2018. nov 13.

A jövő elől nincs menekvés!!! YAMAHA NIKEN 900 teszt.

írta: Misi Mágus
A jövő elől nincs menekvés!!! YAMAHA NIKEN 900 teszt.

ASZTAQRVA!!!!!!!

2018-11-11_43.png

 

"Apa, apa, mi ez??" "Ez épített motor??" "Orignal??" "Mi a tököm ez, UFO??" Csak pár kérdés, de azok az arcok!!!! Senkit nem hagyott hidegen, akinek csak egy csepp benzin is van a vérében. Ilyen nincs és mégis van!! Itt a NIKEN!!

A Yamaha megcsinálta lehetetlent, épített egy jól motorozható háromkerekűt. Az MP 3 után szkeptikus voltam, de nagyot csalódtam, pozitív értelemben. Úristen milyet fordul!!!! Olyat, hogy mikor visszaültem az imádott Bestiámra, majdnem rögtön az első sarkon arcra estem!!! Egészen szürreális élmény vele a kanyarvadászat. Mindegy, hogy hiszel-e benne vagy nem, ez befordul. Hideg, vizes, nyálkás, olajos út??? A Niken kiröhögi!!  Soha nem döntögettem ilyen mélyre, még a ringen sem. Húú, ott mit lehetne állatkodni vele...

img_4911_3.JPG

Szilárd és Feri olvasták a KTM tesztet, és csípte a szemüket a "világ legjobb motorja" elnevezés. Mivel a hétvégén szabad volt a Niken, hát megkaptam egy utolsó utáni tesztre. Szombaton hívott Karesz, nem kell-e egy GS egy napra? Sajnáltam elszalasztani a lehetőséget, de a Niken jobban bizgatott. Igen, egy BMW GS-t utasítottam érte vissza!!!  Szép időt ígért a hétvégére a meteo, főleg vasárnapra, oda terveztem a tesztet. Hát rohadt hideg lett, 10-kor is csak 6 fokot mutatott a hőmérő, ködös nyálkás idő volt. De gyáva népnek nincs hazája, nekivágtam a megszokott Dobogókő-Esztergom-Tardos kanyarnak. Odafent 4 fok és tejköd volt, de "Pajkaszeg" után kisütött a nap, és 11-13 fokig melegedett a levegő. A dzsuván is olyat fordult, hogy nem is hittem el! Még most sem, ez nem is evilági, ahogy rádöntöttem a ganéjra. A feneke riszált néha, de az eleje meg nem csúszott, bármennyire is provokáltam. Két keréken így állatkodva, már rég a balesetin lábadoznék. És az a fék!!! Olyat lassul erős fékezésre, hogy megfájdult a szemem! 

img_4903_2.JPG

Ennél gyorsabban csak a betonfal állít meg. Az első telószár 41 mm, a hátsó 43 mm. A dolguk is különböző.

Tát után, napsütésben, száraz aszfalton valóságos orgiát rendeztünk. Egy hete a KTM-el is irdatlan jót motoroztam itt, de ez másik mozi volt. Olyan lágyan, szinte puhán lehet ledönteni a végsőkig, hogy ezt csak az hiszi el, aki már ment vele. A 190-es hátsó gumin zéró majrécsík maradt, mondjuk az elődeim is leradírozták már. Hát én is. Annyira mélyre dönthető, annyira félvállról veszi a leghülyébb manővert is, hogy az nem is igaz. Nincs ideális ív? Olajfolt? Sóder a kanyar közepén? No problem, megoldja. A lábtartó pöcköt már előttem is megreszelték, na én is könnyítettem rajta. Túl gyorsan mentél be a kanyarba? Semmi gond, döntsd mélyebbre, és mélyebbre. Erre van kitalálva, a Glockneren szerintem többször kell gatyát cserélni. És nem a befosás miatt...

2018-11-11_28.png

Az LGT-nek volt egy száma, "Mindig magasabbra". Ezt meg: mindig mélyebbre!!!

