2018. máj 21.

Ducati Multistrada 950 teszt.

írta: Misi Mágus
Ducati Multistrada 950 teszt.

Maffiózó Armani-ban.

Végre megtört a jég, hozzájutottam egy Ducatihoz! HURRÁÁÁ!!!

2018-05-20_1.png

Tavalyi modell, 2100 kilométerrel, mondhatjuk, hogy vadi új bringa. A tulaj szerint talán, ha három darabot adtak el kishazánkban a 950-es Multiból. Ez egy matt fehér (extra) színű Multi, ABS-el, négy üzemmóddal, kipörgésgátlóval. A kijelző ugyan "csak" fekete-fehér, de igazából minden infó rajta van, és napsütésben is jól látható. 113 lóerő, 190 kg. Persze szárazon, de teletankolva, és minden egyéb folyadékkal feltöltve is 230 kiló alatt megáll a mérleg nyelve. Fasza!!!

Egy rövid, félnapos gurulásra kaptam meg, Józsi (a gazdi) jött az enyémmel, és velünk tartott Lali is az SV-vel. Tarjánig gurultunk, egy (nekünk) új éttermet is teszteltünk, de erről később. Első benyomásom az volt, hogy vagányul néz ki, pedig én nem gerjedek a túra endúrókra. A színe furi, egy Ducatit szinte csak pirosban tudok elképzelni. Érdekes, mert az XR nagyon bejött fehérben, de ez a matt fehér olyan semmilyen az én szememnek. Kicsit rejtőzködő, nem is nagyon bámulták meg, de talán pont ez a lényege. A fényszóró sima izzós, nem ledes.

img_3256.JPG

Elől 19-es kerék van, hátul 17-es, de csak 170-es gumival. 

Felülve éppen hogy, de teljes talpal álltam. A lábtartó majdhogynem sportos pozícióban áll. A kormány nagyon magas és széles, a szélvédő belülről, egy kézzel, menet közben is állítható. Mondjuk nekem egyik állás se tetszett, baromi huzatos volt a sisak. (ugyanez volt a Versys-nél is, a pót szélvédő oldotta meg a problémát) A kuplung finom puha, de 1-be rakva nagyot ugrik. A motorkarakterisztika Touring módban volt, a futóművet nem állítja. Nagyon lágyan finoman indul, óvatos bal kézzel a borosüvegbe is belenyomhatod a dugót. Ahogy kiértem a nyílt útra, meghúztam a gázt, és jött a meglepetés. A csendes, elegáns úrból, egyből előjött a Cosa Nostra. Igazából nem is annyira fordulat, mint gázállásfüggő, hogy elkezdjen hörögni, szörcsögni. A kipufogó csendes, de a szívó oldal nagyon zorall hangokat ad, állat! Biztosan dupla pillangó szelepes. És megy, mint az istennyila, olyan gyorsan forog le mint egy négyhengeres. A váltó nagyon szépen, finoman vált, gyorsváltó nincs.

2018-05-20_6.png

Kettesben itt szabályzott le. A kanyarok után nyomta neki a hibrid, de esélye sem volt...

Persze egyenesen gyorsan menni a hülye is tud, lássuk mit tud a kanyarokban. Először is, a fék istenkirály. A radiális Brembo fék olyan tökéletesen működik, hogy ezt azonnal áttenném a Hondára. Nem harap, kis erő kell hozzá, nem szitál, egyszerűen ilyen a TÖKÉLETES első fék!!!

img_3270.JPG

A biztonsági csomag jó részét a féknek köszönheti.

Az első kanyart még elóvatoskodtam, de a következőre már ráborítottam rendesen. Mintha zsinóron húznák, úgy fordul. Lehet, hogy a kerékméret miatt, de tényleg úgy éreztem, hogy mindjárt leér a lábtartó. A majrécsíkot nem nagy ügy eltüntetni. Nagyon szépen tartja az ívet, a széles kormánnyal könnyű korrigálni. Mondhatjuk, hogy kanyarvadász. Semmilyen erő nem kell a döntéshez, kis túlzással magától fordul. Pirelli gumik vannak rajta.

