BOLDOG KARÁCSONYT MOTOROSOK!!!!
A MÁGUS.
Ezek nem évszámok. 9069, itt állt meg a kilométerszámláló az utolsó gurulás után. A Conti gumikat 2685 km-nél cseréltem, tehát azokkal mentem 6384-et. Ennyit a számokról.
Nem motoroztam szarrá magam az idén, de azért jó sok menet volt. Márciusban egy Tardosi kanyaron kívül, nem volt értékelhető gurulás. Áprilisban rögtön egy MV tesztel indítottam, jó buli volt.
Teszteltem a karácsonyi ajándék kamerát, nem rossz cucc, de a Sena 10 C egyszerű kezelhetőségét nem tudja űberelni. A mobilitása viszont tagadhatatlan. Dolgoztam vele előre, hátra, leállítva, és egyéb extrém helyekre rögzítve, az SJCam is pöpec cucc.
Májusban már nagyon készültem az északi túrára, de Ferivel és Olival megcsináltuk a szezonnyitó ...
Sziasztok.
Lassan vége a szezonnak, vagyis mostmár gyorsan... Ez a hétvége tökéletes szezonzáró lehetett volna, de nem lett. Esik az eső, hideg van, csak fejben motorozom. Azért nem panaszkodom, príma gurulások voltak az idén, országhatáron belül, és persze kívül is, még két olasz teszt is belefért.
A motort 0 kilométeresen vettem tavaly július végén, most éppen 8879 km van benne, ami 8879 km tömény élvezetet jelent. Azt viszont nem mondhatom, hogy hiba nélkül teljesített. Tavaly ősszel beszereztem egy hátsó defektet, amit egyébként remekül megjavítottam a "kukacos" javító szettel, csak ajánlani tudom, az út mellett sem halál egy gumijavítás. Én momentán a garázsban csináltam, de csak mert így adta ki. 8990 ft-ért a nagyobbat ...
Bajban vagyok. Kaptam tesztre egy Piaggio MP3 500-ast a Netmoto KFT-től. Nagyon kedves, szimpatikus csapat, az ügyvezető igazgató, Garamvölgyiné Lázár Anett, még szép is. Örökre hálás leszek neki, hogy lehetőséget kaptam a próbára, nagyon kíváncsi voltam már egy ilyen szerkezetre. Szeretnék még kipróbálni tőlük Moto Guzzit, Apriliát, jó kapcsolatot akarok kiépíteni velük. De valószínűleg nem fog összejönni. Merthogy semmi, jót nem tudok írni erről a tricikliről. Fingom nincs mire is való igazából, kinek és mire lehet ez jó, de ahogy hallom viszik mint a cukrot, főleg hogy most akciósan 2 999 900+regadóért elvihető. Nos az én véleményem senkit se tántorítson el az MP3 vásárlásától, sőt vegyetek sokat, és akkor talán ...
Sziasztok.
Augusztus közepén nekivágtunk a Tátrának Tibikével. Ritkán van itthon, nehéz volt időt egyeztetni, de sikerült. Kétnapos hétvégi gurulás fért bele, a végcél Tatralomnic volt, foglaltam szállást a Titris Hotel-ben.
(A szállás megfelelt minden kritériumnak, vagyis: parkoló, reggeli, vacsora lehetőség, söröző, free wifi. Extraként wellness részleg is volt, medencével, jakuzzival, csúszdával, hurrá!! Az ár is megfelelő volt, tokkal-vonóval 13000 ft fejenként, erre jött a vacsora 10 euróért per kop svédasztalos, és a sörözői fogyasztás 10 euró fejenként. Kicsit retrós hely volt, valószínűleg Gustáv Husák építtette a 80-as években.)
12.-én reggel 9-kor indultunk Dunakesziről, 25 fok, szikrázó ...
Sziasztok!
