2018. máj 06.

KAWASAKI NINJA H2 SX TESZT.

írta: Misi Mágus
KAWASAKI NINJA H2 SX TESZT.

Armageddon, baszki, ARMAGEDDON!!!!!!!!!!!

"Kipróbálod a Ninja H2 SX-et?" Ezt a kérdést a Kawás barátom, Szilárd tette fel! 

"Míí, a kompresszoros, 200 lóerős, legeslegújabb túragőzöst???? Nem lesz az egy kicsit sok nekem???"

"Nem!" "Ja, ha nem, akkor IGEN!!!"

Ára 7.1 millió.  Mit is adnak ezért a szabad szemmel is igen jól látható összegért? 1000-es négy (hogy ne az elcsépelt szót használjam) egymás melletti hengeres, 200 pacis, kompresszoros, mindenféle elektronikával megtámogatott blokkot, gyorsváltót, tempomatot, LED lámpákat, kanyarba bevilágító kisegítő lámpákat, markolatfűtést, a legszebb Kawasaki színt, egy baromi jó futóművet, olyan féket, hogy ennél talán csak egy vonat fék lassítana jobban (fém fékcsövekkel!!), spéci  ABS-t, meg még rengeteg mindent, de inkább olvassátok el a gyári specifikációt, meg nemsokára a profik írásait.

Szombaton a Hajó utcai új szalonba mentem a bringáért. Már odafelé is megizzadtam, pedig a megszokott motorommal mentem. Dugó mindenhol, gyakorlatilag az egész város csak csordogált. Na, azt rögtön leszögezhetem, hogy a H2 nem igazán a sorok közötti bujkálásra lett kitalálva. De az is hozzátartozik a történethez, hogy még nem igazán éreztem a méreteit, és a teljesítménytől  is paráztam kicsit. Átvételkor a "nyugger" üzemmódba tettem (L), de alaptalan volt a félelmem, pont olyan finom lineáris volt az erőleadása, mint a Versys-nek volt. Vaj puha kuplung, precíz váltó, és villanymotor szerű működés. Újpesten meg akartam inni egy kávét, a nagyon beharangozott Öntöde nevű új motoros találkozási helyen, de zárva volt, és azt se lehetett tudni mikor nyit. Majd máskor.

img_3098.JPG

Teljesítmény "öntöde".

Vasárnap korán nekivágtam a világnak, a nagy forgalmat és a nagy meleget is kerülni akartam. Felszereltem a kamerát hátra, megtankoltam, és GO! 

Hideg indításkor érdemes megvárni amíg az alapjárat beáll, ez kb fél perc, addig úgyis eltart az öltözés. Egy Tardosi kanyart terveztem, visszafelé Visegrád és Lepence érintésével. Mikor az üres Megyeri hídon átmentem, egy kicsit Sofoglunak éreztem magam. Az ülés-lábtartó távolság tökéletes volt, a tükrök hozták a megszokott Kawasaki sztenderdet, vagyis hibátlanul láttam hátra. Ha úgy mész vele, mint egy EMBER, abszolút barátságos, mondhatni kezesen viselkedik. Ugye minden fejben dől el, de ahogy rádőltem az első kanyarokra, éreztem, "elveszett EMBER" vagyok. Gyakorlatilag beszippantott a kompresszor. Olyan tökéletes íveket lehet vele rajzolni, és úgy tol, hogy mire átértem Esztergomba, már nem volt majrécsík a 190-es hátsó gumin!! Hoppá! Átállítottam az üzemmód kapcsolót a középső M állásba, kíváncsi voltam mi lesz. Na ez már kicsit bevonalkódozta az alsógatyát, de gyáva népnek nincs hazája, tűz tovább. 

img_3150.JPG

Azérez ottvan na!

El-ké-pesz-tő élmény volt a jól ismert úton menni ezzel a vassal! Az ember legyőzhetetlennek érzi magát a nyeregben! Szerencsére nem volt nagy forgalom, gyakorlatilag repült az üres úton. A műszerfalon a Touring megjelenítésben van dőlésszög mutató, néha rásandítottam, teljesen kilendült végállásig a komolyabb kanyarokban. 

2018-05-06_7.png

Szikraeső nincs, de lent volt rendesen.

