2020. már 24.

Michelin Road 5 tartósteszt.

írta: Misi Mágus
Michelin Road 5 tartósteszt.

Nyúzópróba 10000 km-en át.

Évek óta Continental abroncsokat használok, nagy megelégedésemre. Volt már Sport Attack, Roadattack, négy generációt használtam el eddig, semmi rosszat nem tudok mondani rájuk. A Tökös Ötösben Laci a nagy Michelin rajongó, soha, semmi mást nem tett a motorjára, neki mindegy volt hogy esik vagy fúj, rendíthetetlenül motorozott a "misiken". A tavalyi El Camino túra előtt aktuális volt a gumicsere, hát úgy döntöttem, egy életem-egy halálom, én a Road 5-öt kipróbálom. 

michelinroad5.jpg

Nemcsak a név, a mintázat is új.

Egy kis baráti kedvezménnyel, felszerelve, 88000 forintért jutottam hozzá a párhoz, 120/180 méretben. Elolvastam amit el lehetett, megnéztem a videókat, de új modell révén, még nem sok tapasztalat volt. Mindenképpen érdekesnek találtam a gumik peremét, hiszen a minta nem fut le a széléig. Pont ott ahol lapon fordulás után, a majrécsíkot nézegetjük. De úgy okoskodtam, hogy a mérnök nem hülye, ennek biztosan jó oka van. Az első egykétszáz km-et óvatosan tettem meg, de semmi jele nem volt annak, hogy csúszna amíg le nem kopik a formaleválasztó. 

A túrát 300-km-et futott gumikkal indítottam, arra még mondhatom, hogy vadiúj. Csak a rend kedvéért, a motor egy Honda CB 1000 RA, 125 lovas naked bike 220 kg, az én súlyom induláskor 83 kg, teljesen beöltözve 95 kg, a felkötött csomagok kb 20 kg, tehát nem volt túlterhelve. A gyári Honda guminyomást állítottam be, elől 2.5 bar, hátul 2.9 bar.

img_5758_2.JPG

Az induláskori állapot.

Tökéletes időjárási körülmények között indultam, 20 fokban. Az első etapban az Ausztriai Annabergig mentem, a második a Bajorországi Polling  volt, összesen 800 kilométert mentem, végig országúton, autópálya nem volt. A gumik tökéletesen viselkedtek.

img_5802_2.JPG

1100 km után is újnak látszottak.

Másnap kezdtem az igazi kanyarvadászatot, Németország, Liechtenstein majd Svájc következett. Itt érdekes kopást vettem észre a hátsó gumin, de érzetre minden rendben volt. Tankoláskor ellenőriztem a guminyomást, de az is jó volt.

img_5890.JPG

A mélyebb bordák mellett hullámos kopás nyomot láttam.

A majrécsík elég vastag maradt, pedig errefelé lehet döntögetni rendesen (Zolika 180-as Metzellerén talán, ha egy mm  maradt). Érdekesnek találtam, de semmi bizonytalanságot nem tapasztaltam, addigra teljesen meg mertem bízni a gumikban. Átmentünk a franciákhoz, és meglepetésre, jobbak voltak az utak, mint Svájcban. Másnap esőben indultunk, Zolika haza (csak ennyi szabija volt), én pedig Spanyolország felé. Ez volt az első esős menet, végig szerpentineken gurultam, de hibátlanul viselkedett a gumi vizes úton is.

img_6284_2.JPG

Cabo da Roca, Portugália, 4600 km a gumikban.

A Pireneusok szerpentinjein brillíroztak a "Misik", majd jött pár igazán hideg nap, volt amikor 6 fokban indultam, de semmi bizonytalanság. Kopás gyakorlatilag nem látható, teljesen újszerű állapot. A hideg napokat aszfaltolvasztó meleg váltotta, La Mancha környékén 34-37 fok lett.

img_6622_2.JPG

Szlovénia, 7500 kilométer a gumikban. Előző nap 400 km az olasz-szlovén sztrádán, szakadó esőben.

Az autópálya és a nagy vizes teszt egyszerre volt, Velencétől Mariborig ömlött az égi "áldás". A gumik tökéletesen teljesítettek az extrém körülmények között is, pedig gyakorlatilag vízen motoroztam, nem csak simán esőben.

A teljes túra 8222 kilométer volt, ebből kb 1000 km autópálya, a többi országút. Megmásztam az Alpokat oda-vissza, átkeltem a Pireneusokon, végigmotoroztam Spanyolországon oda-vissza, és egy jó darab Portugália is benne volt, a túra 60%-a kanyarvadászattal telt. A majrécsík jó hüvelykujjnyi maradt, ezt talán csak versenypályán tudnám ledarálni, de az is hozzátartozik a történethez, hogy nem igazán vadultam, ha egyedül elcsúsztam volna, az szívás lett volna.

img_8082.JPG

A hátsó gumi 10000 km után. Szerintem bőven van még benne.

img_8085.JPG

Az első gumi még teljesen újszerű állapotban van, de úgyis párban cserélem majd.

Engem megvett kilóra a  Michelin Road 5, tökéletes kanyarvadász, remekül teljesített sztrádán is, egyetlen bizonytalan pillanat sem volt a megtett 10000 kilométer alatt. A majrécsík ugyan még most is jó vastag, de valószínűleg a profilja olyan, hogy sima országúti menetben (nekem) nehéz lenullázni. A kopásállósága példás, semmi zavaró hangot nem ad, csak ajánlani tudom, ha valaki ezen gondolkodik. Nem diszkont árú gumi, de ha jópár ezer kilométer plusz van benne a többi márkához viszonyítva, még anyagilag is jobban jöhetsz ki. Biztonságosan fékezhető, jól manőverezhető, és ami még érdekes lehet, a fogyasztásom is egy literrel kevesebbre jött ki. Nekem átlagban 7.5 litert evett a motorom, de ezt a túrát 6-6.5 literrel teljesítettem.

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

img_6411.JPG

Valahol Spanyolországban.

Utóirat: a motort 2021 februárjában eladtam, a gumikban akkor már 15000 km volt. Az új tulaj azóta belecsavart további ezret, és még nem kell cserélni. Megkértem, ha eljön a csere ideje jelezzen, akkor majd kiderül mennyit bírtak a Road 5-ök egy 1000-es nakeden.

Utóirat 2: 2021 májusában, 19500 kilométer futás után jött el a csere, EL-KÉ-PESZ-TŐ!!! Az első kopottabb mint a hátsó, de természetesen párban cserélődnek. Bravó Michelin Road 5!!!!

Van valakinek tudomása hasonló futásteljesítményről, bármilyen márkával?????? 

 

 

 

Szólj hozzá

Honda CB 1000 RA motorzzvelem Michelin Road 5 Michelin Road 5 teszt