2018-05-21.png

Naggyon szeret kanyarogni. Szerencsére, mert a szembejövő elvesz egy métert tőlem!!! Ide van is egy idézetem: "mi van Jézuska, szűk a hely a tekintélyünknek??? - Philip Marlowe"

Egyre jobban borogattam a kanyarokba, aztán észrevettem egy hibát, nagyobb tempónál kicsit behintázott a feneke. Az egyik "hiba" szüli a másikat. Nem lehet érezni a tempót. Megint a Versyst kell emlegetnem, de azon se éreztem a sebességet. A csupaszhoz vagyok szokva, egyszerűen túl jó a szélvédelem, nem érezem a tempót ezeken a burkolt motorokon. A H2 megint másik mozi, ott nagyon figyeltem, mert tudtam, ha nem figyelek megöl. De ez elaltatja a gyanakvásom, aztán meg jól odaverem magam. És még csak ezután tettem át SPORT-ba...

 Nem is értem, hogy a picsába lehet ezt kihozni 113 lóerőből!!! Mocskosrohadtszemét módon megindul. Érzésre biztos, hogy legyorsulja a Hondát! Olyan lezserül indul meg gyorsan, mint a Stiletto egy maffiózó kezében. (egy Ducatinál csak olasz hasonlat jöhet szóba) Szóval megy rendesen, a Lepencei szerpentinen nagyon lehetett vele büntetni. A szar úton jó, hogy puha a futómű, de többször is hintázott a feneke. Igazából normális sebességnél, vagy egy kicsit ráfeszítve a hátsó rugóstagra ez megoldható probléma. Kicsit visszavettem a street illegálból, és máris nagyon elegánsan lehetett fordulni vele, a kigyorsítások is simábbak, ha "csak" motorozunk. Normális túratempóban egy kezes bárány, de partner a sietős menetben is, pályára meg úgyse megy ilyennel senki.

img_3268.JPG

És ez kétkarú!!!

Lakott területen, kettesnél nem is váltottam feljebb, 50-nél kicsit rángatja a láncot harmadikban. És szinte néma csendben gurult, alacsony fojtószelep állásnál semmi hangja nincs. A Szentendrei úton a szokásos erős forgalomban, nagyon könnyű volt terelgetni a széles kormánnyal. Az OMV  kúton álltunk meg visszacserélni a vasakat, nem is bántam, hogy leszállok, mert a két alkarom már nagyon fájt. Annyira magas a kormány, hogy kifolyhatott a vér belőle. Vagy nemtom, de lehet hogy egy hosszú túrát nem bírnék ki rajta. Az ülés egyébként jó széles és hosszú, lehet rajta fészkelődni. A fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, de szerintem nem eszik sokat. Középsztender nincs rajta, azt gondolom extraként kell rendelni. Az egykezes plexi állítás jól működik menet közben is, ezt kevés motor tudja. Gyári oldaldobozok egy mozdulattal le-fel rakhatók, persze ha extraként megveszed. A tükrökben tökéletesen lehet hátralátni, és mivel öntvény a szára, nem is rezeg. Kéthengeres rezonanciát egyáltalán nem éreztem. A fokozatjelzőt tökéletesen lehet látni, talán még tanktáskával is.

ducati-multistrada-950-review01.jpg

 

Összességében, egy nagyon profi motornak éreztem a 950-es Multit. A motor ereje mindenre elég, és még játszani is lehet az üzemmódokkal. A fék frenetikus, a futómű inkább lágy mint tökéletes, a forma meg nagyon ütős, de pirosban, meg egy Termignoni kipufogóval még ütősebb lenne. A részletek pedig igazán olaszosak, minden apróság szép rajta. Szívesen kipróbálnám az 1200-est is, de igazából ez is mindenre elég. Köszi Józsi!!!!

És ahogy ígértem, az étterem teszt. Tarján végén van a Pince a Vén Préshez étterem. Családi vállalkozás, nagyon aranyos volt mindenki. Foglalásunk nem volt, de azért kaptunk asztalt a teraszon, ahonnan nagyon jó a kilátás. Motorosbarát hely, jó parkoló, volt pakolóhely a sisakoknak. Az étlap egyszerű, de nem is a Gundelba mentünk. A hekk rendben volt, a paradicsom saláta 5-ös, a házi limonádé finom, és a nagy mániám a kávé is jó volt. Ajánlom!!!

http://www.venpres.hu/

Sziasztok, mindenkit hazavárnak: a Mágus

Képgaléria:

img_3269.JPG

img_3253.JPG

img_3259.JPG

img_3263.JPG

img_3261.JPG

img_3265.JPG

img_3255_li_2.jpg

img_3257_2.JPG

 2018-05-20_7.png

 2018-05-20_3_li.jpg

 2018-05-21_2.png

 mst_950_altpic_1.jpg

 

 

Szólj hozzá

motorozás DUCATI ducati multistrada 950 teszt