Ezt a MOTORT nem legyőzni kell, hanem tisztelni, akkor nem lesz gond. Erre az igazságra akkor jöttem rá, mikor bekapcsoltam a H menetprogramot. Gyakorlatilag újrafestettem a vonalkódokat, pedig rákészültem a dologra. De erre nem lehet. Pont olyan a gyorsulás, mint amikor a Millenium Falcon fénysebességre kapcsolt. 4.-ben még mindig nagyon elkönnyült a kormány, lehet hogy egykeró is volt!!! BRUTÁLIS!! ATOMVILLANÁS!!!! Nem is: ARMAGEDDON!!!! Magyarország kicsi neki, de talán a világ is!!!!!

img_3154.PNG

Itt kellett volna kezdenem!

Múlt hónapban betöltöttem a 60-at. De ha  ezután meg kell neveznem eddigi életem  leg-leg motoros élményét, ez lesz dobogó legfelső fokán.  A sisak plexin annyi bogár landolt 5 perc alatt, mint máskor egy óra alatt. Az üzemmódokat nem lehet menet közben állítani, csak állva, ez jól is van így. A gyorsváltó tökéletes partner az állatkodásban, húú de mennék egyszer a Ringen is vele!!! 

2018-05-06_18.png

Oda-vissza, oda-vissza.

OK, vissza L-be, maradjunk a földön. Eddig szinte fel se tűnt, hogy a csuklóim leszakadnak, ez a "hasalós" póz nem az én mozim. Egy egésznapos túrát nem biztos, hogy kibírnék rajta. Árpi mondta már nekem, hogy a gyorsasági motoron nem csuklón támaszkodunk, de a hasizmaim már nem a régiek. (hasizmaim, ha-ha) Viszont most jött jól a tempomat, elképesztően cool jobb kézzel integetni a többi motorosnak. Bal hüvelyujjal egy mozdulat, és megy a vas magától, imádtam! Rezonancia semmi, az ülés kényelmes, ezen kívül semmibe nem tudok belekötni. De ez nem a motor hibája, hanem a stílusé. De, van egy hiba, vagy inkább baki, a hosszúfényt nagyon könnyű véletlenül bekapcsolni, a fénykürt gombot kell előre tolni. Ezt néha véletlenül megböktem a kesztyűvel.

img_3158.JPG

Az indexet nem veszi vissza. Na, az még nagyon menő lenne.

A kompresszor lefúvó szelepe finoman muzsikál, ilyet motoron eddig még nem hallottam, állat! Kipufogó kéne rá, túl csendes a gyári. De extraként már van Akra, nem tudom mibe kerül, de ennél az árkategóriánál ez már nem dominálhat. Meg  két gyári oldalsó doboz, az nincs benne az árban. A gyári Bridgestone gumik nagyon tapadnak, gondolom a hátsó azért, jó ha 5000-et kibír.

img_3142.JPG

Ő van felül!

(Végsebesség teszt nem volt, de a véletlenül elért sebességek, meghaladtak minden, eddig általam elért számot.)

Ez egy technikai remekmű, nem találok fogást rajta, egyszerűen tökéletes élmény. De tényleg tisztelni kell, ez nem "csak" egy 1000-es motor, hiszen az enyém is az. Fejben nagyon ott kell lenni, jó szem, hasizom, és rengeteg önuralom kell még a jogsi, mellé. Egyszerűen nem gurulhat el a gyógyszer, mert Ő az erősebb. Most biztos kiröhögnek a speed motorokat hajtó, gixeren szocializálódott 30-50 közötti kollégák. De én nem tudok jobb tanácsot adni, minthogy tisztelni kell az erősebbet. Félni nem kell, de adjuk meg a királynak ami jár!

img_3118.PNG

Ez a "csiga" elég gyors.

Valószínűleg nem lesz szerves része az utcaképnek, de akinek van elég pénze és akaratereje, az egy igazi ékszert kap ezért az árért. HAJRÁ!!!! Tavaly az utolsó tesztmotorba nem tudtam beleszeretni, de ez az idei első igazi karácsonnyá varázsolta a hétvégémet! KÖSZI SZILÁRD!!!!!!  KÉNE!!!!!!!

Mindenkit hazavárnak: a Mágus.

 

Képgaléria:

2018-05-06_24.png

img_3085.JPG

Ha erősebb fék vagy futómű kell, vegyél mozdonyt.

img_3104.JPG

img_3108.JPG

img_3105.JPG

img_3111.JPG

img_3127.JPG

img_3110.JPG

Minden a felső polcról van

img_3149.JPG

Visegrád.

2018-05-06_20.png

Beállítás rendben, mehetünk.

2018-05-06_19.png

Nevezzük "érdekes" beállításnak. A hang viszont bitang!

2018-05-06_15.png

Mentem, sziasztok.

 

 

 

 

Szólj hozzá

teszt Kawasaki Kawasaki Ninja H2 SX teszt