2019. júl 03.

MV AGUSTA TURISMO VELOCE 800, ÉS TURISMO VELOCE 800 LUSSO SCS RC TESZT.

írta: Misi Mágus
MV AGUSTA TURISMO VELOCE 800, ÉS TURISMO VELOCE 800 LUSSO SCS RC TESZT.

A világ legszebb túramotorja!!!

Régóta szerettem volna kipróbálni az MV túrára tervezett motorját. És most összejött, ráadásul egy 2016-os alapmodellt, hasonlíthattam össze egy 2019-es sorszámozott SCS kuplunggal szerelt csúcsmodellel. Ez a modell egy unikum, hasonló sincs a piacon. Köszönet Tomasznak a segítségért. http://mvagustahungary.hu/

 img_6664.JPG

A szépség itt nem kérdés, TÉNY!

A "régi" modellel kezdtem, ami a Turismo belépő szintje. Az első métereken már éreztem, hogy ez vidám nap lesz. Magasra kell lendíteni a lábat, és magason is ülsz. A 180 centimmel is csak a csizma orra ért le az aszfaltra. A kormány-ülés-lábtartó háromszög tökéletes. Nincs annyira elől a lábad mint egy túraendúrónál, de nem is annyira sportos mint egy naked. A nyeregben ülve csodaszép látvány a tank és a műszerfal. A műszerfal, ami egy Iphone 10 tudásával bír. A beköszönő animáció összetett, de rögtön elvégzi az ellenőrzést is. Mindent megmutat, csak én voltam béna ahhoz, hogy mindent elővarázsoljak rajta. De a számomra legfontosabbak (pl. menetprogram), jól láthatóan ott voltak. A kormány magas és széles, a belülről egy kézzel állítható plexi kezelése gyerekjáték. 

10cproi190630-183608.JPG

A tükrök is használhatóak, de a bal mindig befordult nagyobb sebességnél. (u.i. csavar meghúzva, hiba megszüntetve)

Rain-el kezdtem a menetprogramok próbáját. Finom, lágy, igazán kellemes. Ez a program visszavesz az erőből, és érzékenyebb a kipörgésgátló. Tetszett, tök jól motorozható vele a Veloce. A sorban a következő a Sport.          Kis szünet, mert az az őrület, ami ott előjött, arra nem készültem rá. A Pomáz utáni szakaszon kapcsoltam be, vasárnapi csúcsforgalomban. Hiba volt. Egy igazi bespeedezett vadállattá vált a paripa, annyira agresszív lett, hogy ezt csak a nagyon felkészült bikereknek ajánlom. Az én reflexeim ezt már nem tudják követni, tehát következett a Turismo mód. Na igen. Ez volt a jó nekem, de úgy gondolom a motorhoz is ez illik a legjobban. Sportos, gyors, de az események kezelhetők. A TÖKÉLETES választás. Van még egy program, az Usher ahol mindent külön-külön beállíthatsz, de ezt az idő rövidsége miatt nem kezdtem magamra szabni. A Turismo jó volt, a továbbiakban ott is maradt.

A természetesen Pirellivel szerelt 17-es kerekek fekete színűek, a futómű minden paraméterében állítható. A városból kifelé a Szentendrei út vesekő lerázó gyűrődéseit, meglepően szépen vasalta ki, de azért csodák nincsenek. Viszont a Dobogókő-Esztergom közötti kanyarokban, néha kicsit behintázott, én egy kicsit keményítenék rajta. Az első radiális Brembók érdekesen működtek. Egy darabig semmi, aztán olyan erővel rántotta le az elejét, amitől szinte összecsuklottak a karjaim. Nem volt harmonikus, de ez is szokás kérdése. Kanyar ABS nincs. A hátsó fék tökéletesen dolgozott. A váltott kanyarok meg se kottyantak, simán lehet átdobni egyik oldalról a másikra. 

Motorerőből nincs hiány, a 110 ló nem hangzik soknak, de mindenre elég. A gyorsulás lehengerlő, viszont nagyon igényli a sűrű váltókezelést. Amiben nagy segítség a jól látható fokozatjelző, és az oda-vissza gyorsváltó. Ez széria, minden Veloce-ban benne van alapáron. De, főleg visszafelé, határozott lábat kíván. A kuplung szépen, és kis kézerővel adagolható, nem tudok belekötni. Egyébként minden kar és pedál, ideális szögben, jó helyen volt.

Szóval akkor minden pöpec? Nem, voltak zavaró tényezők. Először is a hangja. A blokkból olyan darálás jön, mintha egy csomó csavar őrlődne a fogaskerekek között. Ez először jópofa, de másfél óra után, mikor megálltunk enni, jó volt leállítani. Aztán a rezonancia. Mindkét karom könyökig elzsibbadt, ez a háromhengeresség ára. Nagyon erős a szélzaj. Próbáltam állítgatni a (szuper ötletes mechanikájú) plexit, de mindig vihar volt mögötte. És bizony a Veloce is éppúgy elfárasztott, mint a Brutale, az MV Agusta nem elpuhult paliknak való, minden idegszáladdal motorozol.

