2020. jún 15.

BMW F 900 XR. Rapid randi.

írta: Misi Mágus
BMW F 900 XR. Rapid randi.

Nem mind arany..., de majdnem.

2020-ra a BMW mindent kijavított az S 1000 XR-en, ami nekem csípte a szemem. Műszakilag már eddig is rendben volt, de az oldaldobozok vaskeretei, a kipufogó, és a bandzsa fényszórók nem tetszettek. Most ezeket mind kicserélték, plusz megkapta az új TFT műszerfalat, gyakorlatilag elkészítették a Tökéletes Motorkerékpárt! Nos ez nem az, de ha valaki nem a 6-7 millás ársávban keresgél a BMW-nél, megtalálja ugyanezt a formát és szolgáltatásokat, a 4-5 milliós ársávban is, csak fele annyi hengerrel, és jóval kevesebb, de talán élhetőbb, 105 lóerővel, ez az F 900 XR.

bmw_f_900_xr.jpg

A színválaszték egyelőre három tagból áll, nekem ez tetszik legjobban.

Nagyon kíváncsivá tett a kis XR, mindenképpen ki akartam próbálni, de a Wallistól nem tudtam egész hétvégére megszerezni, maradt a bő egyórás próba motorozás. Kb 15 percig tartott a papírmunka, azután a parkolóban végre megkaptam a tesztmotort. A piros-ezüst színű volt, élőben talán még jobban néz ki, mint a képeken.

Minden elektromos extrával ellátták, plusz a SPORT külső designt kapta. Nem vagyok nagy bömös szakérő, de a képek alapján, ez a csomag tartalmazza az arany színű teleszkópokat, és az alacsony, sötétített szélvédőt. A teljesség igénye nélkül: volt rajta kézvédő, középsztender, kulcs nélküli indítás, gyorsváltó, tempomat, markolatfűtés, navigáció előkészítés, és elektromos hátsó futómű állítás. A kerekekre az általam is használt, Michelin Road 5 gumikat szerelték. A kulcsot csak zsebre kell vágni, a többit megoldják a szoftverek és a villanymotorok. Az ülésmagasság pont nekem való, a kormány magas, de a lábtartókat tehették volna hátrább egy kicsit, megálláskor a vádlijaimat nyomta, ezt szokni kell. A a gyújtáskapcsoló helyén lévő nagy gomb megnyomása után életre kel a műszerfal, ami annyira szép, hogy vennék belőle egyet otthonra is, tabletnek. Az idő rövidsége miatt nem tudtam minden funkcióját kipróbálni, de amit láttam az nagyon tetszett. 

img_8733_2.JPG

Itt nem csak egy lámpa villog, ha kevés a nyál. A plexi magassága egy mozdulattal állítható, de igazán sosem jó.

Az indítógombot megnyomva életre kelt a blokk, és mindjárt megvolt az első csalódás. Egy Hondához szokott fülnek olyan volt a motor hangja, mintha csavarokat ráznának egy konzervdobozban, szóval durván, csörömpölősen járt. Az első sarkon kitettem az indexet, és majdnem könnybe lábadt a szemem, visszavette automatikusan!!! Ó drága kalács, erre olyan régóta vártam, és végre itt van! Sokszor felejtem kint a villogót, erre az extrára nagyon vágyom, hatalmas piros pont az XR-nek. Három menetprogram van, ugyan nem gondoltam, hogy agyonvág a 105 lóerő, de azért a fokozatosság elve miatt Rain-ban kezdtem. Ez annyira nem volt izgalmas, hogy hamar átváltottam ROAD-ba, de attól sem izzadt meg a tarkóm, nem volt gyenge, csak amolyan semmilyen. Jöhetett a DINAMIC, ez a legélhetőbb a háromból. Itt szépen tette a dolgát, semmi izgágaság, a gyorsváltóval kombinálva remekül lehetett menekülni a Szentendrein a sok önjelölt gyilkos elől. 

img_8732.JPG

Tetszik a pacek, de az 1000-é még vagányabb.