Július elején újra összeállt a Tökös Ötös egy három napos gurulásra. Lacit "elengedték" a svédek, egy hónapig itthon volt, így kihasználtuk a lehetőséget egy közös gurulásra. Ha Szlovénia, akkor Laci a térképfelelős, jó kis útvonalat rajzolt megint. Kicsit csavart a dolgon, a magyar szakaszt letudjuk autópályán, hogy hamarabb elérjük a 69-et, amit párszor oda-vissza megcsinálunk. A második napra betervezett egy Villach környéki csavargást hágóvadászattal, a harmadikon meg Burgenlandon keresztül haza. Ez volt a terv, a valóság persze mindig más lesz.
Tomi és Oli szerdán elmentek pályázni az Euroringre. Minden frankón alakult, de az a kurva Murphy is ott volt. Tomi eldobta a vasat, szépen lefeküdtek jobbra, "mintha aludni ...
Sziasztok!
Még tavasszal jelentkeztem a Rhino Tours egyik útjára, ahol a kiírás szerint a legújabb modelleket lehetett tesztelni Ausztriában, a Mariazell környéki utakon. Kawasaki, Suzuki, Yamaha és BMW modellekből tudtam szemezgetni. Ami igazán érdekelt, az a GSXS 750, az új MT 10 SP, valamint a Kawa új Z 900-as nakedje, csak hogy párat említsek.
A terv az volt, hogy autóval megyek, viszem az asszonyt is, sőt a kutyát is! A kutyus kivételével így is lett, őt végül itthon hagytuk, a lányom vigyázott rá. Péntek reggel nekivágtunk, az útvonal tervező szerint 367 km a célig, simán belefért az időbe egy bécsi Louis-os vásárlás, vettem egy utólag felköthető ülés zselé feltétet. Az utolsó darabot hoztam el 50 euroért, nagyon bízom benne ...
Még tavaly elhatároztuk Zolikával (2016), hogy ebben az évben is gurulunk egyet, de most csatlakozott hozzánk Jani. A dolog pikantériája, hogy vele is dolgoztam régen, tehát három volt kolléga motorozott együtt. Mindhárman az olasz autók bűvöletében élünk, gondolhatjátok milyen "hazudóverseny" volt esténként. Amit mi nem láttunk még, az nincs is!
Próbáltam egy nem szokványos túraútvonalat tervezni, sok kanyarral, de azért legyen gyalogos néznivaló is. Zakopane, Olmutz, Kutna Hora, Prága, Cesky Krumlov, Hallstatt, Berchtesgaden, hétfőtől péntekig öt nap.
Az alcím szereplői a motorok új neve, úgymint: az XJR 1300 egy vonzó gyönyörű nő, akin van mit fogni, és nem is kicsi, tehát Ő lett Monica Belucci a Szépség.(Zolika ragaszkodott ...
Sziasztok.
Csak összejön, megyünk Zolikával motozni. Kicsit átalakítva, de az alapok nem változnak,Dunakeszi-Zakopane-Olmutz-Prága-Hallsadt-Dunakeszi. Kb 2000 kilométert megyünk öt nap alatt. Az öreg Yamahával jön, nem volt szíve eladni. Harmadiknak beszállt Jani egy 1000-es Monsterrel, szóval csupa csupasz bringa lesz. Június 12-17-ig. KIRÁLY!!!!!
Északi túra.
Nagyon rámegyünk a képrögzítésre, nálam is kettő, Zolikánál is kettő kamera lesz. Már próbálgattam az új gépet, egész jól dolgozik. Rengeteg kütyü van hozzá, bárhová fel lehet rögzíteni és a telefonról is kezelhető.
Felkerültek az új Conti Roadattck 3 gumik is, eldobom az agyam olyan jó!!!!!! Gyakorlatilag nincs majrécsík a hátsó gumin, ez a negyedik ...
A hétvégén egy gyors menet volt, Dunakeszi-Hollandia oda-vissza. Kicsi lányomat Mónikát költöztettem haza. Tudtam hogy nem lesz sétagalopp, de az odaút nagyon döcögős volt.
