2021. dec 20.

"Túl sokan nem élünk az álmainknak, mert a félelmeink erősebbek."

írta: Misi Mágus
"Túl sokan nem élünk az álmainknak, mert a félelmeink erősebbek."

Moto Morini Magyarország. Az első randi az X-Cape 650-el.

A fenti idézet nem érvényes Thomasra, az MV Agusta Magyarország első emberére. Mert Thomas nem fél az álmait megvalósítani, egy feltétel van: olasz álomkép legyen. Ő forgalmazza Magyarországon a legexkluzívabb olasz motort, az MV Agustát, de hozzá köthető a Modenai elektromos motor, az Energica, és a hamarosan érkező Italjet Dragster is. Mostantól pedig, a nagy visszatérő, a Moto Morini is az ő szárnyai alá került itthon. 

motomorinilogo.jpg

 Ez a logo 84 éves, de még mindig erőt sugárzik.

A kétezres évek elején volt már Moto Morini kereskedés Magyarországon, ahogy Moto Guzzi, Cagiva és MV Agusta is, ám a 2008-as pénzügyi válság, elmosta a gyenge lábakon álló vállalkozásokat. Viszont Thomas jól menedzseli a mostani válságos időket, hiszen nemhogy csökkentené, inkább bővíti a palettáját. A Moto Morini is egy olyan, szebb napokat látott olasz márka, amiről azt gondolja, érdemes visszahozni a magyar piacra. 

Az első modell első példánya, még karácsony előtt megérkezett a Szobor utcai szalonba, gyorsan el is mentem megnézni a Moto Morini X-Cape 650-et. Menjetek Ti is!!!

img_e2761.JPG

Üléspróba megvolt, a menetpróbára kicsit még várni kell.

Természetesen a Moto Morini is kínai tőke injekcióval támadt fel, de ezen manapság már senki sem lepődik meg (lásd pl. Volvo). A motor "kínaiságát" egyébként egyetlen helyen lehet tetten érni, az árán. Ugyanis bruttó 3 millió alatt van, egészen pontosan 2 990 000 forint, de most még ezt is megakciózzák, március 1-ig 2 808 000 ft + forgalomba helyezés. A motorra 3 év garanciát ad a gyártó, ez megnyugtató.  A motor igazi olasz termék, minden porcikája minőségi és stílusos. Például a piac egyik legnagyobb, 7"-os TFT műszerfalával szerelik, ez még sokkal magasabb árkategóriában is ritka. 

motomorini_x-cape_dashboard-34-info_ps-8dbeafb4.jpg

7.0 collos "mindentudó" műszerfal.

Brembo fékek, Marzocchi fordított villák, a fűzött, nyomásmérős kerekeken Pirelli gumik, csupa jól csengő olasz név. A világítás teljesen ledes, a szépen formázott plexi belülről állítható, a tankra felfutó, 845 mm magas nyereg pedig kényelmesnek tűnik. Sok részleten megtaláljuk  az "MM" logót, vagy az olasz zászló trikolórját, de olyan jó ízléssel, amihez csak a taljánok értenek. A kormány kónuszos, a tükrök első látásra jónak tűnnek, a lábtartók kivehető gumibetétesek, korrekt csomag ez így, ennyi pénzért. A 649 köbcentis, sorkettes blokk 60 lóerőt küld a láncra, hogy miképpen, az majd a menetpróbán kiderül, alig várom a tesztet. Számomra az is megnyugtató, hogy az alvázszám első betűje "Z", ami bizony Itálián belüli gyártásra utal. 

img_e2756.JPG

A vázon látszik a bukócső felfogatásához szükséges háromszög konzol. A szín telitalálat, de van még piros és fehér is, felár nélkül! Igen, jól látod, bármelyik színt választod, nem kell plusz pénzt fizetni érte.

A hátsó lengővilla és a lábtartókonzol öntvénye azt mondatja velem, ez egy fasza bringa, van benne anyag. Semmi sincs elalibizve, minden az, aminek látszik, 213 kilónyi fémből és műanyagból van összerakva. Én nem rajongok az endúrózásért, de ha le akarnék menni a dzsindzsásba csapatni, az X-Cape-val nem félnék megtenni. 19-es első kerék, kartervédő, Scorpion Rally STR gumik, ha ott maradok, csak én lehetek a gyenge láncszem.

A túrára való alkalmasságát nagymértékben fokozza a széria dupla USB aljzat, a hátsó doboz konzol, és az extraként megvehető komplett gyári doboz szett. 60 lóerő nem a világ, de ha jól adja le a blokk, akár megpakolva is elég lehet.

piros_morini.jpg

Teljes harci díszben, mehet a Nordkappra is.

Mindenképpen érdekes színfoltja lesz a szegmensnek, olyan motoroktól kell vevőket elcsábítania, mint a több évtizedes múltra visszatekintő V Strom 650, vagy a Versys 650, hogy csak a leismertebbeket említsem. Meglátjuk, én már várom hogy kipróbálhassak egyet, és igazi tesztet írjak róla.

A végére hagytam a slusszpoént, van egy még olcsóbb verzió, ami a küllős helyett, öntött kerekekben különbözik a bázistól, az ára március 1-ig, bruttó 2 750 000 forint + forgalomba helyezés. Ez már tényleg diszkont ár lesz 2022-ben. Nézz körül a cég oldalán, jönni fog még néhány igazán izgalmas motor tőlük. 

https://motomorini.eu

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

galéria:

img_e2757.JPG

img_2769.JPG

img_2755.JPG

img_e2771.JPG

img_e2772.JPG

img_2770.JPG

 img_2778.JPG

img_2779.JPG

img_2777.JPG

img_2776.JPG

 

 

Szólj hozzá

mv agusta moto morini motorzzvelem moto morini x-cape