Ebéd után viszont az új, 2019-es sorszámozott (66/200), SCS kuplunggal szerelt Lusso, azaz luxus változatot kaptam meg, ráadásul Tomasz vigyázó szemei nélkül. Merthogy Ő összehívott egy rögtönzött Agusta találkozót amíg ettünk, és ők mentek tovább. A Vén Prés parkolójában 5 MV állt egyszerre, csodaszép látvány volt.

img_6674.JPG

 Középen a csúcsváltozat.

Miután Tomasz elmagyarázta az SCS kuplung működését, egyedül indutam visszafelé. Váltani kell, de kuplungolni soha! Beteszed 1-be a kuplung kar használata nélkül, és ahogy elkezded húzni a gázt elindul. Mint egy robogó. De váltani kell, nem automata váltós. Érdekes koncepció. A váltó itt még határozottabb  lábat kíván, és alacsonyabb fordulatszámnál volt hogy inkább bele kuplungoltam kézzel, annyira keményen ellenállt. De hamar rá lehet érezni a megfelelő használatra, fél óra múlva már természetes volt, hogy nem kell a kart húzogatni. 

img_6666.JPG

A "csodakuplung" látványnak sem utolsó.

De nem csak ebben különbözik az alap Veloce-tól, van rengeteg más is. A futómű intelligens, elektromos állítású, a választott menetprogram szerint hangolja magát. Éreztem a különbséget, nagyságrendekkel stabilabb volt, mint az alap. A fényezése is egyedi, az én személyes kedvencem. Az ülés is spéci, két színű bőrből készül. Kovácsolt, piros kerekek, markolatfűtés, közép sztender, két színre fújt oldaldoboz, MV takaró ponyva, és Garmin navi tartozik még a csomagba. És az SCS miatt rögzítőfék. Persze ennek meg is van az ára, nézzétek csak meg a honlapon az árlistát.

Ezt már alapból Turismo módba tetem, a motorban nincs eltérés. Jó móka volt Bajna felé, a finom kanyargós úton vezetni az új modellt. A futómű elektromos hangolása, nagyságrendekkel stabilabbá tette a nagyobb sebességű fordulókat. A féknél nem éreztem azt a furcsaságot, amit a másiknál, ez rögtön kidüllesztette a szemgolyómat, a legkisebb fékezésre, nem volt késlekedés. Megsüvegelendő, hogy a mérnökök mit hoztak ki 110 lóerőből. Ugyanolyan agresszíven gyorsul, mint a Brutale, pedig bő 20 lóerővel gyengébb, és legalább annyi kilóval ducibb is. Persze szárazon ez is 200 kiló alatt marad. A ülés csak szebb, de nem kényelmesebb. A műszerfal ugyanaz, de itt már nincs sötét folt, minden szimbólum világít, jelez, működik. 

img_6680.JPG

Minden részlet tartogat meglepetést, szerintem napokig lehetne nézegetni.

A tank műanyag, ezt tankoláskor  vettem észre. A műszerfal közelében van egy dupla USB csatlakozó, és a motor jobb oldalán egy másik stekker. Tehát a kütyük töltése rendben. A műszerfal Bluetooth-on keresztül csatlakozik a telódra, nem kell elővenni, hogy fontos hívás-e, látod a kijelzőn. A navi keresztrúdja miatt a plexi mozgatása nehezebb volt, mint a másiknál. Az első indexek a kézvédőben, a hátsók a rendszám mellett. Minden ledes, nincs izzó sehol.

Mindenki megnézi, ha odafordul valaki, biztos nem fordítja el a fejét. Elképesztő a hangja, a kinézete, a motor mellé egy életérzést is kapsz. Egy igazán elit klubba kerülsz, olyan mintha Ferrarit vagy Maseratit birtokolnál. 

Most jöhet a végítélet. Külön a jó, és a nekem nem tetsző dolgok.

Pozitív tulajdonságok: Egyszerűen csodaszép! Nagyon megy! Szuper fék és futómű! Nagyon fejlett elektronika, főleg a Lusso-nál! A gyári kipufogó is tökéletes, nem kell lecserélni! Kényelmes testtartás! Szuper exclusive! Nagyon menő MV-snek lenni, Lewis Hamiltonnak is MV Agustája van!

Negatív tulajdonságok: A blokk hangja! Huzatos! Három hengeres rezonancia! Drága!

Izgalmas élmény volt a Turismo Veloce teszt, bejön nekem, KÉNE!!!!

Galéria:

img_6657.JPG

Mindent tud amit ma tudni lehet.

img_6678.JPG

 Bele tudsz kötni??

img_6668.JPG

Az a kis henger a gyorsváltó érzékelője.

img_6667_2.JPG

Ez a forma....

img_6669_2.JPG

Ezt a kiput vétek lecserélni.

img_6676.JPG

Ha ezt látod indulhatsz.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

MV Agusta MV Agusta Turismo Veloce 800 MV Agusta Turismo Veloce 800 SCS RC 2019