS.

A fékeket még nem említettem. Természetesen a radiális Brembo szett, a radiális Brembo főhengerrel remek párost alkotnak, a hátsót kicsit jobban kell taposni, de a fogáspontok tökéletesek. A gyorsváltónál éreztem egy érdekes jelenséget, felváltásnál egy pici torpanást. Talán egy tizedmásodperccel többet, mint a sajátomnál. Nem volt zavaró, de érezhető. Ám ahogy TRACK módba kapcsoltam megszűnt, az elektronika hangolása kisimította.

img_1747.JPG

Az automata index után a második kedvenc asszisztensem.

Este nem mentem vele, de valószínűleg a nagy "cicik" jól világítanak. Van csak nappali menetfény opció, és simán kapcsolóval működik, nem kell a menükben matatni hozzá. A szélvédelme meglepően jó, persze a 40 fokban nem is hiányzott valami nagyobb plexi. Városban az egerészés fárasztó, a sportos ülés pozíció miatt a teszt végén már nagyon jól esett leszállni róla. 

Kilométer limittel kaptam meg a tesztmotort, 250 km-et gurítottam bele, nagyon élveztem, ideje volt megtudnom, valóban mérce-e a kategóriában. Igen az, így kell ezt csinálni, persze meg is kérik az árát, 4 490 000 ft. De, hogy valóban a legjobb-e, azt csak egy összehasonlító teszt tudja eldönteni, úgyhogy dolgozom az ügyön. Ellenfélnek az új MT 09 SP-vel állítom szembe, plusz -hogy édes hármas legyen- az új 800-as MV Agusta Brutale száll ringbe, derítsük ki melyikük lesz a középkategória 3 hengereseinek az ásza.

 Pontozás:

1., Külső: vagány, mégsem szerettem bele. Unalmas színek, túlságosan mélyre lógó lámpák, 6 pont.

2., Motor: nagyon rendben van, mindent jól csinál, 10 pont.

3., Kényelem: versenypályán fotel lehet, hosszú távon kínpad, 6 pont.

4., Elektronika: visszaveszi az indexet, nekem már csak ez elég lenne. De minden tekinteteben csúcs, 10+pont.

5., Fék-futómű: a legjobb összetevők, minimum 10 pontot érdemelnek.

6., Használhatóság: ez érzékeny téma, nekem nem igazán felel meg, 7 pont.

7., Kéne faktor: ha nem lenne az SP, elgondolkodnék rajta, de nem lettem szerelmes, 6 pont.

 Összesen: 55 pont.

Köszönöm a lehetőséget a Triumph Budapestnek, nézz körül náluk:  http://www.triumphbudapest.hu/motorok/roadsters/street-triple

Mindenkit hazavárnak, szisztok: a Mágus.

 

Galéria:

img_1706_2.JPG

A lámpatartó a váz maga.

img_1700.JPG

Szép is, jó is.

img_1699.JPG

Imádnivaló az itt-ott felbukkanó logó.

img_1713.JPG

Mindent lehet konfigurálni. Mindent!

img_1735.JPG

Jól néz ki, és jól is szól.

img_1737.JPG

Felső polcos holmik elől...

img_1752.JPG

...és hátul.

img_1750.JPG

A hasidom is alap az RS-en.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

triumph triumph budapest motorozzvelem triumph speed triple rs speed triple 765 rs triumph rs