Mivel a Szentendrei út egyre jobban beállt, a Dobogókői kanyart feladtam, inkább átmentem a Megyeri hídon, az M2 felé. Végre volt egy kis tempó, de ekkor újabb hibákra derült fény. DINAMIC mód ide vagy oda, nagyobb sebességnél nincs igazi tolóerő, hangosan hörgött inkább, ha 6.-ban odahúztam neki. Ment azért, csak nem úgy ahogy vártam volna. Ha sietős a menet, vissza kell váltani kettőt, és alaposan el kell forgatni a motort a gyorsuláshoz, de a hangja akkor már tényleg nem tetszett. A másik hiba a szélvédelem, ha alacsony állásban hagytam a plexit, a mellemre tolta erősen, ha viszont a felső állásba billentettem a (zseniálisan könnyen kezelhető) szélvédőt, a fejemet rázta, piszkosul a szél. Igazából sehogy sem volt jó, ezen az alacsonyabb plexi volt, talán a magasabbal más a szitu.

Aztán jött a Vác feletti kanyarkombináció, és újra ámulatba estem, ennél harmonikusabb futómű kevés lehet a bolygón. A legkisebb bizonytalanságot sem éreztem, Road módban úgy tapadt a kanyarokba, mint a légypapír. A fékek egy szinten vannak a futóművel, tökéletes az összhang, kár hogy nem minden motorra ezt a kombinációt szerelik, én előírnám kötelezően. 

img_8731_2.JPG

Az első futómű nem állítható, de így is tökéletes. A fékcsövek fémhálósak szériában.

Miután megjelent a "kevés az üzemanyag"  figyelmeztető felirat, megfordultam. Vácon tankoltam, a sapka is elektromos motorral nyílik, akárcsak a kormányzár. Ez talán már sok is a jóból, egy lemerült akku kellemetlen dolgokat tudhat okozni. Rákérdeztem, a kulcs nélküli indítás valamelyik csomag része, de kivehető belőle felár nélkül. Tankolás után meg kellett tenni pár száz métert, hogy a műszerfalról eltűnjön a jelzés, és a korrekt üzemanyag mennyiséget mutassa.

2020-06-14.png

Egy kis gombocskát kell megnyomni a fedél alatt, és nyílik a sapka.

Visszafelé már csak lazán csorogtam, ez az igazi közege, ha nincs hajszolva sokkal szimpatikusabb a blokk. Az oda-vissza gyorsváltó tetszett, de lefelé kissé darabosan működik. A kényelme vitathatatlan, csak a szélvédőre kell valami megoldás. A tükrök prímák, talán 20% a kihasználatlan rész. A navigáció előkészítés szerintem kidobott pénz, a tartótól nehezebb hozzáférni a gyújtáskapcsolóhoz, plusz a műszerfal tud telefon tükrözést, tehát ott is megjeleníthető az egyszerűsített kép.Volt nagysztender, szépen egy kézzel fel tudtam húzni rá a motort. Ezzel a felszereltséggel 5 milla körül van az ára, és a dobozok még külön 300000-be kerülnek. Persze adnak egyedi kedvezményt, nekem is összeraktunk egyet kíváncsiságból. Ugyanezekkel az extrákkal, de navitartó és elektromos kulcs nélkül, pluszként bukócső és a két gyári oldaldoboz. 4.900000 ft lett a vége az adminisztrációval együtt, az több mint három kiló engedmény. Tehát érdemes matekozni kicsit, ha komoly a szándék. Kéne, de a blokkal nehezen tudnék megbarátkozni, valószínűleg mindig a nagytesóra vágynék.

img_8729.JPG

Nagyon harmonikus , szép paripa. A doboztartó persze nem nyerne design díjat.

Örülök, hogy kipróbálhattam, de a kis XR nem tudta megszorongatni a Bestiát. Jöhet a pontozás.

1., külső: nagyon rendben van, igazi 10 pontos.

2., motor: sem a hangja, sem a tudása nem nyűgözött le, 5 pont.

3., kényelem: nagyon kényelmes ülés, megállásnál útban lévő lábtartó, 8 pont.

4., elektronika: csúcs, az index "megkönnyeztetett", 10 pont.

5., fék-futómű: a tökéletes páros, 10 pont.

6., használhatóság: ha a plexi által keltett vihar orvosolható, és a blokk ereje elég, akkor jó túrázó lehet, 7 pont.

7., kéne faktor: amíg csak láttam, nagyon vágytam rá, a próba után ez elmúlt, 6 pont.

Összesen: 56 pont.

2020-06-14_5.png

A sportos arc, még a maximum dőlésszöget is megjegyzi.

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus

 

Szólj hozzá

bmw motorozzvelem.blog.hu bmw f 900 xr bmw f 900 xr teszt