Pénteken meló után indultam Dunakesziről. Rögtön hendikeppel vágtam neki az útnak, a péntek délutáni csúcs, és A Nagy Futam miatti lezárásokat kikerülve a M0-on mentem az M1 felé, ahol Bicskétől Győrig szakadt az eső. De nagyon. Első nap az osztrák Sankt Valentin volt a cél, ez 470 km autópályát jelentett. Egy Sygic nevű navigációs programot teszteltem, jól működött, főleg a sógorok kamera mániája miatt is. A célig legalább 100 sebességmérőt jelzett. (vajon mibe kerülne nyélgázon menni, és 100 fotót begyűjteni???) Amstetten környékén felhívott ...
"eszem faszom megáll", Brutale-t teszteltem!!!!!!! Régóta álmodoztam egy MV Agusta tesztről és ez az álom most teljesült. Köszönet érte az mv-agusta.hu-nak, akitől a tesztmotort kaptam.
Talán azzal kezdeném, hogy pár sarok után vissza akartam vinni, hogy ez egy hibás motor, nem fordul. De csak elmentem vele az első kútig, hogy ellenőrizzem a guminyomást. Úgy tippeltem, kb 1.5 bar-ra van fújva, de nem, minden rendben volt. Ez akkor ilyen??? Igen ez ilyen, szétrázza a vesédet, kiba mód megdolgoztat minden méterért! A digó utakon azért más lehet a helyzet, de itt minálunk a jó út ritka kincs, ugye. Szóval gumi rendben, tank teli, kezdjük a nyuggereknek való Rain mappingal az ismerkedést. Ez ugye a leg-leg-leg fojtottabb beállítás, csúszós ...
Sziasztok.
Nagyon vártam, de csak megérkezett a TAVASZ. Megvolt az első napsütés, megvolt a motorkiállítás, megvolt az első gurulás. Hosszú, hideg tél van mögöttünk, de akkor is: itt a TAVASZ!!!!
A hideg napokban is próbáltam "motorozni", megrendeltem a Conti legújabb gumiját, a Roadattack 3-at, ha fekerül majd megírom a tapasztalatomat. A Bestiáról maradt egy gyári kipufogó, házaltam vele több kipufogós műhelyben, de elhajtottak a francba. Na, kézbe vettem a flexet és szétvágtam én magam. Kicsit lerövidítettem a belső csövet, nemsokára felteszem és akkor kiderül mit alkottam. Kívülről nem látszik semmi, csak remélhetőleg a hangja lesz mokányabb. Rendeltem egy Puig plexit B2-re, jövő héten az is megjön.
Beüzemeltem az új ...
Sziasztok.
Na ezt is meg kell élnem, társat(társakat) keresek a blogon egy túrához. Ezt a gurulást Zolikával terveztem, de az élet közbeszólt. Nem tud jönni, sőt valószínűleg még a motorját is el kell adni. Brutális!!!!!!
Megpendítettem a T 5-nek is, de senki nem tud ennyi napra megszabadulni. Talán egy három napos Szlovéniát tudunk nyomni, de még ez se biztos. Nehéz idők jönnek....
Szóval ez egy ötnapos gurulás, ahol azért fontos szerepe van a kulináris élvezeteknek is. Nem tervezek hosszú lehetetlen napokat, és nem tervezek street illegál tempót sem. Tavaly nagyon tetszett az a tempó amit Zolika diktált. Reggeli-ebéd-vacsora, két óránként pisiszünet. A két szállás ahol már jártam, árban és ...
Sziasztok.
Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de nekem a tököm is lefagy ebben a farkasordító hidegben. Ez a tartós fagy csak arra jó, hogy (talán) kipusztulnak a meztelen csigák. B 2 a garázsban várja a tavaszt, a hétvégén legalább beindítottam és teljesen bemelegítettem. Nem sok, de több a semminél, valamilyen szinten ez is motorozás volt. Hozzájutottam a 2017-es Louis katalógushoz, már legalább négyszer "kiolvastam". De még mindig találok benne nélkülözhetetlen dolgokat! Ki kéne menni....
Addig is, hogy valami motorozáshoz köthetőt csináljak, előástam pár régi képet. Az első még nem motorizált, de azért kétkerekű!
1964. Igazi letisztult vas, még fék sincs rajta.
1973. Ami nem nélkülözhetetlen az ment a levesbe.
...