A stabil kanyarodás az egy dolog, de hazafelé kezdtem olyan szemmel is nézni, hogy milyen, mint motor? A világ már csak olyan, hogy vannak benne egyenesek is. Nagyon stabilan fut, az aszfalt gyűrődéseket csak láttam, de nem éreztem. Direkt lefuttattam a jobb kereket az aszfaltról, na az se hozta ki a béketűrésből. Nem tudtam zavarba hozni semmilyen balfaszkodással sem. Tehát kimondom, a futómű és a fék csillagos 5-ös, beleköthetetlen. A kormány-ülés-lábtartó háromszög az én magasságomhoz ideális. Ülve. Viszont, ha megálltam alig ért le a lábam, és a szárazon 263 kilós szörnyeteget nehéz volt stabilan tartani. Mert mondanom se kell, ezen nincs fixáló, ha megállsz le kell tenni a lábakat, ez nem robogó!!! Tehát, megtankolva, olajjal, fagyállóval, velem, kb 400 kilót kell megtartani! A tologatás is necces, a tank nagyon széles, és piszokul orr nehéz, vigyázni kell nehogy átboruljon a túloldalra. A súlyt a blokk is érzi, a 6. amolyan utazó fokozat, ott már nem nagyon gyorsul (a Tracer sokkal-sokkal virgoncabb). A hangja nagyon "szomszédbarát", és ha nem tudom hogy 3 hengeres, simán azt hihetném hogy 4. A kuplungkar felengedésekor megemeli az alapjáratot 2000-re, tehát nehéz induláskor lefullasztani. A váltó jó, de mivel a motort 1600 kilométerrel kaptam meg, még jobb lesz. És van gyorsváltó!!!!! A kedvencem a kuplung nélküli váltás. Csak felfelé működik, de azt nagyon jól csinálja. Imádtam!!

img_4909_2.JPG

A múlt és a jövő.

A műszerfal sokat tud, de nem színes. Valahol a Tracer és a Tracer GT között van. Természetesen van fokozatjelző, és külső hőmérő. A három mapping is megvan, csak most itt számokkal jelölik. 1-es a durva, 2-es a normál, 3-as a "lágy". Mutatja a pillanatnyi és az átlagfogyasztást. Két fokozatú a kipörgésgátló, kanyar ABS nincs. A tempomat széria, bal hüvelyujjal kezelhető, KIRÁLY!  A lámpák mind ledesek. A szélvédelem egész jó, pedig a plexi kicsi, de pont ezért tetszik. Ez is azt mutatja, nem a túrázás a fő csapás, hanem a kanyarvadászat.

img_4935.JPG

7.2 az átlagfogyasztás. Ez nem túl baráti, de kímélő üzemmód nem volt.

A tükrökkel nem tudtam megbarátkozni, egyszerűen nem ott van ahol lennie kéne. Az viszont tetszett, hogy behajtható előre is és hátra is. A két tükör sarka a legszélesebb pont, 106 centi. A sorok közt óvatosan!!

img_4941.JPG

Parkoláskor, vagy a garázsban jól jön az előre hajtható funkció.

img_4939.JPG

Minden jól elérhető. A baloldalon megvan a klasszikus tükör helye.

Szóval mint motor vannak hibái, de kanyarvadászként Ő a Number One!!! Szívesen bevállalnék vele egy Albán túrát, nem lenne gond ha redvás az út. Nagyon kényelmes, de lehetne alacsonyabb is. Feritől tudom, hogy lesz GT verzió, ülés és kesztyű fűtéssel, dobozokkal, túra plexivel, közép sztenderrel és alacsonyító kittel. Ez a vas 5190000 forintba kerül, ez nem kevés, de egyedülálló technikai műremeket kapsz a pénzedért. A futómű lehet, hogy a forma 1-ből jött, annyira high tech!!!! És ne feledjük, a tempomat és a gyorsváltó nem jellemző széria felszerelésként.

Szóval egyedülállóan nagy élmény volt, köszi Srácok!! Ez is KÉNE!!!!

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

Képgaléria:

img_4901_2.JPG

img_4905_2.JPG

img_4907_2.JPG

img_4913_2.JPG

A szaga is jó.

img_4929.PNG

s10c0009_1.JPG

Igen, ez egy masszív olajcsík. Ezzel a vassal semmi gond. De azért szívesen szájba vágnám azt aki itt "felejtette"!

img_4938.JPG

Jó széles a kormány, és nem is túl magas.

img_4928.PNG

Fotósok hada várt. Valamire...

2018-11-11_38.png

Jobbra lent "Pajkaszeg".

2018-11-11_40.png

img_4917_2_1.JPG

img_4942_2.JPG

 img_4889.JPG

img_4890_2.JPG

img_4891.JPG

 A 12 v csatlakozó "érdekes" helyre került. USB nincs!

img_4892.JPG

A blokkvédőt előbb kellett volna feltenni...

img_4893.JPG

img_4894.JPG

img_4896.JPG

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

motorozás yamaha niken 900 Yamaha niken